Mistral LHD osztály (Franciaország)

Plusz az őrzése, kívül-belül, amit gondolom nem tíz nyugdíjas őr végez. Lehet, hogy ebben a pénzben még a takarítás is benne van.
 
2 millió euro-ból kijön hogy egy gépesített lövészezred vigyázzon a két hajóra , na meg hogy 60 fokosra fűtsék és olyan szintű takarítás hogy műteni lehessen a padlótól....
 
2 millió euro-ból kijön hogy egy gépesített lövészezred vigyázzon a két hajóra , na meg hogy 60 fokosra fűtsék és olyan szintű takarítás hogy műteni lehessen a padlótól....

Régebb mikor még néztem tévét, egy adásban talán a Discoveryn konténerszállító hajókról volt szó. Ott mondták, hogy minden nap késedelem a kikötőben 50-80000 dollárba kerül a hajó tulajdonosainak, mert ennyi a kikötő díja. A Mistral nem tudom mekkora ezekhez képest, de nem kicsi és ha bent van a kikötőben, akkor az pénzbe kerül.
 
Azt hiszem a hajógyár területén és a hajógyár mólójánál horgonyoznak egy már eleve védett és örzött területen . Talán van villanyszámlája ami komoly de biztosan bullshit a havi 2 millió euro.Na meg egy kereskedelmi hajó napi veszteségét összemosni egy hadihajóéval ami soha nem termel nyereséget enyhén szólva is meredek. Talán a két hajó árának a a visszafizetésének a kamataira gondolhattak ....
 
A kereskedelmi hajót csak annyira mostam össze ezzel, hogy annyi volt a kikötő díja a másiknak és ez is hasonló méretű lehet. A hajógyár mólójának kiépítése is pénzbe kerül és gondolom nem is azért csinálták, hogy két bazinagy szörny ott tanyásszon. Annak is lehet napidíjat számítani, és a hajógyár őrei (ha egyáltalán ők őrzik és nem a hadsereg avgy a haditengerészet vagy valami spéci biztonsági cég) komoly pénzbe kerül egy ekkora monstrumnál.
 
Meglátásom szerint a Francia kormány döntött így tehát állják ők a felelősséget és a számlát bármekkora is ! Aztán majd elgondolkoznak leggközelebb . Nem is igazán az oroszokról van szó hanem az elvről ! Ha az Indiaiak lgközelebb összekapnak Pakisztánnal akkor majd nem kapnak a Rafale-khoz alkatrészt mert az USA kiadta az ukázt? Ezt kell átgondolnia minden potenciális francia cucc vevőjének...
 
Ma az oroszok hivatalosan is bejelentették, hogy nincs szükségük Mistrálokra. Most csak a visszafizetendő összeget kell pontosítani. Holnap érkezik újabb francia delegáció Moszkvába.
 
Tudtam, hogy építenek majd maguknak.
Természetesen a helyi igényeknek megfelelően.
 
Tudtam, hogy építenek majd maguknak.
Természetesen a helyi igényeknek megfelelően.

Hozzácsapják a tatrész a szuperhordozójukhoz. Lesz rajta P-800 intító. De ha kell egy bulavát is tud indítani, meg fel tud szedni egy Borejt a katamarán törzsei közé. 100 PAK-FA,50 Ka-52 természetesen teljes partraszáló képességgel. De ha az nem lenne elég tudnak csinálni majd 3 Il-476 osnak helyet meg a hozzájuk tartozó VDV egységeknek és mindezt 2020 ig.
XD
 
Simán csak összefognak Kínával, és egy indítótubusokkal teletűzdelt változatból építenek évente legalább ötöt -Abból hármat vagy többet Kínában. Ezzel párhuzamosan elkezdik tervezni a nyújtott törzsű átalakított verziót, kezdetben indítósánccal. Szintén Kínában is fogják építeni. De majd a részleteket úgyis megbeszélik majd közösen.
Egészen valószínű hogy a Kínaiak már megeresztettek néhány udvarias érdeklődő telefont és/vagy delegációt ez ügyben.
 
Nem tudom mennyire akarnak az oroszok jelenleg egy francia beszállítót a helikopterhordozójukhoz. Egyáltalán ha a hajógyárnak nem lehetett akkor a Dassault miért léphetné meg?
 
Egyáltalán mire kellene nekik a Dassault animációja? A Mistrálok teljes dokumentációja az oroszoknál van, gyárhatják tervezgetés nélkül a sajátjukat.
 
Nem tudom mennyire akarnak az oroszok jelenleg egy francia beszállítót a helikopterhordozójukhoz. Egyáltalán ha a hajógyárnak nem lehetett akkor a Dassault miért léphetné meg?

A szoftvert akarják eladni. Van benne logika, de az előzmények tükrében...?!
 
De mit kezdenek a szofttal? Már megvan nekik minden a Mistralról, építhetnek maguknak, ha megvan a hajógyár kapacitása.
 
Felhasználják más hajók tervezéséhez.

Mondjuk a szuperhordozójukhoz.
Az új szoftverrel hamar észrevennék, hogy lehet egyenes vonalat húzni vonalzó nélkül is, ezért sikerült mindig felfelé görbülő hajóorrfedélzetet tervezni mert Szása szabadkézzel próbálta a színesceruzáival. XD
 
Elvileg csak a fél hajó tervei vannak meg nekik. A segítség mindig jól jöhet, de erősen meglepődnék, ha ebből bármi is lenne. Szerintem ez inkább csak amolyan jelképes gesztus.
 
Mindenki csak azzal foglalkozik, hogy ez miért jó az Oroszoknak. Csakhogy jelen állás szerint (is) azt kellene nézni, mi ebben a jó a Franciáknak. Ugye az Oroszok saját variációt terveztek (erősebb nagyobb és jobban védett hajót akarnak) ami több ponton is eltér a Franciákétól. Ez pedig éppen a Franciáknak plusz információ és haszon.
A Dassault ajánlata értelmezhető egyfajta (nem is annyira bújtatott) hírszerzési kísérletnek is. Plusz ezután a fiaskó után nem biztos hogy az Oroszoknak értelmes ötlet lenne az általuk készítendő hajó információival ellátni azt a felet, aki a mostani kvázi hidegháborús ellenfelével (USA) szerződéses kapcsolatban áll(t). De persze ha mindezt figyelembe veszik az Oroszok, és mégis vállalják a kockázatot (feltételezhetően) maximális biztonsági intézkedések mellett akkor.. Hm. Ha a Dassault szoftverét használnák, akkor a tervben stratégiai rejtett hibákat is el lehet bújtatni többek közt, meg a hajó minden gyenge és erős pontja ismert lenne előttük.. Plusz valószínűleg a fegyver, kommunikációs és egyéb rendszerekről is elég pontos információkat kapnának meg a Franciák.
 
Miért lenne minden isert a franciák előtt?Ezeket a terveket olyan gépeken tárolják amik max belső hálózatra vannak kötve.