Összefoglaló a légvédelmi eszközök működéséről...

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 223
113
Az USA és az SZU haditengerészete mögött az összes többi haditengerészet erősen másod osztályúnak számított. De ez majd minden fegyvernem esetén így volt.
 
M

molnibalage

Guest
Az USA és az SZU haditengerészete mögött az összes többi haditengerészet erősen másod osztályúnak számított. De ez majd minden fegyvernem esetén így volt.
Kis spolier az írásból. ;)


A fórumokon sokszor vérre menő viták mennek, ahol lényegében csak a csúcs szovjet és USA (NATO rendszereket) mérik össze, de több könyv is ebbe a hibába (?) esik. Azonban kicsit mélyebbre ásva az ember azt látja, hogy mind a VSz, mind a NATO kemény magját a két nehézfiú, az Szovjetunió és az USA adta. A többi tagországnak voltak komolyabb ütőerővel bíró egységei, de az egy illúzió, hogy csak ezek léteztek volna,igazából ezek voltak kisebbségben. A „masszában” mennyiségileg nagyon komoly aránnyal képviseltették magukat a másodvonalas technikát használó alakulatok.

Tehát nagyon szórakoztató lehet egyeseknek arról vitázni,hogy mit kezdett volna mondjuk a Leopard 2A1 dandár mondjuk a T-64BV-kel felszerelt szovjet ezreddel szemben, csak éppen a német páncélos „kemény magot leszámítva” az európai államok nagyrészt Leopard 1, Chieftain és Centurion – ez utóbbi második világháborús (!) gyökerekkel bír – harckocsik különféle változatait használtak nagy számban, a teljesen elavultnak számító francia AMX-30-cal egyetemben.

A keleti oldalon szintén erről van szó. Szép és jó a kőkemény és félelmetes szovjet páncélos erő, ehhez képest a ’80-as években is a VSz államok harckocsi erejének gerincét a T-55/T-55AM különféle változatai adták. A T-72 alap változata elenyésző mennyiséget képviselt és a szovjet T-72 csúcsmodelleknek (T-72B/B1), se híre, se hamva nem volt. A T-64/80 exportja meg fel sem merült.

Légierő terén ugyanez a helyzet. Szépen csillog az amerikai F-15 és F-16, de emellett összesen ezres nagyságrenden repültek F-104 Starfighter, F-5 Tiger II sőt, szubszonikus gyakorlatilag iskolagép teljesítményén alig túlmutató, Alpha Jet, Fiat G91 repülőgépek is.

Magyarországon a ’80-as években három MiG-29 9.12 és/vagy 9.13 változatot üzemeltető szovjet vadászezred állomásozott. Ehhez képest a legkomolyabb magyar vadászgépből a MiG-23MF-ből kemény egy tucat volt (egy század), minden más MiG-21bisz és MF volt. Nem túlzás azt mondani, hogy a két szovjet MiG-29-cel felszerelt ezred nagyobb erőt képviselt, mint a Magyar Néphadsereg teljes vadász légiereje.

Csapásmérő erő terén a helyzet ugyanez. Minimális mennyiségű Szu-22 (az is inkább felderítőnek), miközben szovjet Szu-24 és MiG-27-tel felszerelt alakulatok állomásoztak itt. Bődületesen nagy a kontraszt a szovjet és a VSz tagországok ereje között.

Tehát a két nehézfiú mellett néhány kiemelt alakulatot leszámítva a VSz tagállamok részben erős túlzással sokszor csak segédcsapatok szintjét érték el, de ez a NATO oldalán is így volt.
 
M

molnibalage

Guest
Molni ez nem lesajnálás hanem az erőviszonyok tisztázása.
A RN azért rendelkezett olyan légvédelm képességű hajókkal, amilyenek, mert nem kellett rá erős légvédelem, mert azt a US cirkálók adták. Ebből erednek az "erőviszonyok". Neki is lehetne AEGIS-e, ha akarna. Japánnak is van.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 463
84 510
113
A RN azért rendelkezett olyan légvédelm képességű hajókkal, amilyenek, mert nem kellett rá erős légvédelem, mert azt a US cirkálók adták. Ebből erednek az "erőviszonyok". Neki is lehetne AEGIS-e, ha akarna. Japánnak is van.
Ezt el is fogadnám logikus érvnek csak az a baj,hogy ezzel elveszett az önálló cselekvés képessége pl az RN-nél.Lehet,hogy nagyok az elvárásaim de az amit Falklandnál felmutattak egy mindentéren a határain operáló argentin légierővel szemben (ami ráadásul nem is volt nagy harcértékűnek tekinthető akár csak egy VSZ tagállam légierővel szemben)szerintem szánalmas.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ezt el is fogadnám logikus érvnek csak az a baj,hogy ezzel elveszett az önálló cselekvés képessége pl az RN-nél.Lehet,hogy nagyok az elvárásaim de az amit Falklandnál felmutattak egy mindentéren a határain operáló argentin légierővel szemben (ami ráadásul nem is volt nagy harcértékűnek tekinthető akár csak egy VSZ tagállam légierővel szemben)szerintem szánalmas.
Szerintem korábban az angolok legrosszabb rémálmaikban se képzeléték el, hogy az argentínok (vagy bárki más hasomló kis ország) venné magának a bátorságot és kikezdene az atomhatalom NAAAAGY BIRODALMI BRITANNIÁVAL, ezért erre nem is készültek csak a VSz/Szu. ellen, ott meg úgyis együtt ment volna a teljes NATO-flotta.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 463
84 510
113
Szerintem korábban az angolok legrosszabb rémálmaikban se képzeléték el, hogy az argentínok (vagy bárki más hasomló kis ország) venné magának a bátorságot és kikezdene az atomhatalom NAAAAGY BIRODALMI BRITANNIÁVAL, ezért erre nem is készültek csak a VSz/Szu. ellen, ott meg úgyis együtt ment volna a teljes NATO-flotta.
A hülyeség nálam nem olyan érv amit el tudok fogadni.Ennek ellenére valószínűleg igazad van.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 052
113
Az Air Fleet orosz repülős magazinban volt néhány éve egy elemzés, vagy 6 oldalon keresztül, hogy mi lett volna a helyzet, ha az Argiknak Szu-30-asuk lett volna. A cikk akkor jelent meg, amikor volt egy dél-amerikai piacszerzési kísérlete az oroszoknak. Ebből végül csak Venezuela gépei és Peru 29-eseinek modernizálása UPG-ra valósult meg, de cél volt Brazilia és Argentina is.
 
M

molnibalage

Guest
Az Air Fleet orosz repülős magazinban volt néhány éve egy elemzés, vagy 6 oldalon keresztül, hogy mi lett volna a helyzet, ha az Argiknak Szu-30-asuk lett volna. A cikk akkor jelent meg, amikor volt egy dél-amerikai piacszerzési kísérlete az oroszoknak. Ebből végül csak Venezuela gépei és Peru 29-eseinek modernizálása UPG-ra valósult meg, de cél volt Brazilia és Argentina is.
Tökéletesen értelmetlen forgatóköny. Ennyi erővel akkor angol oldalon meg feltételezhetnék F-35B-t... A Szu-30 a láthatáron nem volt 1982-ben még a Szu-27Sz teljes hadrafoghatósága is 5 évvel odébb volt...
 
M

molnibalage

Guest
Nem elfogadni kell hanem teljesíteni a legjobb tudásom szerint attól függetlenül,hogy mit gondolok az adott parancsról.
A BoB könyben van egy jó idézat arról, hogy minél magassabbról érkezik a parancs annak átértelmezés nélküli betartása és ellenőrzése egyre felületesebb vagy lehetetlen. A Sink féle 2. fogolyszerző útnál írtak le valami ilyesmit, mikor bekamuzták a 2. járőrt, ami nem ment ki.
 
M

molnibalage

Guest
Kis spolier az írásból. ;)


A fórumokon sokszor vérre menő viták mennek, ahol lényegében csak a csúcs szovjet és USA (NATO rendszereket) mérik össze, de több könyv is ebbe a hibába (?) esik. Azonban kicsit mélyebbre ásva az ember azt látja, hogy mind a VSz, mind a NATO kemény magját a két nehézfiú, az Szovjetunió és az USA adta. A többi tagországnak voltak komolyabb ütőerővel bíró egységei, de az egy illúzió, hogy csak ezek léteztek volna,igazából ezek voltak kisebbségben. A „masszában” mennyiségileg nagyon komoly aránnyal képviseltették magukat a másodvonalas technikát használó alakulatok.

Tehát nagyon szórakoztató lehet egyeseknek arról vitázni,hogy mit kezdett volna mondjuk a Leopard 2A1 dandár mondjuk a T-64BV-kel felszerelt szovjet ezreddel szemben, csak éppen a német páncélos „kemény magot leszámítva” az európai államok nagyrészt Leopard 1, Chieftain és Centurion – ez utóbbi második világháborús (!) gyökerekkel bír – harckocsik különféle változatait használtak nagy számban, a teljesen elavultnak számító francia AMX-30-cal egyetemben.

A keleti oldalon szintén erről van szó. Szép és jó a kőkemény és félelmetes szovjet páncélos erő, ehhez képest a ’80-as években is a VSz államok harckocsi erejének gerincét a T-55/T-55AM különféle változatai adták. A T-72 alap változata elenyésző mennyiséget képviselt és a szovjet T-72 csúcsmodelleknek (T-72B/B1), se híre, se hamva nem volt. A T-64/80 exportja meg fel sem merült.

Légierő terén ugyanez a helyzet. Szépen csillog az amerikai F-15 és F-16, de emellett összesen ezres nagyságrenden repültek F-104 Starfighter, F-5 Tiger II sőt, szubszonikus gyakorlatilag iskolagép teljesítményén alig túlmutató, Alpha Jet, Fiat G91 repülőgépek is.

Magyarországon a ’80-as években három MiG-29 9.12 és/vagy 9.13 változatot üzemeltető szovjet vadászezred állomásozott. Ehhez képest a legkomolyabb magyar vadászgépből a MiG-23MF-ből kemény egy tucat volt (egy század), minden más MiG-21bisz és MF volt. Nem túlzás azt mondani, hogy a két szovjet MiG-29-cel felszerelt ezred nagyobb erőt képviselt, mint a Magyar Néphadsereg teljes vadász légiereje.

Csapásmérő erő terén a helyzet ugyanez. Minimális mennyiségű Szu-22 (az is inkább felderítőnek), miközben szovjet Szu-24 és MiG-27-tel felszerelt alakulatok állomásoztak itt. Bődületesen nagy a kontraszt a szovjet és a VSz tagországok ereje között.

Tehát a két nehézfiú mellett néhány kiemelt alakulatot leszámítva a VSz tagállamok részben erős túlzással sokszor csak segédcsapatok szintjét érték el, de ez a NATO oldalán is így volt.
Hm...
Ez elég népszerű komment volt. Ilyen vagy ennél magasabb színvonalra lehet számítani. ;)