MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 774
28 763
113
QF09AeSM6HY.jpg
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 843
33
38
Na, itt folytassuk a balhét!
http://englishrussia.com/2014/12/19/this-is-how-russia-repairs-and-improves-military-aircrafts/7/
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 876
58 013
113
A MIG-31 légiharchoz visszatérve.

Azt írja a neten az angol wikipedia, <i>ami azért megkérdőjelezhető hitelességű forrás</i>, hogy a MIG-31-nek 2.35 Mach a "cirkáló sebessége", 18000 méter magasan és így a hatósugara 720 km.

Ezt csak azért írom le, mert ilyen harcászati paraméterek mellet nem lehetetlen lelőni, úgy egy AWACS gépet, hogy az őt kísérő vadászok ne legyenek képesek azt megvédeni.
Gondolom az R-33 hatósugara is óriási ilyen bevetési profil mellet.
Így én elképzelhetőnek tartom azt, hogy egy Mig-31 hatékony legyen a légtérellenőrző és a légi utántöltő gépekkel szemben.

A másik a vadászgépek elleni harc. Erről nekem mindig a MIG-25 jut eszembe. Elvileg egy "béna kacsa" légiharcos az a gép.
Aztán utána néztem és lényegében ez az egyetlen egy olyan orosz harci repülőgép, ami harcolt nyugati típusú gépek ellen és nem negatív a légiharc "indexe".
8 győzelem, 8 gép vesztesség légiharcban, 1 gépvesztesség légvédelem által.
A többi orosz géppel összevetve ez igen csak kecsegtető arány!
http://www.migflug.com/jetflights/the-combat-statistics-for-all-the-aircraft-currently-in-use.html

Most a MIG-31 egy hasonló dinamikai tulajdonságokkal megáldott gép, de sokkal kitartóbb, mint egy MIG-25 vagyis több ideig képes nagy sebességgel repülni, sokkal jobb a radarja és sokkal jobbak a rakétái.

Szerintem egy MIG-31-nek BVR harcban legalább annyi esélye van egy nyugati típussal szemben, mint egy Szu-30-nak.
És sokkal több, mint egy régebbi gyártású Szu-27-nek, vagy egy akármilyen MIG-29-nek.
 

amos

Active Member
2015. március 10.
160
59
28
fip7 teljesen egyetértek!

A 31-es szerintem okozhatna komoly meglepetést egy légi harcban, mert az átlag "célhoz" képest nagyon nagy tartós sebességgel tud részt venni egy összecsapásban, és ennél fogva egy esetleges találatot is sokkal könnyebben elkerül, illetve indítás után könnyebben kerülheti a kialakuló manőverező harcot amely már nem az ő asztala.

Jó példa erre a feleselgessen kilőtt AMRAAM rakéták néhány 25-ösre az iraki háború folyamán, bár nem tudom ott pontosan hogyan is történt.

A másik, hogy akár az összes R-33-ast is bedobhatja egyszerre nagy távolságból és ha a találatnak nincs is olyan nagy esélye vadászgép ellen azért mégiscsak kitérőmanőverre kényszerül az ellenfél, és nem annyira ér rá foglalkozni mondjuk a vegyes kötelék Su-30-asaival, amik ez idő alatt közelebb férkőzhetnek és átvehetik a támadó szerepét.
Ha egy 31-es meg visszafordul Mach 2 körül az életbe nem érik utol:)

Azt tudom, hogy a 25-öshöz képest sokat fejlesztettek a manőverezőképességen is, de vajon mennyivel lehet jobb?
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 993
8 574
113
sajnálom, hogy nem lehet megérteni, a MIG-31 a távolkeleti és északi körzetre lett kifejlesztve, ahol gyenge a radarháló, és feladata az amerikai támadó bombázók (B-52, B-1) majd később cirkálórakéták elleni védelem. Erre vannak a harceljárások kifejlesztve. Természetes nagy hatótávolságú rakétái alkalmasak Tankerek és AWACS gépek ellen is, azonban azok a MiG-31-esek hatósugarába nem merészkedtek volna. Az amerikai vadászrepülők elleni légiharcra alkalmas, de nem manőverző közel légiharcra, bár integrálták az R-73-ast is, de maga a gép nem alkalmas ilyenre, mivel egyrészt alacsony G terhelést bír el a törzse, rossz belőle a kilátás, valamint rossz a manőverezőképessége. BVR harcban lenne esélye. Az amerikai légifölény vadászgépek ellen a Szu-27 és Szu-35 változatokat fejlesztették, a Szu-30 az F-15E orosz megfelője. A PAK-FA meg az F-22-é. Az F-16/18, MiG-29SzMT /K/35 kb. azonos kategória, de az amerikai géphez, lényegesen több fegyverintegráció van, és modernebb elektronikája. (Ne felejtsük el pld az F-16.hoz sorozatban gyártanak 2 fajta AESA lokátort, az indiai tender során, azt mondták az értékelsékor hogy a 35-ös AESA lokátora egy vicc... Ezt megerősíti, hogy a 29M is ZsuK doppler impulzuslokátort kapott, akárcsak a K/ vagy UPG..
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 876
58 013
113
kelepisti

Én meg azt sajnálom, hogy egyesek azt nem értik, hogy ez a gép a 4.genek között a BVR harc királya. De talán ha megszemélyesítjük ezeket a gépeket akkor talán jobban érthető lesz a dolog.

Az F-15 és a Szu-30 olyanok, mint két 180 cm körüli 90 kg-os boxoló. Technikásak, gyorsak, atletikusak.
Viszont a MIG-31 egy batár nagy 230 cm magas, 160 kg-os markos parasztgyerek, aki nem mellesleg olimpiai bajnok középtávfutó!
Persze ilyen ember nincs, de a mi MIG-31-esünk ennek felelne meg.
Mindig ő üt először, mert neki a legnagyobb az ütőtávja.
Ha betalál az 1 ütésből KO.
Ha nem talál be akkor meg elszalad, azt érd utol ha bírod XD
Gyakorlatilag ő kontrollálja a csata teret, hiszen megvan azon képessége, hogy mindig megválassza azt, hogy mi történjen. Nála van a kontroll, ő dönt mindig harc és futás között.

Ezzel szemben az F-22 raptor mondjuk egy sunyi kokeró, aki a kocsma félhomályában hátulról szurkálja meg a másikat, akkor amikor az nem is számít rá.
Tény, hogy a felsoroltak közül ő a leghatékonyabb :)

De komolyra fordítva a szót, a 4. gen gépek között valószínűleg a MIG-31 a leghatékonyabb BVR harcos, ugyanis szinte mindig képes úgy fellépni, hogy az erősségét kihasználja, majd ha nem jól állnak a dolgok akkor lelépjen és így elkerülje a fordulóharcot, amiben persze veszítene.
Ez nem azt jelenti, hogy minden másik gépet képes lelőni, sőt szerintem ha 4 indításból 1-el találna az már jó lenne!
Viszont ha indít 4 rakétát és egy sem talál akkor egyszerűen kifordul és elhúz. Az ellenfél pedig semmit sem tud kezdeni ezzel.
Szóval egy valós háború során a MIG-31-esek kevés vadászgépet lőnének le, de még kevesebbet veszítenének! És ez hosszú távon sokat számítana.
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 813
305
83
Molni üzenete:
@flip7

Az R-33 HMZ-je 12-13 km-en indítva M2.0 táján bőven 150 km felett van egy AWACS ellen nézve. A bibi az, hogy az AWACS sem lesz hülye tételnül nézni a dolgot és a HAVCAP sem viccből van. A MiG-31 ok, hogy szép nagy HMZ-t ér el, csak éppen a HAVCAP felé közeledve felé is szépen lehet hajigálni a rakétát, mert a közeledő aspektusa és nagy sebessége miatt az ő elleni HMZ is megnő és neki ugyebár tartania kell az irányt.

A MiG-25 mint klasszikus vadászgép egy csődtömeg volt, ezen a minimális légiharc mennyiség statja semmi nem javít, mert a mennyiség nem fedi fel azt a tényt, hogy egy "szaros" F-5 is leszedte. Ennyire harmatos, mint klasszik vadász. A repteljesítménye a taktikai vadászok jellemző magasságában röhejesen gyenge. Nem véletlen volt az, hogy a Közel-keleten emelkedés és gyorsítás előtt 21-esek vigyáztak rá...

@amos
A MiG-25-ös példaád pontosan azt mutatja, hogy mennyire haszontalan a 25-ös vadászként. Hiába a nagy sebessége, ha félaktív rakétákat használ. A 31-es már jobb rakétát használ, de akkor is SARH. A 31-es meg még mindig PVO gép...

A 31-es manőverző képességén semmit nem gyúrtak. Nem véletlenül alapul az aerodinamiai megoldása a 25-ösén. Mi a frásznak tették volna? AGM-86 és B-1/B-52 vadászatra építették meg. A MiG-25/31 nem más, mint egy nagy sebességű "rakétát szállító teherautó".

@kelepisti
Az F-16-hoz elvi lehetőség az AESA radar, de az UAE gépeket leszámítva egyetlen széria nem teszt F-16-ban sincs AESA. 3-4 éve volt a terv, hogy az USAF cirka 320 F-16-ot korszerűsítene és élettartam kitolna és mind AESA radaros lenne. Ezt elkaszálták és szívott vele Tajvan, mert az ő korszerűsítési programjukat is érintette ez...

A Szu-35-höz akkor végre elkészült az Ibrisz radar? Mikor legutoljára ránéztem erre akkor a hír az volt, hogy még mindig nem készült el és az első gépek valami áthidaló megoldásként mást kaptak
 

chimera

Member
2010. április 19.
560
1
18
kelepisti

Én meg azt sajnálom, hogy egyesek azt nem értik, hogy ez a gép a 4.genek között a BVR harc királya. De talán ha megszemélyesítjük ezeket a gépeket akkor talán jobban érthető lesz a dolog.

Az F-15 és a Szu-30 olyanok, mint két 180 cm körüli 90 kg-os boxoló. Technikásak, gyorsak, atletikusak.
Viszont a MIG-31 egy batár nagy 230 cm magas, 160 kg-os markos parasztgyerek, aki nem mellesleg olimpiai bajnok középtávfutó!
Persze ilyen ember nincs, de a mi MIG-31-esünk ennek felelne meg.
Mindig ő üt először, mert neki a legnagyobb az ütőtávja.
Ha betalál az 1 ütésből KO.
Ha nem talál be akkor meg elszalad, azt érd utol ha bírod XD
Gyakorlatilag ő kontrollálja a csata teret, hiszen megvan azon képessége, hogy mindig megválassza azt, hogy mi történjen. Nála van a kontroll, ő dönt mindig harc és futás között.

Ezzel szemben az F-22 raptor mondjuk egy sunyi kokeró, aki a kocsma félhomályában hátulról szurkálja meg a másikat, akkor amikor az nem is számít rá.
Tény, hogy a felsoroltak közül ő a leghatékonyabb :)

De komolyra fordítva a szót, a 4. gen gépek között valószínűleg a MIG-31 a leghatékonyabb BVR harcos, ugyanis szinte mindig képes úgy fellépni, hogy az erősségét kihasználja, majd ha nem jól állnak a dolgok akkor lelépjen és így elkerülje a fordulóharcot, amiben persze veszítene.
Ez nem azt jelenti, hogy minden másik gépet képes lelőni, sőt szerintem ha 4 indításból 1-el találna az már jó lenne!
Viszont ha indít 4 rakétát és egy sem talál akkor egyszerűen kifordul és elhúz. Az ellenfél pedig semmit sem tud kezdeni ezzel.
Szóval egy valós háború során a MIG-31-esek kevés vadászgépet lőnének le, de még kevesebbet veszítenének! És ez hosszú távon sokat számítana.

Nálad a pont , szerintem is kb ez a helyzet !
Molninak

És igen valóban egy F-5-ös is le tudja szedni a 31-est, de én is ki tudok csinálni egy Abrams-ot egy 5 dekás kalapáccsal ha nyitva a motortér és odaengednek hozzá.... :D
 

chimera

Member
2010. április 19.
560
1
18
Ja és ne felejtsük el hogy kb a 25-ös és a 31-es miatt nem tud régóta berepülni a feketerigó az Oroszok fölé mivel ezek képesek kb abban a magasságban és sebességgel tevékenykedni !
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 931
13 269
113
Molni:
"Az R-33 HMZ-je 12-13 km-en indítva M2.0 táján bőven 150 km felett van egy AWACS ellen nézve. A bibi az, hogy az AWACS sem lesz hülye tételnül nézni a dolgot és a HAVCAP sem viccből van. A MiG-31 ok, hogy szép nagy HMZ-t ér el, csak éppen a HAVCAP felé közeledve felé is szépen lehet hajigálni a rakétát, mert a közeledő aspektusa és nagy sebessége miatt az ő elleni HMZ is megnő és neki ugyebár tartania kell az irányt."

1. Amíg az R-33 a tehetetlenségi navigáció alapján repül és a rakéta közeledése, valamint a cél elméleti maximális oldalirányú kitérése következtében a cél nem kerül a fej befogási szögtartomány határa közelébe, addig a Mig-31 tényleg olyan irányba repül, amilyenbe akar. Amint alávilágítani szeretne, akkor a lokátor szögtartománya lesz a meghatározó. Még a sima Zaszlonnak is vízszintesen +/-70 fok a látószöge, míg függőlegesen +70/-60 fok. Tehát még a megvilágítási szakaszban sem kell a Mig-31-nek szembe repülnie, hanem elég mondjuk 55-60 fokos ferde szögben. Ennek a szögnek van egy közeledő vektora, de 60 fok esetén ez csak a ferde sebesség fele. Míg van egy oldal irányú távolodó vektora, ami 60 fok esetén a ferde sebesség 87 %-a. Ha mondjuk egy adott pillanatban a Mig-31 az AMRAAM indítási pontjától 50 km-re van és 60 fokos ferde szögben a következő mérési pontig 20 km-t tesz meg, akkor az eredeti indítási irányban 10 km-t közeledett, míg oldalirányban 17,3 km-t kitért, így a trigonometria mai állása szerint az AMRAAM Indítási ponttól 43,6 km-re van. Ez kevesebb, mint az 50 km, de nem 20, hanem csak 6,4 km-el. Hiába repül 2 Mach sebességgel a Mig-31, ha ezt 60 fokos szögön teszi, akkor a rakéta szempontjából ez olyan, mintha 0,64 Masch sebességgel közeledne. Ráadásul az AMRAAM-nak le kell követnie a Mig manőverét, hiszen az indításkor nem tudják hogy az merre és hogyan fog kitérni. Marketing szövegnek jó, hogy az AMRAAM a találkozási pont felé repül és így spórol a mozgási senergiával, de ez a találkozási pont menet közben változik és az AMRAMM valójában mégis követő görbére kényszerül az oldalirányú kitárás miatt és nem egyenes vonalú mozgásra. Ez nagyrészt fel is emészti a fentiek szerint számított Mig közeledés hatását. Tehát a Mach sebességű Mig nem, vagy csak alig tolja ki az AMRAAM megsemmisítési zónáját. Ezzel szemben az, hogy mondjuk 250 m/s helyett 600 m/s sebességről és nagyobb magasságról indítják el az R-33-at több 10 km-rel kitolja a hatótávot. Persze az indítási sebesség többlete nem marad meg a repülés során, de ha csak 150 m/s átlagsebesség különbség marad meg a 350 m/s indítási többletből, az is +18 km hatótávot jelent egy 2 perces aktív szakaszon. És akkor még a nagyobb indítási magassággal nem is számoltam.

Tehát fip7-nek igaza van, hogy a Mig-31 úgy tud lőni az amcsi vadászokra, hogy messze távolabbról és korábban indíthat. Eleve nagyobb hatótávolságú a rakétája (nagy magasságon tipikusan kicsivel hangsebesség alatt távolodó célra kb. 40 km, míg az AMRAAM változatok 25-30-at tudnak ugyanilyen helyzetben). Ehhez jön az indítási sebesség és magasság többlete. A rakétájának nagyobb az átlagsebessége. Emiatt végig alávilágíthat a rakétának találatig (vagy a cél elvétésééig) és a vele szemben indított AMRAAM még mindig nem került olyan közel, hogy befogja. Ha egyáltalán elindították, mert az AMRAAM garantált megsemmisítési zónájába nem nem repül be a Mig. És még a ferde szögű repülésből is kifordulhat és teljes sebességgel távolodhat, miután az ő rakétája sokkal korábban célba ért.

Ha a Mig-ek le tudják szedni az adott irányban található radargépet védő vadász(oka)t, akkor szabad az út a radargéphez úgy, hogy az nem tud elmenekülni. Ha az R-33 indításakor a radargépet védő vadászok nincsenek legalább 25-30 km-el közelebb, mint a radargép, akkor a Mig rakétája a vadászok mögött is el tudja intézni a radargépet.

Ha pedig a radargép nem megy be a Mig-31-esek hatósugarába, azzal sikeresen kiszorították a radar támogatást az amcsi vadászok mögül, miközben a Mig-nek otthon ott van a földi radarhálózat, ami nagy magasságú cél ellen még Távol-keleten is van olyan sűrű, hogy az amcsi gépeket meglássák és az elfogó vadászokat a támadó gépek radarjának látószögén kívülről vezessék rájuk. Arról nem is beszélve, hogy az oroszoknak is vannak radargépeik.

Ugyanígy a Mig-31-esek ki tudják szorítani, vagy le tudják lőni a tankereket is. Ha pedig csak távol van tanker, akkor a Mig-31-esek elképesztő üzemanyag menyisége kifárasztásos harcban jelent számukra egyértelmű fölényt.

Ezen kívül ha a nyugati vadászokat arra kell pazarolni, hogy a radargépeket és tankereket pesztrálják a Mig-31-esek jelentette veszély miatt, azzal már önmagában is elvonják a csapásméréstől a kapacitást és ezzel megvédik az orosz földi célpontokat.

A Mig-31 és R-33 kombináció egyáltalán nem lebecsülendő, nagyon kemény ellenfél bármilyen vadásznak kivéve az F-22-est, amivel szemben nem tud érvényre jutni a rakéta nagyobb hatótávja. De a Mig-31BM/BSZM a 20 m2-es célt 400 km-ről észlelő, gigantikus, 1,4 m átmérőjű Zaszlon-M radarjával, még az F-22-nek is okozhat esetleg meglepetést.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 876
58 013
113
Laiki

Jól kifejtetted azt amit én rövidebben írni akartam! :)

Simán előfordulhat olyan helyzet, a MIG-31 valós harci repülési profilja esetén, hogy az R-33-már célhoz ér, mire az ellenség egyáltalán indítaná az AIM-120-at!
Az F-22 Raptorral viszont tényleg nem tud mit kezdeni a MIG-31. Arra nem tud lőni amit nem lát.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 452
63 892
113
Amúgy én máig nem találtam infót arra, hogy BM/BSzM gépek megkapták volna a MiG-31M-ek Zaszlon-M radarját. A MiG-31M-nek ugyanis teljesen más volt az orrkúpja, így gyanítom, hogy magának az antennának nem nőt meg az átmérője, csak néhány modul került cserére.

MiG-31BM:
3322.jpg


3085.jpg


MiG-31M:

3013.jpg


3011.jpg


314.gif


3009.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 712
80 076
113
Valaki leírná ezt a radar mizériát?Hogy lehet az,hogy nem az M gépeket modernizálják ha azoknak jobb a radarjuk?
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 931
13 269
113
Laiki

Jól kifejtetted azt amit én rövidebben írni akartam! :)

Simán előfordulhat olyan helyzet, a MIG-31 valós harci repülési profilja esetén, hogy az R-33-már célhoz ér, mire az ellenség egyáltalán indítaná az AIM-120-at!
Az F-22 Raptorral viszont tényleg nem tud mit kezdeni a MIG-31. Arra nem tud lőni amit nem lát.

Na épp ez a lényeg, hogy látja-e, vagy sem. Az F-22 nem láthatatlan. A Zaszlon-M radar pedig olyan brutális hatótávolságú, hogy tetemes az esélye, hogy az F-22-t ugyan töredék távolságról, de még AMRAAM garantált megsemmisítési zónán kívül észlelik. Ilyenkor a Mig-31BM/BSZM sem esélytelen. Ha másra nem, arra képest, hogy rárontson az F-22-re, amelynek rakétaindítását figyeli. Az AMRAAM radarkeresztmetszete nagyobb, mint az F-22-é. Az a radar, ami egy 20 m2-es célt 400 km-ről észlel, egy 0,01 m2-est is meglát 60 km-ről (márpedig ennél több az AMRAAM radarkesztmetszete). Ahogy észleli az F-22 indítását megfordul és utánégetővel meglóg az AMRAAM elől. Ezzel eléri, hogy az F-22-t feltartóztatja, kitérésre kényszeríti, vagy eldobatja vele az igencsak korlátos rakéta készletét. Persze ennek feltétele, hogy a hosszú hullámú földi radarok az F-22 hozzávetőleges helyzetét megadják, de hát az oroszok pont e célból csiszolgatják évtizedek óta a hosszú hullámú radarjaikat. Ha pedig az F-22 nem tartja magától elég távol a Mig-31-et indítással, akkor bizony akár be is kaphatja a rakétáját.

Nem állítom, hogy a Mig-31-nek áll a zászló, de azért nem esélytelen.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 452
63 892
113
Az M gépekből épült 5-6 arab, mindegyiket benőtte a gaz, ha éppen szét nem vágták őket.

317.jpg


3008.jpg


3007.jpg


Potens masina volt, Fly by Wire kormányvezérlés, erősebb hajtómű, kiterjeszett fegyverzet, komoly zavarórendszer, "glass cockpit"

319.jpg


3026.jpg


új sárkány. Másik szárny:

3012.jpg


Nagyobb LERX, hat darab R-37-es a négy darab R-33-as helyett, négy R-77-es a négy darab R-60-as helyett, új kabin, kissé eltérő hajtómű elrendezés, sok szép további elképzelés.
Megette őket a Szovjetúnió szétesése, a 90-es évek gazdasági válsága és a koncepció elvetése. Ma, 20 évvel később, pont jó lenne...
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 931
13 269
113
Amúgy én máig nem találtam infót arra, hogy BM/BSzM gépek megkapták volna a MiG-31M-ek Zaszlon-M radarját. A MiG-31M-nek ugyanis teljesen más volt az orrkúpja, így gyanítom, hogy magának az antennának nem nőt meg az átmérője, csak néhány modul került cserére.

Én úgy tudtam, hogy megkapták. Ez lenne a korszerűsítés legfontosabb pontja. Különben másodlagos rendszerek reszelgetésének korszerűsítés címén kevés értelme van. De az orrkúpos képeiddel most megfogtál.

Ha azt felételezzük, hogy az elektronika a Zaszlon-M-é, de az antenna nem lett nagyobb, akkor az 12 %-kal kisebb hatótávolságot jelent, mint a Zaszlon-M-nél.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 712
80 076
113
Az kizárt amiről írsz az F-22 kapcsán.Egy F-22 egy MIG-31-et olyan 150-200km-ről detektál(ilyen távolságból kb semmilyen ma létező repülőgép fedélzeti radar nem észleli a Raptort).Innentől kezdve nem fog vele szembe repülni hanem oldalról vagy hátulról támadja meg.

Most én kérlek arra amire te kérted Molnit:Ne nézd hülyének az amerikaiakat.