MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

Galcom

Ha jól értem akkor az S az orosz légierő verziója amiből talán van/volt nekik vagy kettő darab?Ha igen akkor mi a különbség a 9.13 és a 9.13 S közt az R-77 integrálásán(de legalábbis a gépet felkészítették a használatára)kívül természetesen.A sima 9.13 is rendelkezik megnövelt zavarvédettségű radarral és ECM rendszerrel(orosz légierő példányai)?

Osszesen 56 darabot gyártottak 1991-ig abból 16 darabot vett át az orosz légiero a tobbit eladták kulfoldre.
Az Sz verzió egyszerre két légicélt tud támadni, 4000 kg fegyvert tud vinni + R-77 integrálás.
Ezek a kulonbségek.
 
Galcom

Köszönöm!
Igazából annak apropóján kérdeztem,hogy ennek a 9.13 változatnak mennyi esélye lett volna megjelenésekor az F-15/16/18 ellen.De ebben nem lettem okosabb.Ugye a 9.12 eléggé leszerepelt bár ez nagyban köszönhető volt a német légierő azon tevékenységének,hogy minden létező infót átadtak az amiknak.
 
ez nagyban köszönhető volt a német légierő azon tevékenységének,hogy minden létező infót átadtak az amiknak.

Nem kellettek ehhez a németek, az amcsik a moldávoktól originál szovjet verziókat szereztek.

https://en.wikipedia.org/wiki/Moldovan_Air_Force
 
Galcom

Köszönöm!
Igazából annak apropóján kérdeztem,hogy ennek a 9.13 változatnak mennyi esélye lett volna megjelenésekor az F-15/16/18 ellen.De ebben nem lettem okosabb.Ugye a 9.12 eléggé leszerepelt bár ez nagyban köszönhető volt a német légierő azon tevékenységének,hogy minden létező infót átadtak az amiknak.

A MiG-29-esek seggét az USAF nem ezek okból rúgta szét az SV és az AF alatt. Egyszerűen annyi volt az SV alatt, hogy iraki volt a személyzet és AWACS support volt és számbeli egyenlőség volt a légi harcokban a 29-es légiharcok esetén.

Az AF alatt meg az orosz gyárású Szu-27-et is szétcincálták volna szerb pilótákkal. Tökimidegy. Ha AIM-120-szal repkedő F-15C AWACS támogatással nem rengelkező R-27R-rel repkedő gépek aminek nincs AWACS támogatása, akkor a végeredmény lényegében csak ez lehet.
 
Ha felszállás után pár perccel már nem működik a radarod a rádiód meg úgy általában semmid ami támadható EW gépekkel akkor teljesen mind1,hogy milyen rakétád van vagy mekkora a létszámod.
 
<blockquote rel="dudi">Galcom

Köszönöm!
Igazából annak apropóján kérdeztem,hogy ennek a 9.13 változatnak mennyi esélye lett volna megjelenésekor az F-15/16/18 ellen.De ebben nem lettem okosabb.Ugye a 9.12 eléggé leszerepelt bár ez nagyban köszönhető volt a német légierő azon tevékenységének,hogy minden létező infót átadtak az amiknak.

A MiG-29-esek seggét az USAF nem ezek okból rúgta szét az SV és az AF alatt. Egyszerűen annyi volt az SV alatt, hogy iraki volt a személyzet és AWACS support volt és számbeli egyenlőség volt a légi harcokban a 29-es légiharcok esetén.

Az AF alatt meg az orosz gyárású Szu-27-et is szétcincálták volna szerb pilótákkal. Tökimidegy. Ha AIM-120-szal repkedő F-15C AWACS támogatással nem rengelkező R-27R-rel repkedő gépek aminek nincs AWACS támogatása, akkor a végeredmény lényegében csak ez lehet.</blockquote>

Gondolom Molni ez abban az abszurd esetben is igaz lenne fordítva, ha a MiGeknek, Szuhojoknak lenne A-50 támogatás, meg egyáltalán komplex háttér, s az F-15/16/18 lenne pl. szaudi stb. kézben.
 
A legújabb optikát kapják az egyiptomi Mig-29M-ek.
OLSz-UE-t , MSzP-t és célzókonténert is kapnak a Migek.
http://izvestia.ru/news/622301
 
Talán a Mig-35-hoz, ha addig sikerul megoldani az elektronikai -alkatrész problémákat.(szankciók).
 
193354.jpg


Szép gép, jó kép, de a kabin magasra húzott övvonalával nem tudok kibékülni. Mikor 2001-ben eldöntötték, hogy az új kétülésesek ezzel a nagyobb dekkel mennek tovább, igazán megcsinálhatták volna rendesen a kabinkeret alsó kiváltását.

Nem beszélve arról, hogy már az 1985-ös MiG-29M és K gépeknél is inkább a kabintető kontúrját emelték meg, hogy az ülés magasabbra kerülhessen, ezzel rontva a homlokellenállást. De szerintem elég lett volna az övvonal lejjebb vitele. Igaz, hogy az valószínű, strukturális gyengülést hozhatott maga után.

Sokadjára leírom, illetve terápiás jelleggel írom ki magamból, hogy nem értek egyet azzal, hogy az együléses gépek is a kétülésesek nagyobb kabintetejét és rövidebb orrát kapták meg. Kifejezetten rondább, butább lett a gép kinézete.

Na, ennyit az esztétikáról...
 
Megnyugtatlak, hogy nekem is a régi verzió tetszik jobban, mi több, kifejezetten tetszik!

Van benne valami Alien-es.../fejvakarás/

http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2010/9/27/103771.jpg

http://www.sideshowtoy.com/assets/products/200233-alien-big-chap/lg/200233-alien-big-chap-007.jpg
 
Úgy látszik egyformán csavarodik az agyunk, legalábbis esztétikus repülőgép és MiG-29 témában. :-)
 
125405.jpg


177022.jpg


038074.jpg


Ez még rendesen nézett ki.

Na de ez?

190943.jpg


Ez egy busz. Minek van ott hátul hely, ha nem is ülhet oda senki? Értem én, hogy két típushoz egy kabintető, de ez akkor is gáz.

A MiG-ék utolsó igazán jó gépe ez lett volna:

mig29m-3.jpg


https://www.youtube.com/watch?v=jPa4UdY7Jn0

17:06-nál.

Illetve itt 1:35:46-tól:

https://www.youtube.com/watch?v=JWD-UqfWVsM

Ennél a videónál látható pár érdekesség. A harang manővert követő függőleges sebességgyűjtő zuhanásnál a pilóta mind a két hajtóműre rászúrta a gázt, miközben mind Kvocsur, mind pedig a magyar hajózók a 9.12-esekkel (vagy a Sztrizsi a 9.13-assal) előbb mindig csak a jobb hajtóműre gyorsítanak, a precesszió miatt.
Úgy fest, a MiG-29M fly by wire rendszere miatt erre már nem volt manuálisan szükség.
A gép bár nehezebb volt, annyival azért nem, hogy ez a starthosszán meglátszana. A demo végére a fordulók is jól szűkülnek, ebben segíthetett a nagyobb felületű belépőél mechanizáció, a LERX feletti örvényeket jobban és stabilabban generáló pengeéles belépőél, illetve a nagyobb felületű vízszintes vezérsíkok.
A hajtóműveknél csupán darabonként ~500 kp plusz tolóerőt tudtak hozzáadni, az RD-33K máskülönben azonos volt, a mi alap RD-33-asainkkal, talán csak az azóta is meglévő plusz állítható terelőlapátsor volt az újdonság. Az ezen alapuló RD-33MK már nem füstöl és az eredeti 33-ashoz képest egy tonnával többet tol.
Látszik, hogy a 29-esek nagy rákfenéjét, azaz a relatíve nagy leszállósebességet ekkoriban még nem tudták kezelni, orvoslás képp azoban megjelent a csak felül nyíló törzsféklap, ami a 9.12/9.13/9.51(UB) gépekkel ellentétben nyitott futónál is működtethető, illetve ezért volt a dupla fékernyő.

A pilóta amúgy nem más, mint a néhai Valerij Menyitszkij, akit magyar szakemberek is láthattak élőben 1986 nyarán, Kiskunlacházán, amikor több alkalommal is bemutatót tartott a helyi szovjet állománynak. Ő már ekkor a Szovjetúnió Hőse volt, így a hazánkban állomásozók körében nagy becsben tartották és szakmailag is csodálták, amit akkor a 29-essel Pont felett előadott.
 
"Ez egy busz. Minek van ott hátul hely, ha nem is ülhet oda senki?"

Kell a hely az elektronikának