Orosz Légi-Kozmikus Erők

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
A Taganrog-Yuzhny repülőtéren kirabolták az IL-80 VZPU-t (az orosz fegyveres erők légi parancsnoksága), amelyet "végítélet repülőgépének" is neveznek. A repülőgép a tervezett korszerűsítés és az élettartam meghosszabbítása miatt érkezett ebbe a városba.

December 4-én, pénteken a „Taganrog Aviation Scientific and Technical Complex (TANTK)” nevű repülésbiztonsági szolgálat vezetője G.M. Beriev , a rendőrséghez fordult, mondván, hogy amikor a repülőgépet kora reggel megvizsgálták, a rakományajtó kinyitásának nyomaira bukkantak.

Hogy pontosan mit loptak el, azt nem nevezik meg, de okkal feltételezhetjük, hogy kommunikációs berendezéseket loptak el - rádióadókat és rádióvevőket, beszédinformációk osztályozására szolgáló berendezéseket, titkosító eszközöket.

„A repülőgép-üzemeltetési mérnök elmondása szerint az összes fedélzeti műszer a helyén volt a repülőgép átvételének idején. A munka befejezése után a főbejáratot, a raktér nyílását, három vészkijáratot lezárták. Legutóbb november 26-n vizsgálták meg őket, az összes pecsét ép volt ”- mondta a helyzetet ismerő forrás a REN TV-k.


A rakományajtó felszínén, a repülőgép egyik rekeszében és a belsejébe dobott kapcsolóberendezés fedelén a rendőrök ujjlenyomatokat rögzítettek a feltételezett bűnözőkről

Eddig kevés részlet tudódott ki az eseményről, ezért csak hipotéziseket lehet kidolgozni és feltételezéseket lehet alkotni arról, hogy ez az eset miért történhetett meg.

Sok kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogyan szervezték meg egy ilyen fontos objektum - az orosz fegyveres erők légi parancsnokságának - védelmét.Egyáltalán megszervezték-e, ha a tolvajok ilyen könnyen bejutottak a "világvége repülőgépbe".

Ugyanakkor az Open Media szerint 2020-n a TANTK 24 millió rubelt költött a Taganrog-Yuzhny repülőtér védelmére.

Okkal feltételezhető, hogy a vállalkozás alkalmazottai is részt vehettek a Taganrog-Yuzhny repülőtéren az Il-80-l történő lopásban - vagy voltak megfelelő "tippek" a szakemberek részéről, vagy az üzem alkalmazottai közvetlenül részt vettek a bűncselekményben, mivel segítségük és tanácsuk nélkül aligha lenne lehetséges bejutni a repülőgépbe. Kívülről érkező embernek nehéz bejutni a repülőgépbe, és szinte lehetetlen azt megtudni, hogy mit kell pontosan ellopni, és mi a legnagyobb érték a gépen.

Valószínűleg az úgynevezett "fémtolvajok" vettek részt a taganrogi lopásban. Vagyis a blokkok, panelek és táblák lopását a légirányító állomásról azzal a céllal hajtották végre, hogy később szétszedjék és kiolvasszák belőlük azokat a nemesfémeket, amelyeket nagy mennyiségben használnak az ilyen berendezések gyártásához.

A rendeltetésének megfelelően lehetetlen használni az Il-80-l ellopott rádióberendezéseket a polgári szférában.

Kivéve, ha mint alkatrészt próbálják meg értékesíteni, és ez még ebben az esetben sem valószínű mivel a VSP fedélzetén nagyon specifikus alkatrészeket használnak.

A legnagyobb problémát azonban itt valami más okozza: mivel a lopással precedens született a minősített és szigorúan titkos információk kiszivárogtatásáról.

Amint azt a Gazeta.Ru korábban megírta , a „világvége” repülőgépek az amerikai világvége repülőgépek koncepciójával analóg módon az elnök, a védelmi miniszter és a legfőbb katonai vezetés többi tagja számára szánt járművekre vonatkoznak nukleáris háború esetén, ha a földi irányító szerkezetek megsemmisülnek vagy megsérülnek.

Krízishelyzetekben a légi parancsnokságról Oroszország elnöke - a legfelsőbb főparancsnok - adja meg a legfontosabb utasításokat az ország és a fegyveres erők vezetésével kapcsolatban.Így a bűnözőknek, akik a Taganrog-Yuzhny repülőtéren követték el a lopást, feltételezhetően lehetőségük nyílik arra, hogy megtudják, hogyan történik ez technikailag. És még az a "szerencsés" eset , ha ezek a tolvajok csak a nemesfém tartalmuk miatt lopták el ezeket a berendezéseket , máskülönben a legfontosabb információk kiszivároghatnak a VTPU-l különösen nagy jelentőségű utasítások továbbításának sajátosságairól.

E tekintetben elegendő annyit mondani, hogy a légi parancsnokságról az államfő dönthet egy megtorló (megtorló) hatalmas nukleáris rakétatámadásról, jelzést adhat az atomfegyverek használatának engedélyezéséhez, és átadhat egy kódkombinációt a nukleáris robbanófejek aktiválásához.

Ezért a Taganrog-Yuzhny repülőtéren történt eset messze túllépi a banális lopások határait.

Az Il-80 (Il-86VzPU) egy teljes értékű légi parancsnokság (VZPU), amelyet az 1980-as évek végén fejlesztettek ki az Ilyushin Tervező Irodában (ma PJSC Ilyushin Aviation Complex), és amely az Il-86 utasszállító repülőgépen alapul.

Az Il-86 egy szovjet négymotoros repülőgép közepes távolságú légitársaságok számára készült. Ez az első és legnagyobb tömegű szovjet széles törzsű utasszállító repülőgép. 1980–1997-n sorozatgyártás alatt állt a Voronyezsi Repülési Üzemben. Összesen 106 repülőgépet gyártottak (102 Il-86 az Aeroflot számára és négy Il-80 VZPU a Szovjetunió Védelmi Minisztériumának ). Külsőleg a VTPU abban különbözik a szokásos IL-86-l .hogy nincsenek rajta oldalablakok, a levegőben történő utántöltő rendszerrel rendelkezik és egy hardverrekesz ("púpos") található az elülső törzsben.

A források szerint az Il-80 repülőgépet úgy tervezték, hogy egy háborús időszakban védett helyett biztosítson az ország legfőbb katonai vezetésének, és egyidejűleg irányítsa az ország fegyveres erőit bármilyen intenzitású konfliktusban, ideértve a teljes körű atomháborút is.

Az IL-80 vzpu kommunikációs eszközökkel, életfenntartó rendszerekkel és tápegységekkel van felszerelve. A legénységben vannak rendszer üzemeltetők és harc irányító tisztek. A repülőgépről részletes információk államtitok.

Összesen négy Il-80 repülőgépet gyártottak (USSR-86146, USSR-86147, USSR-86148, USSR-86149 repülőgép-nyilvántartási számok). Mindegyikük a 8. különleges célú repülési részleg (állandó telepítési pont - Chkalovsky repülőtér) része.
Ennyit az FSzBről.
5fcf5cec85f5404c2963cdff.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
W

Wilson

Guest
Oroszország interkontinentális rakéták tömeges indítására készül



Számos forrás szerint az elkövetkező héten az orosz stratégiai rakétaerők ICBM-t indítanak. A Mennydörgés-2020 gyakorlat során az orosz nukleáris triád tengeri és szárazföldi elemeit is bevonják.

Rakétaindítást terveznek az Ohotszki-tenger övezetéből a nyeccsi autonóm körzetben található Chizha gyakorlótéren. A 667BDR Kalmar K-44 Ryazan orosz nukleáris meghajtású tengeralattjárója valószínűleg elindítja az R-29RKU-02 kétlépcsős ballisztikus rakétát.

Ezenkívül a rakétákat indítanak a Barents-tenger térségéből az orosz űrkutatási erők Kura célterülete felé, Petropavlovszktól 500 km-re északra. Valószínűleg a kiképzés keretein belül a 4. generációs K-549 "Vladimir Prince" orosz nukleáris meghajtású stratégiai tengeralattjáró szilárd hajtóanyagú ballisztikus rakétát "Bulavat" indít.

A "Plesetsk" -l a Kura felé RS-24 "Yars" vagy mobil "Topol-M", valamint "Topol-M" vagy "Yars" indításokat hajthatnak végre. Illetve a Sirena vagy a Sirena-M rakétarendszer is aktiválható
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 202
113
Oroszország interkontinentális rakéták tömeges indítására készül



Számos forrás szerint az elkövetkező héten az orosz stratégiai rakétaerők ICBM-t indítanak. A Mennydörgés-2020 gyakorlat során az orosz nukleáris triád tengeri és szárazföldi elemeit is bevonják.

Rakétaindítást terveznek az Ohotszki-tenger övezetéből a nyeccsi autonóm körzetben található Chizha gyakorlótéren. A 667BDR Kalmar K-44 Ryazan orosz nukleáris meghajtású tengeralattjárója valószínűleg elindítja az R-29RKU-02 kétlépcsős ballisztikus rakétát.

Ezenkívül a rakétákat indítanak a Barents-tenger térségéből az orosz űrkutatási erők Kura célterülete felé, Petropavlovszktól 500 km-re északra. Valószínűleg a kiképzés keretein belül a 4. generációs K-549 "Vladimir Prince" orosz nukleáris meghajtású stratégiai tengeralattjáró szilárd hajtóanyagú ballisztikus rakétát "Bulavat" indít.

A "Plesetsk" -l a Kura felé RS-24 "Yars" vagy mobil "Topol-M", valamint "Topol-M" vagy "Yars" indításokat hajthatnak végre. Illetve a Sirena vagy a Sirena-M rakétarendszer is aktiválható

Már ma megtartottákaz atomtriád gyakorlatát. Putyin vezetése latt. Két ballisztikus rakétát indítottak. Egyiket Pleszeckből, másikat egy Delta IV-es atomtengeralattjáróról a Barentsz-tengerből.
Ezenkívül a stratégiai bombázók pedig robotrepülőket indítottak Engelszből és Ukrajinkából
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 360
77 040
113
Már ma megtartottákaz atomtriád gyakorlatát. Putyin vezetése latt. Két ballisztikus rakétát indítottak. Egyiket Pleszeckből, másikat egy Delta IV-es atomtengeralattjáróról a Barentsz-tengerből.
Ezenkívül a stratégiai bombázók pedig robotrepülőket indítottak Engelszből és Ukrajinkából

Akkor Bulavat nem indítottak?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 048
113
Új 5. generációs vadászgép Oroszországban?

Talán abba kellene már hagyni ezt a sokféleséget . 2028-tól pl nem lesz már csak pakfa amit fognak gyártani .Se szu-35 se su-34 se su-30 .Minek pöcsölni egy másikkal ?
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 078
113
Ez olyan, mint amikor két éve belengették az ezer éve halott MiG-AT feltámasztását az azóta is jól futó Jak-130-as váratlan leváltására, mondván, hogy ez utóbbi túl drága.
Persze, hogy drága, minden drága, de legalább jó, modern és sokoldalú. Mi több, külön előnye, hogy ki van ténylegesen fejlesztve és sorozatban is gyártja az orosz repülőipar, annak összes, a projektbe bedolgozó, minősített, fő- és alvállalkozói láncával együtt.
Persze, hogy egyből el is tűnt a süllyesztőben a hír, azóta se volt téma.
Ez is egy ugyanilyen buborék hír.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 320
17 453
113
Szerencsétlen MiG küzd a túlélésért, de szerintem 10 év múlva már csak max alkatrész beszállító lesz a Szuhojhoz. :(
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 202
113
Új 5. generációs vadászgép Oroszországban?

Talán abba kellene már hagyni ezt a sokféleséget . 2028-tól pl nem lesz már csak pakfa amit fognak gyártani .Se szu-35 se su-34 se su-30 .Minek pöcsölni egy másikkal ?

Figyelmesen kell olvasni... Mit mondott Csemezov? Külföldi partnerekkal akarnak együttmüködni, tehát külföldi exportra lenne a gép, nem az orosz légierőnek.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 078
113
A 90-es évek is erről szólt, mindent csak exportra.
Ha annak idején nincs az indiai Szu-30MKI megrendelés, akkor esélye se lett volna az orosz repülőiparnak a modern technológiákat átültetni a nagyszériás gyártásba, pedig mind az azon alkalmazott digitális FbW, mind a PESA-alapú Barsz radar is még a késő-szovjet nyolcvanas évek Szu-27M gépeiből eredt. Amit meg ugye lefújtak.
A kínaiaknak eladott Szu-27-es és Szu-30-as az technológiát tekintve egy az egyben a Szu-27P és UB volt.
Ha nincs akkor 1997-ben az indiai megrendelés, akkor senki se vett volna ilyen orosz technikát, mert rajtuk kívül senkinek se kellett olyan eszköz, ami nagyobb példányszámban nem volt odahaza is rendszeresítve. Az indiaiak egyszerűen bevállalták a kísérleti nyúl szerepét, a maguk cigánykodós hozzáállásával egyetemben.
Egyébként ez utóbbit értették sokan félre itt Nyugaton és írták le az oroszokat mindenféle szerződésszegő, szélhámos csalóknak, csak mert csúszott az MKI projekt.
Maradjunk annyiban, hogy az indiai fél maga is sokat tett azért, hogy ez az amúgy “sosem volt” géptípus ilyen lassan jusson el a tömeges hadrendbe állásig.
Azóta persze már más a világ.

Viszont ha megint visszajönnek az ilyen “csak exportra szánjuk, külföldi befektetőket keresünk” projektek az orosz repülőiparban, akkor látva, hogy milyen hosszú idő egy-egy ötödik, vagy “öt és feledik” generációs gépet összehozni és a piac amúgy is mennyire berzenkedik a kipróbálatlan lutri tervektől, szerintem a prototípusig sem fognak eljutni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 202
113
Az Avangard hiperszonikus rakéta külső formája, a világ legerősebb interkontinentális rakétájának, a Vojevoda belső szerkezetének, a rakétasilóban felszerelt parancsnoki állomásnak a felépítése is látható a Vojennaja Prijomka ma reggeli adásában.Az Avangard hiperszonikus komplexumot először mutatják be a sajtónak. Az ország egyik legtitkosabb katonai egyeteme - a Nagy Péterről elnevezett Stratégiai Rakétaerők Katonai Akadémiájának bemutatása.. Iitt a kadétok abszolút minden típusú orosz és szovjet interkontinentális ballisztikus rakétát tanulmányoznak, valamint teljesen megismerik és elsajátítják az űrtechnika: felderítő műholdak, hordozórakéták, űrkommunikációs és navigációs eszközök, sőt lézerpisztolyok felépítését és müködését.