MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Használjuk a itt csapat erejét. Érdekes közös, két ünnep közötti kutatási project lehet! Hogy, kinek, mit mondanak a forrásai?!
.
A legjobb közelites a Google Maps lenne, pl Eritreat megnezve az asmarai legibazison 2022-es foton ott allt kint 5 darab 29-es (es 2 Szu-27/30 is), de ki a fenenek lenne van kapacitasa ezt szamolni mindenhol. Ez meg a "Reszkessetek betörök 1-3"-nal is rosszabb lenne karacsonyra.... :)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
980
3 478
93
;).
A legjobb közelites a Google Maps lenne, pl Eritreat megnezve az asmarai legibazison 2022-es foton ott allt kint 5 darab 29-es (es 2 Szu-27/30 is), de ki a fenenek lenne van kapacitasa ezt szamolni mindenhol. Ez meg a "Reszkessetek betörök 1-3"-nal is rosszabb lenne karacsonyra.... :)
Van több szent őrült is a csapatban! ;)

Egyébként Aszmarában 2020. november hóban még hat MiG-29-es ált a betonon. Majd 2020. december és 2022. szeptembere közötti HÚSZ darab műholdfotón, mindössze öt áll, ugyanabban a változatlan pozicióban. Mivel láthatóan két éve nem moccantak meg, így valószínűleg le vannak állítva - jelenleg. Már tegnap végignéztem az összes érintett repteret.
 
M

molnibalage

Guest
.
A legjobb közelites a Google Maps lenne, pl Eritreat megnezve az asmarai legibazison 2022-es foton ott allt kint 5 darab 29-es (es 2 Szu-27/30 is), de ki a fenenek lenne van kapacitasa ezt szamolni mindenhol. Ez meg a "Reszkessetek betörök 1-3"-nal is rosszabb lenne karacsonyra.... :)
Ez különbözteti meg a felszopott semmire sem jó "sajtót" attól, aki utána is néz annak, hogy mit ír le.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Van több szent őrült is a csapatban! ;)

Egyébként Aszmarában 2020. november hóban még hat MiG-29-es ált a betonon. Majd 2020. december és 2022. szeptembere közötti HÚSZ darab műholdfotón, mindössze öt áll, ugyanabban a változatlan pozicióban. Mivel láthatóan két éve nem moccantak meg, így valószínűleg le vannak állítva - jelenleg. Már tegnap végignéztem az összes érintett repteret.
.
.
Végülis a betonon lévő darabszám is csak közelitő, mert lehetnek hangárban, karbantartáson valahol, vagy akár éppen repülhetnek is.
De nyilván ami két éve ugyanott áll, az már valószinűleg nem repül sehová. :)
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 906
4 662
113
Majd 2020. december és 2022. szeptembere közötti HÚSZ darab műholdfotón, mindössze öt áll, ugyanabban a változatlan pozicióban. Mivel láthatóan két éve nem moccantak meg, így valószínűleg le vannak állítva - jelenleg. Már tegnap végignéztem az összes érintett repteret.
Szia,

Probaltam egy kicsit forditva gondolkozni: a 90-es evek kozepen a magyar MIG-29-esek meg jo allapotban voltak, repultek nagysagrendileg evi 100 orat. Ez a 100 ora kevesebb, mint a 2 %-a az evnek. Tehat ha veletlenszeru idopontokban csinalunk 50 foto 1 ev alatt, akkor annak a legnagyobb a valoszinusege, hogy mindegyiket a sajat allohelyen allva latjuk (persze ezt a szamolast lehetne joval precizebben is vegezni, pl. beleszamolni azt az idot is, amikor a javitohangarban voltak; de masreszrol meg nem 1 ev alatt 50 foto, hanem tobb mint 1.5 ev alatt 20 foto).

Mikozben irtam, rajottem, hogy nem azt kell nezni, hogy egyenkent mindegyiknel az a legvaloszinubb, hogy a foto idejen all, hanem azt, hogy az 5 gep egyuttesebol egyetlen egy sincs mashol. Ha azt feltetelezzuk, hogy szoloban gyakorolnak, akkor mar evi 500 orat toltenek a levegoben, ha ennek hasrautesszeruen a duplajat vesszuk mint javitohangarban toltott idot, akkor az 1500 ora mar az ev 17%-a, illetve a tobb mint masfel evnek kb. 10%-a.

20 foton eleg nagy valoszinuseggel latszik egy 10%-os valoszinusegu esemeny (ha nem szamoltam el, akkor 88% valoszinuseggel), szoval igazad van a fenti kovetkeztetessel. Ha meg nagyobb a javitasi ara'ny, akkor meg meg inkabb igazad van.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
980
3 478
93
Szia,

Probaltam egy kicsit forditva gondolkozni: a 90-es evek kozepen a magyar MIG-29-esek meg jo allapotban voltak, repultek nagysagrendileg evi 100 orat. Ez a 100 ora kevesebb, mint a 2 %-a az evnek. Tehat ha veletlenszeru idopontokban csinalunk 50 foto 1 ev alatt, akkor annak a legnagyobb a valoszinusege, hogy mindegyiket a sajat allohelyen allva latjuk (persze ezt a szamolast lehetne joval precizebben is vegezni, pl. beleszamolni azt az idot is, amikor a javitohangarban voltak; de masreszrol meg nem 1 ev alatt 50 foto, hanem tobb mint 1.5 ev alatt 20 foto).

Mikozben irtam, rajottem, hogy nem azt kell nezni, hogy egyenkent mindegyiknel az a legvaloszinubb, hogy a foto idejen all, hanem azt, hogy az 5 gep egyuttesebol egyetlen egy sincs mashol. Ha azt feltetelezzuk, hogy szoloban gyakorolnak, akkor mar evi 500 orat toltenek a levegoben, ha ennek hasrautesszeruen a duplajat vesszuk mint javitohangarban toltott idot, akkor az 1500 ora mar az ev 17%-a, illetve a tobb mint masfel evnek kb. 10%-a.

20 foton eleg nagy valoszinuseggel latszik egy 10%-os valoszinusegu esemeny (ha nem szamoltam el, akkor 88% valoszinuseggel), szoval igazad van a fenti kovetkeztetessel. Ha meg nagyobb a javitasi ara'ny, akkor meg meg inkabb igazad van.
Hello!

Onnan közelítettem meg, hogy a beton foltos. Két év során - húsz műhold fotón - a gépek helyzete változatlan maradt a foltokhoz képest. Felfestések sem segítik a gépek pozicionálását.

Kizártnak tartom, hogy a nagy üres betonplacc közepén sikerülne mindig pontosan ugyanoda parkolni. (Ez még nekem sem sikerül a saját garázsomban, pedig ott vannak viszonyítási pontjaim amit használok és gyakorlottnak is mondhatom magam. :))

er01.jpg



Végülis a betonon lévő darabszám is csak közelitő, mert lehetnek hangárban, karbantartáson valahol, vagy akár éppen repülhetnek is.
A betonon látható eritreai MiG-29-esek esetében, nem csak közelítő adatokra következtethetünk. Az alábbiak miatt hivatkoztam rá:
  • Eritrea 12 db ismert gyáriszámú MiG-29-es kapott Oroszországtól. A legmagasabb ismert oldalszám is a 12-es. Tehát összesen 12 MiG-29-est birtokoltak, bár ennyi egy időben sohasem ált rendelkezésre a veszteségek és a többszöri utánrendelések miatt.

  • A fenti gépek közül 1999 és 2008 között, öt MiG-29-es igazoltan selejtezésre került. Esélyes, hogy 2008 és 2020 között is vesztettek, még el egy-vagy két gépet - ha repültek egyáltalán.

  • Tehát a műholdképeken 2020-ban látható hat, majd 2021-től látható öt „nem mozduló” eritreai MiG-29-esről, gyakorlatilag a teljes flottára következtethetünk.
Egyébként az eritreai MiG-29-esek sohasem jutottak el ipari, élettartam hosszabbító nagyjavításra. Az esetleges helyi hosszabbítgatásokkal sem valószínű, hogy húsz évig repülnének ipari háttér nélkül. Ezeket egy háborúra kapták, ráadásul utána beszereztek nagyobb teljesítményű Szu-27-eseket is.

er02.jpg

A rendelkezése álló, aktív álapotott mutató fotók is jellemzően 2010 előtt készültek, mint ez a 2004-es dátumozású.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
980
3 478
93
FB-IMG-1525274517999.jpg


Némi plusz infó, bár szórnak az adatok. Az eritreai MiG-29-esek közel 15 éve, nem alkalmasak bevetésre! A megmaradt kb három sérülésmentes, lekonzervált gépből egyet-egyet repülőképessé tettek a tízes években kelet-európai műszaki csapatok, hogy a népnek promózhassák ünnepnapokon, de semmi több.

1998 végén kaptak hat MiG-29-est, felkészülendő az Etiópiával vívandó háborúra. Oldalszámaik 501-506 között lettek kiosztva.
  • #501 – 9.51 UB a kétezres években megsérült, eddig nem javították
  • #502 – 9.12B a kétezres évek végére üzemképtelenné vált, konzerválták.
  • #503 – 9.12B lelőtték az 1999-es a háború során
  • #504 - 9.12B a kétezres évek végére üzemképtelenné vált, konzerválták. 2013-ban egy fehérorosz csapat repülőképes állapotba hozta, a függetlenség napjának megünneplésére. 2016-ban egy 10 fős orosz csapatot repülőképes állapotba hozta, hogy bemutathassák a 25 éves függetlenség napján
  • #505 - 9.12B a kétezres évek végére üzemképtelenné vált, konzerválták. 2016-ban egy 10 fős orosz csapat repülőképes állapotba hozta, hogy bemutathassák a 25 éves függetlenség napján
  • #506 – 9.12B lelőtték az 1999-es a háború során

2002 és 2004 körül további, legalább négy 9.12B beszerzésére került sor:
  • #507 – 9.12B 2004-ben összetört
  • #508 – 9.12B 2005-ben történt leszállás közben balesetet szenvedett.
  • #509 – 9.12B 2008-ban megsérült
  • #510 – 9.12B megsérült, kanibalizálták
1424788650-1894.jpg

Fotó: A 508-as balesete 2005-ben.

És akkor kérdés még két gép.
  • #511 elképzelhető, hogy nem létezett
  • #512 egy orosz gyári 9.18-as prototípus volt, amit #512-es oldalszámmal mutattak be. 2006-os dátumozású fotó van róla, de elképzelhető, hogy kamu.


attachment-463.jpg
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
980
3 478
93
Még annyi pontosítás, hogy a #501 oldalszámú 9.51-es eritreai kétüléses MiG-29-es - jelen információink szerint egyetlen eritreai MiG-29-esként - eljutott ipari nagyjavításra.

A #501 oldalszámú UB 1991-ben készült, és a Sokol gyár bemutatópéldányként szolgált rövid ideig, majd konzerválták. 1998-ban kikonzerválták, majd decemberben Eritreába szállították.

A háború, majd az utána következő feszültebb időszak után, 2008-ban szállították vissza Oroszországba, ahol a 275-ös számú krasznádári üzemben javították. Ezért is van róla viszonylag több fotó, de ezek nem Afrikában, hanem Krasznodárban készültek.

2009-ben került vissza Eritreába, ahol ismeretlen időpontban és mértékben megsérült, azóta nem repül.

001.jpg
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Még annyi pontosítás, hogy a #501 oldalszámú 9.51-es eritreai kétüléses MiG-29-es - jelen információink szerint egyetlen eritreai MiG-29-esként - eljutott ipari nagyjavításra.

A #501 oldalszámú UB 1991-ben készült, és a Sokol gyár bemutatópéldányként szolgált rövid ideig, majd konzerválták. 1998-ban kikonzerválták, majd decemberben Eritreába szállították.

A háború, majd az utána következő feszültebb időszak után, 2008-ban szállították vissza Oroszországba, ahol a 275-ös számú krasznádári üzemben javították. Ezért is van róla viszonylag több fotó, de ezek nem Afrikában, hanem Krasznodárban készültek.

2009-ben került vissza Eritreába, ahol ismeretlen időpontban és mértékben megsérült, azóta nem repül.
.
.
Ha viszont az van, amiröl beszelunk, hogy ott a muholdfoton az 5 gep evek ota mozdulatlan ott, akkor azert az is egy szempont, hogy bar a repter környeke zöld, de az egesz orszag egy sivatagos környek, valoszinuleg sok a por a szellel, masreszt a tenger is nagyon közel van, amitöl meg sos lehet a levegö?
A muholdkepeken a gepeket nagyon nem konzervaltak, talan egy ponyvat tettek a pilotafulkere, kb ennyi a reszukröl.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
980
3 478
93
.
.
Ha viszont az van, amiröl beszelunk, hogy ott a muholdfoton az 5 gep evek ota mozdulatlan ott, akkor azert az is egy szempont, hogy bar a repter környeke zöld, de az egesz orszag egy sivatagos környek, valoszinuleg sok a por a szellel, masreszt a tenger is nagyon közel van, amitöl meg sos lehet a levegö?
A muholdkepeken a gepeket nagyon nem konzervaltak, talan egy ponyvat tettek a pilotafulkere, kb ennyi a reszukröl.
Mi itt a fotelben megpróbáljuk onnan megközelíteni, hogy ez egy érték, amire biztos mindeni más is vigyáz. E helyett, ők valakinek az érdekében háborúztak annó, aki fegyvert is biztosított. Most valakinek nem érdeke a háború, tehát hagyják szétrohadni. Máshol is láttunk már ilyet, nem is kell Afrikába utazni... :(

Nem onnan van megközelítve, hogy ez egy érték, amit évtizedekig lehet üzemeltetni. A mának élnek... teljesen máshonnan nézik.




sud01.jpg


Más:
  • Peru - +/-egy alapon megvan
  • Oroszország - becsült - az üzemeltető századok alapján
  • Egyiptom - kb megvan
  • Észak-Kórea - kb megvan

A következő témának most a szudáni, iráni és algériai MiG-29-esekről gyűjtök.

A lengyel, szerb, bolgár MiG-29-esek jelenlegi állapotáról gyűjteni van jelentkező? Vagy egyéb légierő? Pl. India?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 747
66 441
113
Mi itt a fotelben megpróbáljuk onnan megközelíteni, hogy ez egy érték, amire biztos mindeni más is vigyáz. E helyett, ők valakinek az érdekében háborúztak annó, aki fegyvert is biztosított. Most valakinek nem érdeke a háború, tehát hagyják szétrohadni. Máshol is láttunk már ilyet, nem is kell Afrikába utazni... :(

Nem onnan van megközelítve, hogy ez egy érték, amit évtizedekig lehet üzemeltetni. A mának élnek... teljesen máshonnan nézik.




sud01.jpg


Más:
  • Peru - +/-egy alapon megvan
  • Oroszország - becsült - az üzemeltető századok alapján
  • Egyiptom - kb megvan
  • Észak-Kórea - kb megvan

A következő témának most a szudáni, iráni és algériai MiG-29-esekről gyűjtök.

A lengyel, szerb, bolgár MiG-29-esek jelenlegi állapotáról gyűjteni van jelentkező? Vagy egyéb légierő? Pl. India?
India az UPG korszerűsítéssel gondolom, belevariált a továbbéltetendő darabszámba, nem 1:1-ben ment a modernizáció.
Ez csak egy tipp.
Ezen felül ott van a másik 29-es, a K/KUB páros, ami egyrészt műholdkép alapján meg sem különböztethető, másrészt ott is volt pár baleset.
Érdekes, hogy bár hajófedélzeti - tehát fokozottan veszélyes üzemű - a típus, a gépsérüléses események majdnem mind a szárazföldi bázisukon történtek.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and borisz

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
980
3 478
93
India az UPG korszerűsítéssel gondolom, belevariált a továbbéltetendő darabszámba, nem 1:1-ben ment a modernizáció.
Ez csak egy tipp.
Ezen felül ott van a másik 29-es, a K/KUB páros, ami egyrészt műholdkép alapján meg sem különböztethető, másrészt ott is volt pár baleset.
Érdekes, hogy bár hajófedélzeti - tehát fokozottan veszélyes üzemű - a típus, a gépsérüléses események majdnem mind a szárazföldi bázisukon történtek.
Igen, jó lenne e friss állapotjelentés az UPG program aktuális állapotárol.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
India az UPG korszerűsítéssel gondolom, belevariált a továbbéltetendő darabszámba, nem 1:1-ben ment a modernizáció.
Ez csak egy tipp.
Ezen felül ott van a másik 29-es, a K/KUB páros, ami egyrészt műholdkép alapján meg sem különböztethető, másrészt ott is volt pár baleset.
Érdekes, hogy bár hajófedélzeti - tehát fokozottan veszélyes üzemű - a típus, a gépsérüléses események majdnem mind a szárazföldi bázisukon történtek.
.
Friss cikk az indiai tengereszeti helyzetröl, nem tul pozitiv: https://www.janes.com/defence-news/...-reports-crash-of-fifth-mig-29k-in-four-years
.
Negy ev alatt 5 gepet vesztettek, miközben a szarazföldiek nagyobb gepszammal is 10 ev alatt "csak" harmat.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Indiai K/KUB-nak remek forrás! UPG-ről tudsz hasonlóan frisset, és hitelesnek tűnőt?

2022.okt:
eszerint: "The IAF operates about 66 of the Soviet/Russian origin fighters in three squadrons. Two of them are based at Adampur and Jamnagar, while the third has recently moved to Srinagar to replace a MiG-21 squadron that was phased out. In addition, the Navy also procured 35 MiG-29s for its fleet air arm."
.
2022. augusztus: https://eurasiantimes.com/india-to-get-swift-delivery-of-upgraded-mig-29-fighters/
eszerint: "The IAF currently operates four MiG-21 squadrons, five Jaguar squadrons, three MiG-29 (UPG) squadrons, three Mirage 2000 (UPG) squadrons, and 12 Su-30MKI, two LCA squadrons, and two Rafale squadrons."
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and enzo

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 906
4 662
113
Hello!

Onnan közelítettem meg, hogy a beton foltos. Két év során - húsz műhold fotón - a gépek helyzete változatlan maradt a foltokhoz képest. Felfestések sem segítik a gépek pozicionálását.

Kizártnak tartom, hogy a nagy üres betonplacc közepén sikerülne mindig pontosan ugyanoda parkolni.
Szia,

Az allohelyeken nincsenek nyugozo pontok?
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Ebben az évben jártam a szerb Stít 22 rendezvényen, ahol természetesen kiállították a MiG-29SzM változatú repülőgépet statikus sorba, illetve repültek példányok. Az azonosítást nehezítette, hogy a függőleges vezérsíkon lévő lajstromszámokat lefestették, azonosíthatatlanná tették. A szerb Tango Six blog is szenved, hogy tényleg infok legyenek a repülőgépekről.

Stit 22 - saját cikk

Tango Six