Nem tudom, mennyire illik ide, de volt két egyforma, egykorú Moszkvicsom. Annyi volt a különbség, hogy az egyik kanadai exportra készült, és angol feliratos volt. Azt 210 000nél kellett selejtezni. A másikat 85ezernél.T. emel!
Hozzászólásodból látszik, hogy nem kicsit képben vagy.
Három gondolat/kérdés fogalmazódott meg bennem:
1, Eddig azt gondoltam, hogy - többek között azért volt viszonylag rövid a tervezett javításközi üzemidő/élettartam, mert reálisan felmérve éles konfliktusban az adott eszközök várható túlélési esélyeit azt látták, hogy felesleges pl. 6000 órás, 30 éves üzemidejű gépet tervezni, az ahhoz szükséges minőséggel.
Ezt ugye még árnyalta a rendkívül gyors elavulás is.
2, Nem tudom, de gondolom, hogy a hadiiparban sem törvényszerűen volt a minőség mindig egyenletes a Szovjetunióban...
Gondolom ez is közrejátszhatott. Inkább szereljék szét gyakrabban, cseréljék ki feleslegesen, minthogy romoljon a hadrafoghatóság.
Magyarán nem bíztak a saját munkájukban.
3, Oké, hogy komoly bevétel az exportált gépek sűrű üzemidős szervizelése, de ez öngól is, hiszen igencsak nagy teher lehetett a Szovjetunió gazdaságának.
A legújabb értesülés szerint az összes MiG-29-esünk eladásra került, a vevő(?) egy magyar(?) cég. Szolnokra se fog kerülni egy példány se.
A világháborúban egy darab bombázó érte meg a selejtezést. Egy ausztrál B17es megérte a párszáz órát, vagy valami egyéb nevetséges élettartamot, és selejtezték is. Azt hiszem, 95 óra volt a várható élettartamuk.Szia misinator
Véleményed első két pontjában elég jól eltaláltad a lényeget. Ráadásul ezekhez az is hozzájött, hogy a hőskor, tehát a 40-es 50-es évek sugárhajtású típusai olyan gyorsan váltották egymást, hogy úgy tűnhetett, semmi szükség hosszú élettartamú gépekre. Aztán jött a MiG-21 (nyugaton a Phantom), amik elég rendesen módosítottak ezen a trenden (ugyebár aránylag egyszerű, tehát olcsó típusokat könnyű szívvel leváltanak, főleg ha sokkal jobb az utód, de jóval korszerűbb, összetettebb - tehát jóval drágább gépek esetében már inkább gondolkodóba esik a döntéshozó is!)
A harmadik pontban szerintem nagyon nincs igazad, hiszen ha az előírt sűrű nagyjavítások nagyobb terhet jelentettek volna Szergejéknek, mint amit a bevétel megért, elég lett volna néhány kiadott bülletinnel megnövelni a javításközi üzemidőket, és minden üzemeltető happy lett volna - kivéve saját pénzügyeseiket, dehát ezért is elég ritkán módosítgattak felfelé.
Üdv ML
Nekem nagyon tetszik a "púpos". Olyan kigyúrt féle, mint egy bulldog.Egy MiG-29 SzMT (9-19)
![]()
Nem tudom, mennyire illik ide, de volt két egyforma, egykorú Moszkvicsom. Annyi volt a különbség, hogy az egyik kanadai exportra készült, és angol feliratos volt. Azt 210 000nél kellett selejtezni. A másikat 85ezernél.

)) A világháborúban egy darab bombázó érte meg a selejtezést. Egy ausztrál B17es megérte a párszáz órát, vagy valami egyéb nevetséges élettartamot, és selejtezték is. Azt hiszem, 95 óra volt a várható élettartamuk.
Átadták az 5. modernizált lengyel MiG-29-est.
Fifth Modernised Polish Air Force MiG-29 Re-delivered
February 8th, 2014
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..