1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

NASAMS (Norwegian Advanced Surface-to-Air Missile System)

Diskurzus a(z) 'Légvédelmi fegyverek, rendszerek' témában - Tcat által indítva @ 2015. december 15..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Annak kell lennie, mert anélkül 360 fokos HMZ nincs. Sanszosan ez menet közben tárolási pozíció, amit megállva kiemel magából. De ennek utána kellene nézni. Az Silka, Osza és Tor is rendelkezik ilyen menet / tárolási "beállítással". Össze tudják "hajtogatni" magukat.
     
    fishbed and rudi like this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az AMRAAM ER és ESSM Block II-őt ki gyártja? Az AMRAAM hajótművét is mintha valami norvég (?) üzemi csinálta volna és voltak bajok egy hajótmű szériával pár éve.

    Az ESSM az közös NATO (?) / nyugati hajófedélzeti SAM a Sea Sparrow utódja, ha jól emlékszem.
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    És lám.
    https://www.defense-aerospace.com/a...shares-in-norwegian-mobile-gbad-contract.html
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Leegyszerűsítve ha ez nincs, az mit jelent? Ha nincs IFF válasz akkor nem tudják hogy mit lőnek le, amíg (optika/kamera) látótávolságba nem ér a cél vagy oda nem mennek megnézni a roncsokat? Mint az 1990 előtti időkben?
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    HTÖ idézet.

    A repülőgép-fedélzeti radarok képességeinek egyik csúcsát az NCTR (Non Cooperative Target Recognition).[1] Lényegében arról van szó, hogy a visszavert radarjel karakterszitájának (jellegének) megváltozásából – elsődlegesen a forgó kompresszorlapátok általi moduláció okozza ezt – a visszavert jel elemzése alapján azonosíthatók az eltérő géptípusok, amennyiben rendelkezésre áll az ehhez szükséges adatbázis. Tehát adott esetben nem csak a közeledő gép hovatartozása, hanem akár a konkrét típusa is megállapítható, aminek ismeretében a pilóta képes felmérni a fenyegetés mértékét is.

    Egy F-15C számára egészen más fenyegetést jelentett a ’80-as évek végén egy MiG-21bisz és egy MiG-29 9.12/9.13 típus. A kompresszorlapátokra rálátás szükségessége miatt a módszer csak közeledő célpontok ellen működik, és ott is csak korlátozott szögtartományban. Ez a tartomány egyes források szerint ± 15 fok, mások szerint ± 30 fok. (A keveredés valószínűleg a teljes kúpszögnél a balra jobbra tartomány vagy a teljes tartomány nem tisztázott értelmezése miatt van.) A célpontok maximális észlelési távolsághoz képest csak jelentősen közelebbről alkalmazható az NCTR módszer. 1999-ben az Allied Force hadművelet alatt az F-15C pilóták csak kb. 25 km-ről tudták ezzel a módszerrel azonosítani a szerb MiG-29-eseket, amikor azok szembe repültek velük.[2]

    Elsőként ilyen képességgel a Németországban állomásozó USAF F-15C gépei rendelkezetek, 1985-ben kapták meg az ehhez szükséges fejlesztéseket. A módszer nem minden esetben pontos, nagyon eltérő méretű és típusú gépek is okozhatnak hasonló modulációt, amit a rendszer tévesen értelmez. A ’80-as években az F-15 pilóták azt tapasztalták, hogy a DC-8 hatalmas utasszállító gépeket nem egyszer MiG-23 típusként azonosították a fedélzeti rendszerek. Ez súlyos hiba, de mivel harci zónában DC-8 nemigen fordul elő, az ilyen hibák részben kiszűrhetőek. A módszer hátránya, hogy az ehhez szükséges adatbázis felépítése és naprakészen tartása nem egyszerű feladat, olyan repülőgép, amivel soha nem találkoztak és mérték ki a modulációt, az ezzel a módszer nem azonosítható. (1999-ben az Allied Force hadművelet alatt automatikus tűzparancsot ért egy sikeres NCTR célazonosítás. Hpasp kiegészítése.)



    [1] Lásd a mellékletek között, a „Ha rövid a kardod...” cikksorozatban.

    [2] 172-173 oldal, Debrief a complete history of U.S. aerial engagements 1981 to the present

    Természetesen ezt nem csak vadászgépek radarjai tudhatják.
     
    Rotten878 likes this.
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Köszönöm, már elolvastam a HTÖ-ben. Azt gondoltam hogy a patriot-os sajátgép lelövéseket fogod írni.
    Nem sikerült kiderítenem még, hogy ez a képesség a földi radarok esetében mióta létezik és mennyire elterjedt.
     

Ezen oldal megosztása