MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Ez bevett dolog műrepülésnél? (sajnos csak elég rossz képek lettek róla, mert messze volt)
Igen. Svájci Hornet pilóta Kecsón pl. laposdugó pörgés szerűséget adott elő és így tolta ki a gépet, de van olyan harand szerű manőver, ahol nem visszeséssel fejezik be a manővert, hanem a hajtóművel pályacsúcson így forgatják át a gépet.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 081
82 656
113
A Mig-29K/KUB érkeznek Szeveromorszk-3 ba.
28032929681_59c90cb5ec_o.jpg
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 339
4 894
113
Ezúton szeretnék gratulálni annak, aki úgy írt a mai Hírhalomba az indiai MiG-29K/KUB-okról, hogy fogalma sincs, mit jelent az a szó, hogy selejtes. :D
http://htka.hu/2016/07/11/htka-hirhalom-2016-28-het/
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 970
5 939
113
De ha nem tudnak alkatrészt beszerezni az indiai gépeknek cdak indián keresztűl, akkor az orosz gépekhez hogy szerzik be, egyáltalán hogy halad az orosz KKubok gyártása átadása?
Bár gondolim az a pár darab amivel a hordozó sziriához evickél még a szankciok előtt készült.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 332
11 252
113
Ezúton szeretnék gratulálni annak, aki úgy írt a mai Hírhalomba az indiai MiG-29K/KUB-okról, hogy fogalma sincs, mit jelent az a szó, hogy selejtes. :D
http://htka.hu/2016/07/11/htka-hirhalom-2016-28-het/

Ehh megelőztél. Most akartam megreklamálni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 442
79 450
113
Próbáltam összeszedni valami lényegi infót a MIG-29 S(9.13)-ről és a beépített elektronika képességeiről de azon kívül,hogy fejlesztettek a radar zavarvédelmén,alkalmassá tették az R-77 kiszolgálására a radart(itt nekem az a fura,hogy 85-ben még nem volt R-77)és a megnövelt gerincbe beépített elektronikai zavarórendszer került semmit nem találtam(bár itt is találtam olyat,hogy talán az S export verzióba nem került beépítésre ECM hanem üzemanyag van a helyén).Az lene a kérésem,hogy aki tud ennél többet is az ne tartsa magába és osza meg velem meg úgy általában azal akit érdekel a 29-es.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 081
82 656
113
De ha nem tudnak alkatrészt beszerezni az indiai gépeknek cdak indián keresztűl, akkor az orosz gépekhez hogy szerzik be, egyáltalán hogy halad az orosz KKubok gyártása átadása?
Bár gondolim az a pár darab amivel a hordozó sziriához evickél még a szankciok előtt készült.

Az ukrán szankciós játék miatt a Mig-29K/KUB gépek nem teljesen kész állapotban kerulnek leszállításra Indiába. Az egyes ukrán alkatrészek kerulo úton kerulnek Indiába, ahol a GOA-i bázison kerulnek beszerelésre.
Az orosz Mig-29K/KUB gépek kizárólag orosz alktrészekbol vannak legyártva.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
973
3 431
93
Próbáltam összeszedni valami lényegi infót a MIG-29 S(9.13)-ről és a beépített elektronika képességeiről de azon kívül,hogy fejlesztettek a radar zavarvédelmén,alkalmassá tették az R-77 kiszolgálására a radart(itt nekem az a fura,hogy 85-ben még nem volt R-77)és a megnövelt gerincbe beépített elektronikai zavarórendszer került semmit nem találtam(bár itt is találtam olyat,hogy talán az S export verzióba nem került beépítésre ECM hanem üzemanyag van a helyén).Az lene a kérésem,hogy aki tud ennél többet is az ne tartsa magába és osza meg velem meg úgy általában azal akit érdekel a 29-es.

Az ECM jellemzően az a dolog, amiről a legkevesebb dolgot lehet sajnos megtudni. Hogy az exportált 9.13-asokban van-e nem tudom. Nem lepődnék meg ha például a Szudáni gépekből kihagyták volna

A 9.13S nem export verzió. Alapvetően totál kaotikus a neten elterjedt jelölés rendszer. Elvileg az 9.13SE-nek kellene az exportverziónak lennie.

Az R-77-est a 9.13-as változat nem hordozta. A 9.13S verzió volt alkalmas a R-77-es bevetésére. A nyolcvanas évek végén repült két prototípusa - ezen a fórumon van kép is az egyikről -, majd 1993-tól szállították és a legendárium alapján egy századnyi került az Orosz Légierőhöz, de a hadrendbe állító tesztek pénz hiányában elmaradtak. A többi 9.13SE néven került Szudánba és Burmába.

A kilencvenes évek közepétől a gyárban maradt 9.12-esek később exportált példányait és több a nyolcvanas években gyártott és korábban exportált 9.12-est és 9.13-ast is elláttak ezzel a képességgel. Ezek elvileg 9.12SE és 9.13SE lettek. Bár persze a marketing - mint mindenhol - mindenféle csoda jelölésekkel látta el ezeket a korszerűsített példányokat.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 442
79 450
113
Galcom

Ha jól értem akkor az S az orosz légierő verziója amiből talán van/volt nekik vagy kettő darab?Ha igen akkor mi a különbség a 9.13 és a 9.13 S közt az R-77 integrálásán(de legalábbis a gépet felkészítették a használatára)kívül természetesen.A sima 9.13 is rendelkezik megnövelt zavarvédettségű radarral és ECM rendszerrel(orosz légierő példányai)?
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
973
3 431
93
Galcom

Ha jól értem akkor az S az orosz légierő verziója amiből talán van/volt nekik vagy kettő darab?

Állítólag egy század, de a plusz képessége nem lett használva, csak teszt alakulatnál repül/t.

Galcom

Ha igen akkor mi a különbség a 9.13 és a 9.13 S közt az R-77 integrálásán(de legalábbis a gépet felkészítették a használatára)kívül természetesen.

Elvileg semmi.

Galcom

A sima 9.13 is rendelkezik megnövelt zavarvédettségű radarral és ECM rendszerrel(orosz légierő példányai)?

Azt mondják. De ez az ami nem publikus. :)