A Tu-22M3-hoz is fejlesztettek új rakétát a KH-32-őt.Igaz csak 1000km a hatótávja. Azonban egy teljesen új levegő-föld rakéta illetve robotrepülőgép fejlesztése is folyik - izgyelie 715(kódja 9А5150) aminek hatótávja megközelíti a H-101 -ét.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Bokikám! Pár éve Tu95ösök és 160asok Guam elpusztítását gyakorolták az Arab - tenger fölött. Akkor is kérdeztem, de senki se tudta megmondani, hogy kerültek oda?. Nyilván úgy, hogy Irán átengedte őket. Amúgy az Ind-óceánt csak abszurd példának mondtam. Légiszopás nélkül 2400 kmes körzetben disznólkodhatnak.Minek repülne az Indiai-óceán fölé és mely országok légterén(tankolni nem tud levegőben)?
A Tu-160 és Tu-95MSz stratégiai bombázók 10 000km+ hatótávval + légi utántöltés képességgel. Nem véletlen, hogxa Tu-22M3 távolsági bombázók is csak 3000 kg bombát vittek(maximum) a szíriai bevetések során. Mozdok-Szíria oda-vissza Irán-Irak légterén át.Bokikám! Pár éve Tu95ösök és 160asok Guam elpusztítását gyakorolták az Arab - tenger fölött. Akkor is kérdeztem, de senki se tudta megmondani, hogy kerültek oda?. Nyilván úgy, hogy Irán átengedte őket. Amúgy az Ind-óceánt csak abszurd példának mondtam. Légiszopás nélkül 2400 kmes körzetben disznólkodhatnak.
Ehhez képest Guam a Mariana-szigeteken van, az inkább Csendes-óceán, a Fülöp-szigetektől vagy 2000, Japántól meg vagy 2500km-re!!Bokikám! Pár éve Tu95ösök és 160asok Guam elpusztítását gyakorolták az Arab - tenger fölött. Akkor is kérdeztem, de senki se tudta megmondani, hogy kerültek oda?. Nyilván úgy, hogy Irán átengedte őket. Amúgy az Ind-óceánt csak abszurd példának mondtam. Légiszopás nélkül 2400 kmes körzetben disznólkodhatnak.
Akkor még nem voltak ilyen jóban az oroszok és a perzsák. Nem sokkal előbb valami Szuhojokat nem akartak átengedni a perzsák az Egyesült Arab Emírségekbe valami bemutatóra. Nem körbe mentek, az meg a bevetési időkből látszott. Épp csak nem mondtak semmit arról, hogy hogy kerültek oda.A Tu-160 és Tu-95MSz stratégiai bombázók 10 000km+ hatótávval + légi utántöltés képességgel. Nem véletlen, hogxa Tu-22M3 távolsági bombázók is csak 3000 kg bombát vittek(maximum) a szíriai bevetések során. Mozdok-Szíria oda-vissza Irán-Irak légterén át.
Ja. Megint eltévesztettem. A Diégóról van szó.Ehhez képest Guam a Mariana-szigeteken van, az inkább Csendes-óceán, a Fülöp-szigetektől vagy 2000, Japántól meg vagy 2500km-re!!
Ammá stimmel ...Ja. Megint eltévesztettem. A Diégóról van szó.
A fantasztikus MiG-41. M4.0 sebesség, meg hasonló vicces kommentek kísérete. Szerinem blöff, semmi komoly. A MiG-31 tökéletes arra, amit kitalálták, nem véletlenül nem készültek el jenki oldalon sem az M3.0-as elfogóvadászok és nem véletlenül kukázták a MiG-25-öt és lett helyette inkább 7-8 órás légiutántölthetp MiG-31, ami bár képes gyorsan rohangálni nem ez az elsődleges használati módja...Amúgy a MIG-31-et nem akarják újra gyártani az oroszok? Vagy lesz utódja?
Ennek fényében a blöff MiG-41-esre kb. annyira van szükséges az orosz honi lévédelemnek, mint a kígyónak kerékpárra a fáramászáshoz....Annyi üzemanyaggal, amivel egy MiG-25P vagy PD egy Mach 2,8-as sebességcsúccsal megspékelt elfogási feladatot be kell fejezzen maximum 40-50 percen belül, azzal a MiG-31-es 2500 km repülési távolságot, vagy akár 2 óra őrjáratozási időt is elér. Erre jött még rá a nagyobb és sokkal fejlettebb radar nagyobb hatótávolsága és szimultán célleküzdési képessége, továbbá a rajkötelékben digitális adatmegosztás és a hangsebesség alatti jobb gyorsulás és fajlagos fogyasztás. A MiG-31DZ megjelenésével pedig légi utántölthetőség végképp feledtetni tudta a PVO-val a MiG-25-ösöket. Ma már MiG-31-essel 7,5 órás repüléseket is végrehajtanak.
A fantasztikus MiG-41. M4.0 sebesség, meg hasonló vicces kommentek kísérete. Szerinem blöff, semmi komoly. A MiG-31 tökéletes arra, amit kitalálták, nem véletlenül nem készültek el jenki oldalon sem az M3.0-as elfogóvadászok és nem véletlenül kukázták a MiG-25-öt és lett helyette inkább 7-8 órás légiutántölthetp MiG-31, ami bár képes gyorsan rohangálni nem ez az elsődleges használati módja...
Idézem Allesmort a nagy műből.
Ennek fényében a blöff MiG-41-esre kb. annyira van szükséges az orosz honi lévédelemnek, mint a kígyónak kerékpárra a fáramászáshoz....
Azért ha mégis lesz Mig-31 upgrade/utód az Oroszoknál ahol komoly sebességnövekedés lesz, neked is az orrod alá fogom dörgölni, s pont úgy fogom élvezni mint a Kínai Szu-35 öt Mac-nél élveztem .A fantasztikus MiG-41. M4.0 sebesség, meg hasonló vicces kommentek kísérete. Szerinem blöff, semmi komoly. A MiG-31 tökéletes arra, amit kitalálták, nem véletlenül nem készültek el jenki oldalon sem az M3.0-as elfogóvadászok és nem véletlenül kukázták a MiG-25-öt és lett helyette inkább 7-8 órás légiutántölthetp MiG-31, ami bár képes gyorsan rohangálni nem ez az elsődleges használati módja...
Idézem Allesmort a nagy műből.
Ennek fényében a blöff MiG-41-esre kb. annyira van szükséges az orosz honi lévédelemnek, mint a kígyónak kerékpárra a fáramászáshoz....
Poénnak jó, de ebből látszik, hogy nem értetted meg eddig amit írtam. Az F-15SA-ban az F100-PW-100-hoz képest fényévekkel erősebb hajtómű van. A gép csúcsebessége egy jottányit sem nőtt az F-15A-hoz képest. Miért? Mert M2.4 mesterséges korlát a hőterhelés és n+1 más faktor miatt. A MiG-31-be, ha erősebb hajtóművet tennének bele, akkor sem lehetne egy adott sebesség fölé menni, mert a lökéshullárendszer tudja a dolgát. Vagy arra gondolsz, hogy akkor a clead M2.83-at eléri rakétával is? Ez egy elvi lehetőség lenne, de bármikor ráteszek egy rekesz átlagsört, hogy nem lesz. Azért, mert ilyenre lényegében nincs példa.Azért ha mégis lesz Mig-31 upgrade/utód az Oroszoknál ahol komoly sebességnövekedés lesz, neked is az orrod alá fogom dörgölni, s pont úgy fogom élvezni mint a Kínai Szu-35 öt Mac-nél élveztem .
Az F-15 teljesen máshova van belőve, optimalizálva mint a Mig-31. Az egyiknél egy jó gyorsuló, emelkedő képesség és a lehető legjobb agilitás, fordulékonyság volt a cél. Légi dominancia kivívása.Poénnak jó, de ebből látszik, hogy nem értetted meg eddig amit írtam. Az F-15SA-ban az F100-PW-100-hoz képest fényévekkel erősebb hajtómű van. A gép csúcsebessége egy jottányit sem nőtt az F-15A-hoz képest. Miért? Mert M2.4 mesterséges korlát a hőterhelés és n+1 más faktor miatt. A MiG-31-be, ha erősebb hajtóművet tennének bele, akkor sem lehetne egy adott sebesség fölé menni, mert a lökéshullárendszer tudja a dolgát. Vagy arra gondolsz, hogy akkor a clead M2.83-at eléri rakétával is? Ez egy elvi lehetőség lenne, de bármikor ráteszek egy rekesz átlagsört, hogy nem lesz. Azért, mert ilyenre lényegében nincs példa.
Ilyen utólagos áthajtóművezésre egyetlen példa van, a szaúdi F-15 gépeké. Kész, passz. SZ-A relatív értelmeben "picit" gazdagabb csak, mint Oo, telik ilyen úri dolgokra. Vagy hülyeségekre, ahogy vesszük...
A MiG-31-nél az őrjárati idő volt elsődleges. A nagy csúcssebessége off desing állapot, a MiG-25 kialakításának öröksége részben, nem jellemző üzemállapota.Az F-15 teljesen máshova van belőve, optimalizálva mint a Mig-31. Az egyiknél egy jó gyorsuló, emelkedő képesség és a lehető legjobb agilitás, fordulékonyság volt a cél. Légi dominancia kivívása.
A másiknál meg az volt a cél, hogy "Citius Altius Fortius". Totál máshol van a fókusz, elfogóvadász. A Mig-41 vagy hívják bárhogy, messze nem biztos ám hogy megáll majd annyiban hogy áthajtóművezik, én ilyet nem mondtam soha. Az is lehet hogy végül egy teljesen/túlnyomó részt új konstrukció lesz a Mig-31 feladatkörét átvéve. Te a Nagy Műben temetted az egész elfogóvadász kategóriát, szerintem nincs még ez lefutva...
Igazat adok Molninak abban, hogy a nagy sebességű elfogó vadászok kora lejárt. A jelen a stealth-ről a horizontón túli hadviselésről és az online tactical data sharing-ről szól.Az F-15 teljesen máshova van belőve, optimalizálva mint a Mig-31. Az egyiknél egy jó gyorsuló, emelkedő képesség és a lehető legjobb agilitás, fordulékonyság volt a cél. Légi dominancia kivívása.
A másiknál meg az volt a cél, hogy "Citius Altius Fortius". Totál máshol van a fókusz, elfogóvadász. A Mig-41 vagy hívják bárhogy, messze nem biztos ám hogy megáll majd annyiban hogy áthajtóművezik, én ilyet nem mondtam soha. Az is lehet hogy végül egy teljesen/túlnyomó részt új konstrukció lesz a Mig-31 feladatkörét átvéve. Te a Nagy Műben temetted az egész elfogóvadász kategóriát, szerintem nincs még ez lefutva...
Nem értek egyet. Off Design a nagy sebesség? Ne már... Nagy őrjárati idő, természetesen fontos volt, de nem kevésbé a nagy sebesség. Az egy kibebaszott nagy ország, oda is kell érni az elfogandó célhoz, még akkor is ha az nem egy Mach 3 -as Valkyrie.A MiG-31-nél az őrjárati idő volt elsődleges. A nagy csúcssebessége off desing állapot, a MiG-25 kialakításának öröksége részben, nem jellemző üzemállapota.
Möglássuk!Igazat adok Molninak abban, hogy a nagy sebességű elfogó vadászok kora lejárt. A jelen a stealth-ről a horizontón túli hadviselésről és az online tactical data sharing-ről szól.
A jövő persze hozhat érdekes dolgokat, meglepő fordulatokat (mint pl ez a Kindzsal program), de láthatóan a 31-esek képességét is az új kihivások szolgálatába állítják inkább, jelenleg nincs már mire ráküldeni őket az eredeti profiljukban. Hiába nagyon gyorsak, légiharc esetén a saját radarjuk hatótávolságán túlról könnyen támadhatóak.
Az ma már nem pálya, hogy képes utolérni az F15-öt vagy a Raptort, ezzel max annyit ért el, hogy helybe ment a pofonért.
Az új szemlélet viszont tetszik, kihozzák belőle egy új feladattal a maximumot, nem erőltetik ami nem megy.
Mig-41 meg szerintem nem lesz. Sőt ha fogadom kellene, akkor már új típusú (nem átszámozott) MiG vadászgép már egyáltalán nem lesz. Protókat, maketteket még lehet, hogy fognak csinálni, de sorozatgyártott gépük többé nem lesz (amíg a Szuhoj csillaga fent van).
Nem, nem kell odaérni.Nem értek egyet. Off Design a nagy sebesség? Ne már... Nagy őrjárati idő, természetesen fontos volt, de nem kevésbé a nagy sebesség. Az egy kibebaszott nagy ország, oda is kell érni az elfogandó célhoz, még akkor is ha az nem egy Mach 3 -as Valkyrie.