Normális esetben nincs holtered, erre van az adatkapcsolat.
Eloszor is ha egy konvojt kisersz az ocean kozepen akkor nem szamithatsz arra hogy lesz a fejed felett egy AEW. Masodszor pedig az EW nek aktiv resze is van es hiaba az erzekeles ha nemtudsz aktiv EW tevekenyseget folyatatni mert a "celpont" takarasban van. Egy nrmal konvojami tobb sor es oszlopot jelent iszonyat holtteret tudnak kiadni a hajok. Termeszetesen ez csak seaskimming celpontra ertendo de hat pontosan ez a legfontosabb pont vagy HVA vedelemnel.
Wut?!?!?!?!?

A SeaRAM kettős rávezetésű, az elsődleges a rádiókisugárzást, vagyis a beérkező hajó ellen rakéta/robotrepülőgép radarját érzékeli, passzívan. Az infravörös érzékelő másodlagos, ha a berékező veszélyforrás lekapcsolja a radarját, vagy nincs radarja. Ehhez hasonló rendszer nincs több, tengeriről se nagyon tudok (ha csak a kínai másolat nem másolta le ezt is), szárazföldiről pláne nem.
Kina masolja de ez most nem lenyeg. Amirol beszelek hogy amig a super hiperszonikus ASM ellen ma is van illetve viszonylag konyen upgradelheto a vedelem addig a sokkal lassabb lopakodo ASM nel az infra felderites es iranyitas az ami valamilyen foku valaszt adhat.
A Chaff / flare nem azonos az aktív zavarással, úgy tűnik ez újdonság. Aktív zavarók előfordulnak, de chaff / flare csak tengeren használatos ilyen célra (a légi alkalmazás mellett).
Chaff / flare megtalalhato a legieronel is es nem veletlen raktam idezojelbe az "aktiv" szot a chaff nel. Ennek az oka a kombinalt hasznalat a NULKA rendszerrel amikor a NULKA es atobbszoros chaff felho egyutt adnak egy aktiv vedelmet azaltal hogy a NUKA sugarzasat a chaff felhok is visszaverik tobbek kozott a kozeledo ASM iranyaba is igy kvazi aktiv csalikent mukodnek.
Amire korábban is használták: chaff / flare falat emelnek a hajó és a beérkező veszélyforrás közé, a mögött bújik meg a hajó. A rakéta / robotrepülőgép nem lát át rajta, így egyfelől nem tudja a pontos helyzetét (előtte csapódhat a tengerbe, vagy felette átrepülhet) illetve előtte / mögötte is elhúzhat.