Mi-24 / Mi-35 Hind , Superhind (Mil, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 746
29 065
113
Mi-24K
280961.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and vilmoci
T

Törölt tag 1586

Guest
Burmai Mi-35 (Mi-17??) és a (valószínűsíthetően) kínai MANPAD találkozása....
 
  • Szomorú
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 764
66 655
113
A Mil iroda évtizedek óta próbálkozik, de rajtam nem fog ki!
Még mindig tudom követni és megkülönböztetni a típus-alváltozatokat:

288632.jpg


Ez a változatosság kedvéért egy újabb hibrid. Mert behúzható a futóműve, nagyok a szárnyai, régi a forgószárnya, háromlapátos, régi a faroklégcsavar, de GS-23L, kétcsövű, 23mm-es gépágyú van az orrban, szóval modnhatnánk, hogy ez egy Mi-24VP.
De a Raduga helyett egy FLIR gömböt kapott, mint a Mi-35M, ugyanakkor a nagyobb, eredeti szárnycsonkok funkciója is módosult. A legszélső pilonok rakéta hordozó funkciója helyét egy-egy elektro-optikai (MAWS) szenzor vette át, hasonló rendszer, mint ami a Mi-28N-eken is van.

Ez a gép igazából egy sajátos, jóárasított Mi-35-utánérzés, ahol olyan vevők is hozzájuthatnak a némileg modernizált géphez, akiknek az új épításű Mi-35M-re nincs pénzük. De jobban belegondolva ez egy nehezen kiaknázható biznisz, mert akinek az ezzel lényegében rendszerazonos MI-24V-je vagy P-je van, az az orrba épített GS-23L tornyot nem tudja igénybe venni, mivel az utólag nem építhető ki. Ez a Mi-24VP sajátossága volt, de ezek az 1989 és 91 között, mindösszesen 25 példányban épült gépek kizárólag a mai orosz, belorusz és ukrán haderők kötelékeiben vannak, illetve inkább csak voltak.

Ebből az következik, hogy a fenti modell csak egy példa, azaz az OKB MiL fogott egy Mi-24VP sárkányt és abból csinált ilyen félig-meddig modernizált gépet.
Magyarán, olyan Mi-24 használók, mint mi is, úgy kell elképzejük a fenti upgrade-et, hogy a mi esetünkben a Raduga helyét ugyan átveszi az a FLIR gömb, de oldalt marad a merev GS-30-2K, illetve pl a cseheknél a V gépek JakB nehézgéppuskája az orrban. (halkan megjegyzem, talán ez utóbbi még kiváltható a 23-as gépágyúval, de szerintem annak a tornya nagyobb átmérőjű, szóval bontani kell az orrszekciót).

Amit máig nem értek az az, hogy miért nem adoptálták a Mi-35M elasztomer bekötésű forgószárnyát és X faroklégcsavarját, nameg a kisebb tömegű és légellenállású szárnyát a behúzható futóműves gépekre?

Miért van az, hogy vagy nagy a szárnyad, ami miatt úszik a gép a levegőben, de legalább behúzod a futóműved, ugyanakkor a forgószárny merevsége, illetve a faroklégcsavar hatásossága meg a régi? Vagy modern a forgószárny-faroklégcsavar kombó, kisebb a szárny, de lóg mereven a futó?
Tudom, hogy a merev futó egy súlycsökkentés, ahol a kényszerleszállás is egyel jobb esélyekkel indul, de ez így a képességek elvesztegetése nekem.

Na ezért jobb a Ka-52!
:)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 520
84 691
113
A Mil iroda évtizedek óta próbálkozik, de rajtam nem fog ki!
Még mindig tudom követni és megkülönböztetni a típus-alváltozatokat:

288632.jpg


Ez a változatosság kedvéért egy újabb hibrid. Mert behúzható a futóműve, nagyok a szárnyai, régi a forgószárnya, háromlapátos, régi a faroklégcsavar, de GS-23L, kétcsövű, 23mm-es gépágyú van az orrban, szóval modnhatnánk, hogy ez egy Mi-24VP.
De a Raduga helyett egy FLIR gömböt kapott, mint a Mi-35M, ugyanakkor a nagyobb, eredeti szárnycsonkok funkciója is módosult. A legszélső pilonok rakéta hordozó funkciója helyét egy-egy elektro-optikai (MAWS) szenzor vette át, hasonló rendszer, mint ami a Mi-28N-eken is van.

Ez a gép igazából egy sajátos, jóárasított Mi-35-utánérzés, ahol olyan vevők is hozzájuthatnak a némileg modernizált géphez, akiknek az új épításű Mi-35M-re nincs pénzük. De jobban belegondolva ez egy nehezen kiaknázható biznisz, mert akinek az ezzel lényegében rendszerazonos MI-24V-je vagy P-je van, az az orrba épített GS-23L tornyot nem tudja igénybe venni, mivel az utólag nem építhető ki. Ez a Mi-24VP sajátossága volt, de ezek az 1989 és 91 között, mindösszesen 25 példányban épült gépek kizárólag a mai orosz, belorusz és ukrán haderők kötelékeiben vannak, illetve inkább csak voltak.

Ebből az következik, hogy a fenti modell csak egy példa, azaz az OKB MiL fogott egy Mi-24VP sárkányt és abból csinált ilyen félig-meddig modernizált gépet.
Magyarán, olyan Mi-24 használók, mint mi is, úgy kell elképzejük a fenti upgrade-et, hogy a mi esetünkben a Raduga helyét ugyan átveszi az a FLIR gömb, de oldalt marad a merev GS-30-2K, illetve pl a cseheknél a V gépek JakB nehézgéppuskája az orrban. (halkan megjegyzem, talán ez utóbbi még kiváltható a 23-as gépágyúval, de szerintem annak a tornya nagyobb átmérőjű, szóval bontani kell az orrszekciót).

Amit máig nem értek az az, hogy miért nem adoptálták a Mi-35M elasztomer bekötésű forgószárnyát és X faroklégcsavarját, nameg a kisebb tömegű és légellenállású szárnyát a behúzható futóműves gépekre?

Miért van az, hogy vagy nagy a szárnyad, ami miatt úszik a gép a levegőben, de legalább behúzod a futóműved, ugyanakkor a forgószárny merevsége, illetve a faroklégcsavar hatásossága meg a régi? Vagy modern a forgószárny-faroklégcsavar kombó, kisebb a szárny, de lóg mereven a futó?
Tudom, hogy a merev futó egy súlycsökkentés, ahol a kényszerleszállás is egyel jobb esélyekkel indul, de ez így a képességek elvesztegetése nekem.

Na ezért jobb a Ka-52!
:)
Amatőrök, hagyd őket!:D
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 758
12 334
113
A Mil iroda évtizedek óta próbálkozik, de rajtam nem fog ki!
Még mindig tudom követni és megkülönböztetni a típus-alváltozatokat:

288632.jpg


Ez a változatosság kedvéért egy újabb hibrid. Mert behúzható a futóműve, nagyok a szárnyai, régi a forgószárnya, háromlapátos, régi a faroklégcsavar, de GS-23L, kétcsövű, 23mm-es gépágyú van az orrban, szóval modnhatnánk, hogy ez egy Mi-24VP.
De a Raduga helyett egy FLIR gömböt kapott, mint a Mi-35M, ugyanakkor a nagyobb, eredeti szárnycsonkok funkciója is módosult. A legszélső pilonok rakéta hordozó funkciója helyét egy-egy elektro-optikai (MAWS) szenzor vette át, hasonló rendszer, mint ami a Mi-28N-eken is van.

Ez a gép igazából egy sajátos, jóárasított Mi-35-utánérzés, ahol olyan vevők is hozzájuthatnak a némileg modernizált géphez, akiknek az új épításű Mi-35M-re nincs pénzük. De jobban belegondolva ez egy nehezen kiaknázható biznisz, mert akinek az ezzel lényegében rendszerazonos MI-24V-je vagy P-je van, az az orrba épített GS-23L tornyot nem tudja igénybe venni, mivel az utólag nem építhető ki. Ez a Mi-24VP sajátossága volt, de ezek az 1989 és 91 között, mindösszesen 25 példányban épült gépek kizárólag a mai orosz, belorusz és ukrán haderők kötelékeiben vannak, illetve inkább csak voltak.

Ebből az következik, hogy a fenti modell csak egy példa, azaz az OKB MiL fogott egy Mi-24VP sárkányt és abból csinált ilyen félig-meddig modernizált gépet.
Magyarán, olyan Mi-24 használók, mint mi is, úgy kell elképzejük a fenti upgrade-et, hogy a mi esetünkben a Raduga helyét ugyan átveszi az a FLIR gömb, de oldalt marad a merev GS-30-2K, illetve pl a cseheknél a V gépek JakB nehézgéppuskája az orrban. (halkan megjegyzem, talán ez utóbbi még kiváltható a 23-as gépágyúval, de szerintem annak a tornya nagyobb átmérőjű, szóval bontani kell az orrszekciót).

Amit máig nem értek az az, hogy miért nem adoptálták a Mi-35M elasztomer bekötésű forgószárnyát és X faroklégcsavarját, nameg a kisebb tömegű és légellenállású szárnyát a behúzható futóműves gépekre?

Miért van az, hogy vagy nagy a szárnyad, ami miatt úszik a gép a levegőben, de legalább behúzod a futóműved, ugyanakkor a forgószárny merevsége, illetve a faroklégcsavar hatásossága meg a régi? Vagy modern a forgószárny-faroklégcsavar kombó, kisebb a szárny, de lóg mereven a futó?
Tudom, hogy a merev futó egy súlycsökkentés, ahol a kényszerleszállás is egyel jobb esélyekkel indul, de ez így a képességek elvesztegetése nekem.

Na ezért jobb a Ka-52!
:)

Mi van, ha csak valami próbapad a gép?
Teszem azt, ezt a MAWS rendszert tesztelik, és fogtak egy sárkányt, amiben még van elég repidő, aztán rárakták? Az, hogy ez akonfigurációja a gépnek, meg kb. a véletlen, és az előző tesztek eredménye talán. Nem építik vissza alaphelyzetbe, hanem amit eddig rálakatoltak, azt rajta is hagyják.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 764
66 655
113
Mi van, ha csak valami próbapad a gép?
Teszem azt, ezt a MAWS rendszert tesztelik, és fogtak egy sárkányt, amiben még van elég repidő, aztán rárakták? Az, hogy ez akonfigurációja a gépnek, meg kb. a véletlen, és az előző tesztek eredménye talán. Nem építik vissza alaphelyzetbe, hanem amit eddig rálakatoltak, azt rajta is hagyják.
Lehet, hogy az lenne, ha nem promózták volna két éve már úgy, mint “korszerű megoldás - kispénzű vevőknek”.
Amúgy az egy-egy példányos “alváltozatok” technikailag valóban csak amolyan előre meg hátra lépések, kísérletek, tesztpéldányok.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 764
66 655
113
Bemutatót repül a Mil iroda saját Mi-35M-je. A hadsereg gépeivel ellentében, ezen nincs kiépítve a Vityebszk rendszer, de legalább könnyebb is a konstrukció.
Ez kb azonos azzal, amit exportra is gyártottak, pl az azerieknek, braziloknak, venezuelaiaknak, vagy akár a szerbeknek.
Egy dolgot látok csak, megkapta a nálunk is ismert rezgéscsillapítót a forgószárny agy fölé:


Ez nem volt ismeretlen a MI-24-esen se, csak mievl nagyon kevés készült belőle, inkább a Mi-8/17-eseken használják. És ott se mindenütt.
Idehaza se volt belőlü elég, folyton cserélgették a gépek között.
Pedig hasznos eszköz, hiszen nem csak a pilótát, de a sárkányt is fárasztó rezgéseket redukálja.
 

MZ/X

Well-Known Member
2021. május 27.
766
3 631
93