NASAMS (Norwegian Advanced Surface-to-Air Missile System)

Aster MRAD+ABM (hatótáv/hatómagasság)
Aster 15: 2–30/0-13
Aster 30: 3–120/0-20 (ABM)

MEADS MRAD+ABM (hatótáv/hatómagasság)
IRIS-T: 35/20?
MIM-104F: 40/20 (ABM)

Arrow ABM LRAD (hatótáv/hatómagasság)
Block-3: 100/50

Az Aster és a MEADS még csak-csak konkurencia a NASAMS-nak, de hogy jön ide az Arrow? Nincs itt valami tévedés, mert a BARAK az az IAI rendszer, ami beleillene a sorba:

Barak MRAD+ABM (hatótáv/hatómagasság)
Barak MRAD: 35/20
Barak LRAD: 70/30
Barak ER: 150/? (ABM)
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Az eddigi szállító Thales Raytheon Systems-el szemben a Lockheed Martin kapott megbízást és $281 milliót hogy kifejlessze a Sentinel radar jelenlegi A3 változatának (AN/MPQ-64A3) utódját, az A4 változatot és legyártsa belőle az első 18 db-ot
Az A4-es változat állítólag sokkal jobb lesz a jelenleginél a UAV-k, CM-ek észlelésében, követésében.
(Iráni lecke eredménye???)
Az új radarnak 2026-ra kell szolgálatba állnia.
Az A4 változatnál felhasználják a cég TPS-77 radarjához fejlesztett technológiákat és GaN alapú lesz.

Megjegyzés: ha NASAMS-ot veszünk lehet hogy érdemes volna kitolni a radarok beszerzését 2026-ig és ezt az új változatot kellene választani...
 
Az eddigi szállító Thales Raytheon Systems-el szemben a Lockheed Martin kapott megbízást és $281 milliót hogy kifejlessze a Sentinel radar jelenlegi A3 változatának (AN/MPQ-64A3) utódját, az A4 változatot és legyártsa belőle az első 18 db-ot
Az A4-es változat állítólag sokkal jobb lesz a jelenleginél a UAV-k, CM-ek észlelésében, követésében.
(Iráni lecke eredménye???)
Az új radarnak 2026-ra kell szolgálatba állnia.
Az A4 változatnál felhasználják a cég TPS-77 radarjához fejlesztett technológiákat és GaN alapú lesz.

Megjegyzés: ha NASAMS-ot veszünk lehet hogy érdemes volna kitolni a radarok beszerzését 2026-ig és ezt az új változatot kellene választani...

Nem kérték az 5 rotorlapátos verziót a H145M-nél, nem vettek a Leopárdokra Trophy APS-t... előregondolkodnak, de azért nem ennyire. Meg gondolom sürgős is, nehogy megváltozzon a szélirány.
 
Az eddigi szállító Thales Raytheon Systems-el szemben a Lockheed Martin kapott megbízást és $281 milliót hogy kifejlessze a Sentinel radar jelenlegi A3 változatának (AN/MPQ-64A3) utódját, az A4 változatot és legyártsa belőle az első 18 db-ot
Az A4-es változat állítólag sokkal jobb lesz a jelenleginél a UAV-k, CM-ek észlelésében, követésében.
(Iráni lecke eredménye???)
Az új radarnak 2026-ra kell szolgálatba állnia.
Az A4 változatnál felhasználják a cég TPS-77 radarjához fejlesztett technológiákat és GaN alapú lesz.

Megjegyzés: ha NASAMS-ot veszünk lehet hogy érdemes volna kitolni a radarok beszerzését 2026-ig és ezt az új változatot kellene választani...
Sztem a bizniszt idén meg kell kötnünk. A amcsi kongresszus már jóváhagyta, nagy a nyomás...
 
A amcsi kongresszus már jóváhagyta, nagy a nyomás...
A DSCA-n közzétett hír nem a NASAMS rendszerről szólt, hanem csak az AMRAAM C7-es rakétákról. A közlemény külön kiemeli hogy a Sentinel radarok ügye nem GOV-GOV megállapodás lesz (v.színű az ellentételezési igények miatt), ezért a radarok esetében az export engedélyeztetést közvetlenül a gyártónak kell lefolytatnia.
A C7 rakéták egyformán jók a NASAMS indítókba és a Gripenek szárnya alá is, ezért abszolút nem probléma ha a radarok (és a NASAMS rendszer többi eleme) esetleg később érkeznek - mondjuk 2026-ban.
 
De emerika kap 26-ban, mi meg gondolom 23-ikak lennenk a sorban ugyhogy szerintem nekunk 2026 nem lenne realis.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
De emerika kap 26-ban, mi meg gondolom 23-ikak lennenk a sorban ugyhogy szerintem nekunk 2026 nem lenne realis.
Az hogy hanyadikak lennénk a sorban nem tudom, viszont az a 8-10 radar amire nekünk reálisan szükségünk lehet, a LM gyártó kapacitásához képest v.színűleg elenyésző db. szám, úgyhogy még ha az amerikai megrendelések előnyt élveznek is, v.színűleg nem kellene éveket várni arra hogy a mi radarjainkat is legyártsák.

Azt hiszem a UAV és CM kérdés már most is nagyon fontos - a jövőben meg v.színű a leg fontosabb lesz - ezért talán érdemes lenne radarból is nem a kifutó modellt, hanem a lehető leg fejlettebb radart változatot beszerezni.
 
A DSCA-n közzétett hír nem a NASAMS rendszerről szólt, hanem csak az AMRAAM C7-es rakétákról. A közlemény külön kiemeli hogy a Sentinel radarok ügye nem GOV-GOV megállapodás lesz (v.színű az ellentételezési igények miatt), ezért a radarok esetében az export engedélyeztetést közvetlenül a gyártónak kell lefolytatnia.
A C7 rakéták egyformán jók a NASAMS indítókba és a Gripenek szárnya alá is, ezért abszolút nem probléma ha a radarok (és a NASAMS rendszer többi eleme) esetleg később érkeznek - mondjuk 2026-ban.
Leszámítva, hogy akkor medrad sam nélkül marad az ország. A Kub tudtommal nem huzza addig...
 
  • Tetszik
Reactions: Anti
Ez is érdekes rész a hírben:
"In addition to elements from the NASAMS, this highly mobile air defence system includes the IRIS-T missile from Diehl Defence GmbH and a radar from Weibel Scientific A/S"
Eddig nem hallottam hogy az Iris-T is befér az indítóba és nem a Sentinel radar van hozzá...
Az IRIS-T tudtam, a másik meg nem propagált, de nyilvánvaló off design. Ha a Kub rendszert is bele lehet pakolni a HAWK XXI Patriot és minden más mellé FDC-be, akkor az, hogy egy másik korszerű digitális radar legyen hozzá az séta a parkban. A Sentinelnél nagyobb AIM-120 HMZ mellett felesleges. AMRAAM ER vagy ESSM Block II esetén már vagy nagyon sok radar kell vagy azért kell legalább 1-2 nagyobb.
 
Az IRIS-T tudtam, a másik meg nem propagált, de nyilvánvaló off design. Ha a Kub rendszert is bele lehet pakolni a HAWK XXI Patriot és minden más mellé FDC-be, akkor az, hogy egy másik korszerű digitális radar legyen hozzá az séta a parkban. A Sentinelnél nagyobb AIM-120 HMZ mellett felesleges. AMRAAM ER vagy ESSM Block II esetén már vagy nagyon sok radar kell vagy azért kell legalább 1-2 nagyobb.
Akkor az USA hozzáadott érték ebben a felállásban már tényleg csak az AMRAAM...
Amúgy az indító platform az alváz hátulján forgatható?
Nekem a rajz alapján úgy tűnik hogy igen (oldalt van valami lehajthatónak tűnő rács...)
 
Akkor az USA hozzáadott érték ebben a felállásban már tényleg csak az AMRAAM...
Amúgy az indító platform az alváz hátulján forgatható?
Nekem a rajz alapján úgy tűnik hogy igen (oldalt van valami lehajthatónak tűnő rács...)
Annak kell lennie, mert anélkül 360 fokos HMZ nincs. Sanszosan ez menet közben tárolási pozíció, amit megállva kiemel magából. De ennek utána kellene nézni. Az Silka, Osza és Tor is rendelkezik ilyen menet / tárolási "beállítással". Össze tudják "hajtogatni" magukat.
 
Akkor az USA hozzáadott érték ebben a felállásban már tényleg csak az AMRAAM...
Amúgy az indító platform az alváz hátulján forgatható?
Nekem a rajz alapján úgy tűnik hogy igen (oldalt van valami lehajthatónak tűnő rács...)
Az AMRAAM ER és ESSM Block II-őt ki gyártja? Az AMRAAM hajótművét is mintha valami norvég (?) üzemi csinálta volna és voltak bajok egy hajótmű szériával pár éve.

Az ESSM az közös NATO (?) / nyugati hajófedélzeti SAM a Sea Sparrow utódja, ha jól emlékszem.