TOP GUN elvtárs permi videóin több alkalommal is látszik, ahogy a zónában ellenőrzik a rendszert felszállás előtt. Eredetileg a 31-est úgy tervezték, hogy 16.350 kg belső üzemanyag töltéssel, 4 db kb. negyedtonnás R-33-assal, 2 db hasonló súlyú R-40TD-vel és 2 db PTB-3000-essel is föl tudjon szállni. Ekkora felszálló tömegnél szükség lett volna az orrsegédszárnyakra, hogy elég legyen a légbázisokon átlagos, 2.500 m-es felszállópálya. Azóta a póttartályokat és az R-40TD-ket kivonták, a helyükre rendszeresített rakéták pedig jóval könnyebbek. A kisebb felszállósúlyhoz már nem szükséges az orrsegédszárnyak használata. Ezért látod azt, hogy szinte csak kis sebességű és viszonylag nagy állásszögű repüléskor működik a rendszer.