MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

Pedig mindenhol azt írják....
MiG_29UPG%20(1400%20x%20589).jpg
 
Valóban, egy időben hívták az RD-33MK-t RD-33-3-nak is, de ettől ez még okádja a kormot mint ha autógumival menne:

http://russianplanes.net/id99421

http://russianplanes.net/id98639

http://russianplanes.net/id95199

http://russianplanes.net/id56035

Talán az élettartam növekedhetett, de a tüzelőtér alapvetően itt is ugyanaz, mint a mi gépeinknél volt.
 
T. emel!

Hozzászólásodból látszik, hogy nem kicsit képben vagy.
Három gondolat/kérdés fogalmazódott meg bennem:
1, Eddig azt gondoltam, hogy - többek között azért volt viszonylag rövid a tervezett javításközi üzemidő/élettartam, mert reálisan felmérve éles konfliktusban az adott eszközök várható túlélési esélyeit azt látták, hogy felesleges pl. 6000 órás, 30 éves üzemidejű gépet tervezni, az ahhoz szükséges minőséggel.
Ezt ugye még árnyalta a rendkívül gyors elavulás is.
2, Nem tudom, de gondolom, hogy a hadiiparban sem törvényszerűen volt a minőség mindig egyenletes a Szovjetunióban...
Gondolom ez is közrejátszhatott. Inkább szereljék szét gyakrabban, cseréljék ki feleslegesen, minthogy romoljon a hadrafoghatóság.
Magyarán nem bíztak a saját munkájukban.
3, Oké, hogy komoly bevétel az exportált gépek sűrű üzemidős szervizelése, de ez öngól is, hiszen igencsak nagy teher lehetett a Szovjetunió gazdaságának.
Nem tudom, mennyire illik ide, de volt két egyforma, egykorú Moszkvicsom. Annyi volt a különbség, hogy az egyik kanadai exportra készült, és angol feliratos volt. Azt 210 000nél kellett selejtezni. A másikat 85ezernél.
 
A legújabb értesülés szerint az összes MiG-29-esünk eladásra került, a vevő(?) egy magyar(?) cég. Szolnokra se fog kerülni egy példány se.

Nincs egy valamire való miliárdosunk se, aki megvenné sportrepülőnek? Az UB még befektetésnek is jó lenne. A nejem tuti befizetne rá.
 
Szia misinator
Véleményed első két pontjában elég jól eltaláltad a lényeget. Ráadásul ezekhez az is hozzájött, hogy a hőskor, tehát a 40-es 50-es évek sugárhajtású típusai olyan gyorsan váltották egymást, hogy úgy tűnhetett, semmi szükség hosszú élettartamú gépekre. Aztán jött a MiG-21 (nyugaton a Phantom), amik elég rendesen módosítottak ezen a trenden (ugyebár aránylag egyszerű, tehát olcsó típusokat könnyű szívvel leváltanak, főleg ha sokkal jobb az utód, de jóval korszerűbb, összetettebb - tehát jóval drágább gépek esetében már inkább gondolkodóba esik a döntéshozó is!)
A harmadik pontban szerintem nagyon nincs igazad, hiszen ha az előírt sűrű nagyjavítások nagyobb terhet jelentettek volna Szergejéknek, mint amit a bevétel megért, elég lett volna néhány kiadott bülletinnel megnövelni a javításközi üzemidőket, és minden üzemeltető happy lett volna - kivéve saját pénzügyeseiket, dehát ezért is elég ritkán módosítgattak felfelé.
Üdv ML
A világháborúban egy darab bombázó érte meg a selejtezést. Egy ausztrál B17es megérte a párszáz órát, vagy valami egyéb nevetséges élettartamot, és selejtezték is. Azt hiszem, 95 óra volt a várható élettartamuk.
 
Nem tudom, mennyire illik ide, de volt két egyforma, egykorú Moszkvicsom. Annyi volt a különbség, hogy az egyik kanadai exportra készült, és angol feliratos volt. Azt 210 000nél kellett selejtezni. A másikat 85ezernél.

Hm. Nem semmi!

Ha már off, akkor legyen nagyon! :-)

Egy volt kollégám vett a 90-es évek elején egy Belgiumból származó pár éves Lada Novát. /Valami rokoni kapcsolatból/
2105-ös karosszéria, 1200-es(!!!) motorral.
Én akkor egy gyakorlatilag új 2107-essel dolgoztam.
Hát kérem, a két autó között ég és föld volt a különbség.
Kormányozhatóságban /a könnyebb motor nyilván sokat számított/, zajkultúrában, városi menetdinamikában.
Egyáltalán; minőségérzetben.
S nem az 1500-ös javára...
Mellesleg az elektromosság Bosch volt; generátor, feszültségszabályzó stb. akkoriban meg ugye olyan sok elektromos extra nem nagyon volt egy KGST autóban:-)))
Ha nem vezettem volna párszor magam is, akkor az életben nem hittem volna el, hogy sokkal autóbb volt, mint a Merci-orrú kocka!
Aztán megrészegülve a felkínált összegtől, eladta a minden VAZ-t felvásárló ukránoknak.
 
A világháborúban egy darab bombázó érte meg a selejtezést. Egy ausztrál B17es megérte a párszáz órát, vagy valami egyéb nevetséges élettartamot, és selejtezték is. Azt hiszem, 95 óra volt a várható élettartamuk.

Nekünk, sorkatonáknak anno 89-ben a nagykanizsai Dózsa György laktanyában az egyik közvetlenebb tiszt felvázolta a dandárunk szerepét /olasz testvéralakulatok "fogadása"/
Na, ott meg a mi "aktív" katonai pályafutásunk percekre volt saccolva...
 
A magyar első lépcsőnek nyolc percig kellett volna kitartani. Igaz-e, vagy sem, ez volt a pletyka.
 
Átadták az 5. modernizált lengyel MiG-29-est.


Fifth Modernised Polish Air Force MiG-29 Re-delivered
February 8th, 2014
 
Átadták az 5. modernizált lengyel MiG-29-est.

Fifth Modernised Polish Air Force MiG-29 Re-delivered
February 8th, 2014

http://dgrsz.mon.gov.pl/aktualnosci/artykul/najnowsze/2014-01-31-111-wrocil-do-bazy/
 
http://voiceofrussia.com/news/2014_02_10/MiG-aims-to-double-aircraft-production-by-2017-2486/
 
http://abcnews.go.com/International/wireStory/mig-jets-designer-rostislav-belyakov-dies-aged-94-22729594

RIP