MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

Az a baloldali szívócsatorna felső részébe süllyesztett, de kicsit kiemelkedő "kalapdobozban" van. Legalábbis az orosz fórumozók szerint.
Logikus, mert akkora antenna nem kell hozzá, hogy az orr-részt teljesen kitöltse. Az F-35-ön is van ilyen antenna és nem túl nagy azon sem.
 
DqNjwTOWoAIpMRQ.jpg
 
November 14.-én időjárási okokból 4 db MiG-31BM (piros 36, piros 53, piros 55 és piros 62 RF-92386, a Khotilovo-i 790. IAP. gépei) időjárási okok miatt kényszer leszálltak a Komi területen található Uszinszk polgári repülőtéren. Az INTERFAX.ru közlése szerint a gépek a mai napon - miután az egy An-12-essel odaszállított műszaki személyzet előkészítette őket, és a repülőteret üzemeltető Komiaviatrans feltöltötte őket üzemanyaggal - elhagyták Uszinszk repülőterét, és "Vorkuta irányába" elrepültek.
Forrás: https://www.interfax.ru/russia/639148 és www.russianplanes.net
241008.jpg

241007.jpg

241006.jpg

241004.jpg

241002.jpg

241001.jpg
 
Pár kiegészítés az előzőhöz:
- a gépek BSzM-ek,
- mindegyikre fel van szerelve az R-77-es indítósínje (a 790. IAP. az első 31-essel (is) repülő ezred, amit el is láttak a rakétával),
- szívócsatornák előtti hólerakodásból ítélve elég szép hóviharba futhattak.
És még pár kép:
http://forums.airforce.ru/attachments/matchast/88899d1542747182-6.jpg/
http://forums.airforce.ru/attachments/matchast/88900d1542747289-7.jpg/

Nekem is az AKU-170 tűnt fel elsőre a függesztett R-33 -ok mellett, és a hóviharon túl. ;)
 
Pár kiegészítés az előzőhöz:
- a gépek BSzM-ek,
- mindegyikre fel van szerelve az R-77-es indítósínje (a 790. IAP. az első 31-essel (is) repülő ezred, amit el is láttak a rakétával),
- szívócsatornák előtti hólerakodásból ítélve elég szép hóviharba futhattak.
És még pár kép:
http://forums.airforce.ru/attachments/matchast/88899d1542747182-6.jpg/
http://forums.airforce.ru/attachments/matchast/88900d1542747289-7.jpg/
AKU-170-el vannak felszerelve(R-77-1)
 
Pár kiegészítés az előzőhöz:
- a gépek BSzM-ek,
- mindegyikre fel van szerelve az R-77-es indítósínje (a 790. IAP. az első 31-essel (is) repülő ezred, amit el is láttak a rakétával),
- szívócsatornák előtti hólerakodásból ítélve elég szép hóviharba futhattak.
És még pár kép:
http://forums.airforce.ru/attachments/matchast/88899d1542747182-6.jpg/
http://forums.airforce.ru/attachments/matchast/88900d1542747289-7.jpg/
Valami itt nem tiszta. Nincs az az időjárás, amit ki ne tudna kerülni. Csak az lehet, hogy a saját repülőterük került lehetetlen körülmények közé.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Valami itt nem tiszta. Nincs az az időjárás, amit ki ne tudna kerülni. Csak az lehet, hogy a saját repülőterük került lehetetlen körülmények közé.

Azért van még pár lehetőség egy hosszú útvonalrepülés közben. Khotilovo - Vorkuta légvonalban kb. 1.860 km, és nem feltétlenül repülhették le egyenesen. A 31-es 1050 km/h-s gazdaságos sebességével számolva ez minimum 1 óra 40 perc. Ez alatt minimum alá mehet a látótáv a célreptéren, az útvonalon is bekövetkezhet váratlan és gyors időjárás romlás. Felerősödhet az esetleges szembe szél, amitől megnő a fogyasztás. A 31-es hiába mindenidős elfogóvadász, neki is van időjárás minimuma. Meg a pilótáknak is. A VKSz-ben sem csak aranykoszorús elsőosztályú pilóták szolgálnak. Ha a kötelékben csak 1 olyan személyzet is van, akinek alacsonyabb a képzettségi szintje, biztonságosabb a kényszerleszállás. Kerülni pedig nem mindig lehet. A lehetőségeket limitálja a kerozin mennyisége is. Biztos nem ok nélkül szálltak kényszert, és felteszem jobban ismerték a helyzetet, mint mi.
 
Azért van még pár lehetőség egy hosszú útvonalrepülés közben. Khotilovo - Vorkuta légvonalban kb. 1.860 km, és nem feltétlenül repülhették le egyenesen. A 31-es 1050 km/h-s gazdaságos sebességével számolva ez minimum 1 óra 40 perc. Ez alatt minimum alá mehet a látótáv a célreptéren, az útvonalon is bekövetkezhet váratlan és gyors időjárás romlás. Felerősödhet az esetleges szembe szél, amitől megnő a fogyasztás. A 31-es hiába mindenidős elfogóvadász, neki is van időjárás minimuma. Meg a pilótáknak is. A VKSz-ben sem csak aranykoszorús elsőosztályú pilóták szolgálnak. Ha a kötelékben csak 1 olyan személyzet is van, akinek alacsonyabb a képzettségi szintje, biztonságosabb a kényszerleszállás. Kerülni pedig nem mindig lehet. A lehetőségeket limitálja a kerozin mennyisége is. Biztos nem ok nélkül szálltak kényszert, és felteszem jobban ismerték a helyzetet, mint mi.
Meg minimális kockázatvállalás. Éles harci bevetésen magasabban van a limit. Békeidőben meg minek is mondjuk 1% kockázatot felvállalni 0,1 vagy 0,01% helyett. Hogy lenulláznak egy több tízmillás technikát?
 
November 14.-én időjárási okokból 4 db MiG-31BM (piros 36, piros 53, piros 55 és piros 62 RF-92386, a Khotilovo-i 790. IAP. gépei) időjárási okok miatt kényszer leszálltak a Komi területen található Uszinszk polgári repülőtéren. Az INTERFAX.ru közlése szerint a gépek a mai napon - miután az egy An-12-essel odaszállított műszaki személyzet előkészítette őket, és a repülőteret üzemeltető Komiaviatrans feltöltötte őket üzemanyaggal - elhagyták Uszinszk repülőterét, és "Vorkuta irányába" elrepültek.
Forrás: https://www.interfax.ru/russia/639148 és www.russianplanes.net
241008.jpg

241007.jpg

241006.jpg

241004.jpg

241002.jpg

241001.jpg
Jó napjuk volt a fotósoknak, meg nekünk, hogy közzé tették. Ez a vadászgép egy igazi kuriózum.