MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

Én azt mondtam, hogy akkor kell kukázni, ha nincs R-33 teljesítmény paraméterű rakéta. Akkor értelmetlen a platfrom. A Szu-35 belső tüzelőanyag kapacitása 2/3-a egy MiG-31-nek, csak éppen fajlagos fogyasztás, légellenállást és tolóerőt is vedd számításba adott konfignál. Ha csak R-77-tel vagy utódjával rohangál a MiG-31, akkor sok értelme tényleg nincs megtartani őket.
 
molni

 

Talán van értelme mert a MIG egy tipikus elfogóvadász erre kihegyezett repülési paraméterekkel ellenben a Szuhojjal.Úgy gondolom,hogy ha a MIG-nek csak R-77-es lesz akkor még hatványozottabban szükség van a nagy sebességre és a nagy sebesség melletti nagy hatótávra(mind a két érték a Szuhojhoz képest értendő)mert kisebb lesz a karja ezért gyorsan kell neki helyet változtatnia mert csak így tudja valamelyest kiküszöbölni a kisebb hatótávolságú rakétafegyverzet adta hátrányokat.
 
A selection of MiG-31/MiG-31BMs from the training unit 4 GTsPAV i Vl Savasleyka

 

http://www.fightercontrol.co.uk/forum/viewtopic.php?f=16&t=77865&sid=32892178f76fc18e9793c09a1b672d45
 
A válasz nagyon egyszerű. Nem lehet kidobni. Az elmúlt ~20évben az Orosz légierő kapott ~0db vadászt, mig-31ből meg még mindig üzemben tartanak tán 200+t.
 
dudi said
molni

Talán van értelme mert a MIG egy tipikus elfogóvadász erre kihegyezett repülési paraméterekkel ellenben a Szuhojjal.Úgy gondolom,hogy ha a MIG-nek csak R-77-es lesz akkor még hatványozottabban szükség van a nagy sebességre és a nagy sebesség melletti nagy hatótávra(mind a két érték a Szuhojhoz képest értendő)mert kisebb lesz a karja ezért gyorsan kell neki helyet változtatnia mert csak így tudja valamelyest kiküszöbölni a kisebb hatótávolságú rakétafegyverzet adta hátrányokat.
Nem tudom megítélni, hogy a MiG-31-nek milyen gyakran kell szuperszonikusan hasítani és hogy ez mennyire ver oda a hatósugárnak.

Fade said
A válasz nagyon egyszerű. Nem lehet kidobni. Az elmúlt ~20évben az Orosz légierő kapott ~0db vadászt, mig-31ből meg még mindig üzemben tartanak tán 200+t.
Bocs, de ez nem igaz. Átvették a visszadobott algériai MiG-29 gépeket, kapták pár Szuhojt is. Persze ettől az állomány zsugorodása nem állt meg, de azért ekkorát lódítani nem kellene...
 
Szerintem az A-50-essel normálisan együtt tud/tudott működni a gép.

1989-ben a romániai események miatt már nyáron hazánkba érkezett egy A-50-es, tököli ideiglenes állomáshellyel, oldalszám nélkül. Ami érdekes volt az az, hogy a Front Légierő 9.13-as MiG-29-eseivel dolgozott együtt, nem pedig a PVO-s gépekkel, ami inkább magától érthetődő lett volna.

Magánvéleményem, hogy ha a 29-esekkel együtt tudtak működni és bizonyított, hogy a PVO-s Szu-27P-kkel és a későbbi Szu-30-as Szu-27PU gépekkel is, akkor a MiG-31-esek esetében se volt másképp.

 

Érdekesség, a MiG-31-esek K-36DM ülései mások, mint amelyek a mi 29-eseinkben voltak, mivel ezekben a jókora őrjáratozási idő miatt masszázsfunkciót építettek. Ugyanezek az ülések kerültek a Tu-160-asokba és a Szu-34-esekbe is.
 
A MiG-31-nek van "vadászirányító" funkciója, azaz képes adatokat szolgáltatni a többi MiG-31 részére (értelemszerűen fogadni is tud adatokat - egyidejűleg), sőt, ezt más típusú gépek részére is meg tudja tenni. Utóbbiról már több helyen is olvastam, emlékeim szerint még magyarul is. Mondjuk ezek a források a "más gépek" példájaként a Szu-27-et említették, de nem zárnám ki a MiG-29-et sem.

Aztán határozottan dereng valami olyasmi is, hogy valamelyik korábbi szovjet típusnál is volt példa arra, hogy a gép adatokat kapott az irányítástól a célról és úgymond "automatikusan" történt a rávezetés. Hogy eközben a pilóta békésen szundikált vagy ő irányította a gépet a kapott adatok szerint, nem igazán dereng, emlékeim szerint ez nem derült ki egyértelműen - vagy nem emlékszem rá.

Az hétszentség, hogy a Foxhoundok az A-50-es irányításával is vígan el tudtak "vadászgatni", mert több esetben is tartottak ilyen jellegű gyakorlatokat, ahol kifejezetten kihangsúlyozták, hogy a 31-esek adatokat kapnak és így gyakorolják az együttműködést.

Jelenleg 100+ db 31-es van rendszerben és kb. 200 db konzerválva tartalékban (azaz nem csak félrehúzták őket a reptéren és rohadnak szerteszét).

Ami a fegyvereket illeti, én nem hinném, hogy R-33 képességű rakéták nélkül maradnak, lévén javában dolgoznak az RVV-BD (valamint az SzD és MD) jelzésű új rakétán. A BD egy R-33/R-37 ötvözetnek tűnik (a mutogatott makett alapján), az SzD pedig az R-77-re hasonlít, míg az MD az R-73-ra.

BD:

660164867_RVV_BD_Maks11_2_122_486lo.jpg


 

SzD és MD:

misiles094.jpg


 

Azért ne nagyon lepődjünk meg, ha az új rakéták nem nagyon hasonlítanak majd ezekre a kiállítási holmikra...
sf-laugh.gif
 
Nem értem egyesek miért nem tudják pontosan megjegyezni a számokat,a topikban tobbszor le volt írva , a hírben is....

A rakétákrol(újakról) is volt már a HTKA-n     n- szer  írva...
 
Aztán határozottan dereng valami olyasmi is, hogy valamelyik korábbi szovjet típusnál is volt példa arra, hogy a gép adatokat kapott az irányítástól a célról és úgymond "automatikusan" történt a rávezetés. Hogy eközben a pilóta békésen szundikált vagy ő irányította a gépet a kapott adatok szerint, nem igazán dereng, emlékeim szerint ez nem derült ki egyértelműen – vagy nem emlékszem rá.
Nem automatikus volt, egy földi "terminálról" kapta az adatokat a pilóta ez volt a Lazur. Egy nagyon kezdetleges adatkapcsolat volt. Irányt és sebességet utasításokat adott és hogy mikor kapcsolja fel a pilóta a radart.

Ha Rövid a Kardod cikksorozat, II. rész, az F-15 és a HT összefoglaló mellett is ott van.
 
molnibalage said
<blockquote>
Aztán határozottan dereng valami olyasmi is, hogy valamelyik korábbi szovjet típusnál is volt példa arra, hogy a gép adatokat kapott az irányítástól a célról és úgymond "automatikusan" történt a rávezetés. Hogy eközben a pilóta békésen szundikált vagy ő irányította a gépet a kapott adatok szerint, nem igazán dereng, emlékeim szerint ez nem derült ki egyértelműen – vagy nem emlékszem rá.

Nem automatikus volt, egy földi "terminálról" kapta az adatokat a pilóta ez volt a Lazur. Egy nagyon kezdetleges adatkapcsolat volt. Irányt és sebességet utasításokat adott és hogy mikor kapcsolja fel a pilóta a radart.

Ha Rövid a Kardod cikksorozat, II. rész, az F-15 és a HT összefoglaló mellett is ott van.</blockquote>
Úgy bizony, köszi szépen!
 
A H -31-es hajok elleni rakéta,  a MIg-31 Bm-hez nincs integrálva. A Szuhojokhoz van.

A  fegyverzetet cinikus feljebb leírta.....
 
Én úgy olvastam, hogy a Kh-31P lokátorromboló változatot integrálták hozzá. A Kh-31A az a hajók elleni változat ne marra gondoltam.
 
Így már értheto. Van róla kép, (talán a Makszon) ahol van rajta H-31P, de hogy repkednének a rakétával, nem hiszem.....
 
Frissítve: 40 db BM

kék
01         Novoszibirszk
02
03
04
05         Moncsegorszk
06
07         Moncsegorszk
08 RF92388 Moncsegorszk
09
10
11 RF92440 megsemmisült
12
16
19         Novoszibirszk
21
27
52
57
60
76
91         Szavaszlejka
92 RF92380 Szavaszlejka
93 RF92379 Szavaszlejka
94 RF92378 Szavaszlejka
95 RF90892 Szavaszlejka

vörös
01 RF92330
03         Kanszk
07         Perm
09         Perm
10
11         Perm
17 RF95458
18         Perm
19         Perm
20         Perm
21         Perm
22 RF95453 Perm
23 RF90889
24         Perm
27 RF90887 Perm
34         Perm
 
cinikus

Ezek nem pontos adatok, ezek régi adatok lehetnek.

A videoban , amit boki linkelt a Kanszki bázisra 6 gép érkezett decemberben és januárban még min. 4 gép , rajtuk a szám is.
 
Az a bizonyos automata rávezetés a Tu-128-asoknál volt először. Célszerű volt alkalmazni, mivel a gép jókora őrjáratozási idővel rendelkezett és a kietlen sarkvidéki területek felett a navigáció, illetve a saját radar használata is korlátozott volt.

Ezzel jelentős terhet vettek le a hajózószemélyzet válláról.
 
bczozo said
cinikus

Ezek nem pontos adatok, ezek régi adatok lehetnek.

A videoban , amit boki linkelt a Kanszki bázisra 6 gép érkezett decemberben és januárban még min. 4 gép , rajtuk a szám is.
Nem állította soha senki, hogy ezek pontos, időszerű adatok. De az, hogy régiek lennének, lehetetlen. "Régen" honnan lett volna 40 db BM verzió? Ez a szám még napjainkban is gyanúsan soknak tűnik...

Allesmor Obranna said
Az a bizonyos automata rávezetés a Tu-128-asoknál volt először. Célszerű volt alkalmazni, mivel a gép jókora őrjáratozási idővel rendelkezett és a kietlen sarkvidéki területek felett a navigáció, illetve a saját radar használata is korlátozott volt.

Ezzel jelentős terhet vettek le a hajózószemélyzet válláról.

Köszi a kiegészítést, a 128-asokról nem igazán volt infóm eddig.
 
Az a gép ami már automatikus rávezetéssel dolgozott az a Szu-15-ös család volt a PVO-nál! Senki sem kapott belőle  ezért nagyon sok róla a találgatás !  Arra amire készült nagyon is alkalmas volt pont ugyanúgy mint a Mig-31-es!

Szerintem remek gép de nyilván nem vadászok ellen készült , ezenkívűl a robotrepcsi illetve bombázóveszély kb pont ugyanakkora mint ezelőtt 20-30-évvel volt tehát minek is dobnák ki!?