Jó kis MiG-31-es fotók:
В Тверской области летчики истребительного авиационного полка Ленинградской армии ВВС и ПВО Западного военного округа выполнили тренировочные полеты с ведением учебных воздушных боев.
aviapressphoto.com
Van egy dolog, amit nem értek. A MiG-31-esen a szárnyak belépőéle lehajtható, ugyanúgy, ahogy minden negyedik generációs, nagy manőverezőképességű vadászgépnél (kivétel: F-15), vagy olyan harmadik generációs harcászati repülőgépeknél, ahol legalább a fel- és leszállási úthosszt. illetve sebességet akarták csökkenteni.
Namármost a MiG-31-es az ugyan negyedik generációs, de nem nagy a manőverezőképessége, ugyanakkor nehéz, tehát azt gondolná az ember, hogy ha már a MiG-25-ösnél nem volt mód a belépőél megbonyolítására a nagy sebességű repülés torlónyomása miatt, akkor itt a csökkentett végsebesség miatt élni fognak a mechanizált belépőél adta előnyökkel. Mert muszáj, hiszen a gép nehéz és midnen aerodinamikai segítséget igénybe kell venni. És eleve, mert ott is van a kiépített mechinizáció.
Azaz, hogy csak gondolná az ember, hogy muszáj, de a MiG-31-esnél sem a fel-, sem pedig a leszálláshoz nem ívelik a belépőélet, a rendszer ilyenkor nem aktív egyátalán.
Az egyetlen helyzet idáig, ahol láttam a rendszert működni, az a légiutántöltés. És csak ott és ott is csak ritkán. Itt például a 19-es oldalszámú gép repül olyan állásszöggel, hogy ívelődik a belépőél is (odatekerve):
Itt látható az ívelés a földi rendszerpróbán 10:45-nél (kicsit elétekertem):