Azért van még pár lehetőség egy hosszú útvonalrepülés közben. Khotilovo - Vorkuta légvonalban kb. 1.860 km, és nem feltétlenül repülhették le egyenesen. A 31-es 1050 km/h-s gazdaságos sebességével számolva ez minimum 1 óra 40 perc. Ez alatt minimum alá mehet a látótáv a célreptéren, az útvonalon is bekövetkezhet váratlan és gyors időjárás romlás. Felerősödhet az esetleges szembe szél, amitől megnő a fogyasztás. A 31-es hiába mindenidős elfogóvadász, neki is van időjárás minimuma. Meg a pilótáknak is. A VKSz-ben sem csak aranykoszorús elsőosztályú pilóták szolgálnak. Ha a kötelékben csak 1 olyan személyzet is van, akinek alacsonyabb a képzettségi szintje, biztonságosabb a kényszerleszállás. Kerülni pedig nem mindig lehet. A lehetőségeket limitálja a kerozin mennyisége is. Biztos nem ok nélkül szálltak kényszert, és felteszem jobban ismerték a helyzetet, mint mi.