MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

A Szu-34-es is feje tetején állt meg. Gravitációs anomáliák vannak Oroszroszágban? :D
A Szu-34-es is feje tetején állt meg. Gravitációs anomáliák vannak Oroszroszágban? :D
Nagyon vicces vóóótál mármeg na. :)

[De most ezt miért kell csinálni? Néha az jön le, hogy értelmes vagy, most N/A.
Csak bosszantásképpen, ha már te ilyen vagy.]

Geofizika alapjai
http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/0033_SCORM_MFGFT6001T/sco_01_04.htm
http://slideplayer.hu/slide/2092019/8/images/16/Gravitációs+anomáliák+1..jpg


DAV-bWXXgAA0E3m.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

:)
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Egész jó emelkedési sebessége van a 29-esnek, még az F-22-höz képest is.
 
Az, de ezen a videón tényleg gyorsnak tűnik, persze sok összetevője van annak amit látunk.
 
A 29-es itt tobbet gurul es viszi a hasa alatt az 1500-ast, majd sebesseget gyujt es ugy ugrik fel, hogy egy kis sebessegu loopingot hajtson vegre, mig a Raptor kb 200 meter utan emelkedik el, aztan szinten sebesseget gyujt, amit el is emeszt egy agressziv vektoralassal, hogy aztan tisztan erobol feltolja magat egy ugynevezett "Power Loop" erejeig. Ez az orosz "Kulbit" amerikai valtozata, egy vektoralassal kivitelezheto eromuvesz mutatvany, amit rendkivul kis sebesseggel, de annal nagyobb allasszoggel hajtanak vegre. A ket jelenet csak jellegeben hasonlo, erdemi osszehasonlitasra nem alkalmas.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Az, de ezen a videón tényleg gyorsnak tűnik, persze sok összetevője van annak amit látunk.
Pl. az, hogy egyik gép sem combat configgar repül... MiG-29 esetén a hatósugár az F-16-hoz képes is röhejesen kicsi, nemhogy a Raptorhoz képest ahol 8 db AAM = 0 DI növekedés...

Ez persze nem a 29-es hibája, a két gép közt cirka 20 év van alsó hangon...
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
Belarusz MiG-29baleset Baranovicsiben február 23-án
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed
Belarusz MiG-29baleset Baranovicsiben február 23-án
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Korán húzta a futót? Soha nem értem, hogy a pilóták ezt miért sietik el, nem ez az első ilyen baleset. Azt sem vágom, hogy ez ellen miért nincs védelem.
 
Korán húzta a futót? Soha nem értem, hogy a pilóták ezt miért sietik el, nem ez az első ilyen baleset. Azt sem vágom, hogy ez ellen miért nincs védelem.
Álltalában a főfutószárakon van egy mikrokapcsoló (nyugati gépeken lehet, hogy proximity switch-et használnak), ami blokkolja a behúzást akkor is ha a „be” helyzetbe teszed a futóműködtető kart. Ha a főfutó kirugózott, ezáltal az egyenesbevezetője „kiegyenesedik”, akkor a blokkolás felold.
Persze még jobban el lehetne bonyolítani a rendszert (több hibaforrás -> rossz esetben több korcsolyázó Gripen ), ha valahogy mérnéd magasságot, vagy a kirugózás óta eltelt időt, de akkor már zokon vennék a pilóták, hogy a tervező részéről hülyének vannak nézve. :p
 
Álltalában a főfutószárakon van egy mikrokapcsoló (nyugati gépeken lehet, hogy proximity switch-et használnak), ami blokkolja a behúzást akkor is ha a „be” helyzetbe teszed a futóműködtető kart. Ha a főfutó kirugózott, ezáltal az egyenesbevezetője „kiegyenesedik”, akkor a blokkolás felold.
Persze még jobban el lehetne bonyolítani a rendszert (több hibaforrás -> rossz esetben több korcsolyázó Gripen ), ha valahogy mérnéd magasságot, vagy a kirugózás óta eltelt időt, de akkor már zokon vennék a pilóták, hogy a tervező részéről hülyének vannak nézve. :p

Ez egyes gépeken így van ahogy írtad, másokon meg nem, vagyis ez a megoldás teljesen típusfüggő. A MiG-29-en pl. nincs ilyen kirugózás-érzékelő, de más MiG-típusokon se volt (a 25-ön esetleg lehetett, azt nem ismerem annyira). Azt azért már jó régen megállapítottam, hogy mind a tervezési koncepciót mind a műszaki kiviteli minőséget tekintve a MiG-ek még Szergejnél is a harcigépek Trabant-kategóriájába számítanak, vagy max Wartburg/Skoda. Szóval ezek az egyszerűbb, olcsóbb, gyorsabban gyártható tömeg-harcigépek mindenféle "luxus"-bonyolítás nélkül. :)
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Álltalában a főfutószárakon van egy mikrokapcsoló (nyugati gépeken lehet, hogy proximity switch-et használnak), ami blokkolja a behúzást akkor is ha a „be” helyzetbe teszed a futóműködtető kart. Ha a főfutó kirugózott, ezáltal az egyenesbevezetője „kiegyenesedik”, akkor a blokkolás felold.
Persze még jobban el lehetne bonyolítani a rendszert (több hibaforrás -> rossz esetben több korcsolyázó Gripen ), ha valahogy mérnéd magasságot, vagy a kirugózás óta eltelt időt, de akkor már zokon vennék a pilóták, hogy a tervező részéről hülyének vannak nézve. :p
Pontosan erre gondolok, ez nem valami fúdebonyás rendszer szeritnem. Ehhez képest 2008 óta ez már vagy a 3-ik 29-es, ami emiatt veszik oda.
 
Kicsit korabban allitjak benti helyzetbe a futokart, kicsit korabban tehermentesitodik s fofuto annyira, hogy mar meginduljon befele, kicsit jobban megul emiatt a gep, rajta van a torzs alatti tartaly es mar nincs az a toloero ami a tartaly altal megfogott, pontosabban abban az allasszogben megakasztott gepet az elhatarozasi sebesseg fole gyorsitsa. A videon az eredmeny.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed
Kicsit korabban allitjak benti helyzetbe a futokart, kicsit korabban tehermentesitodik s fofuto annyira, hogy mar meginduljon befele, kicsit jobban megul emiatt a gep, rajta van a torzs alatti tartaly es mar nincs az a toloero ami a tartaly altal megfogott, pontosabban abban az allasszogben megakasztott gepet az elhatarozasi sebesseg fole gyorsitsa. A videon az eredmeny.

Kezdő inas koromban focizás közben láttam ilyent Tökölön MiG-21PFM-el, nagy csikorgás meg porfelhő volt, aztán a pilóta rekordot döntött 100m-es síkfutásban. Szerencséje volt hogy se nem gyulladt ki a gép, se nem borult fel.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ez egyes gépeken így van ahogy írtad, másokon meg nem, vagyis ez a megoldás teljesen típusfüggő. A MiG-29-en pl. nincs ilyen kirugózás-érzékelő, de más MiG-típusokon se volt (a 25-ön esetleg lehetett, azt nem ismerem annyira). Azt azért már jó régen megállapítottam, hogy mind a tervezési koncepciót mind a műszaki kiviteli minőséget tekintve a MiG-ek még Szergejnél is a harcigépek Trabant-kategóriájába számítanak, vagy max Wartburg/Skoda. Szóval ezek az egyszerűbb, olcsóbb, gyorsabban gyártható tömeg-harcigépek mindenféle "luxus"-bonyolítás nélkül. :)
Valahogy gondolom azért a 29-esen is blokkolják a földön a behúzást, mert még álló helyben is le lehetne ültetni, ha áram alatt van. És ha meg lehet valamit csinálni, akkor mindig lesz valaki, aki meg is csinálja...
Az pedig egyértelmű, hogy még a Szu-22 és a MiG-21 között is van különbség az említett területeken a Szuhoj javára. Hozzájuk képest, meg a Draken, Viggen sokkal előrébb jár, amikkel nagyjából kortársnak mondhatók. Engem legalábbis megdöbbentett az a minőségi fölény, ami az említett svéd gépek sajátja.
Pontosan erre gondolok, ez nem valami fúdebonyás rendszer szeritnem. Ehhez képest 2008 óta ez már vagy a 3-ik 29-es, ami emiatt veszik oda.
Azért ezek az esetek annyival megelőzhetők lettek volna, hogy észnél van a kabinban a figura.
3 vagány miatt nem érdemes jobban elbonyolítani a futóműködtetést, aminél létfontosságú, hogy a lehető legüzembiztosabb legyen..
.
 
Taszaron volt hogy allohelyen csukodott be felig a futo egy szep este alatt, okozca ezzel nemi meglepetest masnap reggel es volt olyan is, hogy az osszes tipusra szakszoval biro ellenorzo eloljaro csukott tul koran futot Szuhojon, aminek nemi szikrazas es a palyavegi facsoport "megigazitasa" lett a vege. Aztan a jo eros gep vegul szepen kiemelkedett...
 
A MiG-eknél a földön állva a futómű véletlen behúzását a futómű-működtető kar reteszelő-biztosítója akadályozza meg. Ha ez reteszelés helyzetben van, akkor a futó-vezérlő kart csak kinti és semleges helyzetbe lehet állítani, a behúzás pozícióba vezérlés mechanikusan meg van akadályozva. A szabályos működtetésnek az az előírt módja, hogy ha a futómű vezérlő kart "Benti"-helyzetből "Kintire", vagy akár csak "Semleges"-be állítják, akkor azonnal reteszelni kell azt. Felszállás és a futóművek behúzása után (ha megjelenik a három piros helyzetjelzés a tablón) a vezérlő kart semlegesbe kellett állítani és reteszelni azt (úgy tudom, ezt jelenteni is kellett az irányítótoronynak "Fékszárny, futó bent, csap semleges"), ezután kapott engedélyt a gép átkapcsolni a harcálláspont rádió-csatornájára. Mindez persze nem ér sokat, ha bemondják ugyan a megszokott szabvány-szöveget, de a kar kezelését nem szabályosan végzik.
 
"Továbbá új, a fedélzeti fegyverrendszerekkel összekapcsolt sisakcélzó, és addicionálisan lézeres célmegjelölő is rendszeresítésre kerül"

Valahol olvastam hogy sisakcélzót itt már JHMCS szerű cuccra értik mivel fejleszti azt is a KRET.