MiG-41 / PAK DP (Oroszország)

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 884
90 606
113
Jon a Mig-41 a Mig-31 váltotípusa.

Mig-41 rajz
031111_mig_41s_02-680x510.jpg
 
Pedig olyan 21 re hasonlító. Azt hittem ez csak afféle álom terv. Hogy nem valós. Azért szép, ha meg szép jól is repül majd.
 
Jon a Mig-41 a Mig-31 váltotípusa.

Mig-41 rajz
031111_mig_41s_02-680x510.jpg

Ez csak egy Scifi-designer fantáziamunkája.

http://forums.spacebattles.com/threads/mig-41-will-this-work.263065/

(és igen, a 21. századi MiG-21-est akarta megalkotni).
 
"A híres-hírhedt Lockheed SR-71 Blackbird felderítő repülőgépnél is gyorsabb repülőgépet fejleszt az RSzK MiG tervezőiroda."

Ez nagyon impozáns, de mi értelme van?
 
Az eredeti hírben, ami az Itar-tass -ban jelent meg, még a múlt héten, nincs semmi a Mig-41 taktikai-technikai jellemzoirol. CSak az volt, hogy Valerij Geraszimov ,orosz vezérkari fonok aláírta a szerzodést a gép kifejlesztésérol. Másik info az volt, hogy az osszes Mig-31 -et modernizálni fognak(eredetileg 60 volt tervbe 2020-ig)
 
"A híres-hírhedt Lockheed SR-71 Blackbird felderítő repülőgépnél is gyorsabb repülőgépet fejleszt az RSzK MiG tervezőiroda."

Ez nagyon impozáns, de mi értelme van?

Az amik hiperszonikus gépet terveznek. Azt nemtudom minek, de ők biztos jobban értenek hozzá mint én.
 
Egyébként nem világos, hogy miért nem valami deltás gépre alapoznak. Nagy sebességen elvileg az hatékonyabb, a manőverezőképesség meg nem indok. Ekkora sebességnél az fogja földhözvágni a manőverezést, hogy kis túlzással a pilóta eszméletét veszti ha csak kicsit jobban ránéz a botra.
 
Az amerikaiak az új elveket megfogalmazva azt állítják, hogy a jövőben a sebesség nagyobb védelmet fog jelenteni, mint az alacsony észlelhetőség. (Ezt ne feledjük majd a PAK-FA fikázásakor se! ;D)
Ami 15-20 éve még technológiai csodának számított az mostanra már ismert technológia - a radaradszorbens anyagok kutatása, a nanotechnológiai fejlődése valamint a reflexió csökkentés geometriai ismeretei elterjedtek, ráadásul a felderítő és tűzvezető rendszerek valamint a légvédelmi és légiharc rakétatechnológiája is fejlődik - pláne az előzőekben felsorolt kutatási eredmények ismeretében.
A hiperszonikus támadó fegyverek fejlesztése is ebbe az irányba mutat. A scramjet hajtóművek nagy előnye a mozgó alkatrészek hiányán túl az, hogy a hiperszonikus sebesség eléréséhez nem visz magával oxigént, hanem a környezet oxigénkét használja fel - pont emiatt csak a légkörben használható.
 
Hiperszonikus fegyverek rendben is vannak, de minek hiperszonikus elfogóvadász! Értelmetlen. Feccölnék a pénzt egy jó lézerbe.
 
Az amik hiperszonikus gépet terveznek. Azt nemtudom minek, de ők biztos jobban értenek hozzá mint én.

Én sem értek hozzá, azért kérdezek. :)
Nem igazán világos, hogy miért jobb fegyver egy max. 4 M környékén pilinckázó nehéz elfogóvadász egy 6-8 M sebességű scramjet robotrepülőgép ellen, mint mondjuk egy némileg tovább pofozott Sz-400 rendszer.
 
Én sem. Egy hiperszonikus gép röppályája eléggé kiszámítható, még ha maximális terhelésű fordulókat is hajt végre. Plusz akkora magasságban nagyon kicsi a légellenállás úgyhogy egy komolyabb földi egység vagy egy elfogó vadász elméletileg nagyon jól ki tudja használni az indítási távolságot.

Persze a célt azonosítani kell ami sok esetben gondot okozhat.

Másik alapvető probléma, hogyha a cél alacsonyan repül, akkor a rakétának végfázisban utána kell mennie és légicél ellen a nagy süllyedési szög becsapódás előtt nem túl optimális. Meg ilyen esetben baromira mindegy, hogy a szóban forgó rakéta 20 mérföldről vagy 150-ről lett indítva. Ilyenkorra már valszeg a hiperszonikusan indított rakéta is elkoptatja a sebességét és nem lesz feltűnően gyorsabb egy mostani gépről indított rakétánál. A motor meg nem ég, a geometria addott, a végeredmény ugyanaz. Csak éppen az ár sokszorosa..

Ja és akkor ez csak a kinematikai probléma, amikor 30+ fokban lefele néz a rakéta már baromi nehéz célt követni komolyabb terepnél. 50-60 fok felett meg aztán végképp.
 
Nézzétek el nekem, ha triviális hülyeségeket írok vagy kérdezek, de én tényleg ebben a hitben élek a témával kapcsolatban. Tudásról azért nem beszélhetek, mert az nincs.
De azt olvasom meg hallom, hogy mindegyik nagyhatalom hiperszonikus kütyüket fejleszt, ennek nyilván oka van, amit ők jobban tudnak, mint mi. Vagyis nálam mindenképpen jobban, ez tuti.
Az „Aurora” fejlesztéséről a hírek valósak vagy kamu? Komolyan kérdezem.
 
Az Aurora egy elég korábbi projekt volt, akkoriban az volt a gond azthiszem, hogy (ha itt most hülyeséget írok javítsatok ki, már rég olvastam erről) a ramjetnek ~ M4 kell és a működéséhez, és odáig nem tudták felgyorsítani a gépet. Most egy új projekt megy, SR-72 néven ha jól tudom. Állítólag mostanra kitaláltak valamit, amivel áthidalhatják az eddigi problémát.

Civil oldalról örülök a dolognak mert fejlődik a tudomány, hatalmas mennyiségű tapasztalat származhat az ehhez hasonló fejlesztésekből.
 
Megint sikerült elcsesznem egy mondatot az utólagos átírásokkal. Le kéne szoknom róla, bocs. :D
 
Blaze: Köszönet.
Na, akkor például az SR-72 projekt miatt gondolkodnak ők is valami hasonló beindításában. Jobb ötletem nincs - hogy lesz-e ezekből valami, majd kiderül, előbb-utóbb biztosan.
 
blaze

"Az Aurora egy elég korábbi projekt volt, akkoriban az volt a gond azthiszem, hogy (ha itt most hülyeséget írok javítsatok ki, már rég olvastam erről) a ramjetnek ~ M4 kell és a működéséhez, és odáig nem tudták felgyorsítani a gépet."

A scramjetnek kell minimum 5 Mach, a ramjet már úgy 2 Mach fölött is szépen muzsikál.
Egyébként ez még egy lehetséges és mostanában eléggé kutatott meghajtási mód: http://en.wikipedia.org/wiki/Pulse_detonation_engine
Előnye, hogy elvileg a kis, szubszonikus sebességtől egészen Mach 5-6-ig működik jó hatásfokkal.