MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Az infók a Blackbirdrdről normálisan a vezetési pontba futottak be, úgy három órával az érkezése előtt. A rádiófigyelők végig hallgatták a pilóták beszélgetését Mildenhallal, és a tankergépekkel. Ha a tankergépek megjelentek, a légvédelem már készült a látogatásra.
A szokványos SR71es útvonal hurok alakú volt. Ha a kémrepülő Norvégia felől jött, a Fehér-tenger felé vette az irányt, aztán Nóvaja Zemljához északra a Sarki-óceán fölött. Ez volt az egyenes hurok, de csinálták fordítva is.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Csak azt írom - kicsit rövidítve - ami ide van írva. Nem röhögni, nem vagyok perfekt angolból. Naszóval, a 282. oldal jobb oldalán tartunk.
Először meg kellett állapítani az irányt, ettől függött az elfogás menete. Az SR71es elfogásához csak a kilógatható infra érzékelőt használták. (Cinikus alsó fotóján a hármas alatt lóg.) A madár úgy világított, hogy 100 - 120 kilóméterről látszott. Ezt a fegyverzet- kezelő buzerálta. (WSO) A Mig radarját nem kapcsolták be. Harci riadó esetén a radar harci frekvencián üzemelt, és ezt nem akarták felfedni. A passzív rendszer elég volt az elfogáshoz. (Hiába, na. A 31es volt az oroszok legnagyobb dobása a hidegháborúban.)
A célnak az OMB (optikai multifunkci bizbasz) általi elfogása után a célkijelző kiírta a cél távolságát az egyesített kijelzőn.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ekkor "Rita" beszólt:Támadás! A távolságot a fedélzeti digitális számítógép számolta ki más fedélzeti szenzorok adatait alkalmazva, háromszögelési módszerrel. (Ez így szerintem tuti nem működik, de ezt írja a pilóta. Lehet, hogy egy másik gép rendszereivel?) A rakéták indítási zónái megjelentek a HUDon.
A támadás hangjelzés után megkezdődött a rakéták felkészülése. A rakéták megkapták a céladatokat. Négy zöld háromszög jelent meg a képen (ezexerint 4 rakétával mentek) miután a rakéták készen álltak az indításra. A radart csak akkor kapcsolták volna be, ha támadási parancsot kapnak. (Ugye, ez már a 31es. Csak félaktív rakétája van.) A többi automatikus. A pilótának csak a gombot kell megnyomni.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Molnitol kerdeznem hogy szerinte lhetseges lenne e egy MIG 25 nek azzal a sugarral fordulni 2,5-3 M al ami a terkepen adva van mint elfogasi ut?

Amugy maga a dolog szamomra nem tunik eletszerunek mert az SR-71 es utjat folyamatosan szerveztek es ha elfogo kozeledett volna hozza akkor szerintem nem hagytak voln hogy az el is foghassa. Plane nem a hideghaboru huzosabb eveiben .
Vaze, az a VSz, és Svédország közötti átjáróban van. Mintha sinen menne. Jóformán be kellett vazelinezni, hogy törvényt ne sértsen.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 470
84 541
113
gacsat

Simán elképzelhető a hármoszögelés mert alapból géppárok repkednek+ott van még a földi radar amiből nem feltétlenül egy látja a célt.Adatátvteli rendszer pedig rendelkezésre állt a gépen.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ha a Blackbird beszemtelenkedett volna a szovjet légtérbe, seggbe lőtték volna. Gyakorlatilag semmi esély sincs rá, hogy akkor elkerülje az R33as találatot. A korai 80as években a Rigók sohasem sértették meg a határt, ámbár néha pontosan ráálltak. Pedig a helyi ellenkémek nagyon is SR71es darabokról álmodtak, ha nem is a földön, de legalább a szovjet területi vizeken.
Mihajil Mjagkíj különösen emléxik a nyolcadik elfogására (akkor följebb rosszul írtan a nyolc látást), amikor sikerült a saját szemével is látni az SR71est, és nem csak egy pötty volt a radaron.
Emlékként bemutatja a blekbox felvételét, amit a gép az elfogás során rögzített.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 088
113
Kamcsatkánál is voltak ilyen esetek. Az orosz pilóták szerint a rigók 22-24 km magasan , 3-3,3 M sebességgel jottek......
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Itt van, hogy hajtotta végre a repülést: 1986 jan 31én, mint rendesen, harci bevetésre indultam. Reggel magamhoz vettem a fegyveremet, és a szolgálati kunyhó (hut) felé indultam.
Kb 11kor SR71es elfogásra riasztottak. Megszólalt az alarm a csengőn, majd a hangosbemondó megerősítette. (Pont, mint a videón, amit föntebb említettem.) Egy SR71es felbukkanása mindig idegességgel volt kisérve. Mindenki izgatottan tárgyalta az ügyet. A szerkómhoz, a sisakomhoz,rohantam, és ... az ejtőernyőmet az egészen keresztül. Lefutottam a 60 métert a repülőig. Nem a saját WSOmmal repültem, hanem Alekszej Parsinnal. Beültem, és beszijjaztam magam. Egyszerú és kényelmes volt beszijjazni magam a dzsekiben és az ejtőernyővel, merthogy ebben repültünk. A navszisztem készenléti lámpái világítottak. Megnyomtam a motorindító gombot, és megkaptam a parancsot, hogy guruljak a kifutóra. Ücsörögtünk a kifutón vagy 5 percig; a WSO felolvasta az imát. (csekkliszt)
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ha olvassátok, legalább nyomjatok egy lájkot, hagy ne hidjem, hogy a semmibe írogatok.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
<blockquote rel="gacsat"> Emlékként bemutatja a blekbox felvételét, amit a gép az elfogás során rögzített.

Ez a kép közzé lett téve valahol?</blockquote>
Hát, a könyvben nem. Én is csak azt látom.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A 284. oldalra értünk.
Miután megkaptuk a felszállási parancsot, fáklyát gyújtottunk, és elhúztunk. A felszállási sebességünk kb 360 km/ó volt. Az utánégőt ki se kapcsolva gyűjtöttük a magasságot, 60 fokot jobbra fordultunk, és beálltunk 100 fokra. (keletre) 8000 méteren átléptük a hangsebességet. A "Greminka" irányító átvette az irányításunkat.
A kijelzett sebességünk ekkor 1190 km/ó volt. Felhúztunk 16 000 méterre. Ezen a magasságon 2,3Mmel húztunk egy bal fordulót, és ráálltunk a bevetési irányra:360 fokra. (ez észak) A WSO kiengedte, és bekapcsolta az infrakeresőt (OMB), és néhány másodperc múlva megvolt a célpont. Egy női hang beszólt a fülhallgatóba:"Támadás!", és egy jel kigyulladat a SEIn. Az SR71es fordított hurkot repült, keletről nyugatra, így azonnal elkezdtük az elfogást.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ahogy szokásos, végrehajtottuk a "célra futást" 16 000 méteren, magasságot gyűjtöttünk 18900 méterre. Amikor 60 kilóméterre megközelítettük kiszúrtam az SR71es kondenzcsíkját keresztező irányon. Az intercomon jelentettem a WSOnak: látom. A kondenzcsík 22 -23 000 méteren nagyon ritka, de ezen a napon az időjárás kitünő volt, a levegő átlátszó volt, és a kondenzcsík tisztán látszott. Beálltam a kémgép alá. 3 - 4000 méterrel felettünk volt. Ki tudtam venni a fekete körvonalait. Az SR71es az óceán fölött repült, gondosan tartva a 60 kilómétert párhuzamosan a parttal. "Kiválunk" jelentettem az irányítónak, és kikapcsoltam a fáklyát. 15 és fél perce voltunk a levegőben.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A Blekbördd a normál útvonalán repült, semleges vizek felett, nem volt miért követnünk.Az irányító kiadta a parancsot, irány haza. 15 000 méterre süllyedtünk, és beálltunk vízszintes repülésre, és kiengedtük a stopwatchot. (mi a fene lehet ez?) Ez volt az úgy nevezett "fedélhűtő terület". 2M feletti repülésnél a borítás, beleértve a fedelet is 800 C fölé melegszik. Ezért aztán szükséges visszahűteni. (Jó lessz az 300 foknak is. Itt valami sajtóhiba lehet.) A túlzott magasság csökkentés katasztrófához vezethet. A sebességünk 1,6M maradt.
30 másodperc múlva megint ereszkedtünk. Hangsebesség alá lassultunk a normál 12 000 méteren. Leestünk 8000 méterre, és a reptér felé vettük az irányt. Az utolsó irány után átadtak minket az ezred irányító központnak, ami a becskkolási pontra vezetett minket 4100 méteren. 32 kilóméterre a reptértől kiengedtem a futóművet, és ereszkedni kezdtem. Levezényeltünk egy egyenes földetérést 310 km/óval. Az egész repülés 50 perc volt.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Az alatt a 15 - 20 perc alatt, ameedig támadási irányon voltunk, a másik riadóztatott legénység a startvonalon csücsült járó motorral. Később kikapcsolták a motorokat, de a helyükön ültek a leszállásig.
Ez volt az egyetlen alkalom a 14 elfogásom alatt, amikor saját szememmel láttam az SR71est. Nyilvánvaló, hogy a körülmények együttállása tette lehetővé ezt az eseményt: az ilyen északon igen ritka jó idő, tiszta levegő stb stb.
...

MM 36 évesen őrnagyként ment nyugdijjba.