Misi MIG-29M2 okfejtése teljesen helytálló, csak egyvalami hiányzik. A Miért! A MIG RSZK nagy valószínűséggel komoly nyomás alatt dolgozik. Kevés pénz, korszerűtlen üzem, drága munkások, és nem is a legjobbak, minőségellenőrzés hektikus stb. Az orosz igényekre készített szárazföldi 29-es tehát egy olyan repülőgép, amelybe a legkevesebb fejlesztési pénzt toltak bele. Ezért marad a szárny, a futómű és szinte minden a navalizált változatból. Hozzá kell tenni, éppen a beszállítói kör csökkenéséből, gyengeségéből, valamint elsősorban a pénzhiányból, hogy prototípusokra, és 20-30 gépes sorozatokra felesleges egyszeri nagy költségráfordítást fordítani, úgy hogy nincs piac. Az pedig nincs, mert a régi MIG-29 vásárolok, kelet-közép Europában már nyugati gépeken repülnek, a világ más tájain szintén vagy pedig Szu-30-on. És ott van utána a SzU-35 export verzió.. Mégis akkor miért támogatják? Mert a MIG még mindig Brand! és marginális piaca lehet. Pld. akik még 29-est üzemeltetnek, azok orosz bankok vagy állami garanciavállalással, átállnának a 9.12/9,13 vonalnál azért jóval nagyobb harcértékű M2-re. Másik, hogy 100-150 géphez már érdemes egy szupportot úhhászervezni, alkatrész utánpótlást gyártani stb. Ebbe a mennyiségbe a tengerészeti gépek is szerepelnek, mert Kuznyecov van, addig a MIG-gépekkel akár 2 századot is lehet telepíteni rá, ha megnövelik a hangárt. Az orosz légierő ezért 1-2 ezrede fogja repülni a szárazföldi verziót is, mert ha nem lenne hadrendbe, akkor nem lesz export sem. A MIG-nek ha kialakítanak egy új könnyűvadászt amely alacsony észlelhetőségű, akkor lehet még valami keresnivalója a piacon, bár szerintem a PAK-FA méreténél kisebb alacsony észlelhetőségű gép már túl kicsi. El kell helyezni a fegyverzetet hajtóművet, elektronikát és nem kevés hely kell az üzemanyagnak is, mert akiknek nincs tankerük, és nem szövetségben lévő országok, azoknak sok kero kell, részint az őrjárati idő növelésére, másrészt aki hamarabb fogy ki a harcban és menekül, az kapja a hőérzékelő rakétát (boccs már képalkotót) a seggébe, ha már eldurrogtatták a BVR-t.. Viszont a könnyűvadász legegyszerübben a PAK-FA egyhajtómúves változata lehetne egy kicsitnyitett, könnyített változattal. (lásd az F-22, F-35 amelyek között azért laikusok számára is látszik az azonos alapkoncepció, ami-t csak az változatát, hogy az egyik követelmnyrendszere légifölény vadász, a másik multirole, az F-35 olcsóbbnak és kevésbé alacsony érzékelhetőnek kellett lennie. .. és persze a két gép fejlesztése közti időkülömbség, a technologiai fejlődés..
Ez a MIG-29M2 egy kényszerből kifejlesztett változat, nagy piacot nem jósolok neki, de 1-2 exportesélye lehet még a világon.