Mistral LHD osztály (Franciaország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 720
113
Minek adnák vissza? Az oroszok mit csinálnának vele, a franciákat ismerve akkor még kevesebb osszeget adnának vissza.
Ilyen agyatlan társaságot még nem láttam , ahelyett, hogy odadnák az oroszoknak a szerzodés szerint és még kapnának 300 millio Eurót itt bohóckodnak két tulajdonképpen "civil" hajóval mivel a fegyverrendszereket a hajókra Oo-ban szerelték volna fel.
Ez is azt mutatja, hogy Fo csak egy bábállamm....
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 848
32 003
113
Azért adnák vissza, mert az oroszoké. Az oroszoknak két szempontból kellhet, mert beépítik egy saját Mistralba, és hogy ezzel is szopassák a franciákat.
A franciák amennyi pénzt kaptak, azt minimum vissza kell adják, ha egy orosz részegységet is be kell árazzanak az mégtovább húzza az egész ügyet.
A többivel egyetértek. Egyszerűen hülyék, hogy nem teljesítik a szerződést, valószínűleg az oroszok elengednék a késedelmi díjakat is, ha hamar átadják a hajókat.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 720
113
1064725650.jpg
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 150
9 319
113
Az biztos, hogy a MISTRAL osztály nem "civil" hajó. Harcértéke viszont több, mint megkérdőjelezhető, mivel erősen sebezhető, maga a hajótest "polgári" alapokon van, páncélozás nincs, duplafal, torpedóvédelem nincs, gyakorlatilag inkább alacsony intenzítású konfliktus, és erőátcsoportosításra lehet használni. Nos a NATO ezt akarja megakadályozni, elsősorban az USA. Mivel Franciaországnak a MISTRAL áránál több pénzt kéne fizetni, egy másik ügy miatt amit egy amerikai bíróság szabott ki rá, nem tud mást csinálni, mint elállni az üzlettől. Az oroszok azért engedékenyek, mivel a tervrajzokat megkapták, és a gallokkal továbbra is konstruktív haditechnikai kapcsolatban akarnak lenni. Szükség van rájuk az import Szuhojok cockpit képernyőihez, egyéb berendezéseihez, A harckocsik érzékelőrendszereihez, valamint több szonárberendezés a tengóikon is licenc, illetve engedély nélküli "licenc"gyártású... A Franciákkal még a legvadabb hidegháború alatt is volt együttműködés.
Egyszerűen a gyártási költségekért, mindenféle kamat stb. nélkül követelik a pénzüket vissza.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Képanyag a gyakorlatról
https://youtu.be/LpXEAG9aax8
 

chimera

Member
2010. április 19.
559
1
18
Kelepisti

Röviden : Nincs igazad ! Ma már nem épülnek páncélozott hadihajók ! Az Iowa osztály volt az utolsó igazán páncélozott hadihajó . A cirkálók a rombolók , fregattok , korvettek már említésre sem méltó páncélzattal rendelkeznek sőt leginkább már ezek is kompozitból épülnek . Páncélzatot talán csak a 127 mm-es lövegtornyok kapnak de azok is inkább a repeszek ( és az esővíz ellen hehe ) védenek. A védelmet az aktív és passzív fegyverzet jelenti na meg a manőverező képesség . Egy torpedó ellen nem véd meg a páncélzat csak az ha idejekorán felderítik és megsemmisítik a tengeralattjárót ! Egy hajó elleni rakétát csak a közeli légvédelem tudja megsemmisíteni vagy a rakétacsalik eltéríteni !
Egy Mistralon települt tengerészgyalogos ezred vagy zászlóalj megfelelő támogatással kb erősebb mint a balti államok hadereje s ez adja az igazi jelentőségét !
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 150
9 319
113
Röviden: Igazam van, mert ezeket tengerészeti szakértők írják a hajóosztályról. Az aktív és passzív védelmet, a különféle ellenrakéta rendszerek pontvédelmi rendszerek (pld. vulcan, goalkeeper stb), a rakétacsalik, és a kevlar, kompozitvédelem, valamint a dupla, hajótörzs (közte, sokszor üzemanyaggal, levegővel, stb.) jelenti együttesen. Ezekből a MISTRAL nem igazán bővelkedik, egyikben sem. A torpedó elleni védelemről amennyiben nincs igazam, akkor nézzd meg soha a most épülő amcsi szuperhordozók strukturáját, kicsit más a hajótest felépítése, mint a MISTRAL-é, és most nem a formára utalok :) Én sem IOWA osztályra utalok. Még a falkandi háború során is több embert védett meg a kevlar páncélzat a brit fregattokon.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Amit kelepisti ír, én is olvastam valahol, csak a forrást nem találom, miszerint a MISTRAl eléggé "civil" hajó.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 150
9 319
113
Ugyanakkor igaz, hogy a MISTRAL-on szállítható orosz Marine vagy más alakulatok erősebbek lehetnek, mint a balti államok hadereje. De ennek ellenére, ezek a hajók közepes, nagy intenzítású háborúban ezek a hajók nem sokat érnek. De egységek szállítására, megerősítésére, viszont sokat jelentenek, hiszen nem elsősorban a balti államok (oda előbb ér egy orosz hadosztály, mint tenger felől partaszállni), hanem szíria, és egyéb helyekre, akárhova, békidőben is, komoly potenciállal rendelkeznek, minimális önvédelemmel. Ne feledjük, hogy bár vannak kísérőhajók, de nincs még mindig az oroszoknak (tudtommal) AEGIS-hez hasonló integrált, akár több hajó közötti adatkapcsolattal rendelkező egységes légvédelmi rendszere. Persze pld. a NAGY PÉTER kiváló légvédelmet nyújthat nekik, de ilyen flottacsoportosítás összegyüjtéséhez olyan esélyük van, mint a németeknek a világháborúban...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 720
113
Az oroszok azért engedékenyek, mivel a tervrajzokat megkapták,

Csak a hajó hátsó részére van meg a tervrajz , a teljes Mistral tervrajzot csak a 3.és 4. hajó megrendelésekor kapták volna meg.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 916
85 513
113
kelepisti

Már minden fent említett dolgot előtudnak megfelelő minőségben állítani az oroszok maguknak,nem szorulnak rá a francia LCD-re vagy hőkamerára.
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 709
2 362
113
Friss Nógrádi
https://www.youtube.com/watch?v=Lu0fli9S-gs
Végén ukrajna lényege ukinál semmi nem változott az az állam úgyan olyan romhalmaz mint volt. Ergo ez ügyben is érvényesíthetik akaratukat.
Kérdés szerintem az mi lesz az ukrán helyzet lezárása után. Hajók kapcsán már az oroszok erre az időszakra tekintenek.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 150
9 319
113
Természetesen minden elő tudnak állítani, csak a vevők valahogy a francia cuccokba valószínűleg jobban bíznak. Láttunk már THALES feliratú képernyőket, meg hőképalkotó eszközöket orosz gyártású harckocsikban, repülőgépekben, meg volt néhány szonárrendszer amely hasonlít francia tengok érzékelőihez. Egyébként is elég sok közös gyártmányt próbáltak ki, és ne felejtsük el a civil termékek gyártását, elég itt csak a Reanult Moszkvai gyárára gondolni ahol 5 modellt gyártanak, vagy az Airbus gépekhez nyersanyagok és részegségek szállítása stb. Szóval kell Oroszországnak a francia kapcsolat (csakúgy mint a német). Persze az egész EU-s piac, és nekünk az Orosz piac szintén. Ennek nem nagy ára, hogy a MISTRAL üzlet konyec (bár szerintem a tervek átkerülnek és lesz- ahogy eddig is technologiai transfer). Bár a MISTRAL-ok ahogy írtam is polgári alapokra épített hadihajók.
 

chimera

Member
2010. április 19.
559
1
18
Jól látom egy USA szuperhordozóval hasonlítod össze a Mistralt? Még a Kuznyecovval a CDG-vel vagy az új angol hordozóval is enyhén szólva sportszerűtlen az összehasonlítás ! A Mistral egy helikopterhordozó/dokkhajó/parancsnoki hajó nem más ! Ennek megfelelő védelemmel és technikai megoldásokkal !
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 916
85 513
113
kelepisti

Közel sem mindenki,igazából csak azok akik a SZU-30MKI(Irkut) és klónjait rendeli meg.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Jobb ötletük is lehetne. A francia sajtó most arról cikkezik, hogy olcsóbb lenne elsüllyeszteni a hajókat, mint vállalni a leszerelés 20 millió eurós és a tárolás havi 2 milliós költségeit.
http://www.origo.hu/nagyvilag/20150518-elsullyeszthetik-az-oroszoknak-gyartott-hadihajokat.html
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 848
32 003
113
...Nos a NATO ezt akarja megakadályozni, elsősorban az USA. Mivel Franciaországnak a MISTRAL áránál több pénzt kéne fizetni, egy másik ügy miatt amit egy amerikai bíróság szabott ki rá, nem tud mást csinálni, mint elállni az üzlettől. ...

Ez a legröhelyesebb az egészben. Egy francia bank ügyéről van szó, amit megbűntettek 12 milliárd dollárra, mert olyan ügyleteket hajtott végre, amit nem engedtek neki. Na de van erről egy bírósági ítélet, a törvények alapján ez van és kész. Mi az, hogy ha elállnak a Mistralok átadásától, akkor egy törvényes bírósági határozatot semmissé tesznek? Akkor már nem gond, vagy nem törvényellenes, hogy Iránt vagy akárkit finanszíroztt a bank? Akkor vagy a törvények felett állnak és bírósági határozatokat semmisíthetnek meg, vagy szándékosan és nyilvánosan megengedhetnek az USA-n belül törvénytelenségeket, vagy tudtak róla már rég, csak várták az alkalmat, hogy mikor használhatják ezt fel a franciák ellen, vagy pedig nincs is ügy, és ezért tehetik, meg, hogy elállnak a bűntetéstől. Bármelyik eset áll fenn, azr bizonytja, hogy az amerikai törvénykezés és igazságszolggáltatás (vagy minimum a jogszolgáltatás) nem működik, diktatúra van.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 848
32 003
113
Amúgy elképzelni sem tudom mi kerülhet a Mistral tárolása kapcsán havi 2 millió euróba....

Parkolódíj, mint a belvárosban, csak itt nagyobb a jármű. A kikötő mérete is véges, ahol fizethetne más a parkolásért, és nem tarthatják a nyílt tengeren sem.