MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

ddig összesen kb. 150 db MiG-31-est modernizáltak, és lassan elfogynak a megfelelő állapotú sárkányok. Ha így nézzük, a modernizált gépek kb. 10%-a lett K verzió. Az is behatárolja a lehetőségeket, hogy K-nak csak DZ/B változatú, vagyis utántölthető gépeket építenek át, és azokból van kevesebb. A modernizált 31-esek közel 2/3-a BSzM, vagyis nem lehet a levegőben utántölteni őket. Valamiért a BSz-ekből több sárkány alkalmas a modernizálásra.
A BKC-nek lehet nagyobb szüksége van nagy tejesítményű elfogóvadászokra, mint stratégiai(?) feladatú 31-esekre. A K változatból szerintem nincs is értelme 2 századnyi (24-30 db) gépnél többet gyártani.
Két szerződés alapján modernizáltak 110(50+60) MiG-31 gépet BM/BSzM szintre. 2018 végén kötöttek egy harmadik szerződést, amely az összes fennmaradó gépet modernizálja BM/BSzM/K szintre. A Kb 250 darab MiG-31 gépből 100 darabot leírtak, így 150 gép kerül összesen modernizálásra 2024-ig.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and endre
TOP GUN elvtárs permi videóin több alkalommal is látszik, ahogy a zónában ellenőrzik a rendszert felszállás előtt. Eredetileg a 31-est úgy tervezték, hogy 16.350 kg belső üzemanyag töltéssel, 4 db kb. negyedtonnás R-33-assal, 2 db hasonló súlyú R-40TD-vel és 2 db PTB-3000-essel is föl tudjon szállni. Ekkora felszálló tömegnél szükség lett volna az orrsegédszárnyakra, hogy elég legyen a légbázisokon átlagos, 2.500 m-es felszállópálya. Azóta a póttartályokat és az R-40TD-ket kivonták, a helyükre rendszeresített rakéták pedig jóval könnyebbek. A kisebb felszállósúlyhoz már nem szükséges az orrsegédszárnyak használata. Ezért látod azt, hogy szinte csak kis sebességű és viszonylag nagy állásszögű repüléskor működik a rendszer.
Kiegészítés: a MiG-31-esekhez a PTB-2000-es tartályokat használták, amelyeket a Szu-24-eseken is lehetett nagyon ritkán látni, csak a törzs alatti tartón.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Van tolóerő, elrugaszkodik hamar a betonról, majd még ad rá némi kerót, olyan sárgásat pamacsol, mint a hattyú forszázson.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Van tolóerő, elrugaszkodik hamar a betonról, majd még ad rá némi kerót, olyan sárgásat pamacsol, mint a hattyú forszázson.
Pont fordítva: leveszi a gázt, azért a sárga füst.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and papajoe
297247.jpg

297188.jpg

297137.jpg

MiG-31.jpg

Mikoyan-Gurevich_MiG-31%2C_Russia_-_Air_Force_AN2048914.jpg

QDZRI.jpg
 
A védelmi minisztérium bejelentése szerint jön a MiG-31BM2! Az ez után modernizálásra kerülő 31-esek már a BM2 (és gondolom a BSzM2) szintre lesznek átépítve. A gépek modernizálását a Nyizsnij Novgorod-i Szokol repülőgép javító üzem végzi, teljes egészében orosz alkatrészek felhasználásával. Írnak még elektronikus kormányvezérlésről is.

 
A kép nem új, de annál érdekesebb. Zsukovszkijban készült:

211428.jpg


A gépágyú eltávolítva, a vörös 06-os nem a légierő gépe, hanem a MiG-é. Ez egy tesztgép, aminek a kabinja már egy az egyben megegyezik a MiG-29K/KUB gépekével és Fly by Wire kormányvezérő rendszerrel látták el.

218320.jpg

218001.jpg

214432.jpg
 
Már legalább 1 éve tesztelik a MiG-31BM2 protót.

Появилась информация, что новая модификация МиГ-31БМ2 уже проходит госиспытания В рамках крупной оборонной программы по модернизации имеющегося парка истребителей-перехватчиков МиГ-31
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani