Orosz szárazföldi erők és fegyverzetük

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
Mennyire erős a harckocsik tűzereje az orosz hadsereg páncélosalakulataiban?



A nyílt források alapján megjelent, "Az orosz fegyveres erők harckocsi-erőinek állapotának áttekintése" című, meglehetősen érdekes cikkből az következik, hogy az orosz hadsereg harci egységeiben 86 harckocsizászlóaljban 2685 különböző típusú T-72, T-80, T-90 és még több harckocsi található.és mintegy 400 db T-72 tank az kiképzőközpontokban. A harckocsiflotta összetétele harckocsitípusok szerint és létszámuk a csapatokban a következő táblázatban mutatható be.





Ezen információk alapján, valamint az orosz hadsereg harci egységeiben lévő harckocsik száma és típusai alapján fel lehet mérni műszaki szintjüket és képességeiket például az egyik fő kritérium - egy harckocsi tűzereje - szerint. A tűzerőt a harckocsi fő-, segéd- és másodlagos fegyverzete, az alkalmazott lőszerek és tűzvezető rendszerek határozzák meg.

Mindezek a harckocsik a 2A46 ágyú módosításával és ugyanazokkal a gépfegyverekkel vannak felszerelve, mint segéd- és kiegészítő fegyverek. Ugyanazon a fegyver használata lehetővé teszi, hogy minden harckocsin meglévő és ígéretes tüzérségi lőszerek teljes készletét használják, és csak az ígéretes lőszerek hosszát korlátozzák az automatikus rakodó söpörése miatt.

E harckocsik fegyvereinek felhasználásának hatékonysága az irányzó és a parancsnok, valamint a harckocsi tűzirányító rendszereinek alapvetően eltérő kialakítása miatt jelentősen eltér a hatékony tűz kivitelezésének lehetősége .

A tűzvezető rendszerek felépítése szerint ezeket a harckocsikat két csoportra lehet osztani: a T-72B, T-72BA, T-72B3, T-72B3M tank család és a T-80BV, T-8BVM, T-80U, T90A tankcsalád.

A T-72 tankcsalád tűzereje

A T-72 tankcsaládnak soha nem volt teljes értékű integrált FCS-e. A rajtuk lévő megfigyelő rendszerek koncepciójáról kiderült, hogy messze nem a legjobb: idővel egyszerűsített optikákat és eszközöket telepítettek a tankokra anélkül, hogy azok komolyan összekapcsolódtak volna egyetlen egésszé. Tűzhatékonysági szempontból jelentősen elmaradtak a tankok második csoportjától, és ez a tendencia kiterjedt e család legújabb tank modelljeire is.

A T-72B és a T-72BA harckocsik a legegyszerűbb megfigyelő rendszerekkel vannak felszerelve, amelyeket a távoli 60-as években a T-64A tankokhoz fejlesztettek ki. A T-72B tank (1985) és a T-72BA (1999) tankoknál a lövész 1A40-1 optikai komplexuma az 1K13 optikán alapul,500 méterig passzív üzemmódban és 1200 méterig aktív üzemmódban biztosítja a látótávolságot. van egy beépített lézercsatornája az Svir vezérelt fegyveréhez, amely csak 9M119 lézervezérelt rakétával használható , éjszaka 1200 m-s, nappal pedig legfeljebb 4000 m-s hatótávolsággal.

A TPD-K1 optikát tartalékként hagyták. Ez a TPD-2-49 optika módosítása a látómező stabilizálásával,de csak függőlegesen, amelybe lézeres távolságmérőt építettek. A TBV helyett van egy ballisztikus korrektor, amellyel a meteorológiai ballisztikus korrekciókat lehet bevinni a célzási szögek és az oldalirányú korrekció k érdekében. A parancsnok optikai rendszere magában foglalja a legegyszerűbb stabilizálatlan nappali-éjszakai TKN-3MK optikát, amelynek éjszakai látótávolsága legfeljebb 500 m, vagyis a parancsnok képessége a célok észlelésére sokkal rosszabb, mint a lövészé.

A T-72B3 (2011) harckocsin az 1K13 irányzék helyett a látótér függőleges és vízszintes stabilizálását biztosító Sosna-U többcsatornás eloktrooptikia rendszert helyeztek el, amely optikai és termikus képcsatornát tartalmaz akár 3500 m éjszakai látótávolsággal,és lézervezetést a Reflex-M irányított rakétához. ", Lézeres távolságmérő és automatikus célkövetés a látómező kimenetével a lövész és a parancsnok monitorain. A rendszer álló helyzetből és menet közbeni tüzelési lehetőséget biztosít Reflex-M rakétával akár 5000 m távolságban is.

A ballisztikus korrektor kiszámítja a célzási és vezetési szögeket, és automatikusan beírja őket a tűzvezető rendszerbe. Ugyanakkor a Sosna U a lövész munkájának legoptimálisabb zónájába telepített TPD-K1 irányzéktól balra helyezkedik el, és egy többcsatornás látószögnél dolgozva ez komoly nehézségeket okoz a munkájában.

A parancsnok primitív észlelési rendszere, amely a TKN-3MK nappali-éjszakai optikán alapul, változatlan maradt.

A T-72B3M módosításán (2014) a parancsnoknak végre tökéletes lett a látórendszere. A TKN-3MK helyett a PK PAN "Falcon Eye" panorámás termikus eszközt telepítették a látómező kétsíkú, független stabilizálásával, lézeres távolságmérővel, televízióval és hőkamerákkal, amelyek jó látótávolságot biztosítanak nappal és éjjel 4000 m-g. A komplexum minden időjárási körülmények között biztosítja a megfigyelést és célok keresését a parancsnoknak, valamint biztosítja számára az ágyúból, illetve a koaxiális és légvédelmi gépfegyverekből való hatékony tűzvezetést.

A T-80 és T-90 tankcsalád tűzereje

A tankok másik csoportjánál (T-80BV, T-80BVM, T-80U és T-90A) az integrált vezérlőrendszer kiépítésének egy másik elvét alkalmazták, amelyet a T-64B (1976) és a T-80B (1978) harckocsikon alkalmazták először. A T-80BV harckocsi észlelő rendszere tartalmaz egy „Ob” lövész optikát, a látómező stabilizálásának kétsíkú rendszerével, egy optikai csatornát, egy lézeres távolságmérőt és egy „Cobra” irányított rakéta rádióparancs-irányító rendszerének vevőcsatornáját. A digitális ballisztikus számítógép kiszámítja a célzási és a vezetési szöget az időjárási ballisztikai adatok alapján, és automatikusan beviszi őket a tűzvezetőrendszerbe. A lövész látószöge integrálódott a Buran éjszakai irányzékába, az Utes légvédelmi géppuska pedig a TKN-3MK parancsnoki optikájával távvezérelt .

A T-80U harckocsira egy fejlettebb megfigyelő rendszert telepítettek, az Ob lövész optikát lecserélték a Reflex rakéta lézervezérlő csatornájával ellátott továbbfejlesztett Irtysh irányzékra, és a TKN-3MK parancsnoki optika helyett a PKN-4S parancsnok nappali-éjszakai komplexumát telepítették. a függőleges látómező és az éjszakai infravörös csatorna stabilizálásával, 1000 m látótávolsággal, valamint a légvédelmi egység távvezérlésével és a tűz duplikált irányításával .

A T-72 harckocsi család észlelő rendszereinek súlyos lemaradása miatt a T-90 tankon (1991) úgy döntöttek, hogy a T-80U tank 1A45-s észlelő rendszerét az Irtysh irányzékkal és a Reflex irányított fegyverekkel, valamint a PKN-4S parancsnok észlelő rendszerével telepítik. , amely azonnal megnövelte tűzerejét a T-72B tankhoz képest.

A modernizált T-90A tankokon (2006) a megfigyelő rendszert komolyan korszerűsítették: a Buran lövész éjszakai optika helyett egy második generációs Essa hőkamerát telepítettek, amelynek éjszakai látótávolsága elérheti a 3500 m-t, és automatikus célkövetéssel rendelkezik. A parancsnok megfigyelő rendszere is jelentős változásokon ment keresztül. A PKN-4S komplexum helyett egy PK-5 kombinált teleszkópos rendszert telepítettek a látómező függőleges és vízszintes független stabilizálásával, lézeres távolságmérővel, televíziós és hőkamerákkal, amelyek 3000 m-s látótávolságot biztosítanak. A lézeres távolságmérő bevezetése a látótérbe lehetővé tette a parancsnoknak, hogy jelentősen növelje az ágyúból történő duplikált lövés hatékonyságát .

Nem is olyan régen elkezdődött a T-80BV harckocsik korszerűsítése a T-80BVM (2017) szintjére, az Essa hőkamerás és az Ob lövész optika helyett a legújabb generációs modernizált Sosna-U többcsatornás rendszert telepítették, a Cobra-t is lecserélték a Reflex -M-e ". Meg kell jegyezni, hogy az összes T-80BV harckocsit korszerűsíteni kell a T-80BVM szintig, mivel az Ob lövészoptika és a Cobra irányított fegyverkomplexum gyártása már régóta megszűnt.
 
W

Wilson

Guest
2. rész.

A tankok korszerűsítésének kilátásai

Ma már csak a T-72B3M, a T-90A, a T-80BVM és a T-80U harckocsik (2685 tankból 651) rendelkeznek fejlett megfigyelő rendszerrel, ami a harci egységek teljes harckocsi-flottájának 24% -a, vagyis komoly hátrányban vannak a tűzerő tekintetében nyugati tankoktól.

A potenciális ellenfeleknek sokkal jobb a helyzete ebben a kérdésben,mivel már hosszú ideje az M1A2 és Leopard 2A2 harckocsik minden módosításánál a lövész két síkban stabilizált többcsatornás elektrooptikai rendszert kapott vizuális és termikus képcsatornákkal és lézeres távolságmérőkkel, a parancsnok pedig panorámás többcsatornás rendszerrel rendelkezik hőképalkotó és televíziós csatornákkal és lézeres távolságmérőkkel. Az elektrooptikai rendszerek egyetlen digitális harckocsivezérlő rendszerbe vannak kapcsolva, ami biztosítja az tűzvezetés magas fokú hatékonyságát.

Az orosz harckocsik számára a lövész és a parancsnok számára már tökéletes megfigyelő rendszereket fejlesztettek ki, amelyek nem alacsonyabb rendűek a nyugati modelleknél, de még nem értek el tömeges bevezetésüket a szolgálatban lévő harckocsik meglévő generációjával kapcsolatban. Mindez arra utal, hogy a harci egységek harckocsijainak többségéhez komoly modernizációs programra van szükség. Nyilvánvalóan a legcélszerűbb ezeket a harckocsikat fokozatosan felszerelni egyetlen egységes Kalina tűzvezető rendszerrel, amely magában foglal egy modernizált többcsatornás Sosna-U rendszert a lövész számára és a parancsnok többcsatornás panorámás optikai rendszerét, amely minden időjárási helyzetben képes észlelni és megsemmisíteni a célpontokat a lövész és a parancsnok összekapcsolásával. a harckocsi digitális információs és ellenőrző rendszerébe. A tűzvezetés hatékonyságát tekintve ezek a harckocsik az Armata harckocsi szintjéhez közel vagy annak szintjén lesznek.

Ugyanakkor érdemes a harckocsik meglévő generációját felszerelni a harctéren működő harckocsik hálózatközpontú irányításának rendszerével, és az Armata tank hasonló rendszerével, , ha az valaha eljut a hadseregig.

Egy ilyen program megvalósítása nagyban függ az ipar képességeitől a harckocsik alkatrészeinek és alkatrész rendszereinek gyártásával kapcsolatban. E tekintetben érdemes megfontolni, hogy szükséges-e ugyanolyan tűzerővel rendelkező tankok tömegtermelését folytatni, ha ugyanezt a szintet olcsóbban el lehet érni a hadseregben már meglévő harckocsik flottájának korszerűsítésével.

A cikk utolsó állításával kapcsolatban (amely szerint érdemes megfontolni,hogy új tankok helyett a már a hadsereg állományában lévő kellene modernizálni)azt érdemes tudni,hogy a T-72, T-80 és T-90A tankcsalád 2A46 ágyúja és az automatikus töltőgép miatt csak a Svinec család ( 740 mm) alkaliberű lőszereit használhatja. A Svinec lőszerek nem tudnak behatolni a modern nyugati harckocsik, például a Leopard 2 és az Abrams homlokpáncéljának legerősebb részeibe.
A legújabb meghosszabbított Vacuum (900 mm) lőszert csak a 2A82 T-14 típusú tankok ágyújából lehet használni. A T-90M azonban láthatóan rendelkezik egy módosított ágyúval és egy kettős töltőgéppel, amely egyaránt képes használni a Svinec lőszert és a hosszabb Vaccumot.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 200
83 803
113
Mennyire erős a harckocsik tűzereje az orosz hadsereg páncélosalakulataiban?



A nyílt források alapján megjelent, "Az orosz fegyveres erők harckocsi-erőinek állapotának áttekintése" című, meglehetősen érdekes cikkből az következik, hogy az orosz hadsereg harci egységeiben 86 harckocsizászlóaljban 2685 különböző típusú T-72, T-80, T-90 és még több harckocsi található.és mintegy 400 db T-72 tank az kiképzőközpontokban. A harckocsiflotta összetétele harckocsitípusok szerint és létszámuk a csapatokban a következő táblázatban mutatható be.





Ezen információk alapján, valamint az orosz hadsereg harci egységeiben lévő harckocsik száma és típusai alapján fel lehet mérni műszaki szintjüket és képességeiket például az egyik fő kritérium - egy harckocsi tűzereje - szerint. A tűzerőt a harckocsi fő-, segéd- és másodlagos fegyverzete, az alkalmazott lőszerek és tűzvezető rendszerek határozzák meg.

Mindezek a harckocsik a 2A46 ágyú módosításával és ugyanazokkal a gépfegyverekkel vannak felszerelve, mint segéd- és kiegészítő fegyverek. Ugyanazon a fegyver használata lehetővé teszi, hogy minden harckocsin meglévő és ígéretes tüzérségi lőszerek teljes készletét használják, és csak az ígéretes lőszerek hosszát korlátozzák az automatikus rakodó söpörése miatt.

E harckocsik fegyvereinek felhasználásának hatékonysága az irányzó és a parancsnok, valamint a harckocsi tűzirányító rendszereinek alapvetően eltérő kialakítása miatt jelentősen eltér a hatékony tűz kivitelezésének lehetősége .

A tűzvezető rendszerek felépítése szerint ezeket a harckocsikat két csoportra lehet osztani: a T-72B, T-72BA, T-72B3, T-72B3M tank család és a T-80BV, T-8BVM, T-80U, T90A tankcsalád.

A T-72 tankcsalád tűzereje

A T-72 tankcsaládnak soha nem volt teljes értékű integrált FCS-e. A rajtuk lévő megfigyelő rendszerek koncepciójáról kiderült, hogy messze nem a legjobb: idővel egyszerűsített optikákat és eszközöket telepítettek a tankokra anélkül, hogy azok komolyan összekapcsolódtak volna egyetlen egésszé. Tűzhatékonysági szempontból jelentősen elmaradtak a tankok második csoportjától, és ez a tendencia kiterjedt e család legújabb tank modelljeire is.

A T-72B és a T-72BA harckocsik a legegyszerűbb megfigyelő rendszerekkel vannak felszerelve, amelyeket a távoli 60-as években a T-64A tankokhoz fejlesztettek ki. A T-72B tank (1985) és a T-72BA (1999) tankoknál a lövész 1A40-1 optikai komplexuma az 1K13 optikán alapul,500 méterig passzív üzemmódban és 1200 méterig aktív üzemmódban biztosítja a látótávolságot. van egy beépített lézercsatornája az Svir vezérelt fegyveréhez, amely csak 9M119 lézervezérelt rakétával használható , éjszaka 1200 m-s, nappal pedig legfeljebb 4000 m-s hatótávolsággal.

A TPD-K1 optikát tartalékként hagyták. Ez a TPD-2-49 optika módosítása a látómező stabilizálásával,de csak függőlegesen, amelybe lézeres távolságmérőt építettek. A TBV helyett van egy ballisztikus korrektor, amellyel a meteorológiai ballisztikus korrekciókat lehet bevinni a célzási szögek és az oldalirányú korrekció k érdekében. A parancsnok optikai rendszere magában foglalja a legegyszerűbb stabilizálatlan nappali-éjszakai TKN-3MK optikát, amelynek éjszakai látótávolsága legfeljebb 500 m, vagyis a parancsnok képessége a célok észlelésére sokkal rosszabb, mint a lövészé.

A T-72B3 (2011) harckocsin az 1K13 irányzék helyett a látótér függőleges és vízszintes stabilizálását biztosító Sosna-U többcsatornás eloktrooptikia rendszert helyeztek el, amely optikai és termikus képcsatornát tartalmaz akár 3500 m éjszakai látótávolsággal,és lézervezetést a Reflex-M irányított rakétához. ", Lézeres távolságmérő és automatikus célkövetés a látómező kimenetével a lövész és a parancsnok monitorain. A rendszer álló helyzetből és menet közbeni tüzelési lehetőséget biztosít Reflex-M rakétával akár 5000 m távolságban is.

A ballisztikus korrektor kiszámítja a célzási és vezetési szögeket, és automatikusan beírja őket a tűzvezető rendszerbe. Ugyanakkor a Sosna U a lövész munkájának legoptimálisabb zónájába telepített TPD-K1 irányzéktól balra helyezkedik el, és egy többcsatornás látószögnél dolgozva ez komoly nehézségeket okoz a munkájában.

A parancsnok primitív észlelési rendszere, amely a TKN-3MK nappali-éjszakai optikán alapul, változatlan maradt.

A T-72B3M módosításán (2014) a parancsnoknak végre tökéletes lett a látórendszere. A TKN-3MK helyett a PK PAN "Falcon Eye" panorámás termikus eszközt telepítették a látómező kétsíkú, független stabilizálásával, lézeres távolságmérővel, televízióval és hőkamerákkal, amelyek jó látótávolságot biztosítanak nappal és éjjel 4000 m-g. A komplexum minden időjárási körülmények között biztosítja a megfigyelést és célok keresését a parancsnoknak, valamint biztosítja számára az ágyúból, illetve a koaxiális és légvédelmi gépfegyverekből való hatékony tűzvezetést.

A T-80 és T-90 tankcsalád tűzereje

A tankok másik csoportjánál (T-80BV, T-80BVM, T-80U és T-90A) az integrált vezérlőrendszer kiépítésének egy másik elvét alkalmazták, amelyet a T-64B (1976) és a T-80B (1978) harckocsikon alkalmazták először. A T-80BV harckocsi észlelő rendszere tartalmaz egy „Ob” lövész optikát, a látómező stabilizálásának kétsíkú rendszerével, egy optikai csatornát, egy lézeres távolságmérőt és egy „Cobra” irányított rakéta rádióparancs-irányító rendszerének vevőcsatornáját. A digitális ballisztikus számítógép kiszámítja a célzási és a vezetési szöget az időjárási ballisztikai adatok alapján, és automatikusan beviszi őket a tűzvezetőrendszerbe. A lövész látószöge integrálódott a Buran éjszakai irányzékába, az Utes légvédelmi géppuska pedig a TKN-3MK parancsnoki optikájával távvezérelt .

A T-80U harckocsira egy fejlettebb megfigyelő rendszert telepítettek, az Ob lövész optikát lecserélték a Reflex rakéta lézervezérlő csatornájával ellátott továbbfejlesztett Irtysh irányzékra, és a TKN-3MK parancsnoki optika helyett a PKN-4S parancsnok nappali-éjszakai komplexumát telepítették. a függőleges látómező és az éjszakai infravörös csatorna stabilizálásával, 1000 m látótávolsággal, valamint a légvédelmi egység távvezérlésével és a tűz duplikált irányításával .

A T-72 harckocsi család észlelő rendszereinek súlyos lemaradása miatt a T-90 tankon (1991) úgy döntöttek, hogy a T-80U tank 1A45-s észlelő rendszerét az Irtysh irányzékkal és a Reflex irányított fegyverekkel, valamint a PKN-4S parancsnok észlelő rendszerével telepítik. , amely azonnal megnövelte tűzerejét a T-72B tankhoz képest.

A modernizált T-90A tankokon (2006) a megfigyelő rendszert komolyan korszerűsítették: a Buran lövész éjszakai optika helyett egy második generációs Essa hőkamerát telepítettek, amelynek éjszakai látótávolsága elérheti a 3500 m-t, és automatikus célkövetéssel rendelkezik. A parancsnok megfigyelő rendszere is jelentős változásokon ment keresztül. A PKN-4S komplexum helyett egy PK-5 kombinált teleszkópos rendszert telepítettek a látómező függőleges és vízszintes független stabilizálásával, lézeres távolságmérővel, televíziós és hőkamerákkal, amelyek 3000 m-s látótávolságot biztosítanak. A lézeres távolságmérő bevezetése a látótérbe lehetővé tette a parancsnoknak, hogy jelentősen növelje az ágyúból történő duplikált lövés hatékonyságát .

Nem is olyan régen elkezdődött a T-80BV harckocsik korszerűsítése a T-80BVM (2017) szintjére, az Essa hőkamerás és az Ob lövész optika helyett a legújabb generációs modernizált Sosna-U többcsatornás rendszert telepítették, a Cobra-t is lecserélték a Reflex -M-e ". Meg kell jegyezni, hogy az összes T-80BV harckocsit korszerűsíteni kell a T-80BVM szintig, mivel az Ob lövészoptika és a Cobra irányított fegyverkomplexum gyártása már régóta megszűnt.

Sajnos butaságokat beszél a cikk.Nincs T-72B3M az orosz hadseregben csak T-72B3 obr.2016.Mi a különbség(többek közt)?Az utóbbin nincs PK PAN optika a parancsmoknak,csak a tök elavult TKN-3MK.A SOSNA U pedig minden csak nem modern.Összességében a T-72B3 vagy B3 obr.2016 a mi Leopard 2 A4 verzióink szintjét sem érk el célfelderítés és tűzvezetés témakörében.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Wilson
W

Wilson

Guest
Vagyis az túlzás,hogy nem éri el.Eléri azt a színvonalat csak vegyes a kép,van amiben jobb és van amiben sokkal rosszabb.

Sajnos butaságokat beszél a cikk.Nincs T-72B3M az orosz hadseregben csak T-72B3 obr.2016.Mi a különbség(többek közt)?Az utóbbin nincs PK PAN optika a parancsmoknak,csak a tök elavult TKN-3MK.A SOSNA U pedig minden csak nem modern.Összességében a T-72B3 vagy B3 obr.2016 a mi Leopard 2 A4 verzióink szintjét sem érk el célfelderítés és tűzvezetés témakörében.

Köszi az észrevételt ezen az állításon én is csodálkoztam mint ahogy a cikk utolsó állításán is ezért is írtam a cikkhez a kis kiegészítést .Amúgy a cikk szerzőjéről a következőt érdemes tudni.

Jurij Apuchtin a Harkovi harckocsi tervező Iroda korábbi tagja és az Object 477 szovjet prototípus tank egyik tervezője az 1980-as évekből. Apuchtin Ukrajnában élt, de az ukrán hatóságok 2014-n letartóztatták . 2017-s szabadulása után Oroszországba emigrált.
 
W

Wilson

Guest
Miket nem talál az ember az orosz internet mélyén itt egy 2016 cikk amely a T-72B3 új sebességváltójáról szól

A T-72B3 tankok automa sebességváltót kapnak
2016. június 16


A jelenlegi páncélozott járműpark frissítése folyamatban van. A közelmúltban vált ismertté, hogy a T-72 család harckocsinak jelenlegi modernizálása során új alkatrészek alkalmazását javasolták, amelyek tovább növelik a felszerelés jellemzőit. A már folyamatban lévő projekt mellett a rádió-elektronikus eszközök, fegyverek stb. Korszerűsítése. most az erőmű és az erőátvitel új egységeinek bevezetését tervezik, amelyek befolyásolják a harckocsik mobilitását és működési jellemzőit.



Az Izvestia szerint a T-72 fő harckocsik modernizációja során egy frissített sebességváltó vezérlő rendszert kapnak. A T-72B3 korszerűsítési projekt új verziója magában foglalja az APP-172 automatikus sebességváltót. Az automatikus rendszer felváltja a hidraulikus hajtásokhoz csatlakoztatott kézi vezérlőkart. Várhatóan egy ilyen korszerűsítés jelentősen leegyszerűsíti a páncélozott járművek működését, valamint megkönnyíti azok kezelését és csökkenti a vezető hibáinak negatív következményeit.

A jelentések szerint a T-72B3 modernizáció új változatát az Uralvagonzavod vállalat fejlesztette ki a Honvédelmi Minisztérium felkérésére. A Honvédelmi Minisztérium következő, a csapatokban kapható páncélozott járművek javítására és korszerűsítésére vonatkozó következő szerződése többek között egy új automatizált sebességváltót is magában foglalja. A márciusban aláírt szerződés másfél száz T-72B tank felújítását foglalja magában. Ezek a tankok más új rendszerekkel együtt automatikusan megkapják az APP-172-t.


T-72B3 tank.


Úgy tűnik, hogy a T-72B3 tankokhoz javasolt 172-s automata sebességváltót a T-90SM projektből kölcsönözték. Így új egységek alkalmazásával tervezik a meglévő tankok jellemzőinek a legújabb fejlesztések szintjére történő emelését. A sebességváltó frissítése leegyszerűsíti a berendezések kezelését, és új paraméterekre emeli ezeket a paramétereket.

Az modernizált tankokba történő beépítésre javasolt automatikus sebességváltót, az APP-172-t az NPO Elektromashina fejlesztette ki, amely az Uralvagonzavod vállalat része. Az eszköz egyetlen egység formájában készül, a szükséges kezelőszervekkel, amelyek a modernizált berendezés vezérlő részlegére telepíthetők. A sebességváltó telepítése és a szükséges fedélzeti rendszerekhez történő csatlakoztatása mind a gyárakban, mind a terepen elvégezhető.

Az APP-172 rendszer képes figyelni a sebességváltó paramétereit és függetlenül elvégezni a sebességváltást. Vannak kézi és automatikus üzemmódok. Ezenkívül automatikus üzemmódban lehetőség van a sebességváltók manuális váltására. Automatikus működés esetén a gép körülbelül 0,2 másodpercet fordít a sebességváltásra. Az automata sebességváltó kétvezetékes áramkörben csatlakozik a fedélzeti rendszerekhez, és a vezetőülés jobb oldalán van felszerelve, ugyanazon a helyen, mint a szokásos sebességváltó vezérlő rendszerek.

1466002706_app-72.jpg

Automatikus sebességváltó APP-172 (világoskék blokk) a páncélozott jármű kezelőterében. Fotó Npoelm.ru


Az APP-172 sebességváltó rendelkezik a szükséges kezelőszervekkel. A LED-jelzéssel ellátott készülék bekapcsolásához kapcsoló, valamint mozgatható kar található egy skálával, amely a szokásos sebességváltó vezérlését szimulálja. A sebességváltó használata tehát nem igényli a személyzet komplex átképzését a berendezés-ellenőrzés új alapelveinek kidolgozásával.

Az automatikus sebességváltó használata a fejlesztő szerint lehetővé teszi a sebességváltó működésének optimalizálását. A megfelelő sebességváltás 2-3 másodperccel csökkentheti a gyorsulást álló helyzetből 50 km / h-ra. Az átlagos autópálya sebesség 15-20% -l növelhető. Az üzemanyag-fogyasztás 10-15% -l csökken. Így egy viszonylag egyszerű és kicsi eszköz telepítése lehetővé teszi a páncélozott jármű mobilitásának jelentős növelését és működési jellemzőinek javítását.

A T-90SM volt az első orosz harckocsi, amely megkapta az APP-172 automatikus sebességváltó készüléket. Ezenkívül az egyik speciális projektben ilyen berendezéseket használtak. Most ezt a rendszert kínálják a frissített T-72B3-z.


T-72B3M tank.


Az Izvestia információi szerint az első 32 APP-172 típusú sebességváltóval ellátott T-72B3 harckocsit ez év végéig korszerűsítik, és a Nyugati Katonai Körzet 1. gárda harckocsihadseregéhez kerülnek. A jövőben a csapatok megkapják a fennmaradó járműveket, amelyeket a legutóbbi rendnek megfelelően frissítenek.

Meg kell jegyezni, hogy a T-72B3 tankok automatikus sebességváltóval történő felszerelésének projektje nem az első lehetőség az erőforrás frissítésére és az ilyen típusú páncélozott járművek átadására. Tehát még 2014-n bemutatták a T-72B3M harckocsi(megtalálható a T-72B4 megnevezés is), amelynek célja a "Tank Biatlon"való részvétel. Ez a gép az eredeti T-72B3 módosított változata volt, a T-90SM alkatrészeit és szerelvényeit használva. A "verseny" tank felújított, 1130 LE teljesítményű V-92S2F motorral, új erőforrásvezérlő rendszerrel, automatikus sebességváltóval és egyéb, különféle célokra szolgáló felszereléssel látták el, beleértve az új megfigyelő berendezéseket is.

A T-72B3M-et a versenypályán tesztelték és jól teljesített. Ennek ellenére a tanknak ezt a módosítását még nem tervezik tömeg gyártani.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 499
84 677
113
Kapusztyin Jar(Asztrahány megye) a főparancsnok is megtekintette a Kavkaz-2020 hadgyakorlatot

 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 592
28 058
113
Szép munka, de megint egy kis helyesbítés. A harckocsi személyzete: 3 fős - parancsnok, irányzó (nem lövész!), vezető. 4 fős - parancsnok, irányzó (nem lövész!), vezető és töltő kezelő.
Olyan, hogy észlelési rendszer, nincs! Felderítő, megfigyelő rendszer van.
Azért, azzal vitába szálnék Dudi-val, hogy a Sosna-U elavult, nem modern. Lehet tőle jobb, de attól még korszerű. Azért az 500m helyett 3.500m, automatikus célkövetés, stabilizált rendszer, kétcsatornás, egyáltalán nem mindegy.
Nem árt tudni, hogy az éjjellátóknál az USA (nyugati) terminológia 1,2,3,4. generációs helyett az orosz csak 1,2. generációt különböztet meg. Magyarán, az orosz 2. generáció a nyugati 3., illetve 4. generációnak felel meg.
Szép lenne, ha a T-72-ből Leopard A7-t tudnának csinálni, akkor egyáltalán nem lenne szükség a T-90 változataira.
Az orosz hadseregben nagy valószínűséggel még most is első, második, harmadik lépcsős alakulatok vannak, különböző képességekkel, ezek között osztják el a különböző harcértékű haditechnikai eszközöket. A Leopard A7, Abrams 1A2, Leclerc nem a T-72B és T-72BA harckocsikkal találkozna a harcmezőn!
A T-72B3, T-72B3 Mod.2016, T-72B4 elnevezésekkel pedig már sokat foglalkoztunk és szerintem fogunk is a jövőben.
T-72B3M-nek tekintett harckocsik
newly-upgraded-t-72b3m-main-battle-tank-in-action-1.jpg

newly-upgraded-t-72b3m-main-battle-tank-in-action.jpg

newly-upgraded-t-72b3m-main-battle-tank-in-action-2.jpg

newly-upgraded-t-72b3m-main-battle-tank-in-action-3.jpg

És videón
A Sosna-U-ről egy link angolul.
https://en.topwar.ru/16618-mnogokan...celnoe-prisposoblenie-navodchika-sosna-u.html
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 200
83 803
113
Szép munka, de megint egy kis helyesbítés. A harckocsi személyzete: 3 fős - parancsnok, irányzó (nem lövész!), vezető. 4 fős - parancsnok, irányzó (nem lövész!), vezető és töltő kezelő.
Olyan, hogy észlelési rendszer, nincs! Felderítő, megfigyelő rendszer van.
Azért, azzal vitába szálnék Dudi-val, hogy a Sosna-U elavult, nem modern. Lehet tőle jobb, de attól még korszerű. Azért az 500m helyett 3.500m, automatikus célkövetés, stabilizált rendszer, kétcsatornás, egyáltalán nem mindegy.
Nem árt tudni, hogy az éjjellátóknál az USA (nyugati) terminológia 1,2,3,4. generációs helyett az orosz csak 1,2. generációt különböztet meg. Magyarán, az orosz 2. generáció a nyugati 3., illetve 4. generációnak felel meg.
Szép lenne, ha a T-72-ből Leopard A7-t tudnának csinálni, akkor egyáltalán nem lenne szükség a T-90 változataira.
Az orosz hadseregben nagy valószínűséggel még most is első, második, harmadik lépcsős alakulatok vannak, különböző képességekkel, ezek között osztják el a különböző harcértékű haditechnikai eszközöket. A Leopard A7, Abrams 1A2, Leclerc nem a T-72B és T-72BA harckocsikkal találkozna a harcmezőn!
A T-72B3, T-72B3 Mod.2016, T-72B4 elnevezésekkel pedig már sokat foglalkoztunk és szerintem fogunk is a jövőben.
T-72B3M-nek tekintett harckocsik
newly-upgraded-t-72b3m-main-battle-tank-in-action-1.jpg

newly-upgraded-t-72b3m-main-battle-tank-in-action.jpg

newly-upgraded-t-72b3m-main-battle-tank-in-action-2.jpg

newly-upgraded-t-72b3m-main-battle-tank-in-action-3.jpg

És videón
A Sosna-U-ről egy link angolul.
https://en.topwar.ru/16618-mnogokan...celnoe-prisposoblenie-navodchika-sosna-u.html

A SOSNA U-ban a hőkamera a nagy dolog,ma már nem is nagyon használnak éjjellátót(a gyakorlatban).Ezenkivül minimális zoom-ja van az sem fokozatmentes hanem csak kétállású.

Az nem érv,hogy 500 helyett 3500 méter(a kis zoom miatt ezt ki sem tudja használni) mert nem attól lesz valami modern,hogy jobb mint a 40 éves.
 
  • Tetszik
Reactions: papi

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 499
84 677
113
Akkor nem értelek.A T-72B3 éjjellátói(ami maradt) az mind a régi 1000 éves típus ami passzív módban 400 méter,aktív módban meg ki az a hülye aki bepróbálkozik 2020-ban?

Ha emlékszel az Armata kapcsán pár hónapja volt hír, hogy sikerült kifejleszteni az orosz hőkamerát. Eddig francia import volt. Ne feledd még mindig nyugati embargó van(2014-től) az elektronikára. Sok orosz fejlesztés(tulajdonképpen majdnem mindegyik) nyugati elektronikai "cuccokkal" volt felszerelve. Ezt helyettesíteni kell orosszal. Tehát meg kell tervezni, majd legyártani, tesztelni- ha jó mehet a haditechnikai eszközbe. Ez mind + idő és pénz.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 200
83 803
113
Ha emlékszel az Armata kapcsán pár hónapja volt hír, hogy sikerült kifejleszteni az orosz hőkamerát. Eddig francia import volt. Ne feledd még mindig nyugati embargó van(2014-től) az elektronikára. Sok orosz fejlesztés(tulajdonképpen majdnem mindegyik) nyugati elektronikai "cuccokkal" volt felszerelve. Ezt helyettesíteni kell orosszal. Tehát meg kell tervezni, majd legyártani, tesztelni- ha jó mehet a haditechnikai eszközbe. Ez mind + idő és pénz.

Hogy jön ez ide?
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 592
28 058
113
A T-72B, T-72BA, T-64 esetén szó volt róla. Azért írtam, mert talán nem mindenki van tisztában a generációkkal!!! Lehet hogy te sem?