Maximum Torpedóban...A következő évtizedben 8 billió 400 milliárd rubelt különítettek el új hajók és haditengerészeti hajók építésére”
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Maximum Torpedóban...A következő évtizedben 8 billió 400 milliárd rubelt különítettek el új hajók és haditengerészeti hajók építésére”
Nem találkoztam ilyen hírrel, még csak előre jelezve sem volt.Ez nekem kurvára fura, Army Recognition lehozta "orosz állami médiára" hivatkozva, hogy az Csendes-Óceáni Flotta megkapta az első A-222M modernizált Bereg partvédelmi egységeit, amik állítólag 130 helyett 152 milliméteres löveget kaptak, amivel ellőnek 50 kilométerre is.
![]()
ALERT: Russia Deploys New A-222M Bereg Coastal Artillery to Pacific Fleet Amid Rising Tensions in Asia-Pacific
ALERT: Russia Deploys New A-222M Bereg Coastal Artillery to Pacific Fleet Amid Rising Tensions in Asia-Pacificarmyrecognition.com
Egy baj van ezzel, ez a hír sehol az orosz mainstream médiában nem jelent meg. Se a TASzSz, se a RIA, se az RG, se a Lenta, se az Interfax és sorolhatnám. Össz-vissz egyedül pár egymásra mutogató Telegram bejegyzésben érhető el, meg ennél a pár ezer követős tech portálnál
![]()
Модернизированный артиллерийский комплекс А-222М «Берег» с высокоточными «Краснополями» передали на Тихоокеанский флот
Дальность стрельбы самоходного орудия — до 50 кмwww1.ru
![]()
Тихоокеанский рубеж
На Тихоокеанский флот поступил модернизированный артиллерийский комплекс А-222М «Берег». В состав береговых войск Тихоокеанского флота в рамках переоснащения и перевооружения поступил новейший самоходный артиллерийский комплекс . Речь идёт о модифицированном варианте комплекса А-222М «Берег» с...t.me
Avagy mint látjuk az első cikk az bekamuzta az A-222 képre, hogy A-222M, míg a második az meg photoshoppolt egy régebbi Izvesztyija infografikát
![]()
Egy ilyen hír meg gyakorlatilag lehetetlen, hogy ne jelenjen meg a hivatalos orosz médiában. Ráadásul magára az állítólagos programra rákeresve nem is találni semmilyen információt a mostani pár híren túl arról, hogy egyáltalán létezne A-222M modernizáció. Hát még, hogy ez 152 milliméteres csövet kapna, ahol olyan nyalánkságokat nem is említek, minthogy a 130 millis AK-130-hoz tartozó haditengerészeti lőszer az egybeszerelt, míg a 152-es meg osztott. Vagy éppen az, hogy még a rendes szf-i technikánál is kín a rendes 40+ kilométeres lőtávhoz csövet kalapálni és aligha húztak elő a zsebükből csak úgy egyet a korlátozott számban rendszerbe állított A-222-höz
Nem ez az első eset, hogy az Army Recognition valamit kurvára benézett/beszopott, szóval csak óvatosan vele. Persze a Portfolio is lehozta ezt magyarul, de kivételesen ez most nem az ő saruk
Amúgy érdekesség, hogy a végül Gorskovnál kibontakozó flottaprogramot már Sztálin is akarta az utolsó éveiben Kuznyecov vezénylete alatt, csak éppenséggel Joszif Visszarionovics idő előtt elhalálozott, minthogy az meg tudott volna valósulni. Lásd a Projekt 85 nevet viselő, nagyjából 28 ezer tonnás vízkiszorítású könnyű hordozókat és a hozzájuk tartozó Tu-91-es vadászokat.Akik azt mondják, hogy az oroszok szárazföldi hatalom, és mélyvizi flotta nélkül is köszönik szépen de jól elvannak, az nem veszi figyelembe, hogy ez náluk egy kényszerhelyzet, a melyik ujjamba harapjak klasszikus esete. Nem véletlen, hogy volt anno egy Groshkov flotta program, és cél volt a felszíni flotta fejlesztése is és Kuznyecovos, siúgrósáncos evulóciós lépcsőfok után jött volna a katapultos hordozó is (pont, ahogy most a kínaiak csinálják). De se idő, se pénz nem volt már erre. Nem tudom, van-e még látogatható Kijev osztályú hordozó (tíz éve a Minszk még bejárható volt Szencsenben), de tanulságos felmenni egy ilyenre, körbejárni, meg összehasonlítani azzal, milyen egy korabeli amerikai hordozó (bármelyik random amerikai múzeum-anyahajó megteszi).....
Szerintem a flotta bődületes fekete-tengerileszereplése sem segít rajtuk már középtávon sem.Amúgy érdekesség, hogy a végül Gorskovnál kibontakozó flottaprogramot már Sztálin is akarta az utolsó éveiben Kuznyecov vezénylete alatt, csak éppenséggel Joszif Visszarionovics idő előtt elhalálozott, minthogy az meg tudott volna valósulni. Lásd a Projekt 85 nevet viselő, nagyjából 28 ezer tonnás vízkiszorítású könnyű hordozókat és a hozzájuk tartozó Tu-91-es vadászokat.
Viszont 1955-től Hruscsov Kuznyecovot az elsők között állította félre, illetve kukázta az egész kékvízi flotta koncepcióját, mert a rakéták bűvöletében élt. Avagy szerinte a rakétafegyverzet olyan game changer lett volna, ami minden addigi haditechnikai fejlesztést elavulttá, így nincs is másra szükség, csak kis méretű rakétahordozókra nagy tömegben. Sőt, ha rajta múlt volna a felszíni flottát is kukázta volna. Mellesleg szárazföldön is előjött ez az attitűd, lásd az IT-1 vagy Objekt 775 programokat.
![]()
Így viszont a szovjet kékvízi flotta koncepciója kapott egy nagyjából 15 éves szünetet, miután Nyikita Szergejevics kukázott és aláásott mindent. A kékvízi fejlesztések csak Hruscsov 1964-es bukását és a Brezsnyev-Koszigin konszolidációt követően tudtak megindulni az 1960-as évek végén-1970-es évek elején. Ennek következtében viszont az esetek többségében megint a 0-ról kellett újrakezdeniük a tervezést, miután az 1950-es évek eleji tervek addigra már nem feleltek meg az új igényeknek.
Na és ha nincs ez a 15 éves kiesés - vagy legalábbis nem ilyen hosszú -, akkor nagy valószínűséggel az Uljanovszk is megépült volna és nem szenvednénk most az alapvetően réskitöltőnek épült Kuznyával. Ugyanez igaz a CBG/CSG-re is, ahol nagy eséllyel legalább az Északi és Csendes-óceáni Flottáknak lenne a mostanihoz képest jóval jobb képességük.
Továbbá a jelenlegi flottaépítésnek a legnagyobb korlátja szerintem a kiadási oldal mellett, hogy a hajógyárak is eléggé szar állapotban vannak, a flotta esetében a legnagyobb a korrupciós ráta, plusz brutális befektetések szükségesek a gyártási oldalon. Itt lett volna korábban az az elképzelés a háború előtt, hogy majd a tankerekre érkező civil megrendelések feltőkésítik annyira a hajógyárakat, hogy a modernizációjukba ne kelljen annyi állami pénzt beleölni. Ez például a távol-keleti Zvezdánál működik (tele is van megrendelésekkel), plusz lesz most egy nagyobb befektetés a szentpétervári Admiralitásnál is
![]()
В Петербурге начнется модернизация старейшей городской верфи
Объединенная судостроительная корпорация (ОСК) планирует начать модернизацию старейшего судостроительного предприятия Санкт-Петербурга Адмиралтейских верфей в 2025 году, сообщают «Ведомости» со ...www.rbc.ru
Szintúgy relatíve jól működik a Szevmas, viszont az meg a boomer tengók gyártásával van elfoglalva.
Azt írtam már korábban, hogy a Fekete-tengeri Flotta még orosz léptékkel nézve is a haditengerészet fekete báránya volt, annyira elhanyagolták annak a fejlesztését. Gyakorlatilag a Szovjetunió széthullását követően egészen az Admiral Grigorovics 2016-os hadrendbe állásáig nem kaptak értelmes méretű új felszíni egységeket. Már 2014-ben 36 év volt a Fekete-tengeri Flotta esetében az egységek átlagéletkora, ami azóta nem sokat javultSzerintem a flotta bődületes fekete-tengerileszereplése sem segít rajtuk már középtávon sem.
In 2014, the overall average age of the nearly 40 combat units reaches 36 years, underscoring the deep need for replacement of the units.
Tudom, ez nem túl mély szakmai meglátás, de az orosz flottafejlesztés lemaradását jól mutatja, ami nekem nagyon feltűnő volt, mikor a Minszken jártam, hogy a Minszk fedélzete acél lapokkal volt fedve (amit szegecsekkel rögzítettek, egymást átfedve), ami nem a legideálisabb fedélzeti repülőüzemhez. Gondolom ezt látták a szovjet mérnökök a legbiztosabbnak a Jakok üzemeltetéséhez (helyből fel/le-szállásnál) és erre volt képes akkor az orosz ipar. Ehhez képest az amerikai/nyugati flották akkor már évtizedek óta képesek voltak olyan csúszásgátló fedélzetet készíteni, ami bírta a terhelést, illetve később a helyből felszálló gépek hajtóműhőjét is (pl. a kis európai hordozóknál). Ez egy nagyon apró szelete a flottafejlesztésnek, de mutatja, milyen lemaradást kellett (volna) behoznia a szovjet iparnak, ill. a mélyvízi flottaprogramnak a nyolcvanas években.Amúgy érdekesség, hogy a végül Gorskovnál kibontakozó flottaprogramot már Sztálin is akarta az utolsó éveiben Kuznyecov vezénylete alatt, csak éppenséggel Joszif Visszarionovics idő előtt elhalálozott, minthogy az meg tudott volna valósulni. Lásd a Projekt 85 nevet viselő, nagyjából 28 ezer tonnás vízkiszorítású könnyű hordozókat és a hozzájuk tartozó Tu-91-es vadászokat.
Viszont 1955-től Hruscsov Kuznyecovot az elsők között állította félre, illetve kukázta az egész kékvízi flotta koncepcióját, mert a rakéták bűvöletében élt. Avagy szerinte a rakétafegyverzet olyan game changer lett volna, ami minden addigi haditechnikai fejlesztést elavulttá, így nincs is másra szükség, csak kis méretű rakétahordozókra nagy tömegben. Sőt, ha rajta múlt volna a felszíni flottát is kukázta volna. Mellesleg szárazföldön is előjött ez az attitűd, lásd az IT-1 vagy Objekt 775 programokat.
![]()
Így viszont a szovjet kékvízi flotta koncepciója kapott egy nagyjából 15 éves szünetet, miután Nyikita Szergejevics kukázott és aláásott mindent. A kékvízi fejlesztések csak Hruscsov 1964-es bukását és a Brezsnyev-Koszigin konszolidációt követően tudtak megindulni az 1960-as évek végén-1970-es évek elején. Ennek következtében viszont az esetek többségében megint a 0-ról kellett újrakezdeniük a tervezést, miután az 1950-es évek eleji tervek addigra már nem feleltek meg az új igényeknek.
Na és ha nincs ez a 15 éves kiesés - vagy legalábbis nem ilyen hosszú -, akkor nagy valószínűséggel az Uljanovszk is megépült volna és nem szenvednénk most az alapvetően réskitöltőnek épült Kuznyával. Ugyanez igaz a CBG/CSG-re is, ahol nagy eséllyel legalább az Északi és Csendes-óceáni Flottáknak lenne a mostanihoz képest jóval jobb képességük.
Továbbá a jelenlegi flottaépítésnek a legnagyobb korlátja szerintem a kiadási oldal mellett, hogy a hajógyárak is eléggé szar állapotban vannak, a flotta esetében a legnagyobb a korrupciós ráta, plusz brutális befektetések szükségesek a gyártási oldalon. Itt lett volna korábban az az elképzelés a háború előtt, hogy majd a tankerekre érkező civil megrendelések feltőkésítik annyira a hajógyárakat, hogy a modernizációjukba ne kelljen annyi állami pénzt beleölni. Ez például a távol-keleti Zvezdánál működik (tele is van megrendelésekkel), plusz lesz most egy nagyobb befektetés a szentpétervári Admiralitásnál is
![]()
В Петербурге начнется модернизация старейшей городской верфи
Объединенная судостроительная корпорация (ОСК) планирует начать модернизацию старейшего судостроительного предприятия Санкт-Петербурга Адмиралтейских верфей в 2025 году, сообщают «Ведомости» со ...www.rbc.ru
Szintúgy relatíve jól működik a Szevmas, viszont az meg a boomer tengók gyártásával van elfoglalva.
Ebben inkább a pénzt látom elsődleges oknak. Bár lehet, hogy a megfelelő bevonatok technológiája sem állt volna az oroszok rendelkezésére akkor se, ha lett volna rá pénzük.Tudom, ez nem túl mély szakmai meglátás, de az orosz flottafejlesztés lemaradását jól mutatja, ami nekem nagyon feltűnő volt, mikor a Minszken jártam, hogy a Minszk fedélzete acél lapokkal volt fedve (amit szegecsekkel rögzítettek, egymást átfedve), ami nem a legideálisabb fedélzeti repülőüzemhez. Gondolom ezt látták a szovjet mérnökök a legbiztosabbnak a Jakok üzemeltetéséhez (helyből fel/le-szállásnál) és erre volt képes akkor az orosz ipar. Ehhez képest az amerikai/nyugati flották akkor már évtizedek óta képesek voltak olyan csúszásgátló fedélzetet készíteni, ami bírta a terhelést, illetve később a helyből felszálló gépek hajtóműhőjét is (pl. a kis európai hordozóknál). Ez egy nagyon apró szelete a flottafejlesztésnek, de mutatja, milyen lemaradást kellett (volna) behoznia a szovjet iparnak, ill. a mélyvízi flottaprogramnak a nyolcvanas években.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..