Na, akkor régi adósságom...
https://media.defense.gov/2010/Sep/27/2001329816/-1/-1/0/AFD-100927-065.pdf
Angol Tornado bevetések. 377. oldal pdf-ben, a 345. oldal nyomtatottban.
- Január 24-ig összesen 236 bevetést repültek. Ebből kis magasságú támadó bevetés (OCA = offensive cuonter air) az 199 volt.
- Na ezalatt sikerült elveszteni 5 db (!) gépet. és 24-én még egy megsérült.
- Még, ha a teljes 236 bevetést is nézem, akkor is ez 47 bevetésenként egy gép. Ha csak az OCA feladtra, akkor 40 bevetéseként egy.
- A teljes Sivatagi Vihar alatt 1644 bevetés és 7 elvesztett gép. 235 bevetés/veszteség.
- Ha a jan. 24. utáni időszakot nézem, akkor viszont (1644-236)/2 = 704 bevetés veszteség
Erősen sejthető, hogy a kis magasság és a JP-233 okozta ezt. A közepes magasságra átállás sem tudta szépíteni a kezdeti iszonyatos veszteségeket. A jenkik életveszélyesnek gondolták a JP-233-at, az angol erőből, de akkor is csinálták.
A szaúdiak 667 bevetést repültek, de ebből csak 75 volt OCA. 1 db gépet vesztettek.
Az olaszok 224 bevetést repültek, de ebből 0 db volt OCA, 135 AI = Air interdiction volt. 1 db gépet vesztettek.
F-16C, 13087 bevetés, 3 db elvesztett, 4362 bevetés/veszteség.
F-15E, 2172 bevetés, 2 db elvesztett gép, 1086 bevetés/veszteség.
A-10A, 8084 bevetés, 5 db elvesztett gép, 1616 bevetés/veszteség.
F-4G, 2683 bevetés, 1 db elvesztett gép
EF-111A, 1105 bevetés, 1 db elvesztett gép.