MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

Mig-31 Tolmacsevoban (Novoszibirszk) 2013 december
2360468.jpg

Ajjj, de elfogadnék egyet itthonra. Jól mutatna a lakótelep parkolójában :)
 
<blockquote rel="boki">Mig-31 Tolmacsevoban (Novoszibirszk) 2013 december
2360468.jpg

Ajjj, de elfogadnék egyet itthonra. Jól mutatna a lakótelep parkolójában :)</blockquote>

Míg arra nem járnának a fímgyűjtők. Vagy vérebekkel őriztetnéd?
Én speciel egy MiG-21-nek is örülnék a kertemben, ha lenne kertem...
ML
 
Te nagyon kiváncsi, és nagyon szorgalmas vagy. Különben az oroszok pont arról híresek, hogy a kóbor apácák megtévesztésére rendre átszámozzák a cuccaikat. Legalábbis a flottánál a SzU idejében ez bevett gyakorlat volt.
Köszönöm. :) Igen, ez tény, de a repülőgépek oldalszámainak átfestegetése azért messze nem ekkora divat, lényegében kizárhatjuk - már csak azért is, mert a gépek jó részén van lajstrom is, azt meg nem szokás átfestegetni és az oldalszámok variálását is "dekonspirálná". :)

<blockquote rel="gacsat">Akkor R40es.
Az meg normál esetben csak kiegészítő fegyverzet a 31-esen és pod kell hozzá tudtommal...</blockquote>
Nem kell pod, mert ott van a kiengedhető infra a Foxhound orra alatt.
 
gacsat: "z elfogás mindig két infrás R33as rakétával történt. A MiG beállt mögé pár kilóméterrel lemaradva, és másfél kilóméterrel alatta. "

Sorban:
R-33 infra? nem félaktív?

"másfél km"?
Mig31 Service cellingje 20km, SR-71é meg 27km. Az nem "másfél km".

"beállt"? Sokkal gyorsabb volt az SR71, MIG-31 nem tudott beállni mögé. Durván lemaradt.

Persze kérdés mi az elfogás, de ezen a táblázaton legtöbb dolog ott van. http://htka.hu/wp-content/uploads/2011/09/MiG-25_head-on_attack_requirements.jpg
Sose ment az 27 kilóméteren. Az legfeljebb elméleti érték. Ott az index cikkében a könyv címe. Meg lehet venni, és elolvasni. Én még akkor olvastam, amikor a nagyja még fenn volt a guglibúxon.
 
Sose ment az 27 kilóméteren. Az legfeljebb elméleti érték. Ott az index cikkében a könyv címe. Meg lehet venni, és elolvasni. Én még akkor olvastam, amikor a nagyja még fenn volt a guglibúxon.

De. Felmentek 27 km-re is.

http://www.sr-71.org/blackbird/manual/6/6-16.php

Végszükség esetén ballisztikus ugrást csinálva még efölé is mehettek volna.
 
Egyébként meg tökmindegy, a lényeg az, hogy nem állt be az SR-71 mögé, nem volt 1,5 km-re és szó sem volt semmiféle vizuális kapcsolatról.
 
A balti-tengeri elfogásokat még Mig25össel, és R40es infrás rakétával csinálták, kb úgy ahogy leírtam. Persze aki jobban tudja, mint aki csinálta, elmondhatja. Erre való a fórum.
Tessék: beteszem 51edszer is. http://books.google.hu/books?id=xwPFC3GtcL8C&pg=PA278&dq=Blackbird:+Beyond+The+Secret+Missions++Mig+25&hl=hu&sa=X&ei=d5itUsmOGsKjhgfmiIHQCA&ved=0CDMQ6AEwAA#v=onepage&q=Blackbird%3A%20Beyond%20The%20Secret%20Missions%20%20Mig%2025&f=false
Meg lehet venni villanyknyvben, és elolvasni. Kb a 278.oldaltól vannak az elfogások. Az egyik mig 31es pilóta 8 vízuális kontaktusról ír.
 
Az SR-71 vízszintes repülésben még 26 kilométeres magasságot se tudta. Ez is rekord teljesítmény, de efölé csak ballisztikus pályán mehetett. Sok értelme nem volt.
 
Molnitol kerdeznem hogy szerinte lhetseges lenne e egy MIG 25 nek azzal a sugarral fordulni 2,5-3 M al ami a terkepen adva van mint elfogasi ut?

Amugy maga a dolog szamomra nem tunik eletszerunek mert az SR-71 es utjat folyamatosan szerveztek es ha elfogo kozeledett volna hozza akkor szerintem nem hagytak voln hogy az el is foghassa. Plane nem a hideghaboru huzosabb eveiben .
 
És a svédek mit mondanak? Nekik nincs ilyen sztorijuk?
De van. A balti elfogásokról vagy húsz éve olvastam a Top Gunban. Ha rámész a fenti linkre, a 278.oldalon van az ábra az eseményekről. Sajnos ebből a változatból (a guglibúxosból) hiányzik a 279. oldal. Ezt az ügyet gondolom ott részleteznék.
Most mindjárt lefordítom ide a Sarki óceán fölötti 31essel történő elfogások pontos menetét.
 
Valeríj Romanyenkó (egy orosz író) betekintést enged nekünk a Det4 SR71esek elleni Mig31es akciókba. (A Det4esek Angliában állomásoztak 1976tól 90ig.)
Mihail Mjagkíj első oszt pilóta a 174es egységnél szolgált, mint Mig31es pilóta. 1984 és 87 között 14 sikeres Blackbird elfogást csinált. Ez a 174es valahol Murmanszk körül őrködött.
...

(A szovjet rádiófigyelők szóltak, hogy jön egy SR71es.)

...

Először a földön aktíválták a 31es navigációs rendszerét. Ez kb 3 percig tartott. (Lényegében felpörgeti és beállítja magár a giroszkóp.) A két fős legénység azonnal elkezdett felkészülni a feladatra. Az első gyártású gépeknél mindenki felkészült, hogy a gép lerohad, amikor kihúzzák a konnektorból. (Nem világos, hogy az egész repülőgép, vagy csak a navi rendszer.)
Aztán megkapták a gurulási engedélyt. Beálltak a kifutó végére. Itt néha leállították a motort. A Backbird elfogása ugyanis másodpercre lebontott feladat volt. A repülőgépnek pontosan az első jelzés után 16 perccel kellett elstartolni.
 
Öt perccel a felszállás után már 16 000 méteren jártak.Az utánégető még be volt kapcsolva. A legénységet sanyargatták a Gk, ráadásul a gép kialakítása elég kényelmetlen volt.
Az SR71es elfogásánál sok általános eljárás figyemen kívül lett hagyva. Például észak felé szálltak fel, pedig fordítva volt szokás. Egy csomó korlátozás is el lett felejtve. A hangsebességet pl már 8000 méteren átlépték, a szokásos 11 000 helyett. A földi irányítás általában 16 000 méterre vezette őket (?), de tánadás esetén a Mig 18 500 - 19 500 méterig emelkedett, hogy a legjobb rakéta indítási irányt kapják. Itt aztán a gép addig emelkedett, ameddig tudott, jóval 20 000 m fölé.