Orosz/szovjet hajtóművek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 347
10 736
113
Gyenyisz Manturov iparügyi miniszter szerint a PD-35 hajtómű szolgálatba állása 2030-ra várható, ám végleges tolóerejéről még nincs döntés. Manturov szerint a 26-35 tonnás sávban lehet majd a végleges teljesítmény, ám döntés erről csak 2024 márciusára születhet
Akkor egyelőre még A. S. (Ahogy Sikerül) technológiai fázisban van.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 076
113
Akkor egyelőre még A. S. (Ahogy Sikerül) technológiai fázisban van.
A specifikációját aszerint lövik be, hogy mihez akarják kifejleszteni.
A kéthajtóművesített Il-96-oshoz 35 tonna tolóerő mindenképpen kell, míg a Ruszlan utódjának szánt négyhajtóműves Szlont teherszállító géphez elég 26-28 tonna is.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 029
113
A specifikációját aszerint lövik be, hogy mihez akarják kifejleszteni.
A kéthajtóművesített Il-96-oshoz 35 tonna tolóerő mindenképpen kell, míg a Ruszlan utódjának szánt négyhajtóműves Szlont teherszállító géphez elég 26-28 tonna is.
.
Az oroszokra nezve eleg szomoru lesz, ha 2030 es utan (plusz a szokasos sokeves csuszasok) meg mindig az Il-96 lesz az oroszok nagy terve a polgari repulesre. Fuggetlenul a hajtomuvek szamatol, ujkoraban 1990 körul is elavult tipus volt, ennek ellenere azota is kiforratlan, kb prototipus a minimalis darabszam, es a nulla köruli hasznalatban levö peldany miatt.
Jobban jarnanak, ha maradnanak a kinai C-929 kooperacioban, ezt az Il-96-ot meg vegre elfelejtenek....
.
Amugy a nagy igeret SSJ-New megtette iden az elsö repulest, vagy az is csuszik a vegtelenbe? MC-21-röl is van valami uj hir?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

maxim

Active Member
2011. március 8.
138
222
43
.
Az oroszokra nezve eleg szomoru lesz, ha 2030 es utan (plusz a szokasos sokeves csuszasok) meg mindig az Il-96 lesz az oroszok nagy terve a polgari repulesre. Fuggetlenul a hajtomuvek szamatol, ujkoraban 1990 körul is elavult tipus volt, ennek ellenere azota is kiforratlan, kb prototipus a minimalis darabszam, es a nulla köruli hasznalatban levö peldany miatt.
Jobban jarnanak, ha maradnanak a kinai C-929 kooperacioban, ezt az Il-96-ot meg vegre elfelejtenek....
.
Amugy a nagy igeret SSJ-New megtette iden az elsö repulest, vagy az is csuszik a vegtelenbe? MC-21-röl is van valami uj hir?

Augusztusban mar felszállt, de meg a régi hajtóművekkel, de mar orosz avionikával es futóművel. Elég sok mindent kell cserélni, szerintem meg az üléseket is...


PD-8 majd csak később, szerintem max jövőre:

 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fishbed

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 619
8 909
113
Neki akartam kezdeni, hogy lefordítom, de aztán megláttam a magyar zászlót a sarokban, így átkapcsoltam arra. Az eredmény pedig nem lett annyira érthetetlen, hogy ne linkeljem be. A Klimov korszerűsítette a TV-117V hajtóművet, amit a Mi-38-asok kapnak. Alacsonyabb vibrációs szint, duplára növelt élettartam a fő alakatrészeknél, és 610 lőerővel, 3750 Le-re megemelt CSR(Csrezvicsajnij Rezsim, vészhelyzeti üzemmód). Az új változat repülési tesztjei idén fejeződtek be, és megkapta a szükséges certifikációt is.
A gyártást viszont így sem fogják túlzásba vinni, az biztos.