MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
488
2 039
93
Az Izvesztyija január 29.-i száma szerint az Orosz Haditengerészet 2 század MiG-31BM-el rendelkezik, és ismét elkezdték (a SZU felbomlása óta először) az északi-sarkvidék feletti járőrözést.

https://regnum.ru/news/2562042.html

A Flotta alá rendelt 2 MiG-31-essel repülő ezredről (a 98. GvIAP. Moncsegorszkban, Murmanszk térségében, és a 865. IAP. Jelizovon, Kamcsatkában) azt lehetett tudni, hogy B és BSz változatú gépekkel repülnek, de alig van köztük üzemképes. Időnként a készültségi géppárt és a tartalék gépet is nehezen tudták kiállítani. A 865.-ök ugyan kaptak 2 db BM-et 2017-ben, de aztán hosszú időre leállt a típusváltás.
Decemberben kezdték el rebesgetni az orosz oldalakon, hogy a jelizovoi ezredet feltöltötték BM-ekkel.
Nos, ha a fenti hír igaz, ezt úgy is lehetl érteni, hogy mindkét ezredet visszafejlesztették századdá, viszont ellátták BM-ekkel. (12-12 gép). Ennyi gép viszont nem elég a járőrözéshez. (2+1 gép készültségben, 1 a TECs-en, 1-2 hibajavítás alatt, vagyis 4 gép marad a járőrözésre. Ez napi 2 járőrre elég, ami inkább jelképes, mint hatékony.)
Vagy, a médiamunkás nem tud különbséget tenni a század (эскадрил) és az ezred (полк) között. Akkor viszont honnan szedtek 46 BM-et? (Századonként 12, a két ezrednél 24 - 24, amiből csak 2 volt eddig.)
Szóval, ha nem kacsa az egész, akkor inkább az első verziót tartom lehetségesnek.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 801
85 243
113
Az Izvesztyija január 29.-i száma szerint az Orosz Haditengerészet 2 század MiG-31BM-el rendelkezik, és ismét elkezdték (a SZU felbomlása óta először) az északi-sarkvidék feletti járőrözést.

https://regnum.ru/news/2562042.html

A Flotta alá rendelt 2 MiG-31-essel repülő ezredről (a 98. GvIAP. Moncsegorszkban, Murmanszk térségében, és a 865. IAP. Jelizovon, Kamcsatkában) azt lehetett tudni, hogy B és BSz változatú gépekkel repülnek, de alig van köztük üzemképes. Időnként a készültségi géppárt és a tartalék gépet is nehezen tudták kiállítani. A 865.-ök ugyan kaptak 2 db BM-et 2017-ben, de aztán hosszú időre leállt a típusváltás.
Decemberben kezdték el rebesgetni az orosz oldalakon, hogy a jelizovoi ezredet feltöltötték BM-ekkel.
Nos, ha a fenti hír igaz, ezt úgy is lehetl érteni, hogy mindkét ezredet visszafejlesztették századdá, viszont ellátták BM-ekkel. (12-12 gép). Ennyi gép viszont nem elég a járőrözéshez. (2+1 gép készültségben, 1 a TECs-en, 1-2 hibajavítás alatt, vagyis 4 gép marad a járőrözésre. Ez napi 2 járőrre elég, ami inkább jelképes, mint hatékony.)
Vagy, a médiamunkás nem tud különbséget tenni a század (эскадрил) és az ezred (полк) között. Akkor viszont honnan szedtek 46 BM-et? (Századonként 12, a két ezrednél 24 - 24, amiből csak 2 volt eddig.)
Szóval, ha nem kacsa az egész, akkor inkább az első verziót tartom lehetségesnek.

Mit gondolsz arról,hogy a derék újságíró a járőrözés és a készenlét közt nem képes különbséget tenni?Készenlétet adni 2 század alkalmas az adott régióban,de ez ugyen nem folyamatos járőrözés csak eseti.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
488
2 039
93
Mit gondolsz arról,hogy a derék újságíró a járőrözés és a készenlét közt nem képes különbséget tenni?Készenlétet adni 2 század alkalmas az adott régióban,de ez ugyen nem folyamatos járőrözés csak eseti.

Nem hiszem, mert azt írja, hogy a kérdéses tevékenységet most kezdték el, a Szu megszűnése óta először. Készültséget (готовность) eddig is adtak, és egyértelműen a патрулировать арктическую зону (járőrözés az Artikus zónában) kifejezést használja.
De az is a századdá visszafejlesztéses verzió mellett szól, hogy a Google Earth 2018. 7. 20.-ia és 8. 30.-ai felvételein Moncsegorszkban 15 db 31-es látszik, ami inkább egy század. Jelizovoban 2018. 7. 10.-ei képen 29 db 31-es, de, hogy abból mennyi a régi, üzemképtelen B / BSZ, azt képtelenség megmondani.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
488
2 039
93
Ez most kicsit hosszú lesz, elnézést.

A tegnap esti hozászolásom után írtam pár, a mienkhez hasonló, 31-essel foglalkozó oldalról megismert orosz ismerősnek. Most az ő válaszaik alapján összegezném amit ők tudni vélnek a 31-esek jelenlegi helyzetéről. Hangsúlyoznám, hogy az infók hozzánk hasonló fotelszakértőktől származnak, vagyis NEM hivatalos információk.

Az általunk MiG-31BM-nek nevezett változatot ők Tip 28-ként ismerik, valószínűleg ez a gyári jelölése. A nálunk MiG-31BSzM névre hallgató változat hasonló jelölése: Tip 58/78.

Tip 28 változatra 2008 - 2013 között 47 db gépet építettek át. Ezekből 14 db Moncsegorszkba, 2 Khotilovora, 5 Szavaszlejkára, 2 Jelizovoba, 24 Kanszkba került.
Tip 58/78 változatra 2014-benn 18 db-ot építettek át, ezekből 2 Akhtyubinszkba került, a többi Khotilovora. 2015-ben 11 db-ot, ezekből 3 Uglovajára, 8 Szavaszlejkába került. 2016-ban 22 db, amiből 16 Uglovajára, 6 Permbe került. 2017-ben 23 db, ezekből 5 Uglovajára, 15 Permbe, 3 Kanszkba került. És végül a tavalyi évben 14 db, amiből 10 Jelizovoba, 3 Permbe, 1 Kanszkba került.
Ezen kivűl 10 gép lett K változatra átépítve, amik Akhtyubinszkben vannak. További 2 gép van az RSzK MiG Zsukovszkij-i telephelyén tesztekre, a piros 06-os K proto, és a kék 81-es D(?) proto. Ez utóbbi a műhöld elfogó rakéta hordozója, de a típusjelzése ismeretlen.

2018 utolsó negyedévében az alakulatok között volt némi gépmozgás, amikből a következő ismert: Moncsegorszból 4 BM átadásra került, 1 db Kanszkba, 2 db Khotilovoba, 1 pedig ismeretlen helyre.

Balesetben 4 db gép semmisült meg, 3 BM Kanszkban, és 1 BM Szavaszlejkában.

A gépek jelenlegi települési helyei:
- 22. GvIAP, Centralnaja Uglovaja: 24 db BSzM,
- 98. GvIAP, Moncsegorszk: 10 db BM (ez csak egy század),
- 712. GvIAP, Kanszk: 22 db BM + 4 db BSzM,
- 764. IAP, Perm: 22 db BSzM,
- 790. IAP, Khotilovo: 16 db BSzM + 4 db BM,
- 865. IAP, Jelizovo: 10 db BSzM + 2 db BM (ez is csak egy század),
- 4. GTsPAV, Szavaszlejka: 8 db BSzM + 4 db BM,
- ?, Akhtyubinszk: 10 db K + 2 db BSzM,
- RSzK MiG, Moszkva-Zsukovszkij: 1 db K + 1 db D (?).

Ez összesen 144 db átépített gép, amiből 4 db megsemmisült.

Ezeken kívül az alakulatoknál, és a gyárak repterein van még további 110-150 db DZ / B / BSz. Ezeket a nemrég bejelentett szerződés szerint 2023-ig szintén tervezik modernizálni. Természetesen nem mindet fogják átépíteni, mert lesz, amit az állapota miatt csak alkatrésznek lehet hasznosítani, de még így is várható további 100 - 120 db modernizált Mig-31-es megjelenése a következő pár évben a VKSz (és a flotta?) alakulatainál.

Kösz a türelmet!
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 055
31 554
113
A 81-es oldalszámú MiG-31DZ megint Zsukovszkijban tartózkodik, szóval lehet készülnek valamire Szergejék (szeptember végén ez cipelte a műhold elleni 30P6 Kontaktot)
244913.jpg
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
488
2 039
93


Végre valami látványosnak nevezhető produktum a Rogyinából! Bár a sztratoszférás, kozmoszos téma erőltetésénél némileg izgalmasabb - legalábbis számomra - a hosszú őrjáratozási idő emlegetése. És azt is sajnálom, hogy a sturman a képernyői helyett a műholdas navigáció kezelőpultját és a magasság, sebesség, M-szám mérőt vette. Persze világos, hogy miért. De azért egyértelműen érdemes volt megnézni!
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
488
2 039
93
A 81-es oldalszámú MiG-31DZ megint Zsukovszkijban tartózkodik, szóval lehet készülnek valamire Szergejék (szeptember végén ez cipelte a műhold elleni 30P6 Kontaktot)
244913.jpg


A gépen megfigyelhető egy apró módosítás: a bal szívócsatorna tetején, a szárny belépőélének magasságában, a műholdas kommunikáció antennájának eddigi kiemelkedő "kalapdobozát" besüllyesztették a felületbe.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A 3-as dizájn nálam nagy üt :)
Az lehet, szemre/aerodinamikailag tényleg jól néz ki, de azért megkérdezném: hova tűntek/gondolták elhelyezni a sárkányban a két nagy teljesítményű hajtóműhöz szükséges méretes szívó- és levegőcsatornákat, vagy a futóműveknek szükséges futóaknákat?!! Mert ahogy itt elnézem ezt a rajzot, vagy-vagy ... vagy jó lenne látni róla egy oldalnézeti ábrát is hogy el lehessen hinni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 801
85 243
113
Az lehet, szemre/aerodinamikailag tényleg jól néz ki, de azért megkérdezném: hova tűntek/gondolták elhelyezni a sárkányban a két nagy teljesítményű hajtóműhöz szükséges méretes szívó- és levegőcsatornákat, vagy a futóműveknek szükséges futóaknákat?!! Mert ahogy itt elnézem ezt a rajzot, vagy-vagy ... vagy jó lenne látni róla egy oldalnézeti ábrát is hogy el lehessen hinni.

Ne kötözködj!Szép és kész!;)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ne kötözködj!Szép és kész!;)
Az lehet, de én rep-műszakiként szeretném érteni a lehetséges működését is! Úgyhogy nem kötözködök, hanem kíváncsiskodok, ráadásul ez ma már nem olyan szörnyűséges titok mint volt anno. Akkoriban még a NATO-kód Foxhound-ot is előbb tudtuk, mint hogy az a MiG-31.:)
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10 and dudi

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
488
2 039
93
Az lehet, szemre/aerodinamikailag tényleg jól néz ki, de azért megkérdezném: hova tűntek/gondolták elhelyezni a sárkányban a két nagy teljesítményű hajtóműhöz szükséges méretes szívó- és levegőcsatornákat, vagy a futóműveknek szükséges futóaknákat?!! Mert ahogy itt elnézem ezt a rajzot, vagy-vagy ... vagy jó lenne látni róla egy oldalnézeti ábrát is hogy el lehessen hinni.


Elárulok egy nagy titkot, de csak neked! ;) A variant 3 egy átvodkázott éjszaka utáni másnaposság terméke. Futóműve nem is lett volna, mert olyan hosszú bevetésekre tervezték, hogy nem szállt volna le többet miután egy anyagépről a levegőbe engedik. Az anyagép terveit megnézheted, ha rákeresel a Projekt Tu-95-31 Mamocska kifejezésre. Cirill betűkkel kell beírni. :rolleyes:
Más forrás szerint pedig egy sajnálatos félreértés miatt a 2. generációs szovjet űrsikló vázlata keveredett a 31-es dokumentációja közé. A hiba feltételezett elkövetőjét, Иван Сергейевич Елкуров műszaki előadót pedig a KGB látogatta meg másnap. Azóta nem látták...:p
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 495
14 077
113
Elárulok egy nagy titkot, de csak neked! ;) A variant 3 egy átvodkázott éjszaka utáni másnaposság terméke. Futóműve nem is lett volna, mert olyan hosszú bevetésekre tervezték, hogy nem szállt volna le többet miután egy anyagépről a levegőbe engedik. Az anyagép terveit megnézheted, ha rákeresel a Projekt Tu-95-31 Mamocska kifejezésre. Cirill betűkkel kell beírni. :rolleyes:
Más forrás szerint pedig egy sajnálatos félreértés miatt a 2. generációs szovjet űrsikló vázlata keveredett a 31-es dokumentációja közé. A hiba feltételezett elkövetőjét, Иван Сергейевич Елкуров műszaki előadót pedig a KGB látogatta meg másnap. Azóta nem látták...:p


Ivan Szergejevics Elkurosz:) hunci vagy te nem hurci
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 311
60 754
113
emel

Ha az egy felső delta szárny akkor lehet alatta beömlő. Ha alsó delta szárny, akkor pedig lehet a gép alján a beömlő.
Engem a Drakenre vagy a MIG-21I-re emlékeztet.
DSC_0024_0.jpg