MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Az a baloldali szívócsatorna felső részébe süllyesztett, de kicsit kiemelkedő "kalapdobozban" van. Legalábbis az orosz fórumozók szerint.
Logikus, mert akkora antenna nem kell hozzá, hogy az orr-részt teljesen kitöltse. Az F-35-ön is van ilyen antenna és nem túl nagy azon sem.
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
896
3 973
113
DqNjwTOWoAIpMRQ.jpg
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
489
2 043
93
November 14.-én időjárási okokból 4 db MiG-31BM (piros 36, piros 53, piros 55 és piros 62 RF-92386, a Khotilovo-i 790. IAP. gépei) időjárási okok miatt kényszer leszálltak a Komi területen található Uszinszk polgári repülőtéren. Az INTERFAX.ru közlése szerint a gépek a mai napon - miután az egy An-12-essel odaszállított műszaki személyzet előkészítette őket, és a repülőteret üzemeltető Komiaviatrans feltöltötte őket üzemanyaggal - elhagyták Uszinszk repülőterét, és "Vorkuta irányába" elrepültek.
Forrás: https://www.interfax.ru/russia/639148 és www.russianplanes.net
241008.jpg

241007.jpg

241006.jpg

241004.jpg

241002.jpg

241001.jpg
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
489
2 043
93

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Pár kiegészítés az előzőhöz:
- a gépek BSzM-ek,
- mindegyikre fel van szerelve az R-77-es indítósínje (a 790. IAP. az első 31-essel (is) repülő ezred, amit el is láttak a rakétával),
- szívócsatornák előtti hólerakodásból ítélve elég szép hóviharba futhattak.
És még pár kép:
http://forums.airforce.ru/attachments/matchast/88899d1542747182-6.jpg/
http://forums.airforce.ru/attachments/matchast/88900d1542747289-7.jpg/

Nekem is az AKU-170 tűnt fel elsőre a függesztett R-33 -ok mellett, és a hóviharon túl. ;)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 823
86 089
113
Pár kiegészítés az előzőhöz:
- a gépek BSzM-ek,
- mindegyikre fel van szerelve az R-77-es indítósínje (a 790. IAP. az első 31-essel (is) repülő ezred, amit el is láttak a rakétával),
- szívócsatornák előtti hólerakodásból ítélve elég szép hóviharba futhattak.
És még pár kép:
http://forums.airforce.ru/attachments/matchast/88899d1542747182-6.jpg/
http://forums.airforce.ru/attachments/matchast/88900d1542747289-7.jpg/
AKU-170-el vannak felszerelve(R-77-1)
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Pár kiegészítés az előzőhöz:
- a gépek BSzM-ek,
- mindegyikre fel van szerelve az R-77-es indítósínje (a 790. IAP. az első 31-essel (is) repülő ezred, amit el is láttak a rakétával),
- szívócsatornák előtti hólerakodásból ítélve elég szép hóviharba futhattak.
És még pár kép:
http://forums.airforce.ru/attachments/matchast/88899d1542747182-6.jpg/
http://forums.airforce.ru/attachments/matchast/88900d1542747289-7.jpg/
Valami itt nem tiszta. Nincs az az időjárás, amit ki ne tudna kerülni. Csak az lehet, hogy a saját repülőterük került lehetetlen körülmények közé.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 823
86 089
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
489
2 043
93
Valami itt nem tiszta. Nincs az az időjárás, amit ki ne tudna kerülni. Csak az lehet, hogy a saját repülőterük került lehetetlen körülmények közé.

Azért van még pár lehetőség egy hosszú útvonalrepülés közben. Khotilovo - Vorkuta légvonalban kb. 1.860 km, és nem feltétlenül repülhették le egyenesen. A 31-es 1050 km/h-s gazdaságos sebességével számolva ez minimum 1 óra 40 perc. Ez alatt minimum alá mehet a látótáv a célreptéren, az útvonalon is bekövetkezhet váratlan és gyors időjárás romlás. Felerősödhet az esetleges szembe szél, amitől megnő a fogyasztás. A 31-es hiába mindenidős elfogóvadász, neki is van időjárás minimuma. Meg a pilótáknak is. A VKSz-ben sem csak aranykoszorús elsőosztályú pilóták szolgálnak. Ha a kötelékben csak 1 olyan személyzet is van, akinek alacsonyabb a képzettségi szintje, biztonságosabb a kényszerleszállás. Kerülni pedig nem mindig lehet. A lehetőségeket limitálja a kerozin mennyisége is. Biztos nem ok nélkül szálltak kényszert, és felteszem jobban ismerték a helyzetet, mint mi.
 
M

molnibalage

Guest
Azért van még pár lehetőség egy hosszú útvonalrepülés közben. Khotilovo - Vorkuta légvonalban kb. 1.860 km, és nem feltétlenül repülhették le egyenesen. A 31-es 1050 km/h-s gazdaságos sebességével számolva ez minimum 1 óra 40 perc. Ez alatt minimum alá mehet a látótáv a célreptéren, az útvonalon is bekövetkezhet váratlan és gyors időjárás romlás. Felerősödhet az esetleges szembe szél, amitől megnő a fogyasztás. A 31-es hiába mindenidős elfogóvadász, neki is van időjárás minimuma. Meg a pilótáknak is. A VKSz-ben sem csak aranykoszorús elsőosztályú pilóták szolgálnak. Ha a kötelékben csak 1 olyan személyzet is van, akinek alacsonyabb a képzettségi szintje, biztonságosabb a kényszerleszállás. Kerülni pedig nem mindig lehet. A lehetőségeket limitálja a kerozin mennyisége is. Biztos nem ok nélkül szálltak kényszert, és felteszem jobban ismerték a helyzetet, mint mi.
Meg minimális kockázatvállalás. Éles harci bevetésen magasabban van a limit. Békeidőben meg minek is mondjuk 1% kockázatot felvállalni 0,1 vagy 0,01% helyett. Hogy lenulláznak egy több tízmillás technikát?
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 945
30 081
113
November 14.-én időjárási okokból 4 db MiG-31BM (piros 36, piros 53, piros 55 és piros 62 RF-92386, a Khotilovo-i 790. IAP. gépei) időjárási okok miatt kényszer leszálltak a Komi területen található Uszinszk polgári repülőtéren. Az INTERFAX.ru közlése szerint a gépek a mai napon - miután az egy An-12-essel odaszállított műszaki személyzet előkészítette őket, és a repülőteret üzemeltető Komiaviatrans feltöltötte őket üzemanyaggal - elhagyták Uszinszk repülőterét, és "Vorkuta irányába" elrepültek.
Forrás: https://www.interfax.ru/russia/639148 és www.russianplanes.net
241008.jpg

241007.jpg

241006.jpg

241004.jpg

241002.jpg

241001.jpg
Jó napjuk volt a fotósoknak, meg nekünk, hogy közzé tették. Ez a vadászgép egy igazi kuriózum.