MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

DndyK-7XoAEO20e.jpg
DndyZI1W0AEnP0a.jpg
DndxQGIXsAAqvf5.jpg
DndxUQ8XgAEOwSx.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Csak nekem tűnik fel,hogy szokatlanul jó a lemezmunka a közeli képeken?
Más gépeknél többször előjött,hogy gyenge a kimunkálása a külső borításnak,meg horpadt,stb,ez kifejezetten precíz kivitelűnek látszik.
Csak akarniuk kell?:)
A 300 fokos hőingadozás alighanem hullámosítja a lemezeket.
 
Az orosz INTERFAX hírügynökség jelentése szerint Szeptember 19.-én kiképzési feladat, a repülőtér közelében közben lezuhant a szavaszlejkai 4. GTsPAV. egyik MiG-31 BM repülőgépe. A 2 fős személyzet katapultált és túlélte a balesetet. A balesetet kivizsgáló bizottság előzetes jelentése szerint a gép lezuhanását műszaki meghibásodás okozta.
 
Mert a lángátcsapáshoz csak az alsó tüzelőtéri betápfúvókából, vagy fúvókákból vesznek igénybe, nem az összesből.
Ilyenkor a turbinafokozatokon átlő egy szúróláng és az gyújtja be az utánégetést.
Kétszer-háromszor.

Nem lenne egyenletesebb a begyújtás ha nem csak alul lenne szúróláng?
 
Nem lenne egyenletesebb a begyújtás ha nem csak alul lenne szúróláng?
Emlékszel a MiG-29-eseink utolsó éveire? Nem kapcsolhattak forszázst. Így repült demot a 2008-as repnapon a díszfestésű 11-es, így légiharcoltak a Louisana ANG F-15A és C gépeivel ugyanezen év nyarán. Mert a lángátcsapás miatt a hajtóművek élettartamára maga a forszázs kapcsolása is rossz hatással van, nem csak a járatása.
Az más kérdés, hogy Isaszegen ott állt ládákban 33 darab hajtómű, de valószínű, valakiknek 2009-e más tervei voltak a 29-es flottával. Beszédes, hogy 2009-ben már láthattunk utűnégetős emelkedéses startot az egyik UB-től, amikor az Ohio-i nemzeti gárda F-16-osai voltak itt és a 2009-es decemberi kivonás sem bizonyult végül igaznak. A 2010-es repülőnapon igaz, hogy nem volt szóló 29-es demo, de Gripenekkel 2-2 légiharc emo igen. Igaz, itt a Gripenek hősisségéhez kellett alájátszani, ami miatt a kis magasságú elfogáshoz nem kapcsolgathatták sűrűn az utánégetést, különben nem jött volna ki jól a svéd madár a dologból.
Aztán 2010 decemberében végleg kukázták a gépeket. A hajtóművek viszont ládáabn maradtak, szimplán csak a korlátozást oldották fel.

Az RD-33-ason, az AL-31F-en (és a leszármazottain) és a D-30F6oson is lángátcsapás van külön gyújtórendszer helyett. Ennyivel egyszerűbb a kialakítás, illetve ezzel üzembiztosabban gyullad be az utánégetés. Cserébe a turbina járó és állólapátai kapnak minden alkalommal egy jó erős szúrólángot.
Legalább az állólapátok védelmében lehetne körkörösen randomizálni, vagy sorrendben váltogatni, hogy mely tüzelőtéri fúvóka lángjával szúrjanak, de ilyen megoldásról nem tudok.
 
Ez nem tudom volt-e már:
http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?w=nophone&tdate=2018-09-28&ttitle=MiG-31 Foxhound vadászgép harci repülőgép R-33 levegő-levegő rakéta 2018-09-27

Lehet csak fordítási hiba, de nem semmi dolog az, ha a MIG-31-esek tényleg ballisztikus rakétákat lőttek le a levegőben! :eek:
Ez önmagában nem jelent túl sokat. Az BM-ek sebessége M2.5-től kezdve akármekkora lehet. Tekintve, hogy M2.0 feletti sebességű célgépet 40-50 éve is lőttek le légiharc-rakétával ez annyira nem rendkívüli M2.5 sebesség tájáig. F-15 is megtette AIM-7F-fel, F-14-es is tudtommal AIM-54-gyel.

Nagyon nem mindegy persze, hogy milyen aspektussal és távból, de erről nem szól a hír csak halványan az sejlik fel, hogy indítás után emelkedő fázisban, de hogy közeledő vagy keresztező irányban, arról tényleg semmi.
 
molnibalage

Elég hiányos a hír. Meg a ballisztikus cél vagy a ballisztikus rakéta se mindegy.
Mert egy cél drón vagy repülő repülhet kvázi ballisztikusan igen lassan is.
Viszont az oroszok által használt ballisztikus rakéták azért általában 1.5+ km/s fölött szoktak zúzni. Persze ezek csúcssebességek, felszálló ágban lassabbak, de azt nem említette szerintem a cikk, hogy felszálló ágban, vagy visszatérőben lőtték le a célokat.
 
molnibalage

Elég hiányos a hír. Meg a ballisztikus cél vagy a ballisztikus rakéta se mindegy.
Mert egy cél drón vagy repülő repülhet kvázi ballisztikusan igen lassan is.
Viszont az oroszok által használt ballisztikus rakéták azért általában 1.5+ km/s fölött szoktak zúzni. Persze ezek csúcssebességek, felszálló ágban lassabbak, de azt nem említette szerintem a cikk, hogy felszálló ágban, vagy visszatérőben lőtték le a célokat.
Az "által használt" rész ebben a formában nem igaz. Az lehet, hogy Iszkander és más hasonló ilyen gyors, de régiek azok nem. A finnek is lőttek Buk-M1-gyel BM-re, ami ellen papíron nem is alkalmas és leszedte.

A relatív sebesség és a rakéta előtartás max. G igénye a kérdés, ez viszont aspektus és célsebesség függő. Lásd HT Összefoglaló és SAM HMZ diagramok. Ezek pont úgy korlátok AAM számára is, csak nem rajzolgatják fel...
 
molnibalage

Az R-17 (SCUD) tudtommal 1.5+ km/s sebességű, a Tochka az 1.8 km/s, az Iskander pedig 2.1 km/s. A SCUD-nál régebbi ma már nincs nekik.
 
molnibalage

Az R-17 (SCUD) tudtommal 1.5+ km/s sebességű, a Tochka az 1.8 km/s, az Iskander pedig 2.1 km/s. A SCUD-nál régebbi ma már nincs nekik.
Ezek égésvédi sebességek, nem emelkedés közbeniek. Ha nem repül majdnem pontosan feléd, akkor egy max. 15G-re képes rakéta (az is csak alacsonyan) és M4.0 égésvégi sebessége nem fog el egy ilyen BM-et. Emelkedő fázisban képesek elé vezetni rakétát. Csak ehhez közel kell lenni és az a 6-7 sec kell, amit a cikk ír. Ennyi idő alatt a BM már 2 km felett jár.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
A MiG-31BM modernizáción átesett gépek akár 6M sebességű célokat is le tudnak küzdeni a Zaszlony-AM - R-33 kombóval. (Azért abban az Argon-K fegyverirányító rendszerben már nem golyós számológép van.) Ez nem csak egy elvi képesség, tavaly lövészeten már bemutatták. Ami persze ideális körülmények között történt. De a gép képes rá. Tehát egy jól kiképzett személyzettel, megfelelő körülmények között lehetséges a dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and fishbed
Közben zajlik az élet a MiG-31DZ gépek háza táján is. Bár így, hogy nincs a szárnyán felfüggesztő pilon, ez nyugodtan lehet akár egy Kinzsal-hordozó K is. A szép új festés miatt még egy BM is szóba jöhet, bár a középső törzs alatti függesztő ez utóbbiakra nem vonatkozik.
Talán a kép publikálója bajban volt a megnevezéssel, mivel észrevette, hogy a MiG-31K gépekre jellemző további eltérések itt már nincsenek meg (ami nem kis feladat, tekintve, hogy a K variáns állítólagosan elhagyott radarját nem jelzi fém orrkúp, így ebben én speciel még most se vagyok biztos), tehát maradt a DZ jelölésnél.
Viszont a gép hasa alatt nem Kinzsal van, hanem egy jókora műhold(?)

238679.jpg
 
Közben zajlik az élet a MiG-31DZ gépek háza táján is. Bár így, hogy nincs a szárnyán felfüggesztő pilon, ez nyugodtan lehet akár egy Kinzsal-hordozó K is. A szép új festés miatt még egy BM is szóba jöhet, bár a középső törzs alatti függesztő ez utóbbiakra nem vonatkozik.
Talán a kép publikálója bajban volt a megnevezéssel, mivel észrevette, hogy a MiG-31K gépekre jellemző további eltérések itt már nincsenek meg (ami nem kis feladat, tekintve, hogy a K variáns állítólagosan elhagyott radarját nem jelzi fém orrkúp, így ebben én speciel még most se vagyok biztos), tehát maradt a DZ jelölésnél.
Viszont a gép hasa alatt nem Kinzsal van, hanem egy jókora műhold(?)

238679.jpg
Ez nem a feltámasztott műholdlövő?