MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 715
85 691
113
Am most olvastam egy orosz oldalt ahol megkérdezték az egyik Mig gyárban lévő dolgozót hogy menyi az átlag bér,
Azt válaszolta hogy 43 000 Rubel, az mennyi dollárba?

Az nem dolgozó volt, hanem a Mig-SzK vezérigazgatója Szergej Korotkov.
Ma az árfolyam 70,9 Rubel/USD, (3-4 éve 31-32 Rubel/USD)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 715
85 691
113
Átadtak egy vadonatúj Mig-29 UB-t(9-53) és (az elso) 4 új SzMT-t (9-19)az orosz légieronek. Még 2014-ben írtak alá szerzodést 16 Mig-29 SzMT vásárlásáról az orosz LE és a Mig RSZK cég, ezenkívul kiegészítésképp 2015-ben még 4 új Mig-29UB (9-53) -re.

Mig-29UB(9-53)
180629.jpg


Mig-29SzMT
2695363_original.jpg

2695624_original.jpg
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
981
3 487
93
Helló!

Azt érdemes megemlíteni, hogy ezek nem új gépek. Legalábbis a 9.19R együlésesek semmiképpen. Meglévő MiG-29-esek átalakításai:

TvvzXHhgU6A.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Ezzel 36 db nő a mig-29 smt száma.

Amúgy mennyire jók ezek a gépek? olvastam róluk de ezek szembe állíthatók a lengyel vagy a török f-16 gépek ellen új fegyverzettel?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 110
113
Azért azt ne feledjük, hogy ezekben ugyanazok a régi füstös RD-33-asok vannak, mint az összes régi gépben, ahelyett, hogy legalább az M2 illetve már szériában gyártott K/KUB program hozadékaként az RD-33MK hajtóműveket installálnák. Ez se a Klimovnak, se a MiG-29-es flottának nem jó. Az RD-33MK-k tengerészeti üzeméhez szerintem elengedhetetlen a minél szélesebb körű és nagyobb flottán alapuló tapasztalatszerzés, mindemellett ez a hajtómű erősebb is és elvben hosszabb az élettartama is. Épp egy olyan logikátlan lépés, mint a tengerészeti szárny erőltetése fixre rögzített formában az M2-esen, vagy a kétüléses kabintető használata az együléses gépeken, a jókora, nagy kiterjesztésű réselt fékszárny a teljes szárny menti flaperonok helyett, vagy a magasra húzott kabinkeret miatti kényszerű kabinkontúr emelés...

Nem kellett volna semmi mást csinálni, mint folytatni az egykori M és K vonalat, a kétüléseseknek mehetett volna az új kabintető, a nagyobb fesztávú szárnyhoz a full-flaperon mint az F/A-18-asnál és a többi...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 110
113
És akkor még nem beszéltünk a "vagy MAWS, vagy légiutántöltő csonk" megoldásról, amely dilemma az új K/KUB és M2 vonalat érinti. Az egyiken töltőcsonk van a másikon - modern gép léte ellenére - a MAWS miatt ez már hiányzik.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 326
60 820
113
Mi lehet az oka, hogy nem térnek át az új, lényegesen modernebb hajtóműre?
Azt már meg se kérdezem, hogy miért gyártanak gnómokat :)
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
981
3 487
93
Lévén meglévő gép átalakításáról van szó, így valószínűleg műszaki, vagy költségvetési okból. Talán előbbi.
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 042
6 244
113
az új szmt-k új gyártásúak vagy átalakítottak és a meglévő szmt flotta (mennyi is van?) azok milyenek?
 

Capslock

Member
2010. december 30.
579
2
18
Szegeny Szmt a legcsunyabb vadaszgepek egyike, es csereben meg csak nem is jo vagy korszeru. Miert volt erre a megrendelesre es erre a bena gepre szukseg, a Mig eletbentartasan kivul?
 

Capslock

Member
2010. december 30.
579
2
18
Pl ha a Mig-29K/KUB gepnel meg tudtak oldani a töltöcsonk korrekt besullyeszteset a geptestbe, akkor erre az Szmt-nek miert kellett utolag kivulröl rabiggyeszteni az orrara egy nagy pupnak?
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 637
18 758
113
Ezek felújított gépek, a K/KUB verziókat már a csonkkal építették, a régi verziókban nincs nekik hely.