Ez még rendesen nézett ki.
Na de ez?
Ez egy busz. Minek van ott hátul hely, ha nem is ülhet oda senki? Értem én, hogy két típushoz egy kabintető, de ez akkor is gáz.
A MiG-ék utolsó igazán jó gépe ez lett volna:
https://www.youtube.com/watch?v=jPa4UdY7Jn0
17:06-nál.
Illetve itt 1:35:46-tól:
https://www.youtube.com/watch?v=JWD-UqfWVsM
Ennél a videónál látható pár érdekesség. A harang manővert követő függőleges sebességgyűjtő zuhanásnál a pilóta mind a két hajtóműre rászúrta a gázt, miközben mind Kvocsur, mind pedig a magyar hajózók a 9.12-esekkel (vagy a Sztrizsi a 9.13-assal) előbb mindig csak a jobb hajtóműre gyorsítanak, a precesszió miatt.
Úgy fest, a MiG-29M fly by wire rendszere miatt erre már nem volt manuálisan szükség.
A gép bár nehezebb volt, annyival azért nem, hogy ez a starthosszán meglátszana. A demo végére a fordulók is jól szűkülnek, ebben segíthetett a nagyobb felületű belépőél mechanizáció, a LERX feletti örvényeket jobban és stabilabban generáló pengeéles belépőél, illetve a nagyobb felületű vízszintes vezérsíkok.
A hajtóműveknél csupán darabonként ~500 kp plusz tolóerőt tudtak hozzáadni, az RD-33K máskülönben azonos volt, a mi alap RD-33-asainkkal, talán csak az azóta is meglévő plusz állítható terelőlapátsor volt az újdonság. Az ezen alapuló RD-33MK már nem füstöl és az eredeti 33-ashoz képest egy tonnával többet tol.
Látszik, hogy a 29-esek nagy rákfenéjét, azaz a relatíve nagy leszállósebességet ekkoriban még nem tudták kezelni, orvoslás képp azoban megjelent a csak felül nyíló törzsféklap, ami a 9.12/9.13/9.51(UB) gépekkel ellentétben nyitott futónál is működtethető, illetve ezért volt a dupla fékernyő.
A pilóta amúgy nem más, mint a néhai Valerij Menyitszkij, akit magyar szakemberek is láthattak élőben 1986 nyarán, Kiskunlacházán, amikor több alkalommal is bemutatót tartott a helyi szovjet állománynak. Ő már ekkor a Szovjetúnió Hőse volt, így a hazánkban állomásozók körében nagy becsben tartották és szakmailag is csodálták, amit akkor a 29-essel Pont felett előadott.