MiG-41 / PAK DP (Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 566
85 012
113
Jon a Mig-41 a Mig-31 váltotípusa.

Mig-41 rajz
031111_mig_41s_02-680x510.jpg
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 905
72 910
113
Pedig olyan 21 re hasonlító. Azt hittem ez csak afféle álom terv. Hogy nem valós. Azért szép, ha meg szép jól is repül majd.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
Jon a Mig-41 a Mig-31 váltotípusa.

Mig-41 rajz
031111_mig_41s_02-680x510.jpg

Ez csak egy Scifi-designer fantáziamunkája.

http://forums.spacebattles.com/threads/mig-41-will-this-work.263065/

(és igen, a 21. századi MiG-21-est akarta megalkotni).
 

csakb

Well-Known Member
2014. március 2.
394
651
93
"A híres-hírhedt Lockheed SR-71 Blackbird felderítő repülőgépnél is gyorsabb repülőgépet fejleszt az RSzK MiG tervezőiroda."

Ez nagyon impozáns, de mi értelme van?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 566
85 012
113
Az eredeti hírben, ami az Itar-tass -ban jelent meg, még a múlt héten, nincs semmi a Mig-41 taktikai-technikai jellemzoirol. CSak az volt, hogy Valerij Geraszimov ,orosz vezérkari fonok aláírta a szerzodést a gép kifejlesztésérol. Másik info az volt, hogy az osszes Mig-31 -et modernizálni fognak(eredetileg 60 volt tervbe 2020-ig)
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
"A híres-hírhedt Lockheed SR-71 Blackbird felderítő repülőgépnél is gyorsabb repülőgépet fejleszt az RSzK MiG tervezőiroda."

Ez nagyon impozáns, de mi értelme van?

Az amik hiperszonikus gépet terveznek. Azt nemtudom minek, de ők biztos jobban értenek hozzá mint én.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Egyébként nem világos, hogy miért nem valami deltás gépre alapoznak. Nagy sebességen elvileg az hatékonyabb, a manőverezőképesség meg nem indok. Ekkora sebességnél az fogja földhözvágni a manőverezést, hogy kis túlzással a pilóta eszméletét veszti ha csak kicsit jobban ránéz a botra.
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 830
33
38
Az amerikaiak az új elveket megfogalmazva azt állítják, hogy a jövőben a sebesség nagyobb védelmet fog jelenteni, mint az alacsony észlelhetőség. (Ezt ne feledjük majd a PAK-FA fikázásakor se! ;D)
Ami 15-20 éve még technológiai csodának számított az mostanra már ismert technológia - a radaradszorbens anyagok kutatása, a nanotechnológiai fejlődése valamint a reflexió csökkentés geometriai ismeretei elterjedtek, ráadásul a felderítő és tűzvezető rendszerek valamint a légvédelmi és légiharc rakétatechnológiája is fejlődik - pláne az előzőekben felsorolt kutatási eredmények ismeretében.
A hiperszonikus támadó fegyverek fejlesztése is ebbe az irányba mutat. A scramjet hajtóművek nagy előnye a mozgó alkatrészek hiányán túl az, hogy a hiperszonikus sebesség eléréséhez nem visz magával oxigént, hanem a környezet oxigénkét használja fel - pont emiatt csak a légkörben használható.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Hiperszonikus fegyverek rendben is vannak, de minek hiperszonikus elfogóvadász! Értelmetlen. Feccölnék a pénzt egy jó lézerbe.
 

csakb

Well-Known Member
2014. március 2.
394
651
93
Az amik hiperszonikus gépet terveznek. Azt nemtudom minek, de ők biztos jobban értenek hozzá mint én.

Én sem értek hozzá, azért kérdezek. :)
Nem igazán világos, hogy miért jobb fegyver egy max. 4 M környékén pilinckázó nehéz elfogóvadász egy 6-8 M sebességű scramjet robotrepülőgép ellen, mint mondjuk egy némileg tovább pofozott Sz-400 rendszer.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Én sem. Egy hiperszonikus gép röppályája eléggé kiszámítható, még ha maximális terhelésű fordulókat is hajt végre. Plusz akkora magasságban nagyon kicsi a légellenállás úgyhogy egy komolyabb földi egység vagy egy elfogó vadász elméletileg nagyon jól ki tudja használni az indítási távolságot.

Persze a célt azonosítani kell ami sok esetben gondot okozhat.

Másik alapvető probléma, hogyha a cél alacsonyan repül, akkor a rakétának végfázisban utána kell mennie és légicél ellen a nagy süllyedési szög becsapódás előtt nem túl optimális. Meg ilyen esetben baromira mindegy, hogy a szóban forgó rakéta 20 mérföldről vagy 150-ről lett indítva. Ilyenkorra már valszeg a hiperszonikusan indított rakéta is elkoptatja a sebességét és nem lesz feltűnően gyorsabb egy mostani gépről indított rakétánál. A motor meg nem ég, a geometria addott, a végeredmény ugyanaz. Csak éppen az ár sokszorosa..

Ja és akkor ez csak a kinematikai probléma, amikor 30+ fokban lefele néz a rakéta már baromi nehéz célt követni komolyabb terepnél. 50-60 fok felett meg aztán végképp.
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 830
33
38
Nézzétek el nekem, ha triviális hülyeségeket írok vagy kérdezek, de én tényleg ebben a hitben élek a témával kapcsolatban. Tudásról azért nem beszélhetek, mert az nincs.
De azt olvasom meg hallom, hogy mindegyik nagyhatalom hiperszonikus kütyüket fejleszt, ennek nyilván oka van, amit ők jobban tudnak, mint mi. Vagyis nálam mindenképpen jobban, ez tuti.
Az „Aurora” fejlesztéséről a hírek valósak vagy kamu? Komolyan kérdezem.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Az Aurora egy elég korábbi projekt volt, akkoriban az volt a gond azthiszem, hogy (ha itt most hülyeséget írok javítsatok ki, már rég olvastam erről) a ramjetnek ~ M4 kell és a működéséhez, és odáig nem tudták felgyorsítani a gépet. Most egy új projekt megy, SR-72 néven ha jól tudom. Állítólag mostanra kitaláltak valamit, amivel áthidalhatják az eddigi problémát.

Civil oldalról örülök a dolognak mert fejlődik a tudomány, hatalmas mennyiségű tapasztalat származhat az ehhez hasonló fejlesztésekből.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Megint sikerült elcsesznem egy mondatot az utólagos átírásokkal. Le kéne szoknom róla, bocs. :D
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 830
33
38
Blaze: Köszönet.
Na, akkor például az SR-72 projekt miatt gondolkodnak ők is valami hasonló beindításában. Jobb ötletem nincs - hogy lesz-e ezekből valami, majd kiderül, előbb-utóbb biztosan.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
blaze

"Az Aurora egy elég korábbi projekt volt, akkoriban az volt a gond azthiszem, hogy (ha itt most hülyeséget írok javítsatok ki, már rég olvastam erről) a ramjetnek ~ M4 kell és a működéséhez, és odáig nem tudták felgyorsítani a gépet."

A scramjetnek kell minimum 5 Mach, a ramjet már úgy 2 Mach fölött is szépen muzsikál.
Egyébként ez még egy lehetséges és mostanában eléggé kutatott meghajtási mód: http://en.wikipedia.org/wiki/Pulse_detonation_engine
Előnye, hogy elvileg a kis, szubszonikus sebességtől egészen Mach 5-6-ig működik jó hatásfokkal.