Nimitz osztály (USA)

A harcképessége gyakorlatilag lenullázódott. Viszont a nem kis feladat lehet harckészültség nélkül is fenntartani (atomreaktor 2 db) és vigyázni a fegyverekre. Tuti van atombombaszerű is a fedélzeten.

"Kitört a koronavírus-járvány egy amerikai repülőgép-hordozó hajón is, amelyen ötezren szolgálnak. A hajó kapitánya határozott és drámai hangú levélben követelt intézkedéseket a legénység megmentéséért - adta hírül a Reuters hírügynökség. A Theodore Roosevelt anyahajó jelenleg Guam kikötőjében van, a kapitány szeretné partra tenni négyezer emberét és elszigetelni."

További:

https://privatbankar.hu/cikkek/makro/a-jarvany-feljutott-egy-otezer-fos-amerikai-hadihajora.html
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A hajó legénységét egymástól nem lehet elszigetelni, annyira zsúfolt az elhelyezésük (képzeld el, 330x60m-en több mint 4000 ember, mint egy nagyobb falu!) . Szárazföldön több hely/lehetőség van rá.

Azért ezt a méretet szorozd meg egy pát emelettel!
 
Még jobb kép, mint a korábbi:

86936605_2668851086555601_92002872404738048_o.jpg
Azt, hogy csinálták, hogy az Essex osztály vízkiszorítását 27-ről 47 ezer tonnára növelték? Lehet ilyet egy hajóval?
 
Azt, hogy csinálták, hogy az Essex osztály vízkiszorítását 27-ről 47 ezer tonnára növelték? Lehet ilyet egy hajóval?
Nekem úgy tűnik, hogy nem azonos eseteket vetnek össze.

Az II. vh Essex az maga a hajó vízkiszorítása üresen. A mellette levő SCB-125-ös meg full feltöltéssel a hajó. Mintha egy üres F-16A-t vetnék össze egy megtankolt F-16I-vel...
A Forrestalnal us a full load és nem az üres vízkiszorítás van megadva...
És így tovább...
 
Nekem úgy tűnik, hogy nem azonos eseteket vetnek össze.

Az II. vh Essex az maga a hajó vízkiszorítása üresen. A mellette levő SCB-125-ös meg full feltöltéssel a hajó. Mintha egy üres F-16A-t vetnék össze egy megtankolt F-16I-vel...
A Forrestalnal us a full load és nem az üres vízkiszorítás van megadva...
És így tovább...
Így érthető
 
Nekem úgy tűnik, hogy nem azonos eseteket vetnek össze.

Az II. vh Essex az maga a hajó vízkiszorítása üresen. A mellette levő SCB-125-ös meg full feltöltéssel a hajó. Mintha egy üres F-16A-t vetnék össze egy megtankolt F-16I-vel...
A Forrestalnal us a full load és nem az üres vízkiszorítás van megadva...
És így tovább...

Ez nagy divat a "szaksajtóban"... az F-35-öt is 70 évnyi üzemeltetési költséggel rászámolva vetik össze a tökkopasz gyári szuhojokkal...
 
Ez nagy divat a "szaksajtóban"... az F-35-öt is 70 évnyi üzemeltetési költséggel rászámolva vetik össze a tökkopasz gyári szuhojokkal...
Konkrétan képesek leírni a 30 évre tervezett üzemet és gyártást és fejlesztést, hogy mennyibe kerül az F-35. Amikor ennek a 10%-át sem költötték még rá. Majd a 2000+ gép 30 éves üzeme, az lesz a teljes programköltség nagyja.
 
Simán nézd meg a wiki adatokat az osztályhoz az üres és a full loadra és megkapod a korrekt összeshasonlítást. Hónapokkal ezelőtt elkezdtem egy bazinagy excel táblát a jenki hordozó evolúcióról. Egyszer talán be is fogom fejezni...
Na, erről van szó. Ez nagyon Ez a WIP változat. A T-14 Aramata topik egy buta kommentje előtt / táján kezdtem el dolgozni rajta, de azóta félbehagytam.
https://www.mediafire.com/file/a813a2chhj6oieu/CV-in-service_list-WIP.xlsx/file
https://forum.htka.hu/threads/t-14-armata.251/page-232#post-586527

Még nem tudom, hogy mi lesz a sorsa - mert ugye kivezetni tervezem magam a HTKA cikkírásból elvileg, de ez 2 éves folyamat lesz a végén... - de néhány dologra már így is hasznos lesz. Hogy pontosan hogyan és mire, azt nem tudom.
 
  • Tetszik
Reactions: zulu
Azt, hogy csinálták, hogy az Essex osztály vízkiszorítását 27-ről 47 ezer tonnára növelték? Lehet ilyet egy hajóval?
Hát pl. 13m-el hosszabb lett, vagyis betoldottak a hajótestbe egy "kicsit" (nekem nincs ilyen hosszú a lakásom). Esetleg nagyobb bulb-okat építettek a hajótest oldalára is hogy a hosszabb test is stabil maradjon, de lehet egy kis trükközés is az adatokkal, volt már ilyen a világtörténelemben.
 
Guam szigetén karanténban
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.