MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Az a baloldali szívócsatorna felső részébe süllyesztett, de kicsit kiemelkedő "kalapdobozban" van. Legalábbis az orosz fórumozók szerint.
Logikus, mert akkora antenna nem kell hozzá, hogy az orr-részt teljesen kitöltse. Az F-35-ön is van ilyen antenna és nem túl nagy azon sem.
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
895
3 964
113
DqNjwTOWoAIpMRQ.jpg
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
488
2 039
93
November 14.-én időjárási okokból 4 db MiG-31BM (piros 36, piros 53, piros 55 és piros 62 RF-92386, a Khotilovo-i 790. IAP. gépei) időjárási okok miatt kényszer leszálltak a Komi területen található Uszinszk polgári repülőtéren. Az INTERFAX.ru közlése szerint a gépek a mai napon - miután az egy An-12-essel odaszállított műszaki személyzet előkészítette őket, és a repülőteret üzemeltető Komiaviatrans feltöltötte őket üzemanyaggal - elhagyták Uszinszk repülőterét, és "Vorkuta irányába" elrepültek.
Forrás: https://www.interfax.ru/russia/639148 és www.russianplanes.net
241008.jpg

241007.jpg

241006.jpg

241004.jpg

241002.jpg

241001.jpg
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
488
2 039
93

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Pár kiegészítés az előzőhöz:
- a gépek BSzM-ek,
- mindegyikre fel van szerelve az R-77-es indítósínje (a 790. IAP. az első 31-essel (is) repülő ezred, amit el is láttak a rakétával),
- szívócsatornák előtti hólerakodásból ítélve elég szép hóviharba futhattak.
És még pár kép:
http://forums.airforce.ru/attachments/matchast/88899d1542747182-6.jpg/
http://forums.airforce.ru/attachments/matchast/88900d1542747289-7.jpg/

Nekem is az AKU-170 tűnt fel elsőre a függesztett R-33 -ok mellett, és a hóviharon túl. ;)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 670
85 527
113
Pár kiegészítés az előzőhöz:
- a gépek BSzM-ek,
- mindegyikre fel van szerelve az R-77-es indítósínje (a 790. IAP. az első 31-essel (is) repülő ezred, amit el is láttak a rakétával),
- szívócsatornák előtti hólerakodásból ítélve elég szép hóviharba futhattak.
És még pár kép:
http://forums.airforce.ru/attachments/matchast/88899d1542747182-6.jpg/
http://forums.airforce.ru/attachments/matchast/88900d1542747289-7.jpg/
AKU-170-el vannak felszerelve(R-77-1)
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Pár kiegészítés az előzőhöz:
- a gépek BSzM-ek,
- mindegyikre fel van szerelve az R-77-es indítósínje (a 790. IAP. az első 31-essel (is) repülő ezred, amit el is láttak a rakétával),
- szívócsatornák előtti hólerakodásból ítélve elég szép hóviharba futhattak.
És még pár kép:
http://forums.airforce.ru/attachments/matchast/88899d1542747182-6.jpg/
http://forums.airforce.ru/attachments/matchast/88900d1542747289-7.jpg/
Valami itt nem tiszta. Nincs az az időjárás, amit ki ne tudna kerülni. Csak az lehet, hogy a saját repülőterük került lehetetlen körülmények közé.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
488
2 039
93
Valami itt nem tiszta. Nincs az az időjárás, amit ki ne tudna kerülni. Csak az lehet, hogy a saját repülőterük került lehetetlen körülmények közé.

Azért van még pár lehetőség egy hosszú útvonalrepülés közben. Khotilovo - Vorkuta légvonalban kb. 1.860 km, és nem feltétlenül repülhették le egyenesen. A 31-es 1050 km/h-s gazdaságos sebességével számolva ez minimum 1 óra 40 perc. Ez alatt minimum alá mehet a látótáv a célreptéren, az útvonalon is bekövetkezhet váratlan és gyors időjárás romlás. Felerősödhet az esetleges szembe szél, amitől megnő a fogyasztás. A 31-es hiába mindenidős elfogóvadász, neki is van időjárás minimuma. Meg a pilótáknak is. A VKSz-ben sem csak aranykoszorús elsőosztályú pilóták szolgálnak. Ha a kötelékben csak 1 olyan személyzet is van, akinek alacsonyabb a képzettségi szintje, biztonságosabb a kényszerleszállás. Kerülni pedig nem mindig lehet. A lehetőségeket limitálja a kerozin mennyisége is. Biztos nem ok nélkül szálltak kényszert, és felteszem jobban ismerték a helyzetet, mint mi.
 
M

molnibalage

Guest
Azért van még pár lehetőség egy hosszú útvonalrepülés közben. Khotilovo - Vorkuta légvonalban kb. 1.860 km, és nem feltétlenül repülhették le egyenesen. A 31-es 1050 km/h-s gazdaságos sebességével számolva ez minimum 1 óra 40 perc. Ez alatt minimum alá mehet a látótáv a célreptéren, az útvonalon is bekövetkezhet váratlan és gyors időjárás romlás. Felerősödhet az esetleges szembe szél, amitől megnő a fogyasztás. A 31-es hiába mindenidős elfogóvadász, neki is van időjárás minimuma. Meg a pilótáknak is. A VKSz-ben sem csak aranykoszorús elsőosztályú pilóták szolgálnak. Ha a kötelékben csak 1 olyan személyzet is van, akinek alacsonyabb a képzettségi szintje, biztonságosabb a kényszerleszállás. Kerülni pedig nem mindig lehet. A lehetőségeket limitálja a kerozin mennyisége is. Biztos nem ok nélkül szálltak kényszert, és felteszem jobban ismerték a helyzetet, mint mi.
Meg minimális kockázatvállalás. Éles harci bevetésen magasabban van a limit. Békeidőben meg minek is mondjuk 1% kockázatot felvállalni 0,1 vagy 0,01% helyett. Hogy lenulláznak egy több tízmillás technikát?
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 816
29 558
113
November 14.-én időjárási okokból 4 db MiG-31BM (piros 36, piros 53, piros 55 és piros 62 RF-92386, a Khotilovo-i 790. IAP. gépei) időjárási okok miatt kényszer leszálltak a Komi területen található Uszinszk polgári repülőtéren. Az INTERFAX.ru közlése szerint a gépek a mai napon - miután az egy An-12-essel odaszállított műszaki személyzet előkészítette őket, és a repülőteret üzemeltető Komiaviatrans feltöltötte őket üzemanyaggal - elhagyták Uszinszk repülőterét, és "Vorkuta irányába" elrepültek.
Forrás: https://www.interfax.ru/russia/639148 és www.russianplanes.net
241008.jpg

241007.jpg

241006.jpg

241004.jpg

241002.jpg

241001.jpg
Jó napjuk volt a fotósoknak, meg nekünk, hogy közzé tették. Ez a vadászgép egy igazi kuriózum.