M
molnibalage
Guest
Szubszonikus vackok, sehol egy lökéshullám...Megvan honnan vették a Star Wars VII-ben ezt a jelenetet:
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Szubszonikus vackok, sehol egy lökéshullám...Megvan honnan vették a Star Wars VII-ben ezt a jelenetet:
Ezt a kérdést nem is értem. Mi az a "meleg indítós"?Megmondaná nekem valaki hogy pl az sz-400 miért nem csinálták meleg indítósra hasonlóan a Patriot rendszerhez?
Ezt a kérdést nem is értem. Mi az a "meleg indítós"?
Ezeket a rendszereket anno így tervezték meg. Ezen nem fognak változtatni. A függőleges Sz-300/400 indítás előnye, hogy bármelyik irányba mehet a rakéta és a resnzer is 360 fokban képes dolgozni, azon belül 105 fokos tűzív van. A Patriot viszont 2x4 álvánnyal bír és balra/jobbra van 4-4 db, középre tud mindkettő dolgozni osztályoknékt. Viszont egy Patirot osztálynak nincs 360 fokos tüzelési képessége. Az Sz-300-nak meg igen.pl itt van ez "hideg indítós"
Ami kockázatosabb mint a meleg indítós.
"Meleg indítós"
Ezt a kifejezést a VLS celláknál szokták használni.
Sok az OFF kérem más topikban folytatni.Mi az hogy Oroszországnak nincs esélye a Törkökökkel, vagy Izraellel szemben ? Ne mossuk már össze "Oroszországot" és az a kb. 1 ezred erőt, amit a térségben állomásoztat, és ott szárazföldön aknaszedésen és minimál SF akciókon kívül nem is vállal mást. Ebből már megint hogy jutottunk el oda, hogy Izrael vagy Törökország ellen tök esélytelen cakk pakk nézve Oroszország? Ha Izrael vagy Törökország le akarja törölni a Tartuszi bázist, megteheti katonailag, nyilván. Aztán utána rábaszik, a Törököknek sem kellett sok idő, és már máshogy beszélnek, és még le sem kellett bombázni a Szu-24 ért cserében egy repterüket sem, úgy ahogy TE "nagyon okosan" javasoltad.
Szerintem Putyin nálad nagyobb játékos, mert bár lecsicskáztad őket, jelenleg tenyeréből csipeget Törökország is, s ezek tények .
Azërt elëg manipulativ hozni egy orosz "fail" videot es egy "sikeres" patriot felvètelt.Érted mit akarok?
Az utolsó mondat nem àllja meg a helyèt. Az amik àtlagos(!) iskolàzottsàga szerintem alig ha jobb mint az oroszoké. Inkàbb fip7-nek lehet igaza. Az oroszok nem akartak (nem tudtak?) eddig " erőt vektoràlni" a vilàg akàrmilyen pontjàra, mint az amik, esetleg angolok, kisebb mèrtékben franciàk. Ebből làtszik, kik is az igazi imperialista hóditó hatalmak. Hàt nem az oroszok.....Meg abba tolják, amit könnyebb megcsinálni és tudják róla, hogy sikerült. Soha egyetlen légi háborúsban sem volt reális esélye valahogy a szovjet rendszernek a sikerre, mert mindig is aránytalanul költöttek rá, amennyire én látom.
Vietnámiak Toperczer doki kutatásai szerint a következő mennyiségeket kapták (a könyvében 10-es csoportokban tól-ig lajstromszám szerint vannak felsorolva a gépek):
MiG-17-17F/J-5 /Szu/Kína) : 308 db, ebből 3 tízes csoport kérdőjeles (valószínűleg adott tízes csoportból néhány gépről van fotó vagy doku, de az összesről nincs bizonyíték, Kínától vagy esetleg É-Koreától nem biztos hogy minden dokumentálva volt akkoriban)
MiG-17 PF (radaros) : 11 db ? - szóval ez se biztos
J-6 (kínai MiG-19) : 60 db
MiG-21F-13 : 20 db
MiG-21PFL : 40 db
MiG-21PFM : 79 db
MiG-21MF : 39 db
Ezeket 72 januárjáig kapták, úgyhogy mind részt vehettek a háborúban.
Tehát ez igen szűken 180 db MiG-21 és 360 db légiharc rak. nélküli szutyok MIG-17, ami már 1965-ben is nevetségsen elavult volt az nemhogy az F-4-gyel, de az F-105 és F-8 Crusaderhez képest is.
Na akkor most tessék a fotelbe kapaszkodni. Ehhez képest leszállítottak kb. 80 db Dvina osztályt és kb. 7800 db rakétát, amiből 5700 darabot el is lőttek. (A számok most fejből voltak, majd csekkolom.) Hpasp becslése szerint egy Dvina osztály kb. egy század MiG-21 ára. Na a légvédelmi rakétákkkal sikerült kb. 210 db gépet lelőni. A MiG-ek meg 100 db körüli gépet és még olyan 60 db drónt és helit szedtek le.
Nem vagyok meggyőzve arról, hogy ha azonos értékben nem tengernyi vadász szállítanak, akkor nem értek-e volna jobb eredményt el...
Főleg, ha nem szuperszonikus sportgépeket szállítottak részben (PF-ek)...
Részben arról is van szó szerintem, hogy egy légarakos személyzet átlagosan töredékéből képezhető ki egy pilótának. Ha szemét akarnék lenni, akkor az orosz átlagos iskolázottság (?) színvonalával arányos haderőt építettek ki. Sok légrakos ment, sok minőségi pilóta meg nem...
Jelezném hogy ezzel a "szutyok MIG-17"-tel több tucat légigyőzelmet arattak Vietnamban többek között F-4-sek, F-105 és F-8-asok ellen is....Tehát ez igen szűken 180 db MiG-21 és 360 db légiharc rak. nélküli szutyok MIG-17, ami már 1965-ben is nevetségsen elavult volt az nemhogy az F-4-gyel, de az F-105 és F-8 Crusaderhez képest is....
Nem kéne elfelejteni hogy a vietnámi pilóták kiképzése nagy sebességű típusokra komolyabban 1965-ben kezdődött a Szu.-ban. A beiskolázott vietnámiak közül repülőt még szinte egyik sem látott, autót is csak kevesen. Emiatt óriási volt a lemorzsolódás és a kiképzési balesetek aránya is. Hiába küldtek a évente több száz embert kiképzésre évente alig 40 kiképzett pilótát kaptak....Nem vagyok meggyőzve arról, hogy ha azonos értékben nem tengernyi vadász szállítanak, akkor nem értek-e volna jobb eredményt el.......
Valahogy a helyi háborúk többsége mégis úgy kezdődött, hogy a komcsi ország lerohanta szomszédját...Az utolsó mondat nem àllja meg a helyèt. Az amik àtlagos(!) iskolàzottsàga szerintem alig ha jobb mint az oroszoké. Inkàbb fip7-nek lehet igaza. Az oroszok nem akartak (nem tudtak?) eddig " erőt vektoràlni" a vilàg akàrmilyen pontjàra, mint az amik, esetleg angolok, kisebb mèrtékben franciàk. Ebből làtszik, kik is az igazi imperialista hóditó hatalmak. Hàt nem az oroszok.....
A vietnámi légiharcok teljes győzelem veszteség arány 2:1 táján volt a jenkik javára akik - így fejből - picivel 200 db feletti gépet lőttek le. Nem az számít, hogy az a szutyok gép néha eredményes volt.Jelezném hogy ezzel a "szutyok MIG-17"-tel több tucat légigyőzelmet arattak Vietnamban többek között F-4-sek, F-105 és F-8-asok ellen is.
A teljes háború alatt 0,5:1 körüli arányt értek el. Ebből szerinted mi jön le?Bombákkal leterhelt gépek ellen magas szubszonikus tartományban vívott légiharcoknál megbízhatatlan AAM-ek mellett egyáltalán nem volt esélytelen.
Pontosan erről beszélek, mikor az iskolázottságról írtam. Egészen más dolog tömegesen minőségi pilótát képezni, mint légvédelmist.Nem kéne elfelejteni hogy a vietnámi pilóták kiképzése nagy sebességű típusokra komolyabban 1965-ben kezdődött a Szu.-ban. A beiskolázott vietnámiak közül repülőt még szinte egyik sem látott, autót is csak kevesen. Emiatt óriási volt a lemorzsolódás és a kiképzési balesetek aránya is. Hiába küldtek a évente több száz embert kiképzésre évente alig 40 kiképzett pilótát kaptak.
És ezek még csak a pilóták voltak. A gépeket üzemeltető technikusok kiképzése is 1965-ben kezdődött.
Alig voltak repterek. Azokat is meg kellett építeni nulláról.
Inkább minőségi probléma lett volna. Ha tudtak üzemeltetni több tucatny Dvina osztályt, akkor a több vadászgép sem megugorhatatlan akadály.Egyszóval hiába küldtek volna az oroszok SAM-ek helyett tengernyi vadászrepülőt: nem lett volna aki vezesse őket, nem lett volna aki karbantartja őket, és nem lett volna reptér le-föl szállni velük.