Mistral LHD osztály (Franciaország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

vcsaba81

Active Member
2014. július 21.
204
40
28
Lehet, hogy Kuba lesz a végső célpont, ugyanis Hollande most Castro-nál visitel. Mondjuk elég muris lenne a helyzet, ha két partraszálló hajót kapnának a kubaiak(obamát kiverné a hideg). Lehet, hogy nemsokára szemtanúi leszünk egy kubai misztral válságnak.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 347
11 291
113
Egyébként szerintem India is kérdéses, de ők inkább anyagi okokból. Nem rég volt hír, hogy a Légierő szerint a meglévő forrásokkal nem tarthatóak az ütemtervek, és a Flotta is sok új hajót kap mostanában, nem biztos, hogy a kormány elő tudná varázsolni az kalapból a szükséges milliárdokat.

Fogadok egy üveg jó pálinkában, vagy borban, hogy legalább az egyik hajó Brazíliában fog kikötni végül.

És Pedróék mit csinálnak vele, felúsztatnak az Amasonason? :D
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 457
18 001
113
Valószínüleg pont azt, mind Jack, Hindi vagy Chang. :)

Brazília regionális nagyhatalmi, középhatalmi státuszon dolgozik, egy haderőmodernizáció elején tart. Repülőgép-hordozója már régóta van, újat saját erőböl tervez építeni, szerintem a koncepcióba szépen beleillik egy-két Mistral. (Hogy pénzük ténylegesen lenne-e rá, az majd elválik)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
Mondjuk egy hoaxnak tartom a kínai eladást, de ha már szóba került, Mistral Kínában:
4437e6581cb016b8033b63.jpg

china-defense.blogspot.com/2015/05/photos-of-day-french-mistral-class-in.html
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 090
82 734
113
A franciák cáfolták, hogy eladnák Kínának a Mistralokat.

Francia lapértesulések szerint az oroszok nem egyeznek bele, hogy eladják más országnak a hajókat(a szerzodés szerint a megrendelo -Oo beleegyezése nélkul nem lehetséges) , így más nem marad mint a hajókat szétszedni, ami újabb kiadásokat eredményez a francia oldalon. Akár 2-5 milliárd Euroba is kerulhet a franciáknak a Mistral szerzodés felmondása.
http://www.lepoint.fr/societe/dossier-mistral-ce-qui-attend-le-contribuable-12-05-2015-1928007_23.php#xtor=RSS-221
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
De miért nem alakítják át őket autószállító hajókká?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 843
113
Az olyan lenne, mintha vennél egy Leo2A7-et arra, hogy a feleséged bevásárolni járjon vele. Menni megy, csomagtere is van, parkolni biztos tudsz vele, de amire kell arra elég lenne egy VW Golf is sokkal olcsóbban.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 843
113
Megépíteni akkoris sokkal sokkal több, mint egy hasonló méretű teherhajót. Na meg át is kellene alakítani. És végül, de nem utolsó sorban az oroszok engedélye nélkül nem tehetnek vele semmit.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 843
113
Így van. Át kell adni a megrendelőnek és bocsánatkérésként meg kell fejelni kéttucat kurvával meg 1 kiló kokainnal, hogy jól érezzék magukat az átadáson.
Az oroszok valószínűleg nem mennek bele, hogy másnak eladják, főleg nem az ők részegységükkel. Eddig számomra nem világos okból nem pereltek, de azokat a hajókat nem viccből rendelték, vártak rá éveket és képezték ki emberek százait, azok a hajók kellenek nekik, és tökmindegy, hogy a dokumentációt megkapták vagy sem.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 090
82 734
113
Friss.
Védelmi források megerosítették, hogy a franciák ajánlatot tettek a Mistral szerzodés megszuntetésére, mely értelmében hajlandoak 785millio Euro kártérítést fizetni az oroszoknak amennyiben az orosz kormány írásban engedélyezi a hajók harmadik félnek való eladását. Az oroszok eddig 892,9 millio Euro eloleget fizettek a hajókért. Az oroszok viszont kártérítésként kérik a kifizetett elolg mellett a személyzet (400 fo) kiképzésre fordított osszeget, a Ka-52K fejlesztésére ráfordított osszeget és a hajó infrastruktúrájának kiépítésére elkoltott osszeget ami osszesen 1,163 milliárd Euro. Dmitrij Rogozin már elutasította a francia ajánlatot.
Ezek a szemetek teljesen hulyének nézik az oroszokat, még a kifizetett osszegnél is kevesebbet akarnak visszaadni.....
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 843
113
Ilyen pofátlan ajánlat után vastagabban is foghatott volna az oroszok ceruzája. Vigyék perre az egészet és szopassák meg a francia hadiipart, most egymilliárd euróba nem halnak bele és max pár éven belül úgyis megkapják.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
Ácsi, ácsi, ne szaladjatok annyira előre. Méretében és kialakításában nem tér el jelentősen egy RoRo hajótól. A legnagyobb eltérés, hogy ebben van egy elárasztharó dokk rész, a többi gyakorlatilag ugyanaz.
A példa kedvéért, néhány kép:
Ro20Ro20Ship20-20great20illustration.gif

Aegean-Breeze---25-Aug-2002.jpg

medhighway-kline1.jpg

Ez meg a Mistral belseje:
SHIP_Mistral_Class_Cutaway_Francais_lg.gif
 

chimera

Member
2010. április 19.
560
1
18
Mackensen
Azért elég sok jelentős különbség van ! A hajótest kialakítása pl sokkal sérülésállóbb a katonai felhasználásra szánt típusoknál . Az energetikai rendszere a többszöröse a civil hajókénál mivel sok a nagyteljesítményű fogyasztó ( radar , szonár stb ). A legénység is a sokszorosa egy katonai hajónak ( hehe akár a 100x-osa ) . Ezeknek kell hálókörlet , konyha , mellékhelységek, klimatizálás stb stb
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 090
82 734
113
Az orosz álláspont , amit Putyin is mondott Hollande-nak : "Vagy áru vagy pénz"
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 843
113
Egy tegnapi jelentés szerint akár 5 mld dollárba is fájhat a Mistral szerződés felrúgása.
http://www.ibtimes.com/france-russias-canceled-mistral-warships-deal-could-cost-french-government-billions-1922182
Mindenképp tanulságos lenne, amellett, hogy buknak egy rakás jövőbeli megrendelést is, mert megbízhatatlanoknak számítanak ezután.
 

szegcsab

Well-Known Member
2015. január 25.
6 907
15 198
113
De miért nem alakítják át őket autószállító hajókká?

Jó lenne, ha nem adnátok nekik tippeket.
Nem hiszem, hogy megérdemlik, hadd süllyesszék csak el korallzátonynak.
Az én szememben pont ezzel a szerződésszegéssel veszítették el az egyetlen jó tulajdonágukat (függetlenség mindenkitől). Nem is értem a Rafale megrendelőket.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
Mackensen
Azért elég sok jelentős különbség van ! A hajótest kialakítása pl sokkal sérülésállóbb a katonai felhasználásra szánt típusoknál . Az energetikai rendszere a többszöröse a civil hajókénál mivel sok a nagyteljesítményű fogyasztó ( radar , szonár stb ). A legénység is a sokszorosa egy katonai hajónak ( hehe akár a 100x-osa ) . Ezeknek kell hálókörlet , konyha , mellékhelységek, klimatizálás stb stb

Tehát csak kiszerelni kell belőle dolgokat...