MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Én azt mondtam, hogy akkor kell kukázni, ha nincs R-33 teljesítmény paraméterű rakéta. Akkor értelmetlen a platfrom. A Szu-35 belső tüzelőanyag kapacitása 2/3-a egy MiG-31-nek, csak éppen fajlagos fogyasztás, légellenállást és tolóerőt is vedd számításba adott konfignál. Ha csak R-77-tel vagy utódjával rohangál a MiG-31, akkor sok értelme tényleg nincs megtartani őket.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 473
84 546
113
molni

 

Talán van értelme mert a MIG egy tipikus elfogóvadász erre kihegyezett repülési paraméterekkel ellenben a Szuhojjal.Úgy gondolom,hogy ha a MIG-nek csak R-77-es lesz akkor még hatványozottabban szükség van a nagy sebességre és a nagy sebesség melletti nagy hatótávra(mind a két érték a Szuhojhoz képest értendő)mert kisebb lesz a karja ezért gyorsan kell neki helyet változtatnia mert csak így tudja valamelyest kiküszöbölni a kisebb hatótávolságú rakétafegyverzet adta hátrányokat.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 263
113
A selection of MiG-31/MiG-31BMs from the training unit 4 GTsPAV i Vl Savasleyka

 

http://www.fightercontrol.co.uk/forum/viewtopic.php?f=16&t=77865&sid=32892178f76fc18e9793c09a1b672d45
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
A válasz nagyon egyszerű. Nem lehet kidobni. Az elmúlt ~20évben az Orosz légierő kapott ~0db vadászt, mig-31ből meg még mindig üzemben tartanak tán 200+t.
 
M

molnibalage

Guest
dudi said
molni

Talán van értelme mert a MIG egy tipikus elfogóvadász erre kihegyezett repülési paraméterekkel ellenben a Szuhojjal.Úgy gondolom,hogy ha a MIG-nek csak R-77-es lesz akkor még hatványozottabban szükség van a nagy sebességre és a nagy sebesség melletti nagy hatótávra(mind a két érték a Szuhojhoz képest értendő)mert kisebb lesz a karja ezért gyorsan kell neki helyet változtatnia mert csak így tudja valamelyest kiküszöbölni a kisebb hatótávolságú rakétafegyverzet adta hátrányokat.
Nem tudom megítélni, hogy a MiG-31-nek milyen gyakran kell szuperszonikusan hasítani és hogy ez mennyire ver oda a hatósugárnak.

Fade said
A válasz nagyon egyszerű. Nem lehet kidobni. Az elmúlt ~20évben az Orosz légierő kapott ~0db vadászt, mig-31ből meg még mindig üzemben tartanak tán 200+t.
Bocs, de ez nem igaz. Átvették a visszadobott algériai MiG-29 gépeket, kapták pár Szuhojt is. Persze ettől az állomány zsugorodása nem állt meg, de azért ekkorát lódítani nem kellene...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Szerintem az A-50-essel normálisan együtt tud/tudott működni a gép.

1989-ben a romániai események miatt már nyáron hazánkba érkezett egy A-50-es, tököli ideiglenes állomáshellyel, oldalszám nélkül. Ami érdekes volt az az, hogy a Front Légierő 9.13-as MiG-29-eseivel dolgozott együtt, nem pedig a PVO-s gépekkel, ami inkább magától érthetődő lett volna.

Magánvéleményem, hogy ha a 29-esekkel együtt tudtak működni és bizonyított, hogy a PVO-s Szu-27P-kkel és a későbbi Szu-30-as Szu-27PU gépekkel is, akkor a MiG-31-esek esetében se volt másképp.

 

Érdekesség, a MiG-31-esek K-36DM ülései mások, mint amelyek a mi 29-eseinkben voltak, mivel ezekben a jókora őrjáratozási idő miatt masszázsfunkciót építettek. Ugyanezek az ülések kerültek a Tu-160-asokba és a Szu-34-esekbe is.
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 340
5 040
113
A MiG-31-nek van "vadászirányító" funkciója, azaz képes adatokat szolgáltatni a többi MiG-31 részére (értelemszerűen fogadni is tud adatokat - egyidejűleg), sőt, ezt más típusú gépek részére is meg tudja tenni. Utóbbiról már több helyen is olvastam, emlékeim szerint még magyarul is. Mondjuk ezek a források a "más gépek" példájaként a Szu-27-et említették, de nem zárnám ki a MiG-29-et sem.

Aztán határozottan dereng valami olyasmi is, hogy valamelyik korábbi szovjet típusnál is volt példa arra, hogy a gép adatokat kapott az irányítástól a célról és úgymond "automatikusan" történt a rávezetés. Hogy eközben a pilóta békésen szundikált vagy ő irányította a gépet a kapott adatok szerint, nem igazán dereng, emlékeim szerint ez nem derült ki egyértelműen - vagy nem emlékszem rá.

Az hétszentség, hogy a Foxhoundok az A-50-es irányításával is vígan el tudtak "vadászgatni", mert több esetben is tartottak ilyen jellegű gyakorlatokat, ahol kifejezetten kihangsúlyozták, hogy a 31-esek adatokat kapnak és így gyakorolják az együttműködést.

Jelenleg 100+ db 31-es van rendszerben és kb. 200 db konzerválva tartalékban (azaz nem csak félrehúzták őket a reptéren és rohadnak szerteszét).

Ami a fegyvereket illeti, én nem hinném, hogy R-33 képességű rakéták nélkül maradnak, lévén javában dolgoznak az RVV-BD (valamint az SzD és MD) jelzésű új rakétán. A BD egy R-33/R-37 ötvözetnek tűnik (a mutogatott makett alapján), az SzD pedig az R-77-re hasonlít, míg az MD az R-73-ra.

BD:

660164867_RVV_BD_Maks11_2_122_486lo.jpg


 

SzD és MD:

misiles094.jpg


 

Azért ne nagyon lepődjünk meg, ha az új rakéták nem nagyon hasonlítanak majd ezekre a kiállítási holmikra...
sf-laugh.gif
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
Nem értem egyesek miért nem tudják pontosan megjegyezni a számokat,a topikban tobbszor le volt írva , a hírben is....

A rakétákrol(újakról) is volt már a HTKA-n     n- szer  írva...
 
M

molnibalage

Guest
Aztán határozottan dereng valami olyasmi is, hogy valamelyik korábbi szovjet típusnál is volt példa arra, hogy a gép adatokat kapott az irányítástól a célról és úgymond "automatikusan" történt a rávezetés. Hogy eközben a pilóta békésen szundikált vagy ő irányította a gépet a kapott adatok szerint, nem igazán dereng, emlékeim szerint ez nem derült ki egyértelműen – vagy nem emlékszem rá.
Nem automatikus volt, egy földi "terminálról" kapta az adatokat a pilóta ez volt a Lazur. Egy nagyon kezdetleges adatkapcsolat volt. Irányt és sebességet utasításokat adott és hogy mikor kapcsolja fel a pilóta a radart.

Ha Rövid a Kardod cikksorozat, II. rész, az F-15 és a HT összefoglaló mellett is ott van.
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 340
5 040
113
molnibalage said
<blockquote>
Aztán határozottan dereng valami olyasmi is, hogy valamelyik korábbi szovjet típusnál is volt példa arra, hogy a gép adatokat kapott az irányítástól a célról és úgymond "automatikusan" történt a rávezetés. Hogy eközben a pilóta békésen szundikált vagy ő irányította a gépet a kapott adatok szerint, nem igazán dereng, emlékeim szerint ez nem derült ki egyértelműen – vagy nem emlékszem rá.

Nem automatikus volt, egy földi "terminálról" kapta az adatokat a pilóta ez volt a Lazur. Egy nagyon kezdetleges adatkapcsolat volt. Irányt és sebességet utasításokat adott és hogy mikor kapcsolja fel a pilóta a radart.

Ha Rövid a Kardod cikksorozat, II. rész, az F-15 és a HT összefoglaló mellett is ott van.</blockquote>
Úgy bizony, köszi szépen!
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
A H -31-es hajok elleni rakéta,  a MIg-31 Bm-hez nincs integrálva. A Szuhojokhoz van.

A  fegyverzetet cinikus feljebb leírta.....
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 019
6 155
113
Én úgy olvastam, hogy a Kh-31P lokátorromboló változatot integrálták hozzá. A Kh-31A az a hajók elleni változat ne marra gondoltam.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
Így már értheto. Van róla kép, (talán a Makszon) ahol van rajta H-31P, de hogy repkednének a rakétával, nem hiszem.....
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 340
5 040
113
Frissítve: 40 db BM

kék
01         Novoszibirszk
02
03
04
05         Moncsegorszk
06
07         Moncsegorszk
08 RF92388 Moncsegorszk
09
10
11 RF92440 megsemmisült
12
16
19         Novoszibirszk
21
27
52
57
60
76
91         Szavaszlejka
92 RF92380 Szavaszlejka
93 RF92379 Szavaszlejka
94 RF92378 Szavaszlejka
95 RF90892 Szavaszlejka

vörös
01 RF92330
03         Kanszk
07         Perm
09         Perm
10
11         Perm
17 RF95458
18         Perm
19         Perm
20         Perm
21         Perm
22 RF95453 Perm
23 RF90889
24         Perm
27 RF90887 Perm
34         Perm
 

bczozo

Member
2010. április 22.
94
0
6
cinikus

Ezek nem pontos adatok, ezek régi adatok lehetnek.

A videoban , amit boki linkelt a Kanszki bázisra 6 gép érkezett decemberben és januárban még min. 4 gép , rajtuk a szám is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Az a bizonyos automata rávezetés a Tu-128-asoknál volt először. Célszerű volt alkalmazni, mivel a gép jókora őrjáratozási idővel rendelkezett és a kietlen sarkvidéki területek felett a navigáció, illetve a saját radar használata is korlátozott volt.

Ezzel jelentős terhet vettek le a hajózószemélyzet válláról.
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 340
5 040
113
bczozo said
cinikus

Ezek nem pontos adatok, ezek régi adatok lehetnek.

A videoban , amit boki linkelt a Kanszki bázisra 6 gép érkezett decemberben és januárban még min. 4 gép , rajtuk a szám is.
Nem állította soha senki, hogy ezek pontos, időszerű adatok. De az, hogy régiek lennének, lehetetlen. "Régen" honnan lett volna 40 db BM verzió? Ez a szám még napjainkban is gyanúsan soknak tűnik...

Allesmor Obranna said
Az a bizonyos automata rávezetés a Tu-128-asoknál volt először. Célszerű volt alkalmazni, mivel a gép jókora őrjáratozási idővel rendelkezett és a kietlen sarkvidéki területek felett a navigáció, illetve a saját radar használata is korlátozott volt.

Ezzel jelentős terhet vettek le a hajózószemélyzet válláról.

Köszi a kiegészítést, a 128-asokról nem igazán volt infóm eddig.
 

chimera

Member
2010. április 19.
559
1
18
Az a gép ami már automatikus rávezetéssel dolgozott az a Szu-15-ös család volt a PVO-nál! Senki sem kapott belőle  ezért nagyon sok róla a találgatás !  Arra amire készült nagyon is alkalmas volt pont ugyanúgy mint a Mig-31-es!

Szerintem remek gép de nyilván nem vadászok ellen készült , ezenkívűl a robotrepcsi illetve bombázóveszély kb pont ugyanakkora mint ezelőtt 20-30-évvel volt tehát minek is dobnák ki!?