MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

fe6smjuvyig21.jpg
 
Aha! Nos a 31-es eredetileg ugye elfogó vadászgép. arra meg ennyi járőrözési idő elég. Amennyire tudom, az időtartamot a hajtómű korlátozza, talán a kenése. Az ominózus 7 órás repülésnél is az volt az EGYIK trükk, hogy más olajat használtak. Gondolom, ha muszáj máskor is megtehetik.


Ezt a hozzászólásomat, legalábbis az olajjal kapcsolatos részt kéretik fenntartással kezelni!
Molnibage kérésére forrást kerestem rá, de ahol emlékezetem szerint olvastam:
http://airwar.ru/enc/fighter/mig31.html
Ott nem találom. Vagy keverem valamivel, vagy máshol találkoztam az infóval. Viszont az itt is szerepel, hogy légi utántöltéssel is max. 6 óra a levegőben tölthető idő. Azért keresek tovább!
 
Az Eurofighterek saját szárnyon mentek Angliából Faroklandra.
Biztos hogy nem volt közbenső leszállás valahol? Mert légitankolni lehet egy gépet, de légi hajtómű-olaj utántöltésről még életemben nem hallottam, és általában az a korlátja a max rep-időnek.
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10
Biztos hogy nem volt közbenső leszállás valahol? Mert légitankolni lehet egy gépet, de légi hajtómű-olaj utántöltésről még életemben nem hallottam, és általában az a korlátja a max rep-időnek.


Elvileg leszállhattak félúton Szent Ilonán (Ascension Island) a RAF támaszpontján, de az még akkor is 6350 km a Falklandokig. Meg 6500 a Brit Szigetektől Szent Ilonáig. Mondjuk, hogy ez a Tájfunoknak mennyi repidőben? Passz!
 
Elvileg leszállhattak félúton Szent Ilonán (Ascension Island) a RAF támaszpontján, de az még akkor is 6350 km a Falklandokig. Meg 6500 a Brit Szigetektől Szent Ilonáig. Mondjuk, hogy ez a Tájfunoknak mennyi repidőben? Passz!
Én is Ascension-ra gondoltam, ott van RAF-bázis, Szent Ilonán csak egy kis polgári reptér. Mondjuk pihenhettek egyet Gibraltáron is, ott is a RAF az úr, azzal legalább az első szakaszt rövidíthették vagy 1200km-el.
 
The Typhoons left RAF Coningsby in Lincolnshire on (2009) 12 September accompanied by a spare aircraft, and were flown to the South Atlantic with support from in-flight refuelling aircraft. The fighters have been drawn from the RAF's 3 Sqn, but left the UK without unit markings.
 
Az alábbi hivatkozás egy állítólag 1989-es esetet ír le, ami Jelizovon történt, a 865. IAP. MiG-31DZ gépével.

A történet szerint egy riasztás során készültségből elfogtak egy Orion tengerészeti felderítő / járőr gépet, ami a kifutó orosz tengeralattjárókra vadászott nemzetközi légtérben, 60-70 km-re az orosz szárazföldtől. A készültségi 31-est a feladatra önként jelentkező politikai tiszt vezette, akire a szerző Vászja-ként hivatkozik. Sikeresen elfogták az Oriont, és kísérni kezdték, de ez nehézséget okozott, mert a célgép 400-450 km/h-val körözött, ami egy felfegyverzett 31-esnek túl alacsony. Ezért nem kísérték, hanem hol eltávolodtak az Oriontól, hol újra befogták. Ez így ment 1 órán át, és Vászja már elfáradt.
Úgy döntött, hogy a befogják radarral a célgépet, és rakétaindítást imitálva próbálják távozásra bírni a hívatlan látogatót. Úgymond "megcsörgetik". Ám a politikai tiszt nem volt rutinos pilóta, és nem tudta, hogy 2 kapcsolót le kell kapcsolnia, ha csak szimulálni akarja a fegyverhasználatot. Így miután a sturman befogta az Oriont, sikerült kilőniük rá egy R-33-ast! De észre sem vették, csak a zajt hallották, amit a rakéta indítása keltett!
Az volt a szerencséjük, - meg az Orionnak is - hogy az ismeretlen zaj hallatán (azt hitték a futóművel van valami rendellenesség) megszakították a rávezetést, és a rakéta elment a vakvilágba. Csak akkor értették meg, hogy mi történt, amikor leszállás után a műszakiak megkérdezték, hogy hová lett egy rakéta.
Az eset után Vászját "büntetésből" más - ha jól értem - magasabb beosztásba helyezték, és a szerző csak akkor hallott róla újra, amikor a Szu összeomlása után Vászja már lelkes demokrata volt.

https://fishki.net/1822454-kak-vasilij-chut-orion-ne-zavalil.html
 
Az alábbi forrás szerint Szergej Sojgu védelmi miniszter bejelentette, hogy a MiG-31K-k eddig több mint 380 "kísérleti harci őrjáratozást" végeztek a Kaszpi- és a Fekete-tenger felett. Még folyik a Kinzsal rakéták képességeinek maximális kihasználására irányuló program. Ezzel párhuzamosan a vizsgálják a lehetőségét, hogy a Tu-22M3-asok is alkalmazzák a Kinzsalt. A Tupoljevek egyszerre több rakétát is képesek lennének hordozni.

https://tass.ru/armiya-i-opk/6138865
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and fishbed
A Jelizovoi 865. IAP. újabb 2 db modernizált MiG-31-est kapott. Sajnos a videón sem az alváltozat (BM/BSzM) sem az RF számok nem látszanak, csak az biztos, hogy az egyik gépnek kék 38 az oldalszáma.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and fishbed
Az alábbi forrás szerint Szergej Sojgu védelmi miniszter bejelentette, hogy a MiG-31K-k eddig több mint 380 "kísérleti harci őrjáratozást" végeztek a Kaszpi- és a Fekete-tenger felett. Még folyik a Kinzsal rakéták képességeinek maximális kihasználására irányuló program. Ezzel párhuzamosan a vizsgálják a lehetőségét, hogy a Tu-22M3-asok is alkalmazzák a Kinzsalt. A Tupoljevek egyszerre több rakétát is képesek lennének hordozni.

https://tass.ru/armiya-i-opk/6138865
Várható volt a T-22M3 ra való integráció ötlete, eléggé adta magát a dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10 and fip7
A Jelizovoi 865. IAP. újabb 2 db modernizált MiG-31-est kapott. Sajnos a videón sem az alváltozat (BM/BSzM) sem az RF számok nem látszanak, csak az biztos, hogy az egyik gépnek kék 38 az oldalszáma.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Milyen jó kis vulkánjuk van. Inkább nagy. Áll is egy TOR vagy mi réskitöltőnek a megfelelő helyen. Egyszer megkerestem a kugliőrtszön.
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10
Sokan csinálják. Oroszok, amerikaiak, de idehaza még nem láttam. Mikor nálunk járt a Vityazi, akkor is ment ez, legutóbb meg valami F-22-est mutató videón csinált hasonlót a gép műszakija.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
Ezt épp kérdezni akartam, hogy miért ugrálnak?


Azt nem tudom, hogy más nemzeteknél csinálják-e (nálunk az én időmben nem volt szokás), de a szovjet / orosz műszakiak a szárnyvég megsimogatásával szerencsés visszatérést kívánnak a GÉPÜKNEK. Mert az ő felfogásuk szerint nem a pilóta hozza vissza egyben a gépet, hanem a gép a személyzetét.
 
Én sokáig azt gondoltam, hogy a MiG-31-es egy gyors légi rakétaindító állvány, de a manőverezőképessége csapnivaló. Az alábbi videó megváltoztatta ezt a véleményemet. Sajnos elég rossz minőségű, de azért a lényeg látszik rajta. (És az első zene sem rossz, szerintem.)
A videón egyébként Valerij Grigorjev (Валерий Григорьев) alezredes, az Orosz Légierő kitüntetett pilótája repüli a gépet, ha jól tudom a búcsúrepülésén. (Hogy az alakulattól, vagy a repüléstől búcsúzott-e azt sajnos nem tudom.)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.