Mistral LHD osztály (Franciaország)

Lehet, hogy Kuba lesz a végső célpont, ugyanis Hollande most Castro-nál visitel. Mondjuk elég muris lenne a helyzet, ha két partraszálló hajót kapnának a kubaiak(obamát kiverné a hideg). Lehet, hogy nemsokára szemtanúi leszünk egy kubai misztral válságnak.
 
Egyébként szerintem India is kérdéses, de ők inkább anyagi okokból. Nem rég volt hír, hogy a Légierő szerint a meglévő forrásokkal nem tarthatóak az ütemtervek, és a Flotta is sok új hajót kap mostanában, nem biztos, hogy a kormány elő tudná varázsolni az kalapból a szükséges milliárdokat.

Fogadok egy üveg jó pálinkában, vagy borban, hogy legalább az egyik hajó Brazíliában fog kikötni végül.

És Pedróék mit csinálnak vele, felúsztatnak az Amasonason? :D
 
Valószínüleg pont azt, mind Jack, Hindi vagy Chang. :)

Brazília regionális nagyhatalmi, középhatalmi státuszon dolgozik, egy haderőmodernizáció elején tart. Repülőgép-hordozója már régóta van, újat saját erőböl tervez építeni, szerintem a koncepcióba szépen beleillik egy-két Mistral. (Hogy pénzük ténylegesen lenne-e rá, az majd elválik)
 
Mondjuk egy hoaxnak tartom a kínai eladást, de ha már szóba került, Mistral Kínában:
4437e6581cb016b8033b63.jpg

china-defense.blogspot.com/2015/05/photos-of-day-french-mistral-class-in.html
 
A franciák cáfolták, hogy eladnák Kínának a Mistralokat.

Francia lapértesulések szerint az oroszok nem egyeznek bele, hogy eladják más országnak a hajókat(a szerzodés szerint a megrendelo -Oo beleegyezése nélkul nem lehetséges) , így más nem marad mint a hajókat szétszedni, ami újabb kiadásokat eredményez a francia oldalon. Akár 2-5 milliárd Euroba is kerulhet a franciáknak a Mistral szerzodés felmondása.
http://www.lepoint.fr/societe/dossier-mistral-ce-qui-attend-le-contribuable-12-05-2015-1928007_23.php#xtor=RSS-221
 
De miért nem alakítják át őket autószállító hajókká?
 
Az olyan lenne, mintha vennél egy Leo2A7-et arra, hogy a feleséged bevásárolni járjon vele. Menni megy, csomagtere is van, parkolni biztos tudsz vele, de amire kell arra elég lenne egy VW Golf is sokkal olcsóbban.
 
Megépíteni akkoris sokkal sokkal több, mint egy hasonló méretű teherhajót. Na meg át is kellene alakítani. És végül, de nem utolsó sorban az oroszok engedélye nélkül nem tehetnek vele semmit.
 
Így van. Át kell adni a megrendelőnek és bocsánatkérésként meg kell fejelni kéttucat kurvával meg 1 kiló kokainnal, hogy jól érezzék magukat az átadáson.
Az oroszok valószínűleg nem mennek bele, hogy másnak eladják, főleg nem az ők részegységükkel. Eddig számomra nem világos okból nem pereltek, de azokat a hajókat nem viccből rendelték, vártak rá éveket és képezték ki emberek százait, azok a hajók kellenek nekik, és tökmindegy, hogy a dokumentációt megkapták vagy sem.
 
Friss.
Védelmi források megerosítették, hogy a franciák ajánlatot tettek a Mistral szerzodés megszuntetésére, mely értelmében hajlandoak 785millio Euro kártérítést fizetni az oroszoknak amennyiben az orosz kormány írásban engedélyezi a hajók harmadik félnek való eladását. Az oroszok eddig 892,9 millio Euro eloleget fizettek a hajókért. Az oroszok viszont kártérítésként kérik a kifizetett elolg mellett a személyzet (400 fo) kiképzésre fordított osszeget, a Ka-52K fejlesztésére ráfordított osszeget és a hajó infrastruktúrájának kiépítésére elkoltott osszeget ami osszesen 1,163 milliárd Euro. Dmitrij Rogozin már elutasította a francia ajánlatot.
Ezek a szemetek teljesen hulyének nézik az oroszokat, még a kifizetett osszegnél is kevesebbet akarnak visszaadni.....
 
Ilyen pofátlan ajánlat után vastagabban is foghatott volna az oroszok ceruzája. Vigyék perre az egészet és szopassák meg a francia hadiipart, most egymilliárd euróba nem halnak bele és max pár éven belül úgyis megkapják.
 
Ácsi, ácsi, ne szaladjatok annyira előre. Méretében és kialakításában nem tér el jelentősen egy RoRo hajótól. A legnagyobb eltérés, hogy ebben van egy elárasztharó dokk rész, a többi gyakorlatilag ugyanaz.
A példa kedvéért, néhány kép:
Ro20Ro20Ship20-20great20illustration.gif

Aegean-Breeze---25-Aug-2002.jpg

medhighway-kline1.jpg

Ez meg a Mistral belseje:
SHIP_Mistral_Class_Cutaway_Francais_lg.gif
 
Mackensen
Azért elég sok jelentős különbség van ! A hajótest kialakítása pl sokkal sérülésállóbb a katonai felhasználásra szánt típusoknál . Az energetikai rendszere a többszöröse a civil hajókénál mivel sok a nagyteljesítményű fogyasztó ( radar , szonár stb ). A legénység is a sokszorosa egy katonai hajónak ( hehe akár a 100x-osa ) . Ezeknek kell hálókörlet , konyha , mellékhelységek, klimatizálás stb stb
 
Az orosz álláspont , amit Putyin is mondott Hollande-nak : "Vagy áru vagy pénz"
 
Egy tegnapi jelentés szerint akár 5 mld dollárba is fájhat a Mistral szerződés felrúgása.
http://www.ibtimes.com/france-russias-canceled-mistral-warships-deal-could-cost-french-government-billions-1922182
Mindenképp tanulságos lenne, amellett, hogy buknak egy rakás jövőbeli megrendelést is, mert megbízhatatlanoknak számítanak ezután.
 
De miért nem alakítják át őket autószállító hajókká?

Jó lenne, ha nem adnátok nekik tippeket.
Nem hiszem, hogy megérdemlik, hadd süllyesszék csak el korallzátonynak.
Az én szememben pont ezzel a szerződésszegéssel veszítették el az egyetlen jó tulajdonágukat (függetlenség mindenkitől). Nem is értem a Rafale megrendelőket.
 
Mackensen
Azért elég sok jelentős különbség van ! A hajótest kialakítása pl sokkal sérülésállóbb a katonai felhasználásra szánt típusoknál . Az energetikai rendszere a többszöröse a civil hajókénál mivel sok a nagyteljesítményű fogyasztó ( radar , szonár stb ). A legénység is a sokszorosa egy katonai hajónak ( hehe akár a 100x-osa ) . Ezeknek kell hálókörlet , konyha , mellékhelységek, klimatizálás stb stb

Tehát csak kiszerelni kell belőle dolgokat...