F-47 (Boeing) / NGAD - Next Generation Air Dominance (USAF)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 513
87 606
113
Vannak, akik összefügést vélnek felfedezni az eddig látottak és egy 1995-ös Boeing-NASA tanulmányban szereplő koncepció (Boeing Model 988-119) között. A tanulmányban egyébként több olyan konfiguráció is szerepel, ami erősen hajaz a különböző gyártók korábbi NGAD fantázia-rajzaira.

GmwvxUua8AAjmt8
Mások meg az X-36-ot látják benne.
De az elmúlt 30 évben elég sok NASA - DARPA X / kísérleti repülőgép volt új technológiák kipróbálására és lehet hogy néhányról nem is tudunk semmit.
Az adaptív hajtóművel is elég régen küzdenek.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
6 200
10 479
113
Vannak, akik összefügést vélnek felfedezni az eddig látottak és egy 1995-ös Boeing-NASA tanulmányban szereplő koncepció (Boeing Model 988-119) között. A tanulmányban egyébként több olyan konfiguráció is szerepel, ami erősen hajaz a különböző gyártók korábbi NGAD fantázia-rajzaira.

GmwvxUua8AAjmt8

Trapézszárnyakhoz képest miben lenne jobb az ilyen szárnyelrendezés? Lopakodás szempontjából ez jobb lenne? Komplikáltabb, ami elsőre rosszabb lopakodás, karbantartás, költségek szempontjából. Bár a nagyobb fesztáv gondolom jobb manőverezést ad.
 

PPE

Well-Known Member
2019. február 8.
531
2 655
93
Én nem értem mi ez a bohóckodás, najó biztos a mainstreamnek szól..
Amikor ennél már nagyságrendekkel fejlettebb megoldások vannak összerakva és ott figyelnek S4 mélyén a hegyoldalban, nem egy vagy kettő.. Ráadásul évtizedek óta.

Nem tudom meddig tudják ezt a látszatot fenntartani de vélhetően a potenciálisan ellenséges hatalmak katonai//tudományos vezetése se olyan tájékozatlan hogy megegye.

Ez ismét csak egy jó nagy kör lesz, amivel lehúzzák az adófizetőket :)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 513
87 606
113

Csak hogy meg legyen a Boeing hivatalos közleménye is...

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 513
87 606
113
A J-20-on is van kacsaszárny. A Gripenre is azt mondták, hogy nem növeli a radarkeresztmetszetet, mert olyan anyagból van. Lehet, hogy ez az egész csak egy téveszme abból az időből, amikor az F-22 megjelent? Akkor azt írták a "szakértők", hogy kacsaszárnyakkal nem lehet lopakodni és hogy át lettek verve az orosz és európai tervezők az X-29, X-31prototípusokkal, elhitték hogy a szupermanőverezőképesség a jövő... közben meg már titokban repült az F-117 és épültek az YF-22/YF-23 prototípusok.


GmqQcaAX0AAKtBl_d88a31.jpg
 
  • Imádom
  • Tetszik
Reactions: endre and fip7

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 513
87 606
113
Mások meg az X-36-ot látják benne.
De az elmúlt 30 évben elég sok NASA - DARPA X / kísérleti repülőgép volt új technológiák kipróbálására és lehet hogy néhányról nem is tudunk semmit.
Az adaptív hajtóművel is elég régen küzdenek.

 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
23 894
47 516
113
Képes egyáltalán a Boeing megépíteni az F-47-est?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: beta and Roni

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 874
4 348
113
A Lockheed nem támadja meg a légierő azon döntését, hogy a Boeing gépét választották.

Ami még érdekes nekem a cikkben, az a két légierős, a programra rálátó ember véleménye:

Hunter and former Air Force Secretary Frank Kendall, also on the podcast, said that Lockheed and Boeing’s proposals for NGAD were technically “close,” which might have given Lockheed grounds for a protest on other considerations, such as cost and prior performance. While Hunter said Boeing’s approach was “more creative,” Kendall said that “Lockheed could have won this.”

Vajon mit takarhat az, hogy "a Boeing megközelítése kreatívabb volt"?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 513
87 606
113
A Lockheed nem támadja meg a légierő azon döntését, hogy a Boeing gépét választották.

Ami még érdekes nekem a cikkben, az a két légierős, a programra rálátó ember véleménye:

Hunter and former Air Force Secretary Frank Kendall, also on the podcast, said that Lockheed and Boeing’s proposals for NGAD were technically “close,” which might have given Lockheed grounds for a protest on other considerations, such as cost and prior performance. While Hunter said Boeing’s approach was “more creative,” Kendall said that “Lockheed could have won this.”

Vajon mit takarhat az, hogy "a Boeing megközelítése kreatívabb volt"?
Azt hogy megértették hogy ezt a tendert Boeingnak kellet megnyerni? A LM pénzügyi eredményeiből többen arra következtetnek, hogy ők is kaptak valamilyen titkos programot (a bulvármédia szerint SR-72) és az F-35 upgrade ezek szerint megfelelő fájdalomdíj lehetett nekik. És ha jól emlékszem, az F/A-XX tendert még mindig nem tudjuk hogy ki nyerte.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 874
4 348
113
Azt hogy megértették hogy ezt a tendert Boeingnak kellet megnyerni?

Akár ez is lehet... :( Amúgy nekem van egy olyan érzésem, hogy amikor éppen Trump van hatalmon, akkor a Boeing is mindig meg van tolva kicsit.

És ha jól emlékszem, az F/A-XX tendert még mindig nem tudjuk hogy ki nyerte.

Igen, pedig elvileg áprilisban ki kellett volna derülnie, hogy ki nyerte. De abból a programból a Lockheed már régebben kiesett, már csak a Northrop és a Boeing volt versenyben.