Mistral LHD osztály (Franciaország)

Minek adnák vissza? Az oroszok mit csinálnának vele, a franciákat ismerve akkor még kevesebb osszeget adnának vissza.
Ilyen agyatlan társaságot még nem láttam , ahelyett, hogy odadnák az oroszoknak a szerzodés szerint és még kapnának 300 millio Eurót itt bohóckodnak két tulajdonképpen "civil" hajóval mivel a fegyverrendszereket a hajókra Oo-ban szerelték volna fel.
Ez is azt mutatja, hogy Fo csak egy bábállamm....
 
Azért adnák vissza, mert az oroszoké. Az oroszoknak két szempontból kellhet, mert beépítik egy saját Mistralba, és hogy ezzel is szopassák a franciákat.
A franciák amennyi pénzt kaptak, azt minimum vissza kell adják, ha egy orosz részegységet is be kell árazzanak az mégtovább húzza az egész ügyet.
A többivel egyetértek. Egyszerűen hülyék, hogy nem teljesítik a szerződést, valószínűleg az oroszok elengednék a késedelmi díjakat is, ha hamar átadják a hajókat.
 
1064725650.jpg
 
Az biztos, hogy a MISTRAL osztály nem "civil" hajó. Harcértéke viszont több, mint megkérdőjelezhető, mivel erősen sebezhető, maga a hajótest "polgári" alapokon van, páncélozás nincs, duplafal, torpedóvédelem nincs, gyakorlatilag inkább alacsony intenzítású konfliktus, és erőátcsoportosításra lehet használni. Nos a NATO ezt akarja megakadályozni, elsősorban az USA. Mivel Franciaországnak a MISTRAL áránál több pénzt kéne fizetni, egy másik ügy miatt amit egy amerikai bíróság szabott ki rá, nem tud mást csinálni, mint elállni az üzlettől. Az oroszok azért engedékenyek, mivel a tervrajzokat megkapták, és a gallokkal továbbra is konstruktív haditechnikai kapcsolatban akarnak lenni. Szükség van rájuk az import Szuhojok cockpit képernyőihez, egyéb berendezéseihez, A harckocsik érzékelőrendszereihez, valamint több szonárberendezés a tengóikon is licenc, illetve engedély nélküli "licenc"gyártású... A Franciákkal még a legvadabb hidegháború alatt is volt együttműködés.
Egyszerűen a gyártási költségekért, mindenféle kamat stb. nélkül követelik a pénzüket vissza.
 
Kelepisti

Röviden : Nincs igazad ! Ma már nem épülnek páncélozott hadihajók ! Az Iowa osztály volt az utolsó igazán páncélozott hadihajó . A cirkálók a rombolók , fregattok , korvettek már említésre sem méltó páncélzattal rendelkeznek sőt leginkább már ezek is kompozitból épülnek . Páncélzatot talán csak a 127 mm-es lövegtornyok kapnak de azok is inkább a repeszek ( és az esővíz ellen hehe ) védenek. A védelmet az aktív és passzív fegyverzet jelenti na meg a manőverező képesség . Egy torpedó ellen nem véd meg a páncélzat csak az ha idejekorán felderítik és megsemmisítik a tengeralattjárót ! Egy hajó elleni rakétát csak a közeli légvédelem tudja megsemmisíteni vagy a rakétacsalik eltéríteni !
Egy Mistralon települt tengerészgyalogos ezred vagy zászlóalj megfelelő támogatással kb erősebb mint a balti államok hadereje s ez adja az igazi jelentőségét !
 
Röviden: Igazam van, mert ezeket tengerészeti szakértők írják a hajóosztályról. Az aktív és passzív védelmet, a különféle ellenrakéta rendszerek pontvédelmi rendszerek (pld. vulcan, goalkeeper stb), a rakétacsalik, és a kevlar, kompozitvédelem, valamint a dupla, hajótörzs (közte, sokszor üzemanyaggal, levegővel, stb.) jelenti együttesen. Ezekből a MISTRAL nem igazán bővelkedik, egyikben sem. A torpedó elleni védelemről amennyiben nincs igazam, akkor nézzd meg soha a most épülő amcsi szuperhordozók strukturáját, kicsit más a hajótest felépítése, mint a MISTRAL-é, és most nem a formára utalok :) Én sem IOWA osztályra utalok. Még a falkandi háború során is több embert védett meg a kevlar páncélzat a brit fregattokon.
 
Amit kelepisti ír, én is olvastam valahol, csak a forrást nem találom, miszerint a MISTRAl eléggé "civil" hajó.
 
Ugyanakkor igaz, hogy a MISTRAL-on szállítható orosz Marine vagy más alakulatok erősebbek lehetnek, mint a balti államok hadereje. De ennek ellenére, ezek a hajók közepes, nagy intenzítású háborúban ezek a hajók nem sokat érnek. De egységek szállítására, megerősítésére, viszont sokat jelentenek, hiszen nem elsősorban a balti államok (oda előbb ér egy orosz hadosztály, mint tenger felől partaszállni), hanem szíria, és egyéb helyekre, akárhova, békidőben is, komoly potenciállal rendelkeznek, minimális önvédelemmel. Ne feledjük, hogy bár vannak kísérőhajók, de nincs még mindig az oroszoknak (tudtommal) AEGIS-hez hasonló integrált, akár több hajó közötti adatkapcsolattal rendelkező egységes légvédelmi rendszere. Persze pld. a NAGY PÉTER kiváló légvédelmet nyújthat nekik, de ilyen flottacsoportosítás összegyüjtéséhez olyan esélyük van, mint a németeknek a világháborúban...
 
Az oroszok azért engedékenyek, mivel a tervrajzokat megkapták,

Csak a hajó hátsó részére van meg a tervrajz , a teljes Mistral tervrajzot csak a 3.és 4. hajó megrendelésekor kapták volna meg.
 
kelepisti

Már minden fent említett dolgot előtudnak megfelelő minőségben állítani az oroszok maguknak,nem szorulnak rá a francia LCD-re vagy hőkamerára.
 
Friss Nógrádi
https://www.youtube.com/watch?v=Lu0fli9S-gs
Végén ukrajna lényege ukinál semmi nem változott az az állam úgyan olyan romhalmaz mint volt. Ergo ez ügyben is érvényesíthetik akaratukat.
Kérdés szerintem az mi lesz az ukrán helyzet lezárása után. Hajók kapcsán már az oroszok erre az időszakra tekintenek.
 
Természetesen minden elő tudnak állítani, csak a vevők valahogy a francia cuccokba valószínűleg jobban bíznak. Láttunk már THALES feliratú képernyőket, meg hőképalkotó eszközöket orosz gyártású harckocsikban, repülőgépekben, meg volt néhány szonárrendszer amely hasonlít francia tengok érzékelőihez. Egyébként is elég sok közös gyártmányt próbáltak ki, és ne felejtsük el a civil termékek gyártását, elég itt csak a Reanult Moszkvai gyárára gondolni ahol 5 modellt gyártanak, vagy az Airbus gépekhez nyersanyagok és részegségek szállítása stb. Szóval kell Oroszországnak a francia kapcsolat (csakúgy mint a német). Persze az egész EU-s piac, és nekünk az Orosz piac szintén. Ennek nem nagy ára, hogy a MISTRAL üzlet konyec (bár szerintem a tervek átkerülnek és lesz- ahogy eddig is technologiai transfer). Bár a MISTRAL-ok ahogy írtam is polgári alapokra épített hadihajók.
 
Jól látom egy USA szuperhordozóval hasonlítod össze a Mistralt? Még a Kuznyecovval a CDG-vel vagy az új angol hordozóval is enyhén szólva sportszerűtlen az összehasonlítás ! A Mistral egy helikopterhordozó/dokkhajó/parancsnoki hajó nem más ! Ennek megfelelő védelemmel és technikai megoldásokkal !
 
kelepisti

Közel sem mindenki,igazából csak azok akik a SZU-30MKI(Irkut) és klónjait rendeli meg.
 
Jobb ötletük is lehetne. A francia sajtó most arról cikkezik, hogy olcsóbb lenne elsüllyeszteni a hajókat, mint vállalni a leszerelés 20 millió eurós és a tárolás havi 2 milliós költségeit.
http://www.origo.hu/nagyvilag/20150518-elsullyeszthetik-az-oroszoknak-gyartott-hadihajokat.html
 
...Nos a NATO ezt akarja megakadályozni, elsősorban az USA. Mivel Franciaországnak a MISTRAL áránál több pénzt kéne fizetni, egy másik ügy miatt amit egy amerikai bíróság szabott ki rá, nem tud mást csinálni, mint elállni az üzlettől. ...

Ez a legröhelyesebb az egészben. Egy francia bank ügyéről van szó, amit megbűntettek 12 milliárd dollárra, mert olyan ügyleteket hajtott végre, amit nem engedtek neki. Na de van erről egy bírósági ítélet, a törvények alapján ez van és kész. Mi az, hogy ha elállnak a Mistralok átadásától, akkor egy törvényes bírósági határozatot semmissé tesznek? Akkor már nem gond, vagy nem törvényellenes, hogy Iránt vagy akárkit finanszíroztt a bank? Akkor vagy a törvények felett állnak és bírósági határozatokat semmisíthetnek meg, vagy szándékosan és nyilvánosan megengedhetnek az USA-n belül törvénytelenségeket, vagy tudtak róla már rég, csak várták az alkalmat, hogy mikor használhatják ezt fel a franciák ellen, vagy pedig nincs is ügy, és ezért tehetik, meg, hogy elállnak a bűntetéstől. Bármelyik eset áll fenn, azr bizonytja, hogy az amerikai törvénykezés és igazságszolggáltatás (vagy minimum a jogszolgáltatás) nem működik, diktatúra van.
 
Amúgy elképzelni sem tudom mi kerülhet a Mistral tárolása kapcsán havi 2 millió euróba....

Parkolódíj, mint a belvárosban, csak itt nagyobb a jármű. A kikötő mérete is véges, ahol fizethetne más a parkolásért, és nem tarthatják a nyílt tengeren sem.