Valamit valamiért. A KAAPO/KnAAZ-nál amúgy is szakemberhiány van, ami miatt a kapacitásuk sincs a maximumon.
A MiG-29M, vagyis a 9.15-ös lett volna a kilencvenes évek elején az, amit jó lett volna gyártásba vinni.
Szerintem a Mig-29M esetében a két képernyő szélére felírt mikrojoystick-mozdulatkombinációk megjegyezhetetlen milliói miatt a gép elektronikája abban a formában irányíthatatlan lehetett stresszhelyzetben. Szóval az teljes koncepcionális hiba volt.
Komoly gyakorlási óraszám kellett volna hozzá, hogy az a HOTAS bármennyire működjön sima frontpilóta szinten, pláne akik addig full analóg pilótafülkékben repültek.
Másrészt a Mig-29M fő újdonsága az elektronikus radar és az R-77 kombinációja lett volna, de azt se sikerült akkor működőképes állapotba hozni.
Kérdés lehetett a fly-by-wire érettsége is. A Mig-29M túl nagy ugrás lett volna minden addigi orosz géphez képest.