Orosz pilóta nélküli repülőgépek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 670
75 494
113
Nem leszedték, hanem levezették. Ennek örömére a félrement amerikai stratégiát viszonylag olcsón sikerült korrigálniuk - az USAF ugyanis meg volt győződve, hogy az UCAV a jövő, a B-21 is főleg pilóta nélküli üzemre lett volna belőve. Na ha azt vezetik le, az lett volna akolosszális égés. Így legalább még időben észhez tértek. Az idők is változnak, már nem a kilencvenes évek van, a közvélemény megszokta, hogy ha amerikaiak halnak meg külföldön, ez már nem akkora faktor :S

Amúgy szép gép ez is, nekem ez is tetszik (de mint pilóta ellenségesen tekintek minden nem ember vezette gépre :D).

Így,hogy tele can pakolva mindenféle beömlővel vagy nem tudom mivel jobban néz ki mintha csupasz lenne a felület.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 310
13 238
113
Így,hogy tele can pakolva mindenféle beömlővel vagy nem tudom mivel jobban néz ki mintha csupasz lenne a felület.

OAT, AOA szenzor, meg pitot, a telemetria adói - majd lekerül a legtöbb, a vonalai számítanak.
Mondjuk gyak. 100%-ban lemásolták az amerikai gépet aerodinamikailag, eszerint annyira fail nem lehet az sem.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Nincs itt semmi kétség most már!
A PAK-FA-nal még bele lehetett magyarázni, hogy lopakodó, meg csökkentett észlelhetőségű, annak ellenére is, hogy a hajtóműveket nem sikerült annak módja szerint beépíteni ahogy kell. Világít elől hátú minden szenzoron.
NA de, hogy itt sem sikerült. Kérem, hát hogy néz már ki az a törzshátsórész meg a hajtóműkifuvó?!
Ez nem a végleges elrendezés.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 310
13 238
113
Ez nem a végleges elrendezés.

Azért ez a lag a hajtóm/sárkány vonalon elég fura nekem orosz/kínai részről. Előbb repül a sárkány, mint a hajtómű - az avionika meg jó eséllyel még többet késik majd. Ennyivel komolyabb kihívás a hajtómű mint a sárkány? Nem értek a metallurgiához, de szerintem egy sárkány több résztudomány összessége, mint egy hajtómű (kábelezéstől a statikus alkalmasságon át a belső interferenciákig mindent idevéve).
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 670
75 494
113
Azért ez a lag a hajtóm/sárkány vonalon elég fura nekem orosz/kínai részről. Előbb repül a sárkány, mint a hajtómű - az avionika meg jó eséllyel még többet késik majd. Ennyivel komolyabb kihívás a hajtómű mint a sárkány? Nem értek a metallurgiához, de szerintem egy sárkány több résztudomány összessége, mint egy hajtómű (kábelezéstől a statikus alkalmasságon át a belső interferenciákig mindent idevéve).

Sárkányt összerakni gyerekjáték(szinte bármilyet)egy hajtóműhöz képest.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 310
13 238
113
Sárkányt összerakni gyerekjáték(szinte bármilyet)egy hajtóműhöz képest.
???
Kialakítani a formát, szilárdságilag ellenőrizni, aerodinamikailag optimaliztálni, RCS éretéket csökkenteni, kormányfelületeket, nyílásokat, bombatereket kialakítani, - és ez csak a forma...
Belül megoldani a vezérlés, kábelezés, üzemanyag/hidrauilka elvezetését/ellátását, beépíteni az elektronikát, hogy az ne zavarja, ne gyújtsa fel egymást, meg egy ember is élni tudjon benne 10 km fölött...
Nagyon nem. Egy hőerőgép és egy komplex sárkány/elektronika összessége között én utóbbit tartom komplexebbnek, és itt nem csak az alkatrészek számáról és a tervezési résztudományokról van szó.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 842
9 605
113
Pedig, ahogy azt láthatjuk, sem az oroszoknak, a kínaiaknak meg pláne nem sikerült modern 5. gen hajtóművet fejleszteniük. Még olyat sem, ami az F-22-t repteti, pedig az F119 nem mai darab. Sárkányt viszont kis túlzással bárki tud fejleszteni, akinek van valamire való repipara. A hajtómű a szűk keresztmetszet. Az oroszoknál leginkább karbantartások közti üzemórák alacsony száma volt a fő probléma.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 055
59 830
113
AL-41F-1Sz van benne, de elhagyták a vektorálós AN-100 fúvócsövet, viszont az AL-31F csövét a variálható keresztmetszetű (így pontos a megfogalmazás) GSF-el szerelték rá.
Ha nem fogja ez a drón igénybe venni a repülése során az utánégetést, akkor kb 8600kp tolóerőig gazdálkodhat.
Ez egyben az én olvasatomban azt is jelent(het)i, hogy az NPO Szaturn és a gyára, az UMPO üzem már az Ohotnyik drónba is inkább a Szu-35Sz és Szu-57-es hajtóművét adta és nem a Szu-30SzM és külföldi MKI/A/M gépek AL-31FP erőforrását.
Vagyis lehet, hogy küszöbön áll egy esetleges hajtómű bulletin, egy remotorizáció ezeken a típusokon, lévén, hogy már akkor inkább csak az AL-41F-1-esek gyártására állnának rá.

Hanem, az orosz fórumokon már a 30-as hajtómű esetleges jövőbeni installálását is spekulálják egyesek, ami kb 10-11 tonna forszázsnélküli tolóerőt ígér.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 670
75 494
113
???
Kialakítani a formát, szilárdságilag ellenőrizni, aerodinamikailag optimaliztálni, RCS éretéket csökkenteni, kormányfelületeket, nyílásokat, bombatereket kialakítani, - és ez csak a forma...
Belül megoldani a vezérlés, kábelezés, üzemanyag/hidrauilka elvezetését/ellátását, beépíteni az elektronikát, hogy az ne zavarja, ne gyújtsa fel egymást, meg egy ember is élni tudjon benne 10 km fölött...
Nagyon nem. Egy hőerőgép és egy komplex sárkány/elektronika összessége között én utóbbit tartom komplexebbnek, és itt nem csak az alkatrészek számáról és a tervezési résztudományokról van szó.

Igen ez mind gyerekjáték egy modern hajtómű megalkotásához képest lasd kínaiak...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 399
18 719
113
:eek::eek: Az az orr amit szemből nem láttunk
bla-po-teme-ohotnik-1549180758.t.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat