MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

Ez a kép 2013-ban készült, MiG-31BSM jelzéssel. Tudja valaki, hogy ez a modifikáció pontosan mit takar?
2546081.jpg
 
MiG-31BS változata.
2410254.jpg

2575854.jpg

2403882.jpg

2557637.jpg

2580299.jpg

2563354.jpg

2410282.jpg

2104366.jpg

1986420.jpg

1857067.jpg

1850898.jpg

1820612.jpg

A repülőgép mögött a háttérben a szovjet/orosz RSZBN katonai közel navigációs rendszer "ufo tányérja".
1817611.jpg

1795494.jpg

1769709.jpg

1766333.jpg

1764209.jpg

1764208.jpg

1763482.jpg

1762756.jpg

1762755.jpg

1761539.jpg

1713976.jpg

1560830.jpg
 
Ez a kép 2013-ban készült, MiG-31BSM jelzéssel. Tudja valaki, hogy ez a modifikáció pontosan mit takar?
2546081.jpg
Modernizált MiG-31BSz, ami a légi utántöltési lehetőség hiányát leszámítva ugyanaz, mint a BM.
 
A Wiki azt írja a BS változatról, hogy "az alapváltozatú MiG–31-esek, melyeket a tervezett nagyjavítás alkalmával a MiG–31B standardra korszerűsítettek".
A B változatról: "A MiG–31 második gyártási sorozata, korszerűsített Zaszlon–A rádiólokátorral, elektronikai harceszközökkel és A–723 Knyitok–2 (Книток-2) nagy távolságú navigációs rendszerrel, mely az amerikai Loran és Omega rendszerrel, valamint a Csajka földi állomásokkal kompatibilis. A fegyverzet kiegészült az R–40TD és az R–33SZ rakétákkal. A repülőgép 1990 végén került sorozatgyártásra.

A BM: "Eredetileg MiG–31F-en alapuló, elsősorban a légvédelem elnyomására tervezett változatot nevezték így. Ma a MiG–31BM a MiG–31B-k továbbfejlesztett változatát jelenti, amelyet a MiG–31M helyett ajánlottak fel az Orosz Légierőnek. Korszerűsített Zaszlon–M rádiólokátora képes akár 6 Mach sebességű célok követésére, hatótávolsága nagyobb, a bombázó méretű repülőgépeket szemből 200, hátulról 120 kilométerről derítheti föl, valamint fejlesztettek földi üzemmódjain, így alkalmas szintetikus apertúrájú üzemmódra és térképezésre is. A repülőgép műszereit a MIL Std 1553B szabványú adatbusszal kötik össze. Műholdas navigációs rendszerrel rendelkezik (az orosz GLONASZSZ rendszert használja), a pilótakabin kijelzőit a katódsugárcsöves helyett folyadékkristályosra cserélték (három-három 152×210 mm méretű kijelző), valamint Head Up Displayt is beépítettek a pilóta számára. A rakétafegyverzetet kiegészítették az R–33SZ, az R–37 és az R–77 légiharc-rakétákkal, a H–31P és H–58E lokátorromboló rakétákkal, valamint feltehetőleg a H–59, H–59M, és a H–29L/T földi célok elleni rakétákkal. Elképzelhető, hogy ennek a változatnak a tervezett élettartama is magasabb, a szerkezeti megerősítéseknek köszönhetően. Összesen két példány épült, de igény és újabban pénz is van a légierő korszerűsítésére, ezért megrendelték a meglévő repülőgépflotta legalább egy részének, egyes források szerint 270, mások szerint 370 repülőgép átalakítását."

A fentiek szerint akkor most a BM és a BSM változatok a legmodernebbek az orosz légierőnél?!

A kérdésem az (ha publikus), hogy akkor most a BSM és BM változatokból mennyi van rendszerben?

A BM változatból több mint száz kép van, akarjátok, hogy fel tegyem?
 
A kérdésem az (ha publikus), hogy akkor most a BSM és BM változatokból mennyi van rendszerben?

Helló, papíron két ötven darabos (egyik korábban 60 volt) korszerűsítésről van szerződés, amit két üzem végez 2018/19-ig.

Az oroszoknál pillanatnyilag hat aktív és egy kiképző század van, századonként 12 géppel, plusz teszt és tartalék gépek. Valamint egy század Kazahsztánban.

A jelen gazdasági helyzetben nem várható növekedés. Összehasonlításképpen a csúcson tizenöt, háromszázados ezred repülte a típust.
 
a wikipedia MiG-31BM szövegét lassan le lehetne cserélni. Kb 15 évvel ezelőtt volt hír, hogy H-31-est, R-37-est, R-77-est, R-73-ast és Zaszlon-M radart kapnak a szolgálatban álló gépek a modernizáció után.

A 2+3 LCD-ből csupán 1+2 lett, a radar antennája maradt a régi, csak pár új modult kapott, (a Zaszlon-M jóval nagyobb antennával bírt, ezért volt a MiG-31M-eken az orrkúp teljesen más), az R-33Sz is csupán egyszer volt a gép mellé kiállítva, sosem kapta meg egy alakulat se.

Ami kívülről nyilvánvaló upgrade, az a 2+2 R-73-as rakétához a sín, illetve néha rajtuk a rakéták.
 
Hát igen. Ennyit a wiki magyar nyelvű oldalairól, de ennél legalább van. Köszönöm a válaszokat.
 
Erről talán Galcom vagy boki tud bővebbet, hogy miért állt meg ennyinél a ténylegesn megvalósult BM upgrade és van-e terv egy második körre is, vagy ez ennyi volt. Minden esetre itt egy jó kis anyag nagyon sok képpel és szöveggel a MiG-31-es eddigi összes variánsáról:

paralay.com/mig31m.html
 
Csak, hogy lássuk a különbségeket, MiG-31 eredeti, M, proto-BM és a megvalósult BM műszerfalai közt:

Első ülés, eredeti:

3242.jpg

3212.jpg


M:
318.jpg

3026.jpg

3027.jpg


Megvalósult BM:
35%20(9).JPG



Hátsó ülés:
0513.jpg


M:
319.jpg


és ami megvalósult:
35%20(7).JPG

(annyira nem rossz)
35%20(8).JPG


A több mint két évtizedes M gépben, amelyiknek komolyabb radarja, mennyiségileg és minőségileg is potensebb fegyverzete, jobb aerodinamikája, Fly by Wire kormányvezérlő rendszere és illeszthető zavarókonténere is volt, még displayból is több jutott, igaz még régi CRT-ből. Igaz, ez a gép a rettenetes 46 tonnás maximális felszállótömeg helyett a mégborzalmasabb 51 tonnát is elérhette. :)
 
Igaz, ez a gép a rettenetes 46 tonnás maximális felszállótömeg helyett a mégborzalmasabb 51 tonnát is elérhette. :)

Hogy egy klasszikust idézzek: "Á súly á megbízhátóság jele" :)