Igen, a Föld bolygón készült, gondolom megtévesztő lehetett számodra, hogy az oroszoknál télen van hó
Az ott a Föld ?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Igen, a Föld bolygón készült, gondolom megtévesztő lehetett számodra, hogy az oroszoknál télen van hó
Az ott a Föld ?
Nem értem, mennyire első?
Az első, és most Zsukovszkijban van, vagy az első, aminek a bázisa van Zsukovszijban?
Szóval röviden a lényeg, hogy a MiG-ék jó ideje csak szenvednek, de ebben alapvetően benne van a saját hülyeségük és tehetetlenkedésük is!!MiG-35 vagy MiG-29M2, egyre megy. De ha engem kérdezel, már kiszúrtam egy különbséget. Korábban itt nyavalyogtam, hogy a mai világban hogyan engedhetett meg a MiG egy olyan visszalépést magának, hogy volt MAWS az M2-n, de emiatt(?) kikerült a légiutántöltő csonk, míg az alapul szolgáló MiG-29K/KUB (és az orosz KR/KUBR) gépeken kötelező jelleggel van légiutántöltő csonk, de a MAWS-nak már nem jutott hely.
Azóta csak annyi történt, hogy a MAWS meglétében se vagyok biztos, de az tény, hogy valami szenzor csak akad ott a KOLSz mellett és a kabintető mögött, de az nem a MAWS. Látványos, hogy a szériában gyártott Szu-35Sz-eken ez ott van, sőt az orr alá is jutott belőle.
Most azt láthatjuk, hogy ez a vadiúj MiG-29M2 mégiscsak kapott utántöltő csonkot (enélkül már szerintem az orosz légierő se állt volna velük szóba), meg valami szenzor is került oda.
Viszont a MiG képességeit jelzi, hogy ugye az M2 (ez az új, mert volt már egy korábbi is) a K/KUB gépek sárkányán alapszik a nagyobb fesztávú, felhajtható szárnnyal, ami hajófedélzeti igény, de ide, a szárazföldi változathoz is ugyanezt a szárnyat használják, csak fixen rögzítve.
Na most a felhajtható szárny, mint olyan egy szükséges rossz. Plusz mechanizáció, plusz határoló bordák, alul-felül átlapolások, kiváltások, egyszóval nehezebb.
Nincs annál nagyobb tervezői igénytelenség, mint egy ilyen nehezebb konstrukciót meghagyni akkor is, ha nincs rá szükség és a merevvé tételével még indokolatlanná is teszik.
Ezt a MiG-29M2-t vagy MiG-35-öt egy nagyobb fesztávú, de eleve fixre tervezett, könnyebb szárnnyal kellett volna megcsinálni, ahol nem a hajófedélzeti óriás fékszárny dominál, hanem a nagyobb egyenszilárdságot kihasználva inkább a csűrőket is bevonták volna a szárny ívelésébe.
És természetesen semmi bajom a nehezebb (ugyanakkor jóval erősebb) tengerészeti futóművekkel, de legalább visszatérhettek volna a kisebb légellenállású együléses kabintetőhöz az együléses gépeken.
Amikor 2003 környékén megtudtam, hogy az eredeti kétüléses MiG-29M2 végre egy nagyméretű, normális kabintetőt kap, amiből rendesen ki is lehet látni, örültem.
Amikor megtudtam, hogy hasonló nagy kabintető lesz a szintén kétüléses KUB gépeken is, azt mondtam, ez így logikus, egyben racionális.
Amikor megtudtam, hogy ugyanakkor az együléses gépek is ezzel a dekkel mennek, azt mondtam, hogy fene a spórolós fajtájukat, az egyik legszebb 29-es variánst rontották így el és a légellenállás is nőtt.
Amikor megtudtam, hogy a tengerészeti gép nagyobb felületű szárnyát kapja meg az áttervezett MiG-29M2, megint örültem, titkon remélve, hogy a felület nő, a tömeg a nyilvánvaló egyszerűsítések miatt viszont csökkenni fog, elvégre egy szárazföldi verziónál a tengerészeti gép szükségszerű tömegnövekedését részben adó felhajthatóságra nincs szükség.
Hát nem így lett, mára az M2 a fentiekben taglalt módon a nehezebb futó, nehezebb szárny és nehezebb kabintetővel megy, ami miatt a hatótávja is kisebb, mint amúgy lehetne.
Nem mondanám, hogy érdemben spóroltak a K+F-en, mert az emelt kontúrú M/K kabin már 1985-től megvolt, tehát együléses dekkel gyártani egy együléses 29-est az nem lett volna nagy vívmány.
A növelt felületű fix szárny koncepciója is megvolt már, de mára már az is a múlt.
Valószínűnek tartom hogyha az állam valamilyen szinten még segíti a fennmaradásukat azt azért teszi, hogy a Szuhoj a jövőben se maradjon versenytárs nélküli monopolhelyzetben. Azt azért ők is tudják, hogy egy tervezőintézetet (és repülőgépgyárat) hipp-hopp fel lehet számolni, de egy káros monopolhelyzetet új tervezőintézet felállításával felszámolni évtizedekbe is kerülhet.Szomorúan olvastam ezeket a sorokat. A Mig tényleg csak vergődik. A mi nagyvasaink gyönyörűek voltak, de onnan már lejtmenetben vannak, tényleg kérdéses hogy van e értelme így ennek a gyárnak megmaradni, ez már csak vegetálás. Valami értelmes célra kéne őket használni, vagy ha ilyet nem képesek ellátni, akkor én elengedném a kezüket az állam helyében.
Meg a 29-es supportot valamilyen módon meg kell tartani most már a 29Kub miatt, meg a meglevő egyre csökkenő klassziks 29-essel is foglalkozni kell.Valószínűnek tartom hogyha az állam valamilyen szinten még segíti a fennmaradásukat azt azért teszi, hogy a Szuhoj a jövőben se maradjon versenytárs nélküli monopolhelyzetben. Azt azért ők is tudják, hogy egy tervezőintézetet (és repülőgépgyárat) hipp-hopp fel lehet számolni, de egy káros monopolhelyzetet új tervezőintézet felállításával felszámolni évtizedekbe is kerülhet.
Ez így van, főleg a rendeléseket nézve, de mint fentebb írtam erről a MiG-ék is tehetnek "egy hangyányit"! Ha a 90-es évek elejétől nekiláttak volna egy teljesen új egyhajtóműves könnyűvadász kifejlesztésének a la Gripen/F-16, akkor talán több esélyük lett volna az igazi túlélésre, főleg az exportpiacon ahol ez a kategória elég szegényesen fordul elő.Lehet ezt szépíteni, de gyakorlatilag a Szuhoj monopolhelyzetben van már régóta így is, úgy is.
Fos az egész Mig!
Ej a régi szép idők mikor csillogó szemekkel néztem a mig- terveket .
Mi-35 Szergej ivanon látogatása a mig-nél még 2007-ben.
Aztán jött a MIG- skat 20 tonnás UAV terve. Na mondtam "tiszta Amerika" Erre még jöttek utána oylan infók miszerint a MIG elő áll az f-35 kategóriás géppel .
Aztán a fent említettek csak szép tervek emlékek amiből egyik sem valósult meg .
http://defenceforumindia.com/forum/...-samolyot-lmfs-a-mig-and-ada-production.5159/