MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 826
113
Pedig mindenhol azt írják....
MiG_29UPG%20(1400%20x%20589).jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 421
63 702
113
Valóban, egy időben hívták az RD-33MK-t RD-33-3-nak is, de ettől ez még okádja a kormot mint ha autógumival menne:

http://russianplanes.net/id99421

http://russianplanes.net/id98639

http://russianplanes.net/id95199

http://russianplanes.net/id56035

Talán az élettartam növekedhetett, de a tüzelőtér alapvetően itt is ugyanaz, mint a mi gépeinknél volt.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
T. emel!

Hozzászólásodból látszik, hogy nem kicsit képben vagy.
Három gondolat/kérdés fogalmazódott meg bennem:
1, Eddig azt gondoltam, hogy - többek között azért volt viszonylag rövid a tervezett javításközi üzemidő/élettartam, mert reálisan felmérve éles konfliktusban az adott eszközök várható túlélési esélyeit azt látták, hogy felesleges pl. 6000 órás, 30 éves üzemidejű gépet tervezni, az ahhoz szükséges minőséggel.
Ezt ugye még árnyalta a rendkívül gyors elavulás is.
2, Nem tudom, de gondolom, hogy a hadiiparban sem törvényszerűen volt a minőség mindig egyenletes a Szovjetunióban...
Gondolom ez is közrejátszhatott. Inkább szereljék szét gyakrabban, cseréljék ki feleslegesen, minthogy romoljon a hadrafoghatóság.
Magyarán nem bíztak a saját munkájukban.
3, Oké, hogy komoly bevétel az exportált gépek sűrű üzemidős szervizelése, de ez öngól is, hiszen igencsak nagy teher lehetett a Szovjetunió gazdaságának.
Nem tudom, mennyire illik ide, de volt két egyforma, egykorú Moszkvicsom. Annyi volt a különbség, hogy az egyik kanadai exportra készült, és angol feliratos volt. Azt 210 000nél kellett selejtezni. A másikat 85ezernél.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
A legújabb értesülés szerint az összes MiG-29-esünk eladásra került, a vevő(?) egy magyar(?) cég. Szolnokra se fog kerülni egy példány se.

Nincs egy valamire való miliárdosunk se, aki megvenné sportrepülőnek? Az UB még befektetésnek is jó lenne. A nejem tuti befizetne rá.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Szia misinator
Véleményed első két pontjában elég jól eltaláltad a lényeget. Ráadásul ezekhez az is hozzájött, hogy a hőskor, tehát a 40-es 50-es évek sugárhajtású típusai olyan gyorsan váltották egymást, hogy úgy tűnhetett, semmi szükség hosszú élettartamú gépekre. Aztán jött a MiG-21 (nyugaton a Phantom), amik elég rendesen módosítottak ezen a trenden (ugyebár aránylag egyszerű, tehát olcsó típusokat könnyű szívvel leváltanak, főleg ha sokkal jobb az utód, de jóval korszerűbb, összetettebb - tehát jóval drágább gépek esetében már inkább gondolkodóba esik a döntéshozó is!)
A harmadik pontban szerintem nagyon nincs igazad, hiszen ha az előírt sűrű nagyjavítások nagyobb terhet jelentettek volna Szergejéknek, mint amit a bevétel megért, elég lett volna néhány kiadott bülletinnel megnövelni a javításközi üzemidőket, és minden üzemeltető happy lett volna - kivéve saját pénzügyeseiket, dehát ezért is elég ritkán módosítgattak felfelé.
Üdv ML
A világháborúban egy darab bombázó érte meg a selejtezést. Egy ausztrál B17es megérte a párszáz órát, vagy valami egyéb nevetséges élettartamot, és selejtezték is. Azt hiszem, 95 óra volt a várható élettartamuk.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 454
11 469
113
Nem tudom, mennyire illik ide, de volt két egyforma, egykorú Moszkvicsom. Annyi volt a különbség, hogy az egyik kanadai exportra készült, és angol feliratos volt. Azt 210 000nél kellett selejtezni. A másikat 85ezernél.

Hm. Nem semmi!

Ha már off, akkor legyen nagyon! :)

Egy volt kollégám vett a 90-es évek elején egy Belgiumból származó pár éves Lada Novát. /Valami rokoni kapcsolatból/
2105-ös karosszéria, 1200-es(!!!) motorral.
Én akkor egy gyakorlatilag új 2107-essel dolgoztam.
Hát kérem, a két autó között ég és föld volt a különbség.
Kormányozhatóságban /a könnyebb motor nyilván sokat számított/, zajkultúrában, városi menetdinamikában.
Egyáltalán; minőségérzetben.
S nem az 1500-ös javára...
Mellesleg az elektromosság Bosch volt; generátor, feszültségszabályzó stb. akkoriban meg ugye olyan sok elektromos extra nem nagyon volt egy KGST autóban:)))
Ha nem vezettem volna párszor magam is, akkor az életben nem hittem volna el, hogy sokkal autóbb volt, mint a Merci-orrú kocka!
Aztán megrészegülve a felkínált összegtől, eladta a minden VAZ-t felvásárló ukránoknak.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 454
11 469
113
A világháborúban egy darab bombázó érte meg a selejtezést. Egy ausztrál B17es megérte a párszáz órát, vagy valami egyéb nevetséges élettartamot, és selejtezték is. Azt hiszem, 95 óra volt a várható élettartamuk.

Nekünk, sorkatonáknak anno 89-ben a nagykanizsai Dózsa György laktanyában az egyik közvetlenebb tiszt felvázolta a dandárunk szerepét /olasz testvéralakulatok "fogadása"/
Na, ott meg a mi "aktív" katonai pályafutásunk percekre volt saccolva...
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
A magyar első lépcsőnek nyolc percig kellett volna kitartani. Igaz-e, vagy sem, ez volt a pletyka.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 708
76 721
113
Átadták az 5. modernizált lengyel MiG-29-est.


Fifth Modernised Polish Air Force MiG-29 Re-delivered
February 8th, 2014
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 708
76 721
113
Átadták az 5. modernizált lengyel MiG-29-est.

Fifth Modernised Polish Air Force MiG-29 Re-delivered
February 8th, 2014

http://dgrsz.mon.gov.pl/aktualnosci/artykul/najnowsze/2014-01-31-111-wrocil-do-bazy/
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 708
76 721
113
http://voiceofrussia.com/news/2014_02_10/MiG-aims-to-double-aircraft-production-by-2017-2486/
 
M

molnibalage

Guest
http://abcnews.go.com/International/wireStory/mig-jets-designer-rostislav-belyakov-dies-aged-94-22729594

RIP