MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 081
82 655
113
Galcom

Ha jól értem akkor az S az orosz légierő verziója amiből talán van/volt nekik vagy kettő darab?Ha igen akkor mi a különbség a 9.13 és a 9.13 S közt az R-77 integrálásán(de legalábbis a gépet felkészítették a használatára)kívül természetesen.A sima 9.13 is rendelkezik megnövelt zavarvédettségű radarral és ECM rendszerrel(orosz légierő példányai)?

Osszesen 56 darabot gyártottak 1991-ig abból 16 darabot vett át az orosz légiero a tobbit eladták kulfoldre.
Az Sz verzió egyszerre két légicélt tud támadni, 4000 kg fegyvert tud vinni + R-77 integrálás.
Ezek a kulonbségek.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 442
79 450
113
Galcom

Köszönöm!
Igazából annak apropóján kérdeztem,hogy ennek a 9.13 változatnak mennyi esélye lett volna megjelenésekor az F-15/16/18 ellen.De ebben nem lettem okosabb.Ugye a 9.12 eléggé leszerepelt bár ez nagyban köszönhető volt a német légierő azon tevékenységének,hogy minden létező infót átadtak az amiknak.
 

Rommel28

Active Member
2010. április 19.
116
66
28
ez nagyban köszönhető volt a német légierő azon tevékenységének,hogy minden létező infót átadtak az amiknak.

Nem kellettek ehhez a németek, az amcsik a moldávoktól originál szovjet verziókat szereztek.

https://en.wikipedia.org/wiki/Moldovan_Air_Force
 
M

molnibalage

Guest
Galcom

Köszönöm!
Igazából annak apropóján kérdeztem,hogy ennek a 9.13 változatnak mennyi esélye lett volna megjelenésekor az F-15/16/18 ellen.De ebben nem lettem okosabb.Ugye a 9.12 eléggé leszerepelt bár ez nagyban köszönhető volt a német légierő azon tevékenységének,hogy minden létező infót átadtak az amiknak.

A MiG-29-esek seggét az USAF nem ezek okból rúgta szét az SV és az AF alatt. Egyszerűen annyi volt az SV alatt, hogy iraki volt a személyzet és AWACS support volt és számbeli egyenlőség volt a légi harcokban a 29-es légiharcok esetén.

Az AF alatt meg az orosz gyárású Szu-27-et is szétcincálták volna szerb pilótákkal. Tökimidegy. Ha AIM-120-szal repkedő F-15C AWACS támogatással nem rengelkező R-27R-rel repkedő gépek aminek nincs AWACS támogatása, akkor a végeredmény lényegében csak ez lehet.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 442
79 450
113
Ha felszállás után pár perccel már nem működik a radarod a rádiód meg úgy általában semmid ami támadható EW gépekkel akkor teljesen mind1,hogy milyen rakétád van vagy mekkora a létszámod.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 440
11 364
113
<blockquote rel="dudi">Galcom

Köszönöm!
Igazából annak apropóján kérdeztem,hogy ennek a 9.13 változatnak mennyi esélye lett volna megjelenésekor az F-15/16/18 ellen.De ebben nem lettem okosabb.Ugye a 9.12 eléggé leszerepelt bár ez nagyban köszönhető volt a német légierő azon tevékenységének,hogy minden létező infót átadtak az amiknak.

A MiG-29-esek seggét az USAF nem ezek okból rúgta szét az SV és az AF alatt. Egyszerűen annyi volt az SV alatt, hogy iraki volt a személyzet és AWACS support volt és számbeli egyenlőség volt a légi harcokban a 29-es légiharcok esetén.

Az AF alatt meg az orosz gyárású Szu-27-et is szétcincálták volna szerb pilótákkal. Tökimidegy. Ha AIM-120-szal repkedő F-15C AWACS támogatással nem rengelkező R-27R-rel repkedő gépek aminek nincs AWACS támogatása, akkor a végeredmény lényegében csak ez lehet.</blockquote>

Gondolom Molni ez abban az abszurd esetben is igaz lenne fordítva, ha a MiGeknek, Szuhojoknak lenne A-50 támogatás, meg egyáltalán komplex háttér, s az F-15/16/18 lenne pl. szaudi stb. kézben.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 081
82 655
113
A legújabb optikát kapják az egyiptomi Mig-29M-ek.
OLSz-UE-t , MSzP-t és célzókonténert is kapnak a Migek.
http://izvestia.ru/news/622301
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 081
82 655
113
Talán a Mig-35-hoz, ha addig sikerul megoldani az elektronikai -alkatrész problémákat.(szankciók).
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 373
63 114
113
193354.jpg


Szép gép, jó kép, de a kabin magasra húzott övvonalával nem tudok kibékülni. Mikor 2001-ben eldöntötték, hogy az új kétülésesek ezzel a nagyobb dekkel mennek tovább, igazán megcsinálhatták volna rendesen a kabinkeret alsó kiváltását.

Nem beszélve arról, hogy már az 1985-ös MiG-29M és K gépeknél is inkább a kabintető kontúrját emelték meg, hogy az ülés magasabbra kerülhessen, ezzel rontva a homlokellenállást. De szerintem elég lett volna az övvonal lejjebb vitele. Igaz, hogy az valószínű, strukturális gyengülést hozhatott maga után.

Sokadjára leírom, illetve terápiás jelleggel írom ki magamból, hogy nem értek egyet azzal, hogy az együléses gépek is a kétülésesek nagyobb kabintetejét és rövidebb orrát kapták meg. Kifejezetten rondább, butább lett a gép kinézete.

Na, ennyit az esztétikáról...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 440
11 364
113
Megnyugtatlak, hogy nekem is a régi verzió tetszik jobban, mi több, kifejezetten tetszik!

Van benne valami Alien-es.../fejvakarás/

http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2010/9/27/103771.jpg

http://www.sideshowtoy.com/assets/products/200233-alien-big-chap/lg/200233-alien-big-chap-007.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Úgy látszik egyformán csavarodik az agyunk, legalábbis esztétikus repülőgép és MiG-29 témában. :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 373
63 114
113
125405.jpg


177022.jpg


038074.jpg


Ez még rendesen nézett ki.

Na de ez?

190943.jpg


Ez egy busz. Minek van ott hátul hely, ha nem is ülhet oda senki? Értem én, hogy két típushoz egy kabintető, de ez akkor is gáz.

A MiG-ék utolsó igazán jó gépe ez lett volna:

mig29m-3.jpg


https://www.youtube.com/watch?v=jPa4UdY7Jn0

17:06-nál.

Illetve itt 1:35:46-tól:

https://www.youtube.com/watch?v=JWD-UqfWVsM

Ennél a videónál látható pár érdekesség. A harang manővert követő függőleges sebességgyűjtő zuhanásnál a pilóta mind a két hajtóműre rászúrta a gázt, miközben mind Kvocsur, mind pedig a magyar hajózók a 9.12-esekkel (vagy a Sztrizsi a 9.13-assal) előbb mindig csak a jobb hajtóműre gyorsítanak, a precesszió miatt.
Úgy fest, a MiG-29M fly by wire rendszere miatt erre már nem volt manuálisan szükség.
A gép bár nehezebb volt, annyival azért nem, hogy ez a starthosszán meglátszana. A demo végére a fordulók is jól szűkülnek, ebben segíthetett a nagyobb felületű belépőél mechanizáció, a LERX feletti örvényeket jobban és stabilabban generáló pengeéles belépőél, illetve a nagyobb felületű vízszintes vezérsíkok.
A hajtóműveknél csupán darabonként ~500 kp plusz tolóerőt tudtak hozzáadni, az RD-33K máskülönben azonos volt, a mi alap RD-33-asainkkal, talán csak az azóta is meglévő plusz állítható terelőlapátsor volt az újdonság. Az ezen alapuló RD-33MK már nem füstöl és az eredeti 33-ashoz képest egy tonnával többet tol.
Látszik, hogy a 29-esek nagy rákfenéjét, azaz a relatíve nagy leszállósebességet ekkoriban még nem tudták kezelni, orvoslás képp azoban megjelent a csak felül nyíló törzsféklap, ami a 9.12/9.13/9.51(UB) gépekkel ellentétben nyitott futónál is működtethető, illetve ezért volt a dupla fékernyő.

A pilóta amúgy nem más, mint a néhai Valerij Menyitszkij, akit magyar szakemberek is láthattak élőben 1986 nyarán, Kiskunlacházán, amikor több alkalommal is bemutatót tartott a helyi szovjet állománynak. Ő már ekkor a Szovjetúnió Hőse volt, így a hazánkban állomásozók körében nagy becsben tartották és szakmailag is csodálták, amit akkor a 29-essel Pont felett előadott.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
"Ez egy busz. Minek van ott hátul hely, ha nem is ülhet oda senki?"

Kell a hely az elektronikának