1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Oroszországgal kapcsolatos off-topik

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - boki által indítva @ 2013. január 28..

  1. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Ez így kevéske adat gazdaságosság felméréséhez.
    Hidd el, fontos az alkatrészek ára és a shopvisit költsége is (sok más mellett). Utóbbi egy engine esetében sokszor annyi, hogy inkább veszel egy újat...
    A megbízhatóbb/drágább gép pedig ritkábban áll le, ritkán megy shopba, ami viszont költségcsökkentő (Ryanair erre a példa - fapados, de a leg tiptopabb géppark a legjobb sárkányokkal és hajtóművekkel. Megéri, mert műszaki hiba miatt keveset állnak - így sokat repülnek - így visszajön a folyamatos repkedés miatt az ára).
     
    Nagy Csaba and Ooorky like this.
  2. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Nyilván. De nem ezt kérdezte. Ráadásul az adatok is változnak.
     
  3. boki

    boki Well-Known Member

    Március 25-én a Dubnai Nukleáris Kutató Intézetben üzembe helyezték az új DC-280 ciklotron-t

     
    sidewinder12, fishbed and gacsat like this.
  4. misinator

    misinator Well-Known Member

    Köszönöm mindenkinek a válaszokat!

    De lássuk be; nem is fogalmaztam elég precízen.
    Igazából arra lettem volna kíváncsi, hogy hol tartanak a versenytársakhoz képest 20 (?) évnyi gazdasági mélyrepülés és ipari pangás után; az orosz mérnöki összteljesítményre lettem volna kíváncsi:
    Aerodinamikai kifinomultság és hajtómű gazdaságosság összessége az amire gondoltam.
    (Hiába tennél a teszem azt az Il-62-re gazdaságos hajtóműveket, ha nincs pl. a belépőél mechanizálva, stb.)

    De a linked tetszik; köszi!
     
  5. misinator

    misinator Well-Known Member


    Köszönöm a válaszod!
     
  6. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A géptest ügyében tíz évvel, a többi tekintetében 20-30 évvel vannak lemaradva.
     
  7. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Jelentette ki gacsat , a Nemzetközi Aerodinamikai és Avionikai Összehasonlító Kutatóintézet vezető elemzője....
     
    vilmoci, fulcrum11, fip7 and 3 others like this.
  8. misinator

    misinator Well-Known Member

    Ezek a lemaradások amúgy érdekes dolgok.
    Igazából addig vagy lemaradva egy területen, amíg azt magad is meg nem valósítod - összehasonlítható minőségben.
    Akkor realizálódik új lemaradás, amikor a konkurens közben megint már javában és ténylegesen fejleszti az új generációt, te meg még elégedetten nyaldosod a szád szélét.
     
    gacsat likes this.
  9. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Hát ugye, a Dreamliner már vagy tíz éves, az oroszok meg még el se készültek vele. Az amerikaiak közben már változó alakú szárnyon dolgoznak.
    Az oroszok most tesztelik az első görbe ventillátoros hajtóművüket, az imperialisták meg vagy húsz éve gyártják.
    Amikor boki beteszi, hogy most végre az oroszok utolérik a nyugatot, akkor ha részleteiben utánanézel, kiderül, hogy még el sem készült hajtóművek és repülők feltételezett adatait hasonlítja össze jó tíz éve kereskedelmi forgalomban repkedő tipusok mért adataival
     
  10. boki

    boki Well-Known Member

    Mindig észben kell tartani, hogy a SZU felbomlása után a 90-es szinte minden gyárat tönkre tettek a pénztelenség időszakában állt minden. 20 év után 2011-ben kezdték újra a fejlesztéseket, amikor is nagyobb pénzek érkeztek az ágazatba.(2011-2020 1. állami fegyverbeszerzési program a régi szovjet technika lecserélésére)
    Ha marad a SZU piacgazdasággal, ugyanazzal az ipari háttérrel más lenne a helyzet.
     
    jani22 likes this.
  11. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ugyanez a lemaradás megvolt a Szovjetunió korában is. A B-727 1964es, a Tu-154es 1971es. Ez a hét év nőtt tizenötre. A B-787 2007es, az MC-21 jó ha 2022re szolgálatba áll.
     
  12. misinator

    misinator Well-Known Member

    Abszolút így van.

    Az a"csoda", hogy még van repülőgépgyártásuk.
    Nyilván sok oka van; rendszer tehetetlenség, stratégiai szempontok (Képzeld ha felvették volna Oroszországot a NATO-ba, netán az Európai Unióba!:eek:), mára eltűntek volna a koncentrálódó, globalizálódó világban a maradék orosz fejlesztő, gyártókapacitások a süllyesztőben, mint a magyar könnyűipar.

    Kicsit kicsi, kicsit savanyú, de az övék. Ennyi.
     
    tonyo, superjet100 and megazez like this.
  13. deze75

    deze75 Well-Known Member

    Azt azert tedd hozzá,hogy ahol tudták,tudják.....rugják ütik őket gazdaságilag,.....Azert ilyen ellenszélben nem egyszerű
     
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    És ezt szeretem bennük.
     
    misinator likes this.
  15. jani22

    jani22 Well-Known Member

  16. boki

    boki Well-Known Member

    fip7 and gacsat like this.
  17. jani22

    jani22 Well-Known Member

    Már megint, meg választás.

     
  18. jani22

    jani22 Well-Known Member

    "A Kotelny-sziget orosz katonái azt mondták a külföldi újságíróknak, hogy ne kerüljenek a jegesmedve mancsába, és hogyan védekezzenek a súlyos fagyoktól."

     
    fishbed, gacsat and superjet100 like this.
  19. papajoe

    papajoe Well-Known Member


    Kíváncsi lennék van e valami statisztika az Oroszoknál,hogy hány medvével való tlálkozás végződik sérüléssel,vagy nem csak süti osztogatással,vagy az Oroszoknak olyan a medve,mint nekünk a ló,vagy a puli?
     
    jani22 likes this.
  20. szuvorov

    szuvorov Well-Known Member

    Hát nem tudom, de azért van pár maci elég szokatlan helyeken



    1 perc után jön a maci
     
    hurci10, jani22 and fishbed like this.

Ezen oldal megosztása