Mikojan-Gurjevics MiG-27 "Flogger-D/J"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
9 346
30 115
113
Érdekes, hogy a magyar pilótaszlengben a kattintás, mint katapultálás, a civil félrehallás (Topi videója nyomán) miatt hogyan evolválódott "pattintássá" majd ebből dobbantássá. :)

De nem is ez az érdekes. A videó már nem új, anno itt a HTKA-n is megvitattuk. Akkor is azt mondtam, amit most is, hogy szerintem itt a MiG-27-esek egy specifikus tulajdonsága bosszulta meg magát.
Ez egy váltztatható szárnnyilazású gép, ahol mind a fel-, mind pedig leszállásnál a botott jobban kell húzni, mert a kereszttengely vonalában a teljes fesztáv mentén kitérített fékszárny még felszálló helyzetben is komoly bólintó nyomatékot generál.
Leszállásnál meg pláne.
Itt a felszállásnál azt látjuk, hogy a hajtómű vagy bepomázsol, vagy idegen anyagot szív be, de az biztos, hogy a kritikus pillanatban elmegy a tolóerő.
Csakhogy a MiG-27-esen ott van a kabin két oldalán a jókora páncéllemez, ez az alváltozat sokkal inkább orrnehéz, mint a többi 23-as leszármozott. Pedig nincs is radarja.
Hanem a tolóerő is kisebb és a fentiekkel együtt elmondható, hogy az összes MiG-23-as családtag közül ennek van a legnagyobb nekifutási úthossza.

És itt kezdődik a baj.
Ez egy géppár felszállás, ahol a bal kísérő a vezér emelkdését követi le, ez határozza meg a hajtóműleállás magasságát is, ami nem történt éppen túl magasan.
Itt megy el a tolóerő, de a bot húzva van, miközben a gép erőteljesen merül és szemmel láthatóan veszít a sebességéből is. Nagyon közel vagyunk a kis magasságú áteséshez. Csak a katapultálás segíthet, de a pilóta - véleményem szerint - amint lenyúlt a katapult fogantyújához és elengedte a botot, az azonnal középhelyzetbe ugrott és a gép egyből orravágódott.
És itt véget is ért a történet.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
5 509
5 233
113
Érdekes, hogy a magyar pilótaszlengben a kattintás, mint katapultálás, a civil félrehallás (Topi videója nyomán) miatt hogyan evolválódott "pattintássá" majd ebből dobbantássá. :)

De nem is ez az érdekes. A videó már nem új, anno itt a HTKA-n is megvitattuk. Akkor is azt mondtam, amit most is, hogy szerintem itt a MiG-27-esek egy specifikus tulajdonsága bosszulta meg magát.
Ez egy váltztatható szárnnyilazású gép, ahol mind a fel-, mind pedig leszállásnál a botott jobban kell húzni, mert a kereszttengely vonalában a teljes fesztáv mentén kitérített fékszárny még felszálló helyzetben is komoly bólintó nyomatékot generál.
Leszállásnál meg pláne.
Itt a felszállásnál azt látjuk, hogy a hajtómű vagy bepomázsol, vagy idegen anyagot szív be, de az biztos, hogy a kritikus pillanatban elmegy a tolóerő.
Csakhogy a MiG-27-esen ott van a kabin két oldalán a jókora páncéllemez, ez az alváltozat sokkal inkább orrnehéz, mint a többi 23-as leszármozott. Pedig nincs is radarja.
Hanem a tolóerő is kisebb és a fentiekkel együtt elmondható, hogy az összes MiG-23-as családtag közül ennek van a legnagyobb nekifutási úthossza.

És itt kezdődik a baj.
Ez egy géppár felszállás, ahol a bal kísérő a vezér emelkdését követi le, ez határozza meg a hajtóműleállás magasságát is, ami nem történt éppen túl magasan.
Itt megy el a tolóerő, de a bot húzva van, miközben a gép erőteljesen merül és szemmel láthatóan veszít a sebességéből is. Nagyon közel vagyunk a kis magasságú áteséshez. Csak a katapultálás segíthet, de a pilóta - véleményem szerint - amint lenyúlt a katapult fogantyújához és elengedte a botot, az azonnal középhelyzetbe ugrott és a gép egyből orravágódott.
És itt véget is ért a történet.

Ohh, bakker.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
6 759
11 409
113





Indiai Bahadur




 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
5 509
5 233
113


Valahogy nincs meg az a célpont, amit H-29-es S-8-as rakéták keverékével kéne semlegesíteni.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
6 759
11 409
113


Valahogy nincs meg az a célpont, amit H-29-es S-8-as rakéták keverékével kéne semlegesíteni.
Dehogyis nincs. Konkrét aktív közvetlenül veszélyes) haditechnikai eszköz(ök), amit(amiket) távolabbról kell megsemmisíteni és ha ezek semlegesítve vannak, akkor jöhet a takarítás a már kevésbé veszélyes, vagy már egyáltalán nem veszélyes eszközökre, élőerőre, stb. Nagyon sok ilyen jellegű támadást csináltak már vadászbombázók.