16 darab került átadásra az orosz légierőnek, pont annyi, amennyit az algériai légierőnek leszállítottak, majd kénytelenek voltak visszavenni. Ez arcvesztés volt a MiG-nek, de, hogy ne fájjon annyira, az orosz légierő kvázi dacból csakazértis, átvette és "rendszeresítette" őket. Az idézőjel annak szólt, hogy a gép valódi képességeit messze ki nem használó feladatkörben senyvednek a példányok. Először is a kurszki ezredhez kerültek (amelyik mellesleg a kiskunlacházi 14. gárda vadászrepülő ezred jogutódja), majd lényegében itt nem csináltak semmit. Utántöltést nem gyakorolták, legtöbbször egy-egy R-73-assal lehetett őket látni, illetve újabban a növelt hatótávú R-27ER is felkerült rájuk, ezen felül RBK-500, FAB-500M62, FAB-100 és B-20-as blokkokkal dolgoznak.
Fogalmam sincs hány üzemképes példány van belőlük még, de azért repülgetnek velük. Igazából nem történt más, minthogy a kifutott üzemidejű régebbi 9.12-esek és 9.13-asok helyére kerültek, illetve nevezzük nevén a dolgot, megint a Szuhoj járt jól a valószínű nyomott áras (ez maximum az államnak rossz) Szu-30MKA gépekkel, melyekkel korrigálták a skandalumot.
(utóirat emel topictársnak: ezelőtt két hónapja írta, hogy Lacházán kiképző ezred volt, míg Tökölön harci, ezért se kooperáltak egymással, hiába volt a földrajzi közelség és a típusazonosság. Nos, ez nem igaz, Kiskunlacházán is harci ezred volt, a 14. gárda vadászrepülő ezred, ráadásul nukleáris fegyverzettel. A kooperáció teljes hiánya abból fakadt, hogy ennek a két alakulatnak az esetlges együttműködését már hadosztály szinten kellett volna kezelni, de annak parancsnoksága már Moszkvában volt, ott meg úgymond "ilyesmire nem adtak". Azaz, inkább egyfajta redundanciaként tekintettek rájuk)