MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

284183.jpg

284166.jpg

283945.jpg

283244.jpg
 
Szép a hangja
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Készültség, légi irányítás, technika, kamerák, fegyverzet ...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nyizsnyij Novgorod, 1992. A helyi MiG gyár gépeinek bemutatórepülése. Azon ritka alkalmak egyike, amikor a MiG-31-es is bemutatót repült. Itt a gép szerény repülési jellemzőit maga a tekinteélye kompenzálja, mégpedig két R-40-es és négy R-33-as rakéta súlymakettel megtoldva:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Nyizsnyij Novgorod, 1992. A helyi MiG gyár gépeinek bemutatórepülése. Azon ritka alkalmak egyike, amikor a MiG-31-es is bemutatót repült. Itt a gép szerény repülési jellemzőit maga a tekinteélye kompenzálja, mégpedig két R-40-es és négy R-33-as rakéta súlymakettel megtoldva:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Gyanítom, hogy a pilóta az aktuális repülési határértékeket feszegette...

Én azt szoktam mondogatni magamnak, no meg mondtam Kecskeméten az Orosz Vitézek repülésekor ismerőseimnek, hogy:
...és akkor most látunk orsózni, meg fordulózni egy olyan vasúti tartálykocsit, amiben lötyög az üzemanyag...
(Üres tömegre nagyságrendileg stimmel!)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Gyanítom, hogy a pilóta az aktuális repülési határértékeket feszegette...

Én azt szoktam mondogatni magamnak, no meg mondtam Kecskeméten az Orosz Vitézek repülésekor ismerőseimnek, hogy:
...és akkor most látunk orsózni, meg fordulózni egy olyan vasúti tartálykocsit, amiben lötyög az üzemanyag...
(Üres tömegre nagyságrendileg stimmel!)
Nem hiszem, hogy nagyon feszegette, hiszen azért a manőverek jócskán az 5.5 g-n belül vannak. De ezzel a géppel nem lehet vadulni. El lehet kezdeni egy kényelmes 4 g-s ugrással egy függőleges manővert, csak aztán az abból való kijövetel következményével lehet gond. Ha megnézed, a 31-esekkel eleve ritkán műrepülnek, de szinte sohase végeznek függőleges figurákat. Láttam már amolyan ugrás félét, aminek a tetején egy óvatos ferde leborítás volt csupán, amiből elég szerény túlterheléssel lehetett visszajönni vízszintesbe. Ugyanez igaz a 25-ösre is, bár ott azért valamivel több is belefért, ha már kifogyasztott a gép pilótája.
A fordulók már sokkal egyértelműbbek, mert ha a figura elején kapcsol is forszázst, ami szépen gyorsítaná is a gépet, azt a fordulóban lekapcsolják.
Kb 600-650-el belekezd a manőverbe, megtámasztja utánégetővel, de csak az elején, hogy aztán azt lekapcsolva hagyja elfogyni a sebességet.
Így kb 450-el fejezi be a jó tágra hagyott fordulót, hogy még véletlenül se lépjen ki az 5.5g-s túlterhelés limitből.
 
Ez valahogy nem stimmel, a 31-es 75 szept 16-án repült először.
Valami nem stimmel.
Így túl fiatal lenne 1959-es születéssel, mert még gimis lenne kb. amikor a gépet tervezték...
Úgy értendő, hogy a jelen időkben a gép főkonstrüktőre, a MiG-31 modernizációs program vezetője. A gép tervezésénél első repülésén életkora miatt nyilván nem vehetett részt.