Ez a kép állítólag mostani és Zsukovszkijból.
Valamit megint tesztelnek egy aerodinamikailag lecsupaszított MiG-31-essel:
Valamit megint tesztelnek egy aerodinamikailag lecsupaszított MiG-31-essel:
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A két jókora hajtóműve sacc per kábé a MiG-29-esek RD-33-asainak a dupláját fogyaszthatják, minden sebességen, magasságon és rezsimen.Mintha ez a videó már lett volna linkelve.
Ez a gép kerozinpárával a tartályaiban szállt fel a demóra
Élmény volt olvasni minden mondatod!A két jókora hajtóműve sacc per kábé a MiG-29-esek RD-33-asainak a dupláját fogyaszthatják, minden sebességen, magasságon és rezsimen.
A MiG-29-es a 3600 kg-os belső kerókészletét egy nyolc perces intenzív földközeli demórepüléssel közel teljesen ki tudja fogyasztani.
Ez a MiG-31-es már csak a maximális túlterhelhetősége miatt se nagyon repül intenzíven végig egy nyolcperces bemutatót.
Ha a fékek felengedésétől a fékernyő eldobásáig le is húz nyolc percet a levegőben, a maximum 5.5g-s limit miatt csak pár utánégetős döngetésre és némi ugrásra futhatja a képességeiből.
Ebből arra következtetek, hogy a teljes, 16 tonnás töltésének alig a negyedéből, kb 4000 - 4500kg-ból le képes tudni a Le Bourget-ban előadott programot.
Az meg a 21 tonnás szerkezeti tömeget véve még mindig egy igen szerény felszállótömegre jön ki.
Ez a kb 25-26 tonnás felszállótömeg, a 66 négyzetméteres szárnyfelülettel együtt kapja meg a 31 tonnányi fékpadi tolóerőt.
Legyünk szigorúak, vegyük komolynak a szívócsatorna veszteségeket.
Akkor is kb 28-29 tonna az, ami ezt a 25-26 tonnás gépet megtolja.
Akárhogy is nézem, a MiG-31-esnek elviekben óriási kell, hogy legyen a “demózós” tolóerő/tömeg aránya.
Akkor is, ha 4 helyett akár 8 tonnányi keróval száll fel a gép.
A Szovjetunióban a hatvanas évek végéig nem használtak sem a civil, sem a katonai repülésben belépőél mechanizálást.Jó kis MiG-31-es fotók:
Экипажи истребителей отработали высокоманевренный воздушный бой в Тверской области | AviaPressPhoto
В Тверской области летчики истребительного авиационного полка Ленинградской армии ВВС и ПВО Западного военного округа выполнили тренировочные полеты с ведением учебных воздушных боев.aviapressphoto.com
Van egy dolog, amit nem értek. A MiG-31-esen a szárnyak belépőéle lehajtható, ugyanúgy, ahogy minden negyedik generációs, nagy manőverezőképességű vadászgépnél (kivétel: F-15), vagy olyan harmadik generációs harcászati repülőgépeknél, ahol legalább a fel- és leszállási úthosszt. illetve sebességet akarták csökkenteni.
Namármost a MiG-31-es az ugyan negyedik generációs, de nem nagy a manőverezőképessége, ugyanakkor nehéz, tehát azt gondolná az ember, hogy ha már a MiG-25-ösnél nem volt mód a belépőél megbonyolítására a nagy sebességű repülés torlónyomása miatt, akkor itt a csökkentett végsebesség miatt élni fognak a mechanizált belépőél adta előnyökkel. Mert muszáj, hiszen a gép nehéz és midnen aerodinamikai segítséget igénybe kell venni. És eleve, mert ott is van a kiépített mechinizáció.
Azaz, hogy csak gondolná az ember, hogy muszáj, de a MiG-31-esnél sem a fel-, sem pedig a leszálláshoz nem ívelik a belépőélet, a rendszer ilyenkor nem aktív egyátalán.
Az egyetlen helyzet idáig, ahol láttam a rendszert működni, az a légiutántöltés. És csak ott és ott is csak ritkán. Itt például a 19-es oldalszámú gép repül olyan állásszöggel, hogy ívelődik a belépőél is (odatekerve):
Itt látható az ívelés a földi rendszerpróbán 10:45-nél (kicsit elétekertem):
Nem. Inkább arról lehet szó, hogy a nagy torlónyomásnak kitett alkatrésznél a megbízhatóság végett csak minimális az működési tartomány és az alkalom, amikor minderre szükség van. Bár ez ellentmond minden józan tervezési filozófiának, hiszen, ha egy alrendszer csak nagyon ritkán van igénybe véve és a hatása is marginális, akkor inkább nem szabad bajlódni vele, mert csak felesleges hibafaktor és plusz tömeg.A Szovjetunióban a hatvanas évek végéig nem használtak sem a civil, sem a katonai repülésben belépőél mechanizálást.
Kipróbálták a Je-2-es első verzióján, utána nagy szünet a variaszárnyasokig, meg a Tu-154, Il-76-ig.
Eleve egy brutális terhelésnek kitett alkatrész a MiG-31 esetén.
Lehetséges, hogy konstrukciósan annyira nem lett üzembiztos, úgyhogy inkább nem erőltetik a használatát?
Itt csak a már régóta folyó modernizációról van szó. Felhozzák őket BM szintre.Modernizálják a MiG-31 vadászgépeket Oroszországban
В России модернизируют истребители МиГ-31
Замминистра обороны Алексею Криворучко на авиационном заводе "Сокол" в Нижнем Новгороде рассказали о ходе модернизации истребителей-перехватчиков МиГ-31. РИА Новости, 25.11.2021ria.ru
Nekem úgy fest, inkább csak a Kinzshal-hordozónak átalakítandó gépekről van szó. A MiG-31K néven is futó példányok az átalakítást követően nem lesznek alkalmasak az elfogási feladatok ellátására, csak csapásmérésre:Itt csak a már régóta folyó modernizációról van szó. Felhozzák őket BM szintre.
Meg amennyire a riporter mondja...Nekem úgy fest, inkább csak a Kinzshal-hordozónak átalakítandó gépekről van szó. A MiG-31K néven is futó példányok az átalakítást követően nem lesznek alkalmasak az elfogási feladatok ellátására, csak csapásmérésre:
Amennyire én tudom...
Két program fut: A MiG-31 BM/BSzM modernizáció és a MiG-31K a Kinzsal hordozására.Itt csak a már régóta folyó modernizációról van szó. Felhozzák őket BM szintre.
Jól van na, lebuktamMeg amennyire a riporter mondja...
Az utolsó nyilvános műholdképen 14 db látszik. A nyáron 11 db-ról volt adat.Hány k verzió lehet már?
Ahogy láttad a a videóban, a gépeket teljesen apró darabokra szedik és a modernizált változat mire elkészül nem egész 1 év.Az nem valmi sok
Eddig összesen kb. 150 db MiG-31-est modernizáltak, és lassan elfogynak a megfelelő állapotú sárkányok. Ha így nézzük, a modernizált gépek kb. 10%-a lett K verzió. Az is behatárolja a lehetőségeket, hogy K-nak csak DZ/B változatú, vagyis utántölthető gépeket építenek át, és azokból van kevesebb. A modernizált 31-esek közel 2/3-a BSzM, vagyis nem lehet a levegőben utántölteni őket. Valamiért a BSz-ekből több sárkány alkalmas a modernizálásra.Az nem valmi sok
TOP GUN elvtárs permi videóin több alkalommal is látszik, ahogy a zónában ellenőrzik a rendszert felszállás előtt. Eredetileg a 31-est úgy tervezték, hogy 16.350 kg belső üzemanyag töltéssel, 4 db kb. negyedtonnás R-33-assal, 2 db hasonló súlyú R-40TD-vel és 2 db PTB-3000-essel is föl tudjon szállni. Ekkora felszálló tömegnél szükség lett volna az orrsegédszárnyakra, hogy elég legyen a légbázisokon átlagos, 2.500 m-es felszállópálya. Azóta a póttartályokat és az R-40TD-ket kivonták, a helyükre rendszeresített rakéták pedig jóval könnyebbek. A kisebb felszállósúlyhoz már nem szükséges az orrsegédszárnyak használata. Ezért látod azt, hogy szinte csak kis sebességű és viszonylag nagy állásszögű repüléskor működik a rendszer.Jó kis MiG-31-es fotók:
Экипажи истребителей отработали высокоманевренный воздушный бой в Тверской области | AviaPressPhoto
В Тверской области летчики истребительного авиационного полка Ленинградской армии ВВС и ПВО Западного военного округа выполнили тренировочные полеты с ведением учебных воздушных боев.aviapressphoto.com
Van egy dolog, amit nem értek. A MiG-31-esen a szárnyak belépőéle lehajtható, ugyanúgy, ahogy minden negyedik generációs, nagy manőverezőképességű vadászgépnél (kivétel: F-15), vagy olyan harmadik generációs harcászati repülőgépeknél, ahol legalább a fel- és leszállási úthosszt. illetve sebességet akarták csökkenteni.
Namármost a MiG-31-es az ugyan negyedik generációs, de nem nagy a manőverezőképessége, ugyanakkor nehéz, tehát azt gondolná az ember, hogy ha már a MiG-25-ösnél nem volt mód a belépőél megbonyolítására a nagy sebességű repülés torlónyomása miatt, akkor itt a csökkentett végsebesség miatt élni fognak a mechanizált belépőél adta előnyökkel. Mert muszáj, hiszen a gép nehéz és midnen aerodinamikai segítséget igénybe kell venni. És eleve, mert ott is van a kiépített mechinizáció.
Azaz, hogy csak gondolná az ember, hogy muszáj, de a MiG-31-esnél sem a fel-, sem pedig a leszálláshoz nem ívelik a belépőélet, a rendszer ilyenkor nem aktív egyátalán.
Az egyetlen helyzet idáig, ahol láttam a rendszert működni, az a légiutántöltés. És csak ott és ott is csak ritkán. Itt például a 19-es oldalszámú gép repül olyan állásszöggel, hogy ívelődik a belépőél is (odatekerve):
Itt látható az ívelés a földi rendszerpróbán 10:45-nél (kicsit elétekertem):
Azért dulva csapásmérő kötelék lehet egy 20-30 kindzsalt hordozó !Eddig összesen kb. 150 db MiG-31-est modernizáltak, és lassan elfogynak a megfelelő állapotú sárkányok. Ha így nézzük, a modernizált gépek kb. 10%-a lett K verzió. Az is behatárolja a lehetőségeket, hogy K-nak csak DZ/B változatú, vagyis utántölthető gépeket építenek át, és azokból van kevesebb. A modernizált 31-esek közel 2/3-a BSzM, vagyis nem lehet a levegőben utántölteni őket. Valamiért a BSz-ekből több sárkány alkalmas a modernizálásra.
A BKC-nek lehet nagyobb szüksége van nagy tejesítményű elfogóvadászokra, mint stratégiai(?) feladatú 31-esekre. A K változatból szerintem nincs is értelme 2 századnyi (24-30 db) gépnél többet gyártani.
Az eddig elkészült mennyiség 1 századnak elég. A számozásukból, és a piros oldalszámokból arra lehet következtetni, hogy majd a Középső Katonai Körzetbe fognak kerülni Kanszkba, a 712. Gárda Vadászrepülő Ezredhez, ahol a K-kból lesz a 3. század. Most ezt a katonai körzetet erősítik, például - ha majd elkészülnek - a Szu-34NVO-k is oda kerülnek a 2. Gárda Bombázórepülő Ezredhez, ahol leváltják a 3. századnál jelenleg repülő Szu-24MR felderítőket.