Érdekességek a világ országaiból

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 056
9 573
113
15 metróállomást adtak át idén Moszkvában és további 10 metróállomás is majdnem kész


Sietni kell, mert 2033-ra mindnek kész kell lennie :confused:

825386_5.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Lord Gazember

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 011
54 001
113
15 metróállomást adtak át idén Moszkvában és további 10 metróállomás is majdnem kész



Az jut erről eszembe,hogy a háború legvadabb éveiben fent írtották dolfiékat,alul épült a metró,meg a maradék idejükben legyártottak évi 1800-2000 t34 est.
Ja,fel is málházták,és legénység is volt hozzájuk.
Nem akarom tudni,hogy a mai technológiájukkal.mennyi t90 et,meg s300 at tudnának legyártani,és nem lehet elégszer leírni,hogy kb 3 000 000 tartalékosuk van, akik egyből ülhetnek a tankokba,egyéb harcjárművekbe,és a helyén tudják kezelni a rájuk törő demokráciát,piacgazdaságot,szabad piacot,a tőke szabad áramlását,meg a többi csodálatos vívmányt,amibe pár száz millióan pusztultak bele az előző évszázadban.
 

miértnemjó

Well-Known Member
2018. október 23.
674
1 199
93
Az jut erről eszembe,hogy a háború legvadabb éveiben fent írtották dolfiékat,alul épült a metró,meg a maradék idejükben legyártottak évi 1800-2000 t34 est.
Ja,fel is málházták,és legénység is volt hozzájuk.
Nem akarom tudni,hogy a mai technológiájukkal.mennyi t90 et,meg s300 at tudnának legyártani,és nem lehet elégszer leírni,hogy kb 3 000 000 tartalékosuk van, akik egyből ülhetnek a tankokba,egyéb harcjárművekbe,és a helyén tudják kezelni a rájuk törő demokráciát,piacgazdaságot,szabad piacot,a tőke szabad áramlását,meg a többi csodálatos vívmányt,amibe pár száz millióan pusztultak bele az előző évszázadban.
A t 34-eseknél lehagytál egy nullát az évi termelésben. :)
 
  • Tetszik
Reactions: jani22

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
A kilenc orosz atomjégtörőből öt áll javíthatatlan hibával, és csak fogyasztják a parti áramot. Van amelyik húsz éve. Se megjavítani, se lebontani nem tudják.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
A dokk a Rosznyefty olajtársaság tulajdona volt. Költséghatékonysági okokból nem vettek üzemanyagot a saját dízelgenerátorokba, amik a murmanszki áramellátás megszakadása esetén látnák el energiával a szivattyúkat,amik a dokk ballasztját tartják Továbbá a dízelgenerátoros személyzetet is csökkentették. WTF?! Egy olajtársaságnak drága az üzemanyag?! Akik ezért felelősek,azok lassan készülődhetnének focilabdát varrni valamelyik szibériai börtönben. A Kuznyecov meg eléggé elátkozott egy hajónak tűnik. Folyton megtérdel,ha épp nincs javításon akkor is úgy ahogy működik. A pezsgősüveg széttört egyáltalán rajta amikor avatták? Mert ezek után gyanús,hogy nem. Azt látom,hogy most jött el a pillanat,hogy vagy átalakítva az egész hajót állítják szolgálatba, RITM-2000-es reaktorokkal ezek helyett a fos kazánok helyett, vagy félrehúzzák, múzeumhajónak: "Az orosz flotta első repülőgéphordozó nehézcirkálója, mely részt vett a Szíria területén zajló terrorizmus ellenes hadműveletben". Aztán építenek helyette egy új,atommeghajtásút. Évente épül egy atommeghajtású jégtörő,szóval a RITM-2000el is egyre több tapasztalat lesz. Tervek már vannak, ott a Storm nevű koncepció,ami baromi drága( a Kuznyecov is az lesz, ha így folytatódik),ezért nem mernek belevágni, és volt utána egy kisebb,de szintén vadonatúj koncepció makettel együtt bemutatva, ez utóbbinak már elefelejtettem a nevét. Boki vagy valaki olyan akit nagyon érdekel a hajózás, talán emlékszik rá.
Ezek közül valamelyiknek kéne nekiállni és megépíteni. Mert,ha a Kuznyecov javítása tovább elhúzódik,akkor lehet, hogy már egyáltalán nem fogja megérni egy új hajóhoz képest. A kérdés csak az,hogy azok a zsenik akik elrendelték, hogy nem kell üzemanyag és ember a dízelgenerátorokhoz, ők CIA,DIA,NSA fizetési listán is vannak, vagy egyszerűen csak fillérbaszók, vagy olyanok akik nem állnak egyetlen külföldi titkosszolgálat alkalmazásában sem, csupán csak így akarják elérni az ország vezetésénél,hogy kezdjék meg egy új hordozó építését.

Az atom jégtörők építése nem jó példa, mert azoknak a testét a Finnek építik, csak a reaktor beszerelésére úsztatják haza oroszék.... Nincs elég nagy szárazföldi dokk !!!!!
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 196
113
Az atom jégtörők építése nem jó példa, mert azoknak a testét a Finnek építik, csak a reaktor beszerelésére úsztatják haza oroszék.... Nincs elég nagy szárazföldi dokk !!!!!

Egészen pontosan két hajót építettek a finnek még a SZU alatt (1989-1990). Tajmir- projekt 10580-1989-ben lett átadva. Vajgacs-projekt 10580-1990-ben lett átadva. Ezeknél történt a reaktor beépítése a Balti Hajógyárban. A többi nagy jégtörő a SZU/Oroszországban épült-a Balti Hajógyárban. (projekt 1052,10521,22220)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 196
113
Utánanéztem bokikám. Azért írtam. A hosszúnevű jáderníj konténerhajót nem is számoltam. Azzal se lehet minden rendben, mert három éve móringon áll.

Tajmir, Vajgacs,Szevmorputy, Jamal, 50 let Pobedi szolgálatban. Egyedül a Szovietszkij Szojuz várja az üzemidő hosszabbítást. A többi jégtörő még a szovjet időkből már leszolgálta az üzemidejét-nincs már rajtuk mit javítani.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Tajmir, Vajgacs,Szevmorputy, Jamal, 50 let Pobedi szolgálatban. Egyedül a Szovietszkij Szojuz várja az üzemidő hosszabbítást. A többi jégtörő még a szovjet időkből már leszolgálta az üzemidejét-nincs már rajtuk mit javítani.