Mistral LHD osztály (Franciaország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 461
113
Te jó ég!

Az üzemanyag problémát már az elôzetes egyeztetések során meg kellett volna oldani, de legkésöbb a mûszaki tervek elfogadásánál.
Van it még probléma a nyugati üzemeltetési kultúra meghonosításával!

A franciák meg hagyták. Ez aranyos....
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 060
1 640
113
Miért érzem ezt az "üzemképtelenséget" bulvárszagúnak. Ha valóban az üzemanyaggal van probléma vagy egyáltalán a dízelgenerátorokkal, akkor gondolom azt az oroszok, végső esetben tudják helyettesíteni a sajátjukkal.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 565
113
Kicsit túlfújta a sajtó ezt a dolgot, február 14-15-én lesz kozos ulése a francia-orosz Misztral bizottságnak, ott mondják majd el milyen uzemanyag kell a hajókra, egyébként az oroszok biztos megoldják ezt is, Február 1-én hivtalosan-unnepélyesen is megkezdték a Misztral építését (az építést még 2011 végén elkezdték az eloleg érkezése után)
http://ria.ru/defense_safety/20130131/920691475.html
Már új BMP(úszó) építétését is kihirdetik a Misztralra pályázat útján idén. Szóval minden megy a terv szerint.....
http://ria.ru/defense_safety/20130131/920572307.html
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 565
113
Január 1-tol akarták bevezetni az EURO 3-mat , de elhalasztották.... :)
 

Kuruc71

Member
2010. április 20.
829
7
18
Az eltero uzemeltetesi kulturanak ez csak az elso kopogtatasa volt az ajton es valszeg  lesz meg tobb is , nagy resze a tenyleges hasznalat alatt.

 

 
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
@borisz

Nem a gázolajjal van probléma, hanem annak a tárolásával, szállításával, mert a meglévő rendszerbe nem "ereszthetik" bele a jobb minőségűt.

47642 said:
Ha valóban az üzemanyaggal van probléma vagy egyáltalán a dízelgenerátorokkal, akkor gondolom azt az oroszok, végső esetben tudják helyettesíteni a sajátjukkal.

Minden bizonnyal tudnák saját generátorokkal helyettesíteni, de ahhoz valószínűleg át kéne tervezni a hajót, illetve azzal párhuzamosan a hajóhoz igazítani az orosz generátorokat, ami idő és pénz (meg kérdés, hogy per pillanat mennyire vannak készen a Mistralok, mert azért lehet cinkes lenne visszabontani egy motorcseréhez a hajót).

@boki

Valóban, Sojgu vagy Rogozin ki is jelentette, hogy ki fogják fizetni és át fogják venni a két Mistralt (csak ezt sikerült kihagynom :) ), minden bizonnyal üzemeltetni is fogják (legfeljebb némi átalakítást kell eszközölni vagy a hajón, vagy a kiszolgáló oldalon), a nagy kérdés azonban a licenszbe építendő másik két hajó sorsa, ott elég ellentétes nyilatkozatok látnak napvilágot (legalábbis az angol nyelvű orosz sajtóban).
 

Janaj

Member
2010. július 22.
56
4
8
Nem vagyok russzofób, de ez nekem ilyen: "megvettem a know how-t, kell a fenének a másik kettő story. :)
 
T

torsen

Guest
Szerintem itt "nem akarás" van a háttérben. A gázolaj ugyanis nem olyan iszonyat bonyolult anyag, amit ne lehetne megfelelő minőségben legyártani! Még Oroszországban is menne. Különösen bugyuta dolog a dermedéspontra hivatkozni! Ezt a járműtechnikában a CFPP jelzőszám mutatja meg, ami a szűrők "eltömődését" jelző mutató, valójában a paraffin kiválás intenzitására utal. Egy tengeren lebegő hajóban nehogy már ne lehessen megoldani a gázolaj fagypont fölött tartását, mikor több milliárd köbkilométer fagypont feletti hőmérsékletű tengervízen úszik a hajó! És még a fagypont sem gond, lsd. téli gázolaj az autókban) A gázolaj szilárd szennyezőit-mint problémát-  a szűrők gyakoribb cseréjével könnyen meg lehet oldani... Más van itt a háttérben!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 841
113
<a title="torsen profiljának megtekintése" href="http://htka.hu/kerekasztal/tagok/torsen/">torsen</a>

Úgy hívják,hogy orosz hadiipari lobbi!
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 565
113
Ma hivatalosan is megkezdték a 2. orosz Mistral (Szevasztopol)  építését a franciák. 2015-ben kell átadniuk az oroszoknak.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 067
9 179
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Az oroszok állítják, hogy miattuk nem fognak késni a Mistral-ok
Köszi, tényleg a Balti Hajógyárban épülnek a részelemek, csúnyán benéztem. Kihúzogatva a hírben.

Mondjuk érdekes ez a Rogozin vs. Boriszov. Rogozin nyilván pontosan tisztában van az aktuális helyzettel, de azért a védelmi miniszter helyettesre ez a kijelentés szintén meg kellene, hogy álljon. Szerintem. Azt nem tudom persze, hogy ezzel a területtel foglalkozik-e, de akkor meg minek nyilatkozik saját magukra nézve kellemetlenül, ha nincs pontosan képben?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 565
113
Két érdekcsoport Borisov vs Rogozin. Míg Rogozin haditechnikai eszkozoket  csak Oo-ban gyártatna. Addig Boriszov kulfoldon is rendeltetne.. Rogozin minden honapban meglátogat egy-egy hadietchnikai gyárat és felugyeli az állami megrendelések betartását, míg Boriszov inkább egy irodista-tisztségviselo , aki megjelenik itt-ott egy-egy átadáson, alá irkálja a hivatalos papirokat.....stb
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 565
113
A "Vlagyivosztok"  építése képekben:

 

660591_original.jpg


660982_original.jpg


661234_original.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 565
113
Ma vízre bocsátották az 1. orosz Mistral (Vlagyivosztok) tat részét a Balti hajogyárban(Szent Pétervár) . Majd július 25-én kellene megérkeznie Fo.-ba. Tehát mint látjuk Rogozinnak volt igaza........

 

945849299.jpg