Ez gyakorlatilag új gép lenne, nem? Teljesen át kellene tervezni a törzs hátulját, szívócsatornákat, gondolom a törzshöz is keményen hozzá kellene nyúlni. Bőven Hornet-Super Hornet szintü áttervezés.
Mindenképpen új gép lenne, és korántsem biztos, hogy a Lockheed nyerné meg. A T-X tendernél sem a Boeing/Saab volt az esélyes, ott a Lockheed-Martin/KAI és a Northrop-Grumman/BAe bevált, létező típusokkal jött elő, sokan eleve őket tették a dobogóra... Oszt mi lett belőle...
Nem értem miért kellene egy iylen gép de most komolyan!
Eddig nem arról volt szó hogy az f-35 oylan fasza hogy nem kell neki komoly manőverezés mert úgy is leveri az ellenfelet ?
Most meg már repülés teljesítményre hivatkozva kell egy f-22 az f-35 elektronikájával?
Ha az F-22A még gyártásban lenne, vagy legalábbis lett volna belőle 400-500 darab, akkor feltehetően az USAF se jött volna elő az NGAD programmal. Igazából az USAF terén a T-X egy pálfordulás volt, arra számított mindenki, hogy esélytelen ilyen rövid idő alatt (3 év) új típust kifejleszteni, még ha "csak" egy kiképzőgépről is lenne szó. Bebizonyították, hogy ez nem igaz. Az USAF ráébredt, hogy nem biztos, hogy jó az az út, amit az F-22 és az F-35 esetében követtek, most megnéznék, hogy mit tudnak a gyártók letenni az asztalra, ha kiírnak egy, a T-X-hez hasonló tendert. Ebből még mindig lehet bukta, ha menet közben megint elgurul a gyógyszer a döntéshozóknál, és hirtelen svájci bicskává akarják fejleszteni a gépet, belerakva minden olyan új technológiát, ami még csak koncepció szinten létezik (ahogy tették azt az F-35 esetében). De a lehetőség is megvan, hogy hoppá, az F-35 egy ballépés volt, most jól fogjuk csinálni...
Az USAF-nak pedig igénye van a Kínai történet miatt a légifölényre, erre pedig az F-35 nem ideális - többek között, mert nem szupercirkálásra tervezték.
Mert fogadjuk el hogy a j-20-son van/lesz EOST+ DAS+AESA és a repülési teljesítménye egy f-22-sé lesz
+ Pár napos hír hogy nem csak 2 db PL-10 fog vinni a belső fegyvertérben hanem 4-et.
Ha megnézed az F-22A (illetve az YF-23) és a J-20 hátsó kialakítását, akkor azért láthatod, hogy koránt sincs egy kategóriában a gép.
Az, hogy az F-22A-n még ma is el van maradva (például DAS terén), az az USAF és az amerikai törvényhozás hülyesége...
Ha pedig adott esetben most mérlegelnie kell az USAF-nak, akkor hülye lesz a törvényhozás elé táncolnia egy olyan ötlettel, hogy csináljanak egy F-22 upgrade programot, amivel DAS és különféle egyébb plusz dolgokat kapna meg a Raptor flotta. Inkább hoznak egy vaskos dossziét, hogy tessék, itt az NGAD program, ami sokkal több és szebb és jobb, mint az F-22A, és a T-X tender alapján nem fog több száz milliárd dollárba kerülni, hanem mondjuk kell hozzá 10-20-30 milliárd dollárnyi R&D, majd jöhetnek a gépek, mondjuk 150-170 millió $ darabáron.
Az amerikai törvényhozás pedig hümmög egy sort, majd rá fog bólintani, mert az NGAD program több pénzt jelenthet az adott államokban való gyártás által, mint egy F-22 upgrade.