Mil Mi-24/-35 "Hind", "Superhind"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
41 612
43 037
113
Állítolag a videón a balesetet szenvedett helikopter. Napközben még ilyen manővereket hajtott végre Dzsankoj felett. (lakott terület felett)
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
41 612
43 037
113
A tegnap Dzsankojnál balesetet szenvedett Mi-35M

 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
1 903
3 453
113
Ide is berakom
Február közepi hír, hogy Brazília el akarja adni 12 db Mi-35 helikopterét.
Ok: rendelkezésre állási és alkatrész problémák.

Bár azóta ez nem realizálódott, de a szándék attól még fennmaradhatott.
Nem lenne rossz lecsapni ezekre, vagy legalább a fegyverzet ( ATAKA ipct rakéták) egy részére, hogy legalább értelmét nyerje a Mi-24 felújításunk. bár kérdés, hogy arra a maradék 5 évre van-e értelme.
Ezért a teljes pakk megvétele lehetne inkább a jobb döntés.

https://www.airway1.com/brazil-may-sell-its-mi-35-helicopters-to-libyan-faction/
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
874
2 384
93
Az azeri gépek az egyszerűbb eset.

Azeri MiG-29
2006 és 2007 között kaptak 12 darab használt MiG-29 9.13-ast és két MiG-29UB-t
Ezek gépenként gyáriszámra lebontva igazolt mennyiségek:
  • MiG-29 9.13 2960717921
  • MiG-29 9.13 2960717930
  • MiG-29 9.13 2960718706
  • MiG-29 9.13 2960718700
  • MiG-29 9.13 2960721117
  • MiG-29 9.13 2960721910
  • MiG-29 9.13 2960721911
  • MiG-29 9.13 2960721947
  • MiG-29 9.13 2960721948
  • MiG-29 9.13 2960725858
  • MiG-29 9.13 2960725869
  • MiG-29 9.13 2960725870
  • MiG-29UB 50903011844
  • MiG-29UB 50903012094 2008-ban lezuhant
Majd 2009 és 2010 között még két kétüléses UB-t.
  • MiG-29UB 50903010194
  • MiG-29UB 50903007409
Aktívan küldözgetik a gépeket Ukrajnába nagyjavításra, nem hanyagolják el azokat


Azeri Mi-35M
2011 és 2014 között 24 gyári új Mi-35M harcihelit vásároltak, amit a légierő és a határőrség között osztottak el.
  • 2011-ben 4 db Mi-35M (101, 102, 103, 104)
  • 2012-ben 12 db Mi-35M (207, 208, ?, 20109, 20110, 20111, 20112, 0113, 20114, 20115 и 20116)
  • 2013-ban 4 db Mi-35M (20117, 20118, 20119, 20120)
  • 2014-ben 4 db Mi-35M (20121, 20122, 20123, 20124)


Azeri Szu-25
A Szu-25-ösök számát viszont nehéz pontosítani. Az ezredforduló után belorusz és grúz forrásból közel negyven Szu-25-öst halmoztak el. De, hogy ezek közül mennyi van hadrendben is, azt becsülni sem tudom.



(Gondolkodtam, hova tegyem, ha van érdeklődő olvasó)



Azeri Mi-24-es harcihelikopterek 2020-ban

A részletesebb azeri MiG-29-es adatok után, nézzük meg milyen harci helikopter erőkkel rendelkezik Azerbajdzsán a jelenlegi konfliktusban. Azerbajdzsán napjainkban három Mi-24-es harcihelikopter századdal repül:
  • Határőrség első helikopter század: körülbelül 12 db Mi-35M
  • Légierő első helikopter század: körülbelül 12 db Mi-35M
  • Légierő második helikopter század: körülbelül 9 db Mi-24V és két Mi-24P
(A légierőnél tartalékállományban van: 6 db Mi-24G, 3 db Mi-24R és két Mi-24P)​



Részletesebben az elmúlt bő tíz év beszerzései:

Határőrség első helikopter százada 2011-ben kapta meg első négy, gyári új Mi-35M harcihelikopterét Oroszországból. Hivatalos jelentések szerint a 2011 és 2014 között leszállított 24 darab új Mi-35M-et, az Azeri Határőrség kapta volna meg, miközben az Azeri Légierőnél sokkal régebbi, korszerűtlenebb Mi-24V/P helikopterek repültek. Találgatások szerint a 24 darab új Mi-35M harcihelikopter határőrségnek átadása csak a CFE szerződés kijátszása céljából volt bejelentve. Ezt támasztja alá az a tény, hogy már 2015-től megkezdték a Mi-35M helikopterek egy részének átadását a légierő számára.

Napjainkban az új Mi-35M helikopterek körülbelül fele maradt a határőrség első helikopter századánál.


Az Azeri Határörség katonái, korszerű Mi-35M harcihelikopterrel





Légierő első százada
: Azerbajdzsán 2009 és 2010 között tizenkét használt, ex. szovjet Mi-24-est vásárolt Ukrajnától. Az eladó vállalta, hogy a konotop-i ukrán karbantartóüzemben ezeket korszerűsíti a dél afrikai Mi-24G SuperHind változatra. A korszerűsítésre tíz, a gyáriszámai alapján a nyolcvanas évek második felében gyártott, kevesebbet repült Mi-24R felderítő helikoptert választottak ki. Viszont ismeretlen okokból ezek közül csak hét darabot korszerűsítettek Mi-24G változatra, hármat a felderítő eszközeitől megfosztott Mi-24R-ként szállították le Azerbajdzsánnak. A hét Mi-24G és három Mi-24R-t, az ukránok 2009-ben még megfejelték két Mi-24P ágyús helikopterrel.


Az Azeri Légierő első helikopter századának két korszerűsített Mi-24G, és egy felderítő berendezéseitől megfosztott Mi-24R változata


A Mi-24G korszerűsítés elsősorban a korai Mi-24-es típusok hiányosságát, az éjszakai és bonyolult idős bevethetőséget igyekezet pótolni.​


Ahogy a határőrség első századánál említettük, 2015-től a határőrség elkezdték átadni a gyári új Mi-35M helikopterek egy részét a légierőnek. A tízes évek közepén, 2015 és 2017 között, a légierő első helikopter százada együtt repülte a 2009-ben beszerzett Mi-24P, Mi-24R, Mi-24G változatokat a gyári új Mi-35M helikopterekkel.

2016-ban az örmények lelőttek egy korszerűsített Mi-24G változatott. Hogy ennek az eseménynek volt-e köze hozzá nem tudni, de a 2009-ben leszállított Mi-24G/R/P változatok 2017 óta nem repülnek.

A légierő első százada átállt, a határőrségtől átvett Mi-35M helikopterekre. A leállított Mi-24G változatokat hangárban tárolják.


Az Azeri Légierő Mi-35M harcihelikoptere



Légierő második százada: a kilencvenes és a kétezres évtizedben beszerzett, gyári számaik alapján 1982 és 1989-ben a Szovjetunióban gyártott Mi-24V és a gépágyús P változatokat használja napjainkban. Ezeket – köztük két, a kilencvenes évek elejei Karabakh-i csaták túlélőjét - 2013 körül élettartamjavító nagyjavításra küldték Ukrajnába.

Érdekes módon, az első századtól nem vették át a 2009-ben korszerűsített Mi-24G változatott. Napjainkban is a csak nagyjavított, nem korszerűsített kilenc Mi-24V és két Mi-24P alkotja a gépállományukat.


A légierő második századának Mi-24V ás gépágyús P változatai, a cenzor álltal kitakart oldalszámokkal


A második század képen látható helikopterei a hagományas festést viselik, bár néhány kapott már új mattfekete terepszínt is.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
12 058
5 525
113
(Gondolkodtam, hova tegyem, ha van érdeklődő olvasó)



Azeri Mi-24-es harcihelikopterek 2020-ban

A részletesebb azeri MiG-29-es adatok után, nézzük meg milyen harci helikopter erőkkel rendelkezik Azerbajdzsán a jelenlegi konfliktusban. Azerbajdzsán napjainkban három Mi-24-es harcihelikopter századdal repül:
  • Határőrség első helikopter század: körülbelül 12 db Mi-35M
  • Légierő első helikopter század: körülbelül 12 db Mi-35M
  • Légierő második helikopter század: körülbelül 9 db Mi-24V és két Mi-24P
(A légierőnél tartalékállományban van: 6 db Mi-24G, 3 db Mi-24R és két Mi-24P)​



Részletesebben az elmúlt bő tíz év beszerzései:

Határőrség első helikopter százada 2011-ben kapta meg első négy, gyári új Mi-35M harcihelikopterét Oroszországból. Hivatalos jelentések szerint a 2011 és 2014 között leszállított 24 darab új Mi-35M-et, az Azeri Határőrség kapta volna meg, miközben az Azeri Légierőnél sokkal régebbi, korszerűtlenebb Mi-24V/P helikopterek repültek. Találgatások szerint a 24 darab új Mi-35M harcihelikopter határőrségnek átadása csak a CFE szerződés kijátszása céljából volt bejelentve. Ezt támasztja alá az a tény, hogy már 2015-től megkezdték a Mi-35M helikopterek egy részének átadását a légierő számára.

Napjainkban az új Mi-35M helikopterek körülbelül fele maradt a határőrség első helikopter századánál.


Az Azeri Határörség katonái, korszerű Mi-35M harcihelikopterrel





Légierő első százada
: Azerbajdzsán 2009 és 2010 között tizenkét használt, ex. szovjet Mi-24-est vásárolt Ukrajnától. Az eladó vállalta, hogy a konotop-i ukrán karbantartóüzemben ezeket korszerűsíti a dél afrikai Mi-24G SuperHind változatra. A korszerűsítésre tíz, a gyáriszámai alapján a nyolcvanas évek második felében gyártott, kevesebbet repült Mi-24R felderítő helikoptert választottak ki. Viszont ismeretlen okokból ezek közül csak hét darabot korszerűsítettek Mi-24G változatra, hármat a felderítő eszközeitől megfosztott Mi-24R-ként szállították le Azerbajdzsánnak. A hét Mi-24G és három Mi-24R-t, az ukránok 2009-ben még megfejelték két Mi-24P ágyús helikopterrel.


Az Azeri Légierő első helikopter századának két korszerűsített Mi-24G, és egy felderítő berendezéseitől megfosztott Mi-24R változata


A Mi-24G korszerűsítés elsősorban a korai Mi-24-es típusok hiányosságát, az éjszakai és bonyolult idős bevethetőséget igyekezet pótolni.​


Ahogy a határőrség első századánál említettük, 2015-től a határőrség elkezdték átadni a gyári új Mi-35M helikopterek egy részét a légierőnek. A tízes évek közepén, 2015 és 2017 között, a légierő első helikopter százada együtt repülte a 2009-ben beszerzett Mi-24P, Mi-24R, Mi-24G változatokat a gyári új Mi-35M helikopterekkel.

2016-ban az örmények lelőttek egy korszerűsített Mi-24G változatott. Hogy ennek az eseménynek volt-e köze hozzá nem tudni, de a 2009-ben leszállított Mi-24G/R/P változatok 2017 óta nem repülnek.

A légierő első százada átállt, a határőrségtől átvett Mi-35M helikopterekre. A leállított Mi-24G változatokat hangárban tárolják.


Az Azeri Légierő Mi-35M harcihelikoptere



Légierő második százada: a kilencvenes és a kétezres évtizedben beszerzett, gyári számaik alapján 1982 és 1989-ben a Szovjetunióban gyártott Mi-24V és a gépágyús P változatokat használja napjainkban. Ezeket – köztük két, a kilencvenes évek elejei Karabakh-i csaták túlélőjét - 2013 körül élettartamjavító nagyjavításra küldték Ukrajnába.

Érdekes módon, az első századtól nem vették át a 2009-ben korszerűsített Mi-24G változatott. Napjainkban is a csak nagyjavított, nem korszerűsített kilenc Mi-24V és két Mi-24P alkotja a gépállományukat.


A légierő második századának Mi-24V ás gépágyús P változatai, a cenzor álltal kitakart oldalszámokkal


A második század képen látható helikopterei a hagományas festést viselik, bár néhány kapott már új mattfekete terepszínt is.
https://www.google.com/url?sa=t&rct...5%91d%C3%A9s&usg=AOvVaw2VfHvhNSZdeJNI8Yzz-j_G
Azerbajdzsán teljes egészében Ázsiában van.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
12 058
5 525
113
Mi-35P az új helikopter már ukrán hajtómü nélkül

Egyáltalán érdemes a hőcserélők nélkül felszállni? A gyárból egyből úgy kéne szállítani, aztán le se szerelni róla. Így még gyakorolni is marhaság. Élesben úgyis azzal kell repülni. Különben ahány felszállás, annyi veszteség.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
5 890
5 926
113
Egyáltalán érdemes a hőcserélők nélkül felszállni? A gyárból egyből úgy kéne szállítani, aztán le se szerelni róla. Így még gyakorolni is marhaság. Élesben úgyis azzal kell repülni. Különben ahány felszállás, annyi veszteség.

Rongálja a lapátokat.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal