Orosz hadiflotta

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 511
90 539
113
A következő évtizedben 8 billió 400 milliárd rubelt különítettek el új hajók és haditengerészeti hajók építésére”

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Maximum Torpedóban...
 
  • Tetszik
Reactions: SirHiggins

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 580
35 137
113
Ez nekem kurvára fura, Army Recognition lehozta "orosz állami médiára" hivatkozva, hogy az Csendes-Óceáni Flotta megkapta az első A-222M modernizált Bereg partvédelmi egységeit, amik állítólag 130 helyett 152 milliméteres löveget kaptak, amivel ellőnek 50 kilométerre is.

Egy baj van ezzel, ez a hír sehol az orosz mainstream médiában nem jelent meg. Se a TASzSz, se a RIA, se az RG, se a Lenta, se az Interfax és sorolhatnám. Össz-vissz egyedül pár egymásra mutogató Telegram bejegyzésben érhető el, meg ennél a pár ezer követős tech portálnál

Avagy mint látjuk az első cikk az bekamuzta az A-222 képre, hogy A-222M, míg a második az meg photoshoppolt egy régebbi Izvesztyija infografikát
02_%D0%90-222_%D0%91%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B3_%D1%81%D0%B0%D0%B9%D1%82.jpg


Egy ilyen hír meg gyakorlatilag lehetetlen, hogy ne jelenjen meg a hivatalos orosz médiában. Ráadásul magára az állítólagos programra rákeresve nem is találni semmilyen információt a mostani pár híren túl arról, hogy egyáltalán létezne A-222M modernizáció. Hát még, hogy ez 152 milliméteres csövet kapna, ahol olyan nyalánkságokat nem is említek, minthogy a 130 millis AK-130-hoz tartozó haditengerészeti lőszer az egybeszerelt, míg a 152-es meg osztott. Vagy éppen az, hogy még a rendes szf-i technikánál is kín a rendes 40+ kilométeres lőtávhoz csövet kalapálni és aligha húztak elő a zsebükből csak úgy egyet a korlátozott számban rendszerbe állított A-222-höz

Nem ez az első eset, hogy az Army Recognition valamit kurvára benézett/beszopott, szóval csak óvatosan vele. Persze a Portfolio is lehozta ezt magyarul, de kivételesen ez most nem az ő saruk
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 713
89 813
113
Ez nekem kurvára fura, Army Recognition lehozta "orosz állami médiára" hivatkozva, hogy az Csendes-Óceáni Flotta megkapta az első A-222M modernizált Bereg partvédelmi egységeit, amik állítólag 130 helyett 152 milliméteres löveget kaptak, amivel ellőnek 50 kilométerre is.

Egy baj van ezzel, ez a hír sehol az orosz mainstream médiában nem jelent meg. Se a TASzSz, se a RIA, se az RG, se a Lenta, se az Interfax és sorolhatnám. Össz-vissz egyedül pár egymásra mutogató Telegram bejegyzésben érhető el, meg ennél a pár ezer követős tech portálnál

Avagy mint látjuk az első cikk az bekamuzta az A-222 képre, hogy A-222M, míg a második az meg photoshoppolt egy régebbi Izvesztyija infografikát
02_%D0%90-222_%D0%91%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B3_%D1%81%D0%B0%D0%B9%D1%82.jpg


Egy ilyen hír meg gyakorlatilag lehetetlen, hogy ne jelenjen meg a hivatalos orosz médiában. Ráadásul magára az állítólagos programra rákeresve nem is találni semmilyen információt a mostani pár híren túl arról, hogy egyáltalán létezne A-222M modernizáció. Hát még, hogy ez 152 milliméteres csövet kapna, ahol olyan nyalánkságokat nem is említek, minthogy a 130 millis AK-130-hoz tartozó haditengerészeti lőszer az egybeszerelt, míg a 152-es meg osztott. Vagy éppen az, hogy még a rendes szf-i technikánál is kín a rendes 40+ kilométeres lőtávhoz csövet kalapálni és aligha húztak elő a zsebükből csak úgy egyet a korlátozott számban rendszerbe állított A-222-höz

Nem ez az első eset, hogy az Army Recognition valamit kurvára benézett/beszopott, szóval csak óvatosan vele. Persze a Portfolio is lehozta ezt magyarul, de kivételesen ez most nem az ő saruk
Nem találkoztam ilyen hírrel, még csak előre jelezve sem volt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 098
90 427
113
Oroszország 2050-ig szóló haditengerészeti stratégiát fogadott el azzal a céllal, hogy a globális tengeri nagyhatalmi státuszát visszaszerezze...

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 511
90 539
113
Ezek tényleg tartani akarják a GDP kb 30%-nak a haderőre való költését?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 713
89 813
113
Ma 2025. 07.8-án egy új úszódokkot is átadtak Komszomolszk na Amure-ban taláható haogyárban.
r6yxwE5oCJYvgcS8RD_DT4-VQYbp0-0o5YXdr9LOA86UCVXOQMUF_TxiDkfQg8_yDXsB3u02KfzeqrBDvnQdayA6.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Lemas

Active Member
2021. szeptember 18.
28
151
28
Akik azt mondják, hogy az oroszok szárazföldi hatalom, és mélyvizi flotta nélkül is köszönik szépen de jól elvannak, az nem veszi figyelembe, hogy ez náluk egy kényszerhelyzet, a melyik ujjamba harapjak klasszikus esete. Nem véletlen, hogy volt anno egy Groshkov flotta program, és cél volt a felszíni flotta fejlesztése is és Kuznyecovos, siúgrósáncos evulóciós lépcsőfok után jött volna a katapultos hordozó is (pont, ahogy most a kínaiak csinálják). De se idő, se pénz nem volt már erre. Nem tudom, van-e még látogatható Kijev osztályú hordozó (tíz éve a Minszk még bejárható volt Szencsenben), de tanulságos felmenni egy ilyenre, körbejárni, meg összehasonlítani azzal, milyen egy korabeli amerikai hordozó (bármelyik random amerikai múzeum-anyahajó megteszi).....
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 580
35 137
113
Akik azt mondják, hogy az oroszok szárazföldi hatalom, és mélyvizi flotta nélkül is köszönik szépen de jól elvannak, az nem veszi figyelembe, hogy ez náluk egy kényszerhelyzet, a melyik ujjamba harapjak klasszikus esete. Nem véletlen, hogy volt anno egy Groshkov flotta program, és cél volt a felszíni flotta fejlesztése is és Kuznyecovos, siúgrósáncos evulóciós lépcsőfok után jött volna a katapultos hordozó is (pont, ahogy most a kínaiak csinálják). De se idő, se pénz nem volt már erre. Nem tudom, van-e még látogatható Kijev osztályú hordozó (tíz éve a Minszk még bejárható volt Szencsenben), de tanulságos felmenni egy ilyenre, körbejárni, meg összehasonlítani azzal, milyen egy korabeli amerikai hordozó (bármelyik random amerikai múzeum-anyahajó megteszi).....
Amúgy érdekesség, hogy a végül Gorskovnál kibontakozó flottaprogramot már Sztálin is akarta az utolsó éveiben Kuznyecov vezénylete alatt, csak éppenséggel Joszif Visszarionovics idő előtt elhalálozott, minthogy az meg tudott volna valósulni. Lásd a Projekt 85 nevet viselő, nagyjából 28 ezer tonnás vízkiszorítású könnyű hordozókat és a hozzájuk tartozó Tu-91-es vadászokat.

Viszont 1955-től Hruscsov Kuznyecovot az elsők között állította félre, illetve kukázta az egész kékvízi flotta koncepcióját, mert a rakéták bűvöletében élt. Avagy szerinte a rakétafegyverzet olyan game changer lett volna, ami minden addigi haditechnikai fejlesztést elavulttá, így nincs is másra szükség, csak kis méretű rakétahordozókra nagy tömegben. Sőt, ha rajta múlt volna a felszíni flottát is kukázta volna. Mellesleg szárazföldön is előjött ez az attitűd, lásd az IT-1 vagy Objekt 775 programokat.

Gq8frRlWQAAjdPE


Így viszont a szovjet kékvízi flotta koncepciója kapott egy nagyjából 15 éves szünetet, miután Nyikita Szergejevics kukázott és aláásott mindent. A kékvízi fejlesztések csak Hruscsov 1964-es bukását és a Brezsnyev-Koszigin konszolidációt követően tudtak megindulni az 1960-as évek végén-1970-es évek elején. Ennek következtében viszont az esetek többségében megint a 0-ról kellett újrakezdeniük a tervezést, miután az 1950-es évek eleji tervek addigra már nem feleltek meg az új igényeknek.

Na és ha nincs ez a 15 éves kiesés - vagy legalábbis nem ilyen hosszú -, akkor nagy valószínűséggel az Uljanovszk is megépült volna és nem szenvednénk most az alapvetően réskitöltőnek épült Kuznyával. Ugyanez igaz a CBG/CSG-re is, ahol nagy eséllyel legalább az Északi és Csendes-óceáni Flottáknak lenne a mostanihoz képest jóval jobb képességük.

Továbbá a jelenlegi flottaépítésnek a legnagyobb korlátja szerintem a kiadási oldal mellett, hogy a hajógyárak is eléggé szar állapotban vannak, a flotta esetében a legnagyobb a korrupciós ráta, plusz brutális befektetések szükségesek a gyártási oldalon. Itt lett volna korábban az az elképzelés a háború előtt, hogy majd a tankerekre érkező civil megrendelések feltőkésítik annyira a hajógyárakat, hogy a modernizációjukba ne kelljen annyi állami pénzt beleölni. Ez például a távol-keleti Zvezdánál működik (tele is van megrendelésekkel), plusz lesz most egy nagyobb befektetés a szentpétervári Admiralitásnál is

Szintúgy relatíve jól működik a Szevmas, viszont az meg a boomer tengók gyártásával van elfoglalva.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and borisz

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 511
90 539
113
Amúgy érdekesség, hogy a végül Gorskovnál kibontakozó flottaprogramot már Sztálin is akarta az utolsó éveiben Kuznyecov vezénylete alatt, csak éppenséggel Joszif Visszarionovics idő előtt elhalálozott, minthogy az meg tudott volna valósulni. Lásd a Projekt 85 nevet viselő, nagyjából 28 ezer tonnás vízkiszorítású könnyű hordozókat és a hozzájuk tartozó Tu-91-es vadászokat.

Viszont 1955-től Hruscsov Kuznyecovot az elsők között állította félre, illetve kukázta az egész kékvízi flotta koncepcióját, mert a rakéták bűvöletében élt. Avagy szerinte a rakétafegyverzet olyan game changer lett volna, ami minden addigi haditechnikai fejlesztést elavulttá, így nincs is másra szükség, csak kis méretű rakétahordozókra nagy tömegben. Sőt, ha rajta múlt volna a felszíni flottát is kukázta volna. Mellesleg szárazföldön is előjött ez az attitűd, lásd az IT-1 vagy Objekt 775 programokat.

Gq8frRlWQAAjdPE


Így viszont a szovjet kékvízi flotta koncepciója kapott egy nagyjából 15 éves szünetet, miután Nyikita Szergejevics kukázott és aláásott mindent. A kékvízi fejlesztések csak Hruscsov 1964-es bukását és a Brezsnyev-Koszigin konszolidációt követően tudtak megindulni az 1960-as évek végén-1970-es évek elején. Ennek következtében viszont az esetek többségében megint a 0-ról kellett újrakezdeniük a tervezést, miután az 1950-es évek eleji tervek addigra már nem feleltek meg az új igényeknek.

Na és ha nincs ez a 15 éves kiesés - vagy legalábbis nem ilyen hosszú -, akkor nagy valószínűséggel az Uljanovszk is megépült volna és nem szenvednénk most az alapvetően réskitöltőnek épült Kuznyával. Ugyanez igaz a CBG/CSG-re is, ahol nagy eséllyel legalább az Északi és Csendes-óceáni Flottáknak lenne a mostanihoz képest jóval jobb képességük.

Továbbá a jelenlegi flottaépítésnek a legnagyobb korlátja szerintem a kiadási oldal mellett, hogy a hajógyárak is eléggé szar állapotban vannak, a flotta esetében a legnagyobb a korrupciós ráta, plusz brutális befektetések szükségesek a gyártási oldalon. Itt lett volna korábban az az elképzelés a háború előtt, hogy majd a tankerekre érkező civil megrendelések feltőkésítik annyira a hajógyárakat, hogy a modernizációjukba ne kelljen annyi állami pénzt beleölni. Ez például a távol-keleti Zvezdánál működik (tele is van megrendelésekkel), plusz lesz most egy nagyobb befektetés a szentpétervári Admiralitásnál is

Szintúgy relatíve jól működik a Szevmas, viszont az meg a boomer tengók gyártásával van elfoglalva.
Szerintem a flotta bődületes fekete-tengerileszereplése sem segít rajtuk már középtávon sem.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 580
35 137
113
Szerintem a flotta bődületes fekete-tengerileszereplése sem segít rajtuk már középtávon sem.
Azt írtam már korábban, hogy a Fekete-tengeri Flotta még orosz léptékkel nézve is a haditengerészet fekete báránya volt, annyira elhanyagolták annak a fejlesztését. Gyakorlatilag a Szovjetunió széthullását követően egészen az Admiral Grigorovics 2016-os hadrendbe állásáig nem kaptak értelmes méretű új felszíni egységeket. Már 2014-ben 36 év volt a Fekete-tengeri Flotta esetében az egységek átlagéletkora, ami azóta nem sokat javult
In 2014, the overall average age of the nearly 40 combat units reaches 36 years, underscoring the deep need for replacement of the units.

Ha nem számított volna a presztízs, akkor vszeg a 2010-es években a Moszkvát is kivonták (+szétvágták) volna, nem pedig tessék-lássék módon életben tartják
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

Lemas

Active Member
2021. szeptember 18.
28
151
28
Amúgy érdekesség, hogy a végül Gorskovnál kibontakozó flottaprogramot már Sztálin is akarta az utolsó éveiben Kuznyecov vezénylete alatt, csak éppenséggel Joszif Visszarionovics idő előtt elhalálozott, minthogy az meg tudott volna valósulni. Lásd a Projekt 85 nevet viselő, nagyjából 28 ezer tonnás vízkiszorítású könnyű hordozókat és a hozzájuk tartozó Tu-91-es vadászokat.

Viszont 1955-től Hruscsov Kuznyecovot az elsők között állította félre, illetve kukázta az egész kékvízi flotta koncepcióját, mert a rakéták bűvöletében élt. Avagy szerinte a rakétafegyverzet olyan game changer lett volna, ami minden addigi haditechnikai fejlesztést elavulttá, így nincs is másra szükség, csak kis méretű rakétahordozókra nagy tömegben. Sőt, ha rajta múlt volna a felszíni flottát is kukázta volna. Mellesleg szárazföldön is előjött ez az attitűd, lásd az IT-1 vagy Objekt 775 programokat.

Gq8frRlWQAAjdPE


Így viszont a szovjet kékvízi flotta koncepciója kapott egy nagyjából 15 éves szünetet, miután Nyikita Szergejevics kukázott és aláásott mindent. A kékvízi fejlesztések csak Hruscsov 1964-es bukását és a Brezsnyev-Koszigin konszolidációt követően tudtak megindulni az 1960-as évek végén-1970-es évek elején. Ennek következtében viszont az esetek többségében megint a 0-ról kellett újrakezdeniük a tervezést, miután az 1950-es évek eleji tervek addigra már nem feleltek meg az új igényeknek.

Na és ha nincs ez a 15 éves kiesés - vagy legalábbis nem ilyen hosszú -, akkor nagy valószínűséggel az Uljanovszk is megépült volna és nem szenvednénk most az alapvetően réskitöltőnek épült Kuznyával. Ugyanez igaz a CBG/CSG-re is, ahol nagy eséllyel legalább az Északi és Csendes-óceáni Flottáknak lenne a mostanihoz képest jóval jobb képességük.

Továbbá a jelenlegi flottaépítésnek a legnagyobb korlátja szerintem a kiadási oldal mellett, hogy a hajógyárak is eléggé szar állapotban vannak, a flotta esetében a legnagyobb a korrupciós ráta, plusz brutális befektetések szükségesek a gyártási oldalon. Itt lett volna korábban az az elképzelés a háború előtt, hogy majd a tankerekre érkező civil megrendelések feltőkésítik annyira a hajógyárakat, hogy a modernizációjukba ne kelljen annyi állami pénzt beleölni. Ez például a távol-keleti Zvezdánál működik (tele is van megrendelésekkel), plusz lesz most egy nagyobb befektetés a szentpétervári Admiralitásnál is

Szintúgy relatíve jól működik a Szevmas, viszont az meg a boomer tengók gyártásával van elfoglalva.
Tudom, ez nem túl mély szakmai meglátás, de az orosz flottafejlesztés lemaradását jól mutatja, ami nekem nagyon feltűnő volt, mikor a Minszken jártam, hogy a Minszk fedélzete acél lapokkal volt fedve (amit szegecsekkel rögzítettek, egymást átfedve), ami nem a legideálisabb fedélzeti repülőüzemhez. Gondolom ezt látták a szovjet mérnökök a legbiztosabbnak a Jakok üzemeltetéséhez (helyből fel/le-szállásnál) és erre volt képes akkor az orosz ipar. Ehhez képest az amerikai/nyugati flották akkor már évtizedek óta képesek voltak olyan csúszásgátló fedélzetet készíteni, ami bírta a terhelést, illetve később a helyből felszálló gépek hajtóműhőjét is (pl. a kis európai hordozóknál). Ez egy nagyon apró szelete a flottafejlesztésnek, de mutatja, milyen lemaradást kellett (volna) behoznia a szovjet iparnak, ill. a mélyvízi flottaprogramnak a nyolcvanas években.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 511
90 539
113
Tudom, ez nem túl mély szakmai meglátás, de az orosz flottafejlesztés lemaradását jól mutatja, ami nekem nagyon feltűnő volt, mikor a Minszken jártam, hogy a Minszk fedélzete acél lapokkal volt fedve (amit szegecsekkel rögzítettek, egymást átfedve), ami nem a legideálisabb fedélzeti repülőüzemhez. Gondolom ezt látták a szovjet mérnökök a legbiztosabbnak a Jakok üzemeltetéséhez (helyből fel/le-szállásnál) és erre volt képes akkor az orosz ipar. Ehhez képest az amerikai/nyugati flották akkor már évtizedek óta képesek voltak olyan csúszásgátló fedélzetet készíteni, ami bírta a terhelést, illetve később a helyből felszálló gépek hajtóműhőjét is (pl. a kis európai hordozóknál). Ez egy nagyon apró szelete a flottafejlesztésnek, de mutatja, milyen lemaradást kellett (volna) behoznia a szovjet iparnak, ill. a mélyvízi flottaprogramnak a nyolcvanas években.
Ebben inkább a pénzt látom elsődleges oknak. Bár lehet, hogy a megfelelő bevonatok technológiája sem állt volna az oroszok rendelkezésére akkor se, ha lett volna rá pénzük.
 
  • Tetszik
Reactions: Lemas